Jump to content

Anvelope iarna pentru xDrive


claudiu1892

Recommended Posts

Salut,

Am si eu o curiozitate. Cei ce aveti xdrive, puneti DOAR anvelope cu stea (omologate BMW)? Aveti experienta cu probleme in cazul in care nu sunt marcate cu steaua?

Am dimensiune unica fata-spate (245 45 18) si desi pana acum am folosit anvelope bmw approved (marcate cu stea), am gasit un pret f bun la niste HANKOOK Winter I cept Evo3 W330 insa nu sunt marcate ca fiind BMW approved, desi respecta specificatiile inscrise pe stalpul masinii (245 45 18 100V XL M+S).

Observ pareri impartite pe forumurile din afara, unii spunand ca au avut probleme cu cutia de transfer pentru ca au pus anvelope fara stea. Nici nu mai stiu ce dracu sa cred :))

 

Multumesc

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, six in line said:

Salut, am pus pe F10 anvelope Hankook de iarna 225/55/17 M+S XL si nu am avut nici o problema cu ele. Nu sunt runflat, nu le suport pt ca sunt rigide si simt orice groapa cu ele. 

Merci. Si eu am mai avut Hankook la F36, insa ala nu era xdrive.

Dilema mea e referitor la stea. Sunt cateva care au steaua pe ele, desi nu sunt run flat, dar niciun model de la Hankook. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, six in line said:

Pune 245/45/18 M+S XL cu steluta si nu vei avea probleme. Eu nu tin neaparat la un brand anume de anvelope, sa nu fie din cele mai ieftine si firme fantoma desi mai toate brandurile low cost sunt produse de alea mari 😉

Cred ca asa o sa fac. O sa aleg intre Goodyear, Continental si Pirelli, non-RFT, dar cu steluta. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, DJ Allexinno said:

Daca pui anvelope fara steluta si apar probleme la cutia de transfer, ”la revedere” garantie. A patit un prieten cu seria 6 acum cativa ani.

Asta stiu. Am un prieten cu F90 M5, masina in garantie, si acum pt iarna si-a luat anvelope fara steluta (tot Hankook parca), ca el nu da doi bani pe steluta, insista ca nu vor fi problema la cutie, si ca e doar o gaselnita BMW. Incearca sa ma convinga si pe mine, citez "sa nu arunci banii de pomana pe steaua lor".

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Am avut doar xdrive pana acum (al treilea X5) si am avut anvelope fara stea pe toate. Unele run-flat, unele non-runflat. Nu am avut probleme cu cutia la nici o masina. Nu vad cum ar fi posibil tehnic sa ai probleme cu cutia de transfer daca respecti dimensiunile si cumperi anvelope noi (poate la branduri no-name).

P.S. Vorbesc de cele de iarna. Cele de vara erau OEM.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Pai hai sa-ti explic cazul prietenului meu.

245/40/19 fata si 275/35/19 spate. Anvelope noi Hankook XL (nu mai stiu modelul), fara steluta.

Problema a fost in felul urmator: cand a masurat diametrul si circumferinta rotilor din spate, acestea erau mai mici decat cel al rotilor din fata. Nefiind in toleranta data de producator, cutia de transfer era permenent activa, astfel ducand la o uzura prematura. Asta a fost raspunsul primit de la reprezentanta.

Dupa ce a cumparat anvelope cu steluta, aceleasi dimensiuni de mai sus, diferenta a devenit aproape inexistenta.

 

Link to comment
Share on other sites

Ma voi abate putin de la subiectul topicului si voi indrazni sa-ti recomand sa te indrepti catre o alta marca pentru anvelope. 

La fost masina, un X1 (ce-i drept, nu e cea mai confortabila masina orice "incaltari" i-ai pune), in prima iarna i-am cumparat Hankook Winter Concept 2 (parca, sper sa nu ma insel cu privire la denumirea exacta a anvelopelor, asta se intampla prin 2018). Fiind prima iarna cu acea masina si cu acele anvelope, am crezu ca asa trebuie sa fie. Din considerente de incapatanare si pitici pe creier, pentru iarna lui 2019 am cumparat alte anvelope, pur si simplu nu-mi placea cum se comporta masina si mai ales cat de zgomotoasa era (nu erau RFT anvelopele). Asa ca am cumparat Michelin Alpin 5. Nici nu pot sa-ti explic ce diferenta atat la grip dar mai ales la zgomotul de rulare. Cu totul alta clasa.

On topic: cu actuala masina am avut un accident iar pe devizul de reparatie scrie, citez "anvelope fara stea insa fara defectiuni la cutia de transfer". Asa ca nu am avut probleme cu reparatia. 

Sincer sa fiu, eu acum am aflat de aceasta corelare dintre stea->cutie de transfer...

Edited by bogdanmihaisavu
suplimentare
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Edwin said:

Anvelopele cu stea BMW se pot achizitiona doar din reprezentante sau exista si vreun magazin online de unde se pot achizitiona? Tot caut si eu cauciucuri de iarna si nu gasesc pe nicaieri modelele BMW approved.

Uite aici, de exemplu. Mai au si alte site-uri filtre similare

https://www.anvelope.ro/filtru?latime=205&inaltime=60&diametru=16&sezon_radio=iarna&producator=0&indice_sarcina=0&indice_viteza=0&caracteristici=runflat&eficienta=0&aderenta=0&zgomot=0&amount=15000&instoc=instoc&lacomanda=lacomanda&omologare=BMW&caut_type=anvelope

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

acea steluta arata ca un pneu este facut cu modificari tehnice (compozitie, eventual constructie, dar mai rar) dupa cerintele producatorului agreate de constructor. Cele mai multe vizeaza performata dar mai nou si rezistenta  (rolling resistance) ca sa dea bine in teste, asa cum mai nou au aparut pneurile pentru EV, care sunt mai putin performante si mai scumpe, dar cu alte obiective.

Personal, atata timp cat respecta dimensiunea si sunt noi toate, nu vad cum ar impacta cutia de transfer. Aceasta ar putea fi afectata de greutate diferita sau nivel de aderenta diferita, si cum de exemplu daca ai lua un michelin si un pirelli, la aceeasi dimensiune nu vor avea aceeasi greutate, chiar daca au steluta, softul masinii probabil are ceva variabile pentru a se descurca cu asemenea situatii. Si cum diferenta intre cele dedicate si generice este mica in general, diferentierile facandu-se la limita, in situatii exreme, eu consider ca nu e un must.

Din contra, o anvelopa cu stea produsa pentru un model, de obicei se face la lansarea acestuia, iar intre timp producatorii scot modele noi, imbunatatite. Asta poti observa si vazand oferta de anvelope oferite de BMW in care sunt modele vechi:
Bridgestone Blizzak LM-001 RFT* -> actual este Blizzak LM-005 (care este in topuri din 2019 de cand a fost lansat)
Pirelli Winter Sottozero 3 r-f*  -> cel mai nou este Pirelli Cinturato Winter 2, lansat la sfarsit de 2021

Michelin Pilot Alpin 5*  -> actual este Aplin 6 care este deja pe final de viata si incepe sa coboare in teste..
Continental Winter Contact TS860S* -> acum este Continental Winter Contact TS870/*870S care este in top in mai toate testele
Hankook Winter icept evo2* -> Hankook Winter icept RS3 lansat anul acesta, iar predecesorul era RS2
Dunlop SP Winter Sport 3D ROF*  - de la 3D a aparu 4D si actualul (vechi deja )Dunlop SP Winter Sport 5

Goodyear Ultra Grip Performance +*  -> Goodyear Ultra Grip Performance Gen 2

 

Fiecare face cum considera in baza informatiilor pe care le are, dar totusi nu trebuie sa uitam ca toti au un marketing agresiv si promoveaza lucruri care nu sunt benefice (de genul revizia la 2 ani si 30k km) sau care pot aduce plus  valoare

 

 

670954919_bmwwintertire.thumb.png.04df937ff6792f9bfcbd320297ffc2b1.png

 

 

 

Screenshot_1.png

Edited by dismalskin
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Edwin said:

Anvelopele cu stea BMW se pot achizitiona doar din reprezentante sau exista si vreun magazin online de unde se pot achizitiona? Tot caut si eu cauciucuri de iarna si nu gasesc pe nicaieri modelele BMW approved.

www.anvelope.ro - poti cauta direct cu filtru "omologare BMW sau BMW-Mercedes, in stanga jos"

Mai sunt si pe alte siteuri, evident, dar aici mi s-a parut usor de identificat care sunt cele cu stea

 

35 minutes ago, Luciosu said:

Problema nu e daca ai probleme datorate de lipsa stelei, ci daca ai ghinionul sa ai probleme cu cutia de transfer, o sa aiba motive "stealer"-ul sa refuze acordarea garantiei, zic eu. Asa ca prefer sa pun 50 de ron in plus la anvelopa, ca sa aiba steluta 

 

Just my 2 cents

De acord, nu merita riscul.

Edited by claudiu1892
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Legat de intrebarea: de unde cumparam anvelope cu *?, recent am achizitionat 4 Pirelli de iarna, cu *, pt un G02 xDrive, de la un dealer ce pe site nu afisa anvelopele respective, insa pt ca era un pret bun la ei la toate celelalte anvelope, le-am dat un telefon si au adus pe comanda si la pret bun si anvelope cu *, deci merita incercat si asa.

Din acelasi motiv explicat mai sus legat de cutia de transfer, am ales sa cumpar anvelope cu *.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

X1 E84 - au cam 50k km cauciucurile all season, se schimba anul asta , nu tin minte sa fi avut probleme. Ce e drept E84 e model mai vechi posibil sa nu fie asa de "sensibil" . Probabil ca daca masina era in garanie puneam ce "recomanda" BMW. 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, ghost89 said:

pai cu asta ai spus tot.De aia a stricat cutia,pt ca rotile trebuiau sa fie identice atat pe fata cat si spate.Trebuia sa puna si pe fata si pe spate ORI 245/40/19 ORI 275/35/19.Nu ca n-a avut steluta anvelopele....VRAJEALA !!!

De aia majoritatea srica cutiile de transfer ca pun dimensiuni diferite de pneuri dupa ureche.Degeaba cele 2 tipuri de anvelope, dupa un calcul de roata au aproximativ acelasi diametru si circumferinta,pt. ca intotdeauna va exsista o mica abatere(toleranta) pe care calculatorul cutiei de transfer o va resimti in permanenta

De aia se strica cutiile de transfer,nu ca n-au anvelope cu stea.....doamne fereste !!!

Imi permit sa-ti spun ca gresesti. Cam toate BMW-urile (nu vorbesc de alte marci pentru ca nu stiu), au agreate marimi diferite fata-spate.

Spre exemplu, la actuala masina am 225/45/r19 fata, 255/40/r19 spate (rotile de vara) si sunt rotile originale (W-Spoke 440) ale masinii. Dar nu numai anvelopele sunt diferite ca marime ci si jantele ( ET si J). Ideea e ca jantele sa fie conforme cu recomandarile producatorului, impreuna cu anvelopele (ma refer la dimensiunile acestora). 

Studiaza putin si o sa-mi dai dreptate.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

De iarna am anvelope non-rft 225/50 r17 fata-spate xl bridgestone blizzak lm 005 si nu am avut nici o problema cu xdrive-ul. (si de vara tot non-rft si fara * am si nu am intampinat probleme).

Am ~30.000 km parcursi cu anvelope fara rft si fara*.
 

Edited by Tica1991
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, ghost89 said:

Nu am ce dreptate sa-ti dau,pt ca nu ai.De aia le stricati cutiile de transfer in timp.Va meritati soarta,ca sinteti si incapatanati.La masinile cu tractiune integrala e o regula de AUR,se pun toate cele 4 pneuri IDENTICE  daca nu vrei sa strici cutia de transfer,punct.Eu asa stiu,si asta o stiu si de la cei care repara asa ceva,nu doar cei care vorbesc vorbe si din auzite.

Fiecare sa faca ce doreste cu masina sa.Mai interesati-va sa vedeti ca gresiti,astia care puneti dimensiuni diferite.Oricat de mica va fi acea abatere,tot va exsista si va strica cutia de transfer in timp.Toleranta la asa ceva  trebuie sa fie  ZERO

 

later edit: da asa e.Tot bmw-ul spune ca si uleiul in cutia de viteze e lifetime,asta inseamna ca e pe viata?E garantat pe  perioada garantiei cat e noua si dupa aia da in nas.Asa si cu pneurile, sint agreate adica acceptate dar NU RECOMANDATE,e o mica mare diferenta!! cat sint noi,si dupa ce ies din garantie ii doare pe ei in cur.Toate astea sint cu dus si intors pe lumea asta.Trebuie doar interpretate intr-un mod corect si folositor tie ca si consumator.

Nu mai luati de bun tot ce zboara !!

Este ultimul quote pe care-l fac deoarece spamam thread-ul omului fara rost dar dat fiind faptul ca sustii ceva care este TOTAL eronat, ma vad nevoit sa-ti raspund.

Lasi impresia ca nu intelegi cateva aspecte de baza.

In cazul meu, nici daca as vrea sa pun aceeasi dimensiune fata-spate, nu as putea. Dupa cum am zis, J si ET sunt diferite fata-spate. Nu eu am proiectat masina, asa a venit din fabrica, totul este stock pe ea. Cum poti sustine si promova ca o masina xdrive functioneaza asa cum trebuie doar cu ... bla bla, ce zici tu acolo? Adica inginerii aia tampiti de la BMW, s-au trezit intr-o dimineata si au zis "hai sa gasim o varianta sa defectam cutiile de transfer ale unor sarmani cumparatori!" 

Cred ca faci o confuzie intre dimensiunea anvelopelor si dimensiunea rotii per total.

Nu e gresit nici ce zici tu cu ROTILE de aceeasi dimensiune, nu cu anvelopele.

Pe scurt, daca ai jante 8J, ET34 si pe fata si pe spate, nu poti pune marimi diferite la anvelope. In cazul asta da, poti spune pa cutiei de transfer. Dar daca ai 8J, ET 30 fata si 9J, ET 42 spate, povestea e alta.

Anyway, fa cum stii tu dar cand afirmi ceva intr-un forum, e bine sa aduci argumente si explicatii logice pt ca mai sunt oameni care poate vor lua de bun ce zici tu... 🙂

Bafta si numai bine!

Initiator topic, scuze pentru deranjul din thread.

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.