Jump to content

Sfaturi si pareri despre e87


50 CeNt

Recommended Posts

Salut, as vrea sa cumpar un seria 1 din 2008 facelift, motorizarea de 1.6 cu 122 de cai cod motor N43B16A

Vreau sa imi spuneti daca sunt probleme cu aceasta motorizare? La ce sa ma astept?

Sau care motorizare (numai pe benzina) mi-o recomanati? Totusi nu as vrea prea mare...de preferat doar 1.6

Se merita seria 1 ? Ma refer acuma la toate variantele de 115 cai, 120, 121 (cred) si 122. Care ar fii mai ok? Cu injectie directa (N43B16A) sau multi-punct (N45B16A)

Sa fiu sincer tind intre un seria 1 sau un a3 sportback tot de 1.6 (8PA, facelift 2008) (in bugetul de 5000 euro).

Sper ca nu am suparat pe nimeni cu acesta intrebari, si sper din suflet ca cineva o sa-mi raspunda!

Edited by 50 CeNt
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Seria de motoare N43 ( 4 cilindri ) si N53 ( 6 cilindri )sunt singurele motoare de la BMW proiectate sa mearga in modul de injectie stratificata cu raport de compresie mare , un soi de ciclu Atkison similar motorului Diesel.

Masina cand merge in modul stratificat la ralanti o sa te sperie ca suna fix ca un motor pe motorina dar exact asa este mersul corect al motorului N43 despre care spui tu, iar partea incredibila este ca folosind acest tip de functionare  va consuma sub 4% extaurban si sub 7% in oras indiferent de cum vei merge cu masina,, pentru ca modul de injectie stratificata implica un amestec extrem de sarac deci economie maxima de benzina. . Pana aici toate bune si frumoase dar......

Motrul are injectoare piezzo electrice cu pompa de inalta presiune , injectoarele sunt o problema frecventa la motorul asta , pret 1700 Ron/buc, masina are un sistem de eliminare a oxizilor de azor( NOx ) foarte complex, NOx astia se formeaza din pacate in urma arederi amestecului foarte sarac in benzina=bogat in oxigen din timpul de injectie stratificata, este chimie simpla.Pentru a elimina acesti NOx , BMW a instalat la mijlocului evacuarii 1 bucata catalizator NOX ( un fel de DPF de diesel ) + un senzor de NOx fix dupa catalizatorul asta, daca masina va avea cea mai mica eroare pe sitemul de NOx calculatorul de motor adica DME va obliga masina sa treaca pe modul de injectie omogena adica la fel ca orice benzina aspirata ( 1,4 MPI de logan etc....)

Modul de lucru cu injectie omogena la motorul N43 este unul de avarie/urgenta si reduce din performante si creste mult consumul.

Alte probleme la motorul N43 , aprinde martorul de presiune scazuta la ulei => schimbat senzor presiune + electrovana de control presiune ulei la ralanti, aprox 1000 ron ambele

Senzorul de NOx = 2300 Ron, catalizator NOx = 7000 RON , catalizator CO2 pentru ca are si din asta 4500 RON , bujii se poun doar NGK niciodata Bosch, bobine 170 RON pe bucata si le manaca pe paine.......

 

P.S am motrul N43 pe E90 LCI 143 Cp si am trecut prin toate

Mare grija la achizitie , musai diagnoza la cumparare si daca are erori pe sistemul de NOx sau pe catalizatorul de CO2 va fi de bagat bani in ea ( ex 2A26 , 30EA )

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tare mult @cristi822

Mda, dupa toate de mai sus, credca ma mai gandesc daca imi mai cumpar sau nu bmw :))

Alta varianta de masina putin mai premiu asa la 5000 euro oare care ar mai fii? Desigur sa fie fiabila si sa nu bag bani in ea :d

Pe langa un a3 care l-am mai gasit eu cam in bugetul acesta.

Nu caut sportivitate, cai multi sau mai stiu eu ce. Caut mai degraba o masina confortabila daca se poate si cu ceva dotari, care sa ma duca din A in B.

Vreau un motor pe benzina de 1.6 maxim, sa fie hatchback (da stiu ca un hatch nu se incadreaza la confort...dar prefer masiniile mai mici in dimensiune) si daca se poate an cat mai 2008 sau pe acolo, plus-minus. A si musai in 4 usi.

Link to comment
Share on other sites

Pai in banii aia te incadrezi cum ai spus si tu la un Audi A3, un Golf 6(dar aici cam greu cu motor 1.6,aici predomina 1.2 si 1.4 tsi)si ceva asiatice,Kia ,Hyundai ,care sant axate pe hatch-uri.

Iar asta cu sa nu bag bani in ea tine de ce masina alegi(de la proprietar,intretinuta,sau vreo una proaspat adusa de la o baba )dar si de noroc.Iar masini in care sa nu bagi bani mai greu,poate doar una noua.

Edited by ADRIAN HD
Link to comment
Share on other sites

Pai da @ADRIAN HD sunt constient ca nu sunt masini SH in care sa nu bagi bani, dar am vrut sa zic ca nu multi.

Dar dupa calculele de mai sus daca stau ca fac un total si sa am cel mai mare ghinion, pretul total pe care v-a trebuii sa il bag in ea este de undeva la 22,800 lei. Pai ce am facut? E pretul masinii aproape 😄 ii dublez valoarea? :))

Bine...asta in cel mai nefericit caz sa trebuiasca chiar toate alea schimbate.

Dar si daca sa zic doar jumate din pret sa trebuiasca ar fii un 11,400 lei, 2375 de euro. Nu mi se pare tare pont sa imi iau masina cu 5000 si sa mai bag in ea inca jumate, in cazul cel mai plauzibil.

 

DAR.....

Totusi sa zic ca fac o MARE exceptie, si sa ma orientez catre un motor diesel pe accelasi model, seria 1 (116d sau 118d) nu as avea mai mult noroc sa scap de problemele de motor aferente si/sau sa nu fie asa de costisitoare?

Sau cele diesel au si mai multe probleme?

Link to comment
Share on other sites

Salut, 50 CeNt,

Pai despre motoarele diesel de la Munchen prea multe nu stiu sa iti sun pentru ca eu am doua masina un VW 2,0 TDI 170 Cp care recunosc ca nu mi a facut atatea probleme ca N43 de BMW si e sarit bine de 350K Km.

Cat priveste N43 da este extrem de costisitor daca are probleme pe siststemul de evacuare gaze si injectoare, eu am rezolvat extrem de multe probleme cu ajutorul unor baieti din Letonia , au acest site https://bimmerprofs.com/ , ce stiu ei acolo pe blog nu vei gasi la nici un service din Romania + reprezentanta BMW si de asemenea ofera o solutie la problemele de NOx , vand un emulator ce inlocuieste senzorul original de 2300 RON si devi cel mai fericit om din lume ......, masina ta va folosi Stratifired Charge Operation cu consum uluitor de mic chiar daca catalizatorul de NOX ala de 7000 Ron este compromis.

Nu este obligatoriu sa aprinda becul de Low pressure Oil ( eroarea 30C1 ) , dar daca cauti pe acest forum ai sa vezi cati au aceasta problema......, .

De injectoare nu cred ca scapi, eu inca am misfire la pornirea la rece si nu stiu excat pe care cilindru....inca investighez

Distributia este in fata motorului deci partea buna este ca se poate schimba usor dar mare grija unde mergi pentru ca multi nu stiu ca trebuie data si baia de ulei jos si calata si pompa de ulei pentru ca are arbori de contrabalans, eu nu am facut-o inca , pretul cu manopera si piese de origine este de 4500 Ron am oferta pe email de la service dedicat BMW.

Bobine + bujii , nu e mare cheltuiala, o revizie de motor cu ulei si filte este cam 600-700 Ron

Daca iti place masina si propietarul este deacord sa faci diagnoza cu ISTA sau INPA si le postezi aici poate ne lamurim daca este de bagat multi bani in ea sau nu.

Si eu am oscilat intre A4 benzina si Seria 3 benzina cam din aceeasi ani , pana la urma am fugit de seria de motoare EA888 de la VAG recunoscute pentru consumul de ulei.........si am dat N43

Bafta la alegere sa ne spui ce ai luat

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mda pai asa caut, pana la 118 cai si im da exact modelul care trebuie (cu motorizarea N45).

Am fost, am vazut cateva...dezamagit.

Zamuire de ulei pe la motor, fum alb la turatii de 3500-5000 (plus ceva pacanit asa zici ca se face pocorn in motor), clima ce nu merge, interioare murdare....patate sau rupte, motoare cu sunete asa ciudate (metalice parca), martori motor aprinsi in bord.

Inca mai caut... 😄 Sambata o sa merg iara pana la Timisoara sa vedem mai multe, dade am noroc acolo.

O intrebare stupida poate.

La motorizariile astea cu codu motor N45, daca deschizi capatul de la ulei cu motorul pornit si motorul da sa se inece sau sa moara, este o problema nu?

Cu cine am fost sa verifice, printre altele facea si treaba aceasta.

Mai este relevanta sau?

Eu stiu ca daca deschizi capacul de la ulei sau scoti joja in timp ce merge motorul nu trebuie sa isi schimbe turatiile (sau nu foarte mult) deci se mai poate verifica compresia cu treaba asta?

Nu stiu dar par pana acuma la toate care a facut treaba asta, a pus rapid capaul inapoi pentru ca altfel se oprea motorul cu totu =)) Asa se auzea cum moare incet si sigur daca il mai lasi deschis :))

Link to comment
Share on other sites

Salut. Eu am motorul N45B16A pe un E87 facelift, din 2007. Dar masina a fost cumparata de noua din Romania. Vezi jurnalul ei la

Motorul asta e destul de ok. Din ce vad N43 nu e recomandat. Totusi am o problema cu el la pornirea la rece, am scris acolo (aici am facut si video -> https://www.youtube.com/watch?v=Ks4HFbThPTc). Ar avea nevoie de benzina premium. E recomandat schimbul distributiei la 100k km, eu ma apropii dar n-am facut-o inca. Consumul e de 8% mixt. Multi recomanda pe un grup de FB sa nu iei 1.6, sa iei motorul de 2000 ca e acelasi consum. In rest eu n-am schimbat mare lucru la ea in 4 ani, dar am luat-o cu foarte putini km.

Despre deschiderea capacului de ulei, n-as zice ca e relevanta. Am facut si eu treaba asta o data dupa ce am luat-o, s-a simtit un mers mai rau al motorului, si au sarit stropi de ulei pe capota :). Dar totusi motorul meu trage bine, nu cred ca are problema cu compresia.

Edited by marian_f
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 9/18/2022 at 9:49 AM, cristi822 said:

Salut, 50 CeNt,

Pai despre motoarele diesel de la Munchen prea multe nu stiu sa iti sun pentru ca eu am doua masina un VW 2,0 TDI 170 Cp care recunosc ca nu mi a facut atatea probleme ca N43 de BMW si e sarit bine de 350K Km.

Cat priveste N43 da este extrem de costisitor daca are probleme pe siststemul de evacuare gaze si injectoare, eu am rezolvat extrem de multe probleme cu ajutorul unor baieti din Letonia , au acest site https://bimmerprofs.com/ , ce stiu ei acolo pe blog nu vei gasi la nici un service din Romania + reprezentanta BMW si de asemenea ofera o solutie la problemele de NOx , vand un emulator ce inlocuieste senzorul original de 2300 RON si devi cel mai fericit om din lume ......, masina ta va folosi Stratifired Charge Operation cu consum uluitor de mic chiar daca catalizatorul de NOX ala de 7000 Ron este compromis.

Nu este obligatoriu sa aprinda becul de Low pressure Oil ( eroarea 30C1 ) , dar daca cauti pe acest forum ai sa vezi cati au aceasta problema......, .

De injectoare nu cred ca scapi, eu inca am misfire la pornirea la rece si nu stiu excat pe care cilindru....inca investighez

Distributia este in fata motorului deci partea buna este ca se poate schimba usor dar mare grija unde mergi pentru ca multi nu stiu ca trebuie data si baia de ulei jos si calata si pompa de ulei pentru ca are arbori de contrabalans, eu nu am facut-o inca , pretul cu manopera si piese de origine este de 4500 Ron am oferta pe email de la service dedicat BMW.

Bobine + bujii , nu e mare cheltuiala, o revizie de motor cu ulei si filte este cam 600-700 Ron

Daca iti place masina si propietarul este deacord sa faci diagnoza cu ISTA sau INPA si le postezi aici poate ne lamurim daca este de bagat multi bani in ea sau nu.

Si eu am oscilat intre A4 benzina si Seria 3 benzina cam din aceeasi ani , pana la urma am fugit de seria de motoare EA888 de la VAG recunoscute pentru consumul de ulei.........si am dat N43

Bafta la alegere sa ne spui ce ai luat

 

Ai cumpărat sau a cumpărat cineva de pe site-ul acela? Aș fi interesat să iau eu dar nu știu cat de legit sunt băieții 🙏🏼

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.