Jump to content

BMW F01 730xd - consum ridicat ulei


Recommended Posts

Salut

BMW F01 730xd

motor N57

Km 225.000 - fara probleme de functionare (cel putin eu nu identific si nu sesisez nimic, motorul merge perfect, nu este zgomotos, fara pierderi de putere, fara zgomote suspecte, fara pierdere lichide).

 

Din punctul meu de vedere inregistreaza un consum ridicat de ulei, practic in ultima luna am completat de doua ori la un interval de aprox 1000 km (800-900 km). 

In acest interval de 2000km masina a fost condusa destul de sportiv in afara orasului 1.200km (inclusiv perioade lungi in sport mode) cu accelerari bruste, depasiri, viteza 160-200km/h, diferenta de aprox 800km fiind efectuati in Bucuresti.

In timpul verii am reusit sa fac aprox 3000km pana a fost necesara completare dar intr-un regim mult mai light de exploare. 

Ulei folosit in acest moment - BMW 5w30 LL04. La urmatoarea revizie voi utiliza Motul Specific LL04 dedicat BMW, cu specificatie 5W40.

 

De unde ar putea sa fie aceasta problema legata de consumul de ulei? Unde pot merge in Bucuresti sa fac o verificare amanuntita, preferabil ar fi genul ala de service mic / garaj cu oameni pasionati care isi dau interesul, ai cu cine sa discuti, iti explica etc. Cei care ati mai avut probleme cu consumul de ulei, unde/cum ati rezolvat?

 

Multumesc frumos.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vrei sa spui ca e acceptabil, de unde atata normalitate? :)) cum sa spui ca e normal sa consume 1,5 L ulei? Pai si daca mie nu imi consuma deloc intre schimburi, inseamna ca e anormal motorul meu?

In alta ordine de idei, trebuei in primul rand verificat daca motorul prezinta scurgeri, daca nu... trebuie continuat cu investigatiile.

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, andualx said:

Vrei sa spui ca e acceptabil, de unde atata normalitate? :)) cum sa spui ca e normal sa consume 1,5 L ulei? Pai si daca mie nu imi consuma deloc intre schimburi, inseamna ca e anormal motorul meu?

In alta ordine de idei, trebuei in primul rand verificat daca motorul prezinta scurgeri, daca nu... trebuie continuat cu investigatiile.

 

De curiozitate, ai citit vreodata vreun manual de masina? Eu tind sa cred ca nu. Deh, in manualele vehiculelor sale, BMW obisnuia sa spuna ca motoarele pot consuma pana la 0.7litri/1000Km. Da, ai citit bine, 0.7litri/1000Km. Audi merge si mai departe si spune de 1litru/1000Km. Evident ca totusi nu-i ok sa mergi pana intr-acolo, dar chiar si asa, un consum de pana la 0.2/0.3litri/1000Km nu-i nimic de speriat si asta la diesel, pt ca la benzinare e ceva f normal, inca de la inceput. Daca nu ai o problema tehnica, consumul tine mult de talpa pe care i-o dai, de regimul folosit, conditii de trafic, etc. Acum daca nu te stii vreun mare talpar pt autostrazi si intr-adevar e o problema tehnica, motorul nu are >200k - 300k Km, atunci poti merge la un mecanic dedicat sa-ti verifice: turbina/ele, epurator, segmenti de ungere, compresie, etc.

Link to comment
Share on other sites

Da de ce presupui tu lucruri despre mine? Ne cunoastem?

Quote

in manualele vehiculelor sale, BMW obisnuia sa spuna ca motoarele pot consuma pana la 0.7litri/1000Km

Tu cred ca confunzi niste lucruri. Sa imi trimiti si mie te rog un PM cu o poza din manual unde scrie lucrul asta, ca in manualul Bmw-ului meu nu scrie. Multumesc!

Edited by andualx
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, andualx said:

Tu cred ca confunzi niste lucruri. Sa imi trimiti si mie te rog un PM cu o poza din manual unde scrie lucrul asta, ca in manualul Bmw-ului meu nu scrie. Multumesc!

Mai degraba tu confunzi niste lucruri. Da' e bine ca esti sigur ca ai dreptate, totusi.

Uite aici, daca e greu de cautat cu gogule.

https://www.tsbsearch.com/BMW/SI-B11-03-13

Link to comment
Share on other sites

On 10/11/2022 at 6:43 PM, mgi said:

Mai degraba tu confunzi niste lucruri. Da' e bine ca esti sigur ca ai dreptate, totusi.

Uite aici, daca e greu de cautat cu gogule.

https://www.tsbsearch.com/BMW/SI-B11-03-13

Sunt sigur pe ce conduc si vad in realitate, nu pe niste rezultate de pe google scrise de niste anonimi. Colegul de mai sus a spus ca scrie in manual, UNDE in manual? Ca in al meu nu scrie asta si nici masina mea nu consuma, si nici cele cateva bmw-uri din trecut pe care le-am avut nu au consumat si nici bmw-urile prietenilor mei nu consuma ulei, DECAT daca au avut o problema la motor.

Si cand ma refer ca nu au consumat, nu zic acum a s-a coborat mama bmw-ului la mine. Dar mai mult de POATE 100-200 grame la un schimb de ulei nu am intampinat, mai ales in halul in care s-a exprimat colegul si anume "0.7litri/1000Km."

Da, am condus si variante de M3/M5 pe circuit si forjate la maxim, unde a existat consum de ulei. Si da, in manualul masinilor cu motor M scrie intradevar de consum de ulei. Nicidecum la masina de serie.

O seara frumoasa si daca mai aveti nevoie de argumente sau aveti dovezi oficiale BMW va astept prin PM sa le clarificam.

 

ONTOPIC: Eu merg pe simeringuri supape. Mai ales daca ai fum albastru la rece.  Dar cel mai bine viziteaza un service autorizat...pana nu e prea tarziu!

 

 

Edited by andualx
Link to comment
Share on other sites

Poti sa fii tu sigur pana nu mai poti pe "ce conduci si ce vezi in realitate", dar tot degeaba. In primul rand ce vezi tu la o masina e statistic irelevant. In al doilea rand, rezultatul ala scris de niste "anonimi" e un buletin de service oficial. Ia vezi, daca folosesti gogule sa cauti termenul asta, gasesti tot niste rezultate anonime?

Sigur, daca vrei sa te agati de faptul ca nu e o pagina de manual ci un buletin de service, n-ai decat. Dar negarea evidentei n-o sa te ajute decat sa traiesti in lumea ta proprie, care e diferita de cea reala. Si asta e valabil pentru orice, nu doar pentru cazul asta particular.

Link to comment
Share on other sites

S-a discutat si rediscutat acest topic, cel al consumului de ulei. Recunosc ca am cautat in manualul in format pdf pe care-l am pt al meu F10 si n-am mai gasit informatia. Se poate sa fi scos aceasta informatie. La E90 daca-mi amintesc am gasit aceasta informatie mentionata, doar ca am vandut masina asta in urma cu 6ani. Posibil sa fie indexate discutiile pe acest topic inca aici pe forum, doar ca timpul nu-mi permite sa stau sa caut acum. Este o polita de acoperire pt service-uri, indiferent ca-i vorba de BMW, Audi sau oricare alt producator. Iti recomand sa mergi intr-o reprezentanta BMW si sa soliciti aceasta informatie in mod oficial daca pe noi nu ne crezi. Tu ai impresia ca daca iti cumperi o masina noua si-ti consuma ulei, automat reprezentanta iti vor inlocui motorul? Doar daca depaseste acel maxim, acel threshold pe care ei il au declarat. Tu cum crezi ca s-a tot crescut puterea motoarelor de-a lungul timpului? Fara nici un "sacrificiu" pe langa toate celelalte imbunatatiri necesare...?!?! Doar ca si exemplu, motorul 20d de la BMW. In trecut pe E39, E46, se scotea 136CP. Ulterior s-a scos 150, 163 pe E90/E60, 177 pe LCI, 184 si in prezent avem 190. Toata aceasta crestere de putere s-a putut realiza din aceeasi capacitate cilindrica. Nu contest ca sunt si alte imbunatatiri, dar cilindreea a ramas aceeasi. E clar ca au fost fortate tot mai mult, redline-ul a fost constant crescut. Lumea a ramas la aceeasi impresie din trecut, ca un motor in regula nu trebuie sa consume ulei, ceea ce dupa standardele actuale nu mai corespunde realitatii. Nu mai mentionez de benzinare. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, RaYn3 said:

S-a discutat si rediscutat acest topic, cel al consumului de ulei. [...]E clar ca au fost fortate tot mai mult, redline-ul a fost constant crescut. Lumea a ramas la aceeasi impresie din trecut, ca un motor in regula nu trebuie sa consume ulei, ceea ce dupa standardele actuale nu mai corespunde realitatii. Nu mai mentionez de benzinare. 

In opinia mea, sunt (si) alte explicatii. 

1. Sunt deja mai bine de doua decenii de cand exista o presiune continua pe producatori, de a realiza masini cu emisii cat mai joase de CO2. O parte a solutiei consta in reducerea frecarilor interne in motor, iar frecarea intre segmenti si cilindri consuma multa energie. In consecinta, au fost proiectati segmenti mai subtiri si care au o tensiune mai mica. Impactul cel mai evident a fost la trecerea de la M52 la M54. In fapt, ambele aveau blocuri motor si pistoane identice, dar M54 a venit cu noua generatie de segmenti "low tension". Si, odata cu ei, cu un consum de ulei semnificativ, in comparatie cu M52 - al carui consum era neglijabil. Totodata, a devenit mult mai important rodajul segmentilor in cilindri, in primele sute de km parcurse cu motorul nou-nout. Unii posesori l-au facut corect (majoritatea, probabil, in mod inconstient), altii nu. De aceea sunt situatii in care, din doua masini care au aceleasi tip de motor si rulaje similare, una consuma ulei iar alta nu.

2. O consecinta a pct. 1 este ca producatorii s-au trezit asaltati de clienti care se plangeau de consumul de ulei si invocau garantia. Solutia logica pentru a limita costurile aferente reparatiilor in garantie a fost declararea ad-hoc a unui prag destul de ridicat de consum de ulei considerat "normal". Acest prag nu are atat de mult de-a face cu normalitatea, cat cu tendinta tipului respectiv de motor de a consuma ulei. In buletinul de service SI B11 03 13 mentionat mai sus, limita de consum pentru N63 este de 0,83l la 1000 Km, pe cand la N55 este la jumatate: 0,42l la 1000 Km. Atat N63 cat si N55 au fost motoare din aceeasi "generatie" tehnologica, ambele turbo, ambele pe benzina. E drept, N55 s-a dovedit fiabil, in timp de N63 a fost printre cele mai nereusite motoare BMW din toata istoria lor. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Parerea mea este ca proprietarul sa verifice si turbina, sa o reconditioneze. Turbina re ungere pe ulei, daca cumva nu mai exista etanseitate pe axul turbinei, pe lagarele unde isi face ungerea, automat uleiul ajunge in admisie. Ce e drept putin cate putin, mai ales cand e vorba de mers in turatii ridicate. Daca o sa dea intercollerul jos o sa cam gaseasca ulei in el si o sa se intrebe de unde.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.