Jump to content

Ghid reparatie deschidere haion sticla e46 Touring


Recommended Posts

Salutare,

Posesor de 3 luni BMW E46 2002 FL 150cp touring. (Primul meu BMW) 

Am tot citit pe diferite forumuri (Din Germania, romanesti , englezesti) despre reparatia deschiderii haionului de sticla si diferite metode de a controla tot circuitul si as vrea sa va impartasesc experienta mea si sa dau un share la restul pentru ca in multe post-uri  solutiile de a rezolva problema este putin vaga.

Tot ce am facut mai jos este din pura pasiune.

Poveste: acum 2 saptamani am observat in mers ca haionul de sticla se deschide random ( doar cand masina este deblocata) iar butonul de pe sticla nu mai actiona deschiderea .

1. Primul lucru pe care poti sa il faci este de a verifica daca butonul lucreaza in parametrii:

-butonul are un capac deasupra pe care il poti scoate si il poti curata cu W40 - alcool izopropilic .

-sub buton poti sa scoti protectia de plastic, scoti mufa  de la panglica si verifici cu aparatul de masura daca butonul la apasare face contact ( verificare continuitate sau valoare de<1MOhmi obligatoriu)

 

2.Verificare mansoanelor de cauciuc unde intra fire din haion in caroserie ( stanga - dreapta )

Atentie: conform schemei logice exista 2 circuite  

    1. Circuitul in care motorasul de deschidere este activat  si deschide geamul  (MANSONUL DIN DREAPTA ) 

    2.Circuitul format  din Buton ->Modul Filtru -> GM5 ->siguranta F52(TRECEREA FIRULUI PE PARTEA STANGA in mansonul de cauciuc )bca289b1-8b11-477d-8ecc-9606e574da71.jpg.615538e4be0186168ff50503aa4c5036.jpg

 

 

3.Depanarea motorasului de actionare al haionului de sticla 

Se deschide haionul mare , se scoate capacul lung capitonat ( este prins cu ajutorul unor clipsuri , nu trebuie desurubat nimic)

Fata mare de plastic este prinsa cu clipsuri de plastic si suruburi 

Dupa ce ai demontat se poate observa motorasul. Acesta se poate desface si verifici  in interiorul acestuia ( nu este capsat si se desface usor ) dar mai ales sa controlezi switch -ul cu un aparat de masura pentru contact si motorasul ( in caz daca nu se deschide deloc haionul de sticla ) 

 

ATENTIE:  Circuitul functioneaza la 5V !! , Poti proba motorasul usor separat cu o baterie de 5V , el pur si simplu se scoate din acel soclu tragand de el.

 

4.Verificarea circuitului direct de actionare al motorasului. (IN CAZ DACA NU SE DESCHIDE DELOC LA ACTIONAREA BUTONULUI)

Asa cum spuneam mai sus , conform schemei logice exista 2 circuite .

Pentru verificarea pe direct daca este actionata deschiderea poti face in felul urmator.

1.Se da jos torpedoul si identifica releul K90 care se ocupa de actionarea motorasului de deschidere al haionului de sticla.

aedef297-9a8a-4694-b16d-fc0f87af24c0.thumb.jpg.b0080a2eb42caab6867dd723bc8e3904.jpg

2.Se verifica cu o baterie 5v si aparat de masura daca releul merge 

3.Conform diagramei se face o punte de la soclu de releu k90 ( il pui "pe direct" ca sa actioneze deschiderea) - PIN 2 CU 6 

+Verifica si siguranta 58 - 7.5 A 

In momentul cand faci punte si se deshide inseamna ca circuitul este ok.

 

 

5.Verificare traseu BUTON - GM5

Acesta este un pas important ca sunt multi posesori care s-au lovit de aceasta problema 

Aici punem accent pe partea stanga conform schemei logice 

Traseul este in felul urmator :

TRASEU 1 : Buton sticla -> (prin mufa la panglica) panglica neagra ( strabate sticla prin partea stanga ) -> 2 cabluri negre ( o piesa de forma patrata unde se face tranzitia de la panglica la fir normal) => 1 cablu negru vine prins de caroserie si celalta intra in ansamblu din sticla si metal

TRASEU 2: ( urmarim cablu negru unde a intrat in ansamblu)

ATENTIE: se desface spoilerul ( prins in 4 suruburi de 10 ) - dai capacul de plastic de la ansamblu de haion sticla si o sa vezi acele suruburi + se desface plasticul de protectie unde este localizat modulul antena ( pt deblocare prin cheie) 

Firul negru se duce la mijloc unde este acel modul si se mufeaza la un fir MARO/Dunga rosie

67af0c6d-3c9f-414e-93a9-cd525cbc3de5.thumb.jpg.8aafa3af13a275c319e8510bf244c706.jpg

TRASEU 3: Firul BR/RT ( Maro Rosu ) strabate inapoi spre stanga si intra in mansonul de cauciuc -> pana la modulu de interferente ( piesa nr.4)

31b68a06-de41-4b6a-9b7f-604c46a1e7cf.thumb.jpg.67b2673588349369df53b1515462856d.jpg

Nota: se desface plasticul de la stalp ( prins in 2 suruburi si 2 cleme de plastic ((sus localizate)) + lampa , plasticul lung dintre geam si plafon si piesa de metal care prinde pafonul

Plafonul acuma se poate da putin in jos cat sa ai acces la filtru de interferente prins cu un surub torx 

Sunt alti utilizatori care au spus ca s-a rezolvat problema schimband acel filtru. Eu i-am refacut toate lipiturile si l-am verificat si era tot in parametrii.

a5612653-630d-4b0d-82f1-77b7e66352e3.thumb.jpg.e4f11e7bbdea107cb9f3b8861e392cc2.jpg

Dupa ce desfaci acel filtru poti controla utilizand un aparat de masura continuitatea . Verifica din aproape in aproape sa vezi daca intrerupe undeva 

Nota: Nu uita sa cureti bine masa care se prinde de ansamblul haionului de sticla ( este prins cu surub in spatele plasticului de protectie ( unde am mentionat de de cele 2 fire mai sus negre ) . Nu uita sa acoperi bine modulul de sub spoiler sa nu intre praf si apa dupa ce il desfaci .

 

Daca nu a reusit sa gasesti problema si totul este ok de la buton la filtru  , verifici GM5 ( foarte rar in multe cazuri ) . Calculatorul poate da comanda aiurea sa deschida  haionul de sticla.

 

La mine a fost problma la tranzitia de la panglica la fire ( chiar daca este turnat acolo si nu se poate verifica , sunt sanse foarte mari ca din cauza umiditatii sa corodeze acolo. Asta am gasit eu .Eu le-am relipit firele dar este aproape imposibil de facuta asta . La sfarsit pui niste banda sa ramforsezi capatul si il imbraci cu silicon sa nu mai intre apa.Pe viitor daca se desprinde la panglica voi pune 2 cabluri negre fine direct de la buton in jos (carpeala) 

Alte poze informative:

https://ibb.co/wpxVtwR
https://ibb.co/6wqvQG9
https://ibb.co/qg1vprp
https://ibb.co/GJt7DNn

 

Sper sa va fie de folos acest ghid. 😄 

Edited by marius_constantin
adaugare poze 2
  • Like 2
  • Thanks 2
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, marius_constantin said:

Buton sticla -> (prin mufa la panglica) panglica neagra ( strabate sticla prin partea stanga ) -> 2 cabluri negre ( o piesa de forma patrata unde se face tranzitia de la panglica la fir normal) => 1 cablu negru vine prins de caroserie si celalta intra in ansamblu din sticla si metal

Sincer nu e tiganie. Panarama e ce au facut ei, ca au facut traseul pe geam. Normal ca zona aia de tranzitie in timp este afectata de mediu (umiditate).

Deci ca sa repari totul dupa ei trebuie sa iei geam nou cu traseu, pentru o panatama de sarma pe care ei au ales sa o traga pe geam...

De altfel te felicit pentru efortul de a face acest ghid.

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Buna ziua, am aceeasi problema, nu mai pot deschide luneta dar nu mai functioneaza nici stergatorul si nici stropitorul, dar mi se întâmpla sa se mai deschida cand ploua sau cand spalam masina. Am incercat sa o fac si am verificat firele din stanga si erau doua fire ciupite si am observat ca dupa ce le-am taiat si am facut contact intre ele s-a deschis geamul, dar dupa ce le-am lipit cu pistolul tot nu mergea deschiderea . De atunci nu a mai mers chiar dacă a plouat. Va puteți da seama de unde ar putea fi după ce v-am spus?
Link to comment
Share on other sites

On 11/24/2022 at 1:45 PM, Alex11Florin said:

Buna ziua, am aceeasi problema, nu mai pot deschide luneta dar nu mai functioneaza nici stergatorul si nici stropitorul, dar mi se întâmpla sa se mai deschida cand ploua sau cand spalam masina. Am incercat sa o fac si am verificat firele din stanga si erau doua fire ciupite si am observat ca dupa ce le-am taiat si am facut contact intre ele s-a deschis geamul, dar dupa ce le-am lipit cu pistolul tot nu mergea deschiderea . De atunci nu a mai mers chiar dacă a plouat. Va puteți da seama de unde ar putea fi după ce v-am spus?

Salut,

trebuia sa deconectezi bateria, mai ales ca ai lipit cu pistolul si nu cu aer cald. Poate ai facut vreun scurtcircuit, verifica sigurantele. Ai sunat firele cu aparatul de masura, poti avea fire intrerupte in interiorul izolatiei fara ca ea sa fie afectata?  Spor la treaba.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ali said:

Ai sunat firele cu aparatul de masura, poti avea fire intrerupte in interiorul izolatiei fara ca ea sa fie afectata?

Asta e intrebare pentru colegul cu problema?

Ca nici una nici alta nu e fireasca.

Normal ca pot fi intrerupte..

De fapt ce a patit el probabil alte fire se pot intrerupe in timp ce umbla la la alea defecte pentru ca si alte fire erau la limita ruperii in interior cu izolatie intacta pe exterior.

Asta e un raspuns complet nu chestionar... 😀

Edited by bimmer90f30
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/24/2022 at 1:45 PM, Alex11Florin said:

Buna ziua, am aceeasi problema, nu mai pot deschide luneta dar nu mai functioneaza nici stergatorul si nici stropitorul, dar mi se întâmpla sa se mai deschida cand ploua sau cand spalam masina. Am incercat sa o fac si am verificat firele din stanga si erau doua fire ciupite si am observat ca dupa ce le-am taiat si am facut contact intre ele s-a deschis geamul, dar dupa ce le-am lipit cu pistolul tot nu mergea deschiderea . De atunci nu a mai mers chiar dacă a plouat. Va puteți da seama de unde ar putea fi după ce v-am spus?

Mergi la electrician/service sa diagnosticheze si sa faca cum trebuie lucrarea

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Asta e intrebare pentru colegul cu problema?

Ca nici una nici alta nu e fireasca.

Normal ca pot fi intrerupte..

De fapt ce a patit el probabil alte fire se pot intrerupe in timp ce umbla la la alea defecte pentru ca si alte fire erau la limita ruperii in interior cu izolatie intacta pe exterior.

Asta e un raspuns complet nu chestionar... 😀

Salut, in prima parte a frazei intrebam daca a sunat firele si apoi dupa virgula spuneam ca pot exista fire intrerupte fara ca izolatia sa fie afectata. Scuza-ma ca am fost prea subtil pentru capacitatea ta intelectuala de a intelege un text. 

Data viitoare voi face o schema bloc....😀

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/24/2022 at 1:45 PM, Alex11Florin said:

Buna ziua, am aceeasi problema, nu mai pot deschide luneta dar nu mai functioneaza nici stergatorul si nici stropitorul, dar mi se întâmpla sa se mai deschida cand ploua sau cand spalam masina. Am incercat sa o fac si am verificat firele din stanga si erau doua fire ciupite si am observat ca dupa ce le-am taiat si am facut contact intre ele s-a deschis geamul, dar dupa ce le-am lipit cu pistolul tot nu mergea deschiderea . De atunci nu a mai mers chiar dacă a plouat. Va puteți da seama de unde ar putea fi după ce v-am spus?

 Dacă nu îți funcționează nimic , poate ai firele undeva rupte la Mansonul de cauciuc și dacă ai lipit acele 2 fire înseamnă ca undeva mai face scurt și se da automat comanda de deschidere - verifica butonul și zona de tranziție de la panglica la fire ( eu asta am avut ) . Ștergătorul verifica dacă se mișcă ușor cu mâna când deschizi haionul de sticla ; in caz contrar trebuie sa îl desfaci și sa l cureți/ ungi. Nici mie nu mi a mers pana nu l am curățat . In momentul când se învârte brațul , automat intra și motorasul de stropit 

Link to comment
Share on other sites

On 11/27/2022 at 11:09 AM, Ali said:

Salut, in prima parte a frazei intrebam daca a sunat firele si apoi dupa virgula spuneam ca pot exista fire intrerupte fara ca izolatia sa fie afectata. Scuza-ma ca am fost prea subtil pentru capacitatea ta intelectuala de a intelege un text

Data viitoare voi face o schema bloc....😀

Ali, eu am incercat sa inteleg ce ai vrut sa spui. Afirmatia ta dinaintea jignirii arata ca de fapt recunosti ca nu ai stiu sa fii COERENT pentru toata lumea.

Apai.. daca AVEM PRETENTIA ca vrem si putem SA AJUTAM, prima conditie este sa ne exprimam coerent pentru toata lumea!

 

Si special adresat tie, cand o sa remarci ca scriu pe vreun topic te invit sa imi pui ORICE INTREBARE referitor la SUBIECTUL dezbatut, da!? Iar eu iti voi explica de ce am zis ce am zis, fara sa te jignesc si fara subtilitati. Deal or not deal? 

Iar daca te voi jigni te rog sa ma reclami.

 

Edited by bimmer90f30
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.