Jump to content

BMW-uri hibride - ce sunt, cu ce se mananca si cum merg


mgi

Recommended Posts

Probabil spune daca se poate merge "in paralel " cu electric si termic, din ce stiu lasi in auto si face el acolo "ce trebuie"  .Parca la Toyota de ex pe unele hibride pana la 30 mergea electric apoi se trezea si termicul  . Ma rog as zice sa se uite pe youtube sunt zeci de videouri cu explicatia diverselor moduri .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Just now, alex230ro said:

Probabil spune daca se poate merge "in paralel " cu electric si termic, din ce stiu lasi in auto si face el acolo "ce trebuie"  .

Corect, daca pui in modul hibrid, cel cu care porneste in mod automat, face el ce trebuie sa fie mai bine. Acum nu stim daca pentru consum sau pentru poluare, sau ambele fiind acelasi lucru. Dar daca merg ambele deodata, consumul sigur nu scade, logic, nu. Hibrid, alterneaza cele doua in functie de ce se intampla. Problema este ca nu ai control precis, face doar el ce vrea.

Dar... face bine ce face si consumul, incarcata acasa, la 100 km prin oras, poate fi spre 3 l / 100km. Dupa ce se descarca bateria, incepe sa creasca spre 7 si poate chiar mai mult pana la urmatoarea incarcare.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Romulus said:

Incearca sa reformulezi intrebarea, eu unul nu sunt sigur ca inteleg ce vrei sa intrebi.

Ma refer la ce a spus @alex230ro, si anume mersul acela "in paralel" al motoarelor, exact cu este la Toyota.

Am condus un CH-R hibrid, care nu este PHEV, si masina combina motoarele a.i. sa aiba consum mic, 3L/100km in Bucuresti, puteai sa mergi si 100% numai electric dar doar putini km, si bateria se incarca fie prin frana regenerativa sau din motorul termic. Si voiam sa stiu daca asa functioneaza si la BMW-urile PHEV, aceasta "imbinare" a motoarelor.

Dar vad ca mi-ai raspuns mai jos cu acest mod hibrid de la BMW. Mersi.

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, emiliano5 said:

Am condus un CH-R hibrid, care nu este PHEV, si masina combina motoarele a.i. sa aiba consum mic, 3L/100km in Bucuresti, puteai sa mergi si 100% numai electric dar doar putini km, si bateria se incarca fie prin frana regenerativa sau din motorul termic. Si voiam sa stiu daca asa functioneaza si la BMW-urile PHEV, aceasta "imbinare" a motoarelor.

Nu au legatura.  Nu stiu cum e la RAV4 sau CH-R dar fratele meu are un prius, care e cu totul si cu totul ALT tip de hibrid. La toyota, motorul este doar un generator electric. La 530e este si un generator electric dar merge si de sine statator pe combustibil.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Romulus said:

Nu au legatura.  Nu stiu cum e la RAV4 sau CH-R dar fratele meu are un prius, care e cu totul si cu totul ALT tip de hibrid. La toyota, motorul este doar un generator electric. La 530e este si un generator electric dar merge si de sine statator pe combustibil.

Am inteles diferenta, mersi.

Deci pentru ca la BMW 330e/530e motorul este si generator electric cat si motor pe combustibil, masina va consuma mai mult.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Romulus said:

Nu au legatura.  Nu stiu cum e la RAV4 sau CH-R dar fratele meu are un prius, care e cu totul si cu totul ALT tip de hibrid. La toyota, motorul este doar un generator electric. La 530e este si un generator electric dar merge si de sine statator pe combustibil.

Va aflati in eroare 🙂

La toyota, la hibridul clasic (nu phev), motorul pe benzina e principala sursa de tractiune. Motorul electric merge un pic din cand in cand ca sa pornesti de pe loc. Diferenta e ca e in ciclu Atkinson, nu Otto, si ca are mizeria aia de CVT. 

Singurele masini care merg cu motorul ca generator sunt Opel Ampera / Chevy Volt, Bmw i3 cu Rex si o Honda, parca Civic. Si parca a mai scos GM un truck acum recent, dar care nu se vinde la noi.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, mgi said:

Va aflati in eroare 🙂

La toyota, la hibridul clasic (nu phev), motorul pe benzina e principala sursa de tractiune. Motorul electric merge un pic din cand in cand ca sa pornesti de pe loc. Diferenta e ca e in ciclu Atkinson, nu Otto, si ca are mizeria aia de CVT. 

Singurele masini care merg cu motorul ca generator sunt Opel Ampera / Chevy Volt, Bmw i3 cu Rex si o Honda, parca Civic. Si parca a mai scos GM un truck acum recent, dar care nu se vinde la noi.

Nici vorba, cred ca la masina fratelui meu un Toyota Prius, am completa dreptate.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am aflat acum un detaliu: se pare ca ISTA inregistreaza multe detalii despre baterii, chiar si la plug-in: capacitati, voltaje per fiecare celula. Dar nu le afiseaza (pentru ca de ce nu?). Spunea cineva pe un forum ca se gasesc in fisierele .behdat, care se pot citi cu ISTAProtocolViewer.exe

N-am incercat, pentru ca n-am ISTA, dar poate foloseste cuiva.

sample.jpg.74c74c5b3cc67fb7b8c7e5869f1e976c.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.