Jump to content

distribuție motor n57


Recommended Posts

On 10/13/2022 at 10:37 AM, bimmer90f30 said:

Nu cred ca exista asa ceva.

Piesele la masina se schimba aproape de fiecare data in functie de cum este exploatat si intretinut automobilul, nu marca bmw.

Ca la bmw trebuie schimbata distributia pentru ca asa o spune experienta multora.. asta e alta realitate.

Regula de Aur e sa schimbi lichidele masinii la timp! Adica timpul optim nu cel de prea tarziu..

Au fost puse intrebari si raspunsuri date la genul asta de intretinere aici pe forum.

Cateva exemple: 

Ulei cutie manuala, dupa 150-200k km sau 5-6ani.. automata, la 100k km.

Antigel, la 2-3 ani. Termostatul pica dupa vreo 5 ani, cel original de dealer..

Pompa de antigel electrica pica pe la 100-150k km.

Frane, lichid, la 2 ani.

Ulei in diferential la 250k..

Freon la 2 ani.

Lichid la servo la 100-150k km.

Filtru de ulei sanatos e sa il schimbi la fiecare schimb de ulei.

Filtru de aer motor, anual. Face bine motorului sa primeasca aer cat mai mult, bine filtrat.

Flitrul de polen la 2 ani..

Filtru de motorina garantat de producator in general vreo 40k km. La fel si la bujiile incandescente

Restul pica cand pica.

Cine e inclinat sa continue ideea de mai sus mai bine deschide alt topic.. decat sa ajugem offtopic..

 

 

e best answer dpmdv,am dat ieri like la postul acesta🤗

Link to comment
Share on other sites

On 11/11/2022 at 5:35 AM, Vasi77 said:

e best answer dpmdv,am dat ieri like la postul acesta🤗

:offtopic"

@Vasi77nu se vede. 😉

[.. cum crezi ca am ajuns la o masina sa am aproape 500k km daca nu dupa programul de mai sus.

Si inca mai poate.. ca sa il demontez (motorul) sa ii pun lucruri noi nu mai este financiar viabil.. si in concordanta cu vremurile ..ecologice]

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

io zic ca ai procedat ff bine

eu m-am luat dupa unii am pus redline,amsoil ani de zile din 2011. Bani multi dati la firma din Alba Iulia,schimbat la 1 an,cat faceam 8-11 mii km.

Sincer se poate si cu uleiuri europene ieftine cu aprobarea normei bmw. Orice numai NU motul.

La lichid de frana,antigel,filtre discuri si placute OE bmw, revizii si reparatii la reprezentanta. 

Link to comment
Share on other sites

Salut, saptamana asta o sa fac distributia la BMW X5 5.0D la FRK Service. A inceput sa se auda lantul saptamana trecuta, la 288k km.  Pret total 12100 ron cu pompa ulei inclusa + revizie A/C/ si alte nimicuri. Acum 2 luni i-am schimbat DPF-ul cu 11K ron cu discount de la 13K la Bavaria. La Bavaria mi au cerut 15000 ron pt schimbul distributiei, ceea ce mi se pare aberant de mult. Atasat aveti oferta de la FRK pt distrbutie. MI SE PARE UN PRET MARE aceasta distributie, ma asteptam la costuri de maxim 5500 ron sau ceva de genul....

ProformaFRKP5009.pdf

  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/21/2022 at 10:33 AM, Risti said:

exista tool-uri de masurare a starii distributiei si exista si un protocol de la BMW cand se schimba, cand e deviatia prea mare.

Exact asta am întrebat la cobalcescu, prin telefon, mi-au zis ca nu exista asa ceva, doar sa desfaci și dacă tot desfaci schimbi... 

Referitor la pompa de ulei, la toate servisurile care am întrebat, mi au răspuns ca e la latitudinea mea dar nu are ce sa fie rău... Dar nici ca bmw recomanda expres schimbul de pompa nu mi au spus. 

 

Link to comment
Share on other sites

Nici service scream teparii si nici Ciupanezu nu iti schimba pompa de ulei la n47 cand schimbi distributia.

Numai cand cade turbo si inlocuiesti turbina sau o reconditionezi,sau daca faci tot motoru de la zero atuncea da pui pompa de ulei noua 🙂

bimmer90f30 mai zi si tu ceva ☺️

Link to comment
Share on other sites

La FRK mi au spus ca nu din cauza pompei pleacă cuzineții la plimbare, mai degrabă din cauza uleiului schimbat la 30mii... Chiar mi au pus în vedere, ca să beneficiez de garanție la lucrare, sa schimb uleiul la maxim 10mii.

Una peste alta eu am optat sa schimb și pompa, sa zicem ca, cum n ajuta asa nu strica...😂

 

Edited by lospa alin
Link to comment
Share on other sites

Uzura lantului de distributie este o problema ciudata, in felul ei. Motoare cu distributie cu lant si axe cu came in chiulasa (ceea ce implica lanturi de lungime mare) se fabrica in productie de masa inca cel putin din anii '60 incoace.

Privind din perspectiva istorica, distributia cu lant a fost intotdeuna mai fiabila decat cea cu curea, rulaje de peste 300.000Km fiind absolut normale. Pana in urma cu circa 15-20 de ani, cand acesta fiabilitate s-a pierdut. In fapt, problema se manifesta prin alungirea lantului datorita uzurii intre zale si pinii lor. Unul dupa altul, aproape toti producatorii au inceput sa aibe probleme de uzura prematura a lanturilor de distributie. Este interesant un exemplu din grupul VW, care dupa cativa ani de probleme infernale, a reproiectat motorul 1.2TSI, trecandu-l de la distributie cu lant la distributie cu curea (ceea ce a rezolvat problema).

Daca analizam ce anume s-a putut schimba brusc, am putea face o lista scurta care arata cam asa (desigur, pure speculatii ale cauzelor posibile, bazate pe observarea efectului):

  1. Intervalul de schimb al uleiului a crescut la 30.000 Km - pur si simplu prea mult. Nu numai ca uleiul isi pierde calitatile de ungere, dar se si dilueaza cu combustibil.
  2. Compozitia uleiurilor s-a modificat (vedeti si topicul in care s-a discutat despre reducerea continutului de ZDDP).
  3. A scazut, din punct de vedere metalurgic, calitatea metalelor din care se fabrica lanturile (in efortul universal de reducere a costurilor).
  4. Distributia variabila (VANOS) supune lanturile unui stres mecanic semnificativ mai mare.
  5. // alte posibile cauze care imi scapa.

Consider ca punctul 3 poate fi taiat de pe lista. Daca ar fi o problema de metalurgie, cu siguranta s-ar fi gasit o rezolvare dupa atat de mult timp. De asemenea si punctul 4 poate fi eliminat, intrucat motoarele Diesel nu au distributie variabila, iar N47 are deja o faima care nu mai trebuie dezbatuta.

La punctul 2, ma tem ca este ceva adevar acolo. API a introdus in mai 2020 noua categorie de ulei de motor "SP" (pentru motoare cu benzina), pe care o descrie pe scurt: "[...] designed to provide protection against low-speed pre-ignition (LSPI), timing chain wear protection [...]". In concluzie, exista undeva o musca pe caciula, in ceea ce priveste compozitia uleiurilor moderne.

In fine, probabil ca la punctul 1 este cheia acestei probleme. Pana la proba contrarie, concluzia este ca schimbarea uleiului la intervale semnificativ mai reduse este o buna practica. Desigur, schimburile mai dese de ulei pot avea un impact pozitiv major doar in cazul unei masini noi, sau cvasi-noi. La o masina second hand care pana la 100.000 Km a beneficiat doar de trei schimburi de ulei, cu siguranta ca uzura este deja prezenta.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, schimbul de ulei la 30k e unul dintre factori, dar cel mai important este cost reduction, compara un lant de E39 cu unul de F10 si vei vedea de ce se alungesc si se rup. Acelasi lucru este valabil si la plastice, garnituri, etc.

Edited by Ali
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, FiveThreeFive said:

Uzura lantului de distributie este o problema ciudata, in felul ei. Motoare cu distributie cu lant si axe cu came in chiulasa (ceea ce implica lanturi de lungime mare) se fabrica in productie de masa inca cel putin din anii '60 incoace.

Privind din perspectiva istorica, distributia cu lant a fost intotdeuna mai fiabila decat cea cu curea, rulaje de peste 300.000Km fiind absolut normale. Pana in urma cu circa 15-20 de ani, cand acesta fiabilitate s-a pierdut. In fapt, problema se manifesta prin alungirea lantului datorita uzurii intre zale si pinii lor. Unul dupa altul, aproape toti producatorii au inceput sa aibe probleme de uzura prematura a lanturilor de distributie. Este interesant un exemplu din grupul VW, care dupa cativa ani de probleme infernale, a reproiectat motorul 1.2TSI, trecandu-l de la distributie cu lant la distributie cu curea (ceea ce a rezolvat problema).

Daca analizam ce anume s-a putut schimba brusc, am putea face o lista scurta care arata cam asa (desigur, pure speculatii ale cauzelor posibile, bazate pe observarea efectului):

  1. Intervalul de schimb al uleiului a crescut la 30.000 Km - pur si simplu prea mult. Nu numai ca uleiul isi pierde calitatile de ungere, dar se si dilueaza cu combustibil.
  2. Compozitia uleiurilor s-a modificat (vedeti si topicul in care s-a discutat despre reducerea continutului de ZDDP).
  3. A scazut, din punct de vedere metalurgic, calitatea metalelor din care se fabrica lanturile (in efortul universal de reducere a costurilor).
  4. Distributia variabila (VANOS) supune lanturile unui stres mecanic semnificativ mai mare.
  5. // alte posibile cauze care imi scapa.

Consider ca punctul 3 poate fi taiat de pe lista. Daca ar fi o problema de metalurgie, cu siguranta s-ar fi gasit o rezolvare dupa atat de mult timp. De asemenea si punctul 4 poate fi eliminat, intrucat motoarele Diesel nu au distributie variabila, iar N47 are deja o faima care nu mai trebuie dezbatuta.

La punctul 2, ma tem ca este ceva adevar acolo. API a introdus in mai 2020 noua categorie de ulei de motor "SP" (pentru motoare cu benzina), pe care o descrie pe scurt: "[...] designed to provide protection against low-speed pre-ignition (LSPI), timing chain wear protection [...]". In concluzie, exista undeva o musca pe caciula, in ceea ce priveste compozitia uleiurilor moderne.

In fine, probabil ca la punctul 1 este cheia acestei probleme. Pana la proba contrarie, concluzia este ca schimbarea uleiului la intervale semnificativ mai reduse este o buna practica. Desigur, schimburile mai dese de ulei pot avea un impact pozitiv major doar in cazul unei masini noi, sau cvasi-noi. La o masina second hand care pana la 100.000 Km a beneficiat doar de trei schimburi de ulei, cu siguranta ca uzura este deja prezenta.

Exista aditivi suplimentari de ulei bg110moa,wynns super friction proofing care se adauga in uleiul nou de motor cand faci schimbul.

Sau uleiuri americane mai dopate,cu norma Bmw LL04 gen Renewable Lubricants sau grupa 5 ester Redline, mai ieftin Amsoil .

Schimbi uleiul la 8-9000km cu tot cu filtre.

Kitul de distributie il pui ultima revizie aparuta OE, nu pui ieftin aftermarket.

Edited by Vasi77
Link to comment
Share on other sites

Cred ca depinde mult și de stilul de condus.... 

Am înțeles ca la mine pe mașina au montat ultima versiune de distribuție, chiar am întrebat asta și mi au confirmat, ca o paranteza, ma buseste rasul camd ma gândesc ca am colegi de servici carora li s a recomandat prin alte locuri sa pună distribuție febi.... În fine, fiecare cum e mulțumit... Eu unu fiind mai atehnic am preferat sa am o factura, o garanție etc... Care se pricepe, probabil iese mai ieftin... Sau nu... 

Link to comment
Share on other sites

Pune ulei bun,ai intinzator hidraulic, schimbi des 8-9000km uleiul

Ca o paranteza,atentie cu teparii de pe site-ul auto100.ro, jegosu de vanzator mi-a vandut un wynns engine flush la cutie de tabla in locul wynns super friction proofing.

Cand sa il torn in ulei observasem ca e mult prea apos asa ca am dat la o parte ce scrisese el in romaneste cu pixul si am citit originalul in engleza si alte limbi. Stricam naibii motoru cu engine flush in el atatea mii de km. Deci atentie la vanzatorii tepari !

 

Edited by Vasi77
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/22/2022 at 7:29 PM, Vasi77 said:

bimmer90f30 mai zi si tu ceva

zic si eu ce zice si @WIN60, ar fi bine sa schimbi pompa la N47 cand schimbi distributia; e acolo in fata ta, pe lantz... cand desfaci "ceasul" motorului.. merita.

Daca nu o schimbi si lanturile tin de innebunesti 😉 si pompa se duce, nu o sa iti para rau ca nu te-ai dat la ea cand te uitai la ea?

cred ca zic ceva intelept mai sus. 😉

Edited by bimmer90f30
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.