Jump to content

Mod Funcționare Webasto/Încălzire auxiliară E60


WIN60

Recommended Posts

Salutare! Este vorba de E60 personal 11/2008 LCI.

Mi am făcut retrofit la webasto si totusi nu înțeleg pe deplin acest sistem. Colegul de pe forum care mi l a montat știe principiile de baza, dar eu am niste intrebari cu privire la modurile de funcționare. 
 

Am făcut o încercare, am pornit webasto manual din idrive si a început sa bage cald pe la parbriz si picioare exact pe modul pe care îl aveam eu selectat la clima pe partea șoferului si a pasagerului si a început sa bage cald încet deoarece aveam intensitate căldurii undeva spre rece, iar ventilația pe puterea 1. 
 

Daca comutam sa bage in fata, asa bagă, daca comutam pe intensitate cald maxim, baga cald maxim, daca comutam pe puterea de ventilație sa bage la jumătate sau maxim,  exact asa mergea.
 

Nu ar trebui sa bage singur, pe unde vrea el si cat de cald vrea el precum si cat de tare sau încet vrea el??

Sau asta se intampla doar daca îl activezi automat din telecomanda? 
 

Sau are legătura cu funcția auto a climei, adică ar trebuia ținuta clima pe auto ca webasto sa bage automat cum vrea si cat vrea el??

 

Care sunt principiile de funcționare exacte? Din ce am inteles, el nu pornește daca temperatura exterioara este de 15 grade sau e vorba de temperatura interioară de 15 grade? 
 

Am inteles ca daca temperatura apei este peste 80 grade, iarăși nu pornește. 
 

Are cineva un E60 Lci cu webasto care știe raspunsul la aceste intrebari?? 
 

De ieri este pus pe mașina si nu am reușit sa fac testele pentru a mi da seama, precum nici temperaturile nu m au ajutat, fiind mari. 

Edited by WIN60
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, WIN60 said:

Salutare! Este vorba de E60 personal 11/2008 LCI.

Mi am făcut retrofit la webasto si totusi nu înțeleg pe deplin acest sistem. Colegul de pe forum care mi l a montat știe principiile de baza, dar eu am niste intrebari cu privire la modurile de funcționare. 
 

Am făcut o încercare, am pornit webasto manual din idrive si a început sa bage cald pe la parbriz si picioare exact pe modul pe care îl aveam eu selectat la clima pe partea șoferului si a pasagerului si a început sa bage cald încet deoarece aveam intensitate căldurii undeva spre rece, iar ventilația pe puterea 1. 
 

Daca comutam sa bage in fata, asa bagă, daca comutam pe intensitate cald maxim, baga cald maxim, daca comutam pe puterea de ventilație sa bage la jumătate sau maxim,  exact asa mergea.
 

Nu ar trebui sa bage singur, pe unde vrea el si cat de cald vrea el precum si cat de tare sau încet vrea el??

Sau asta se intampla doar daca îl activezi automat din telecomanda? 
 

Sau are legătura cu funcția auto a climei, adică ar trebuia ținuta clima pe auto ca webasto sa bage automat cum vrea si cat vrea el??

 

Care sunt principiile de funcționare exacte? Din ce am inteles, el nu pornește daca temperatura exterioara este de 15 grade sau e vorba de temperatura interioară de 15 grade? 
 

Am inteles ca daca temperatura apei este peste 80 grade, iarăși nu pornește. 
 

Are cineva un E60 Lci cu webasto care știe raspunsul la aceste intrebari?? 
 

De ieri este pus pe mașina si nu am reușit sa fac testele pentru a mi da seama, precum nici temperaturile nu m au ajutat, fiind mari. 

Salut,

webasto nu "baga" aer ci incalzeste apa din circuitul de racire al motorului, aerul este bagat de sistemul de ventilatie al masinii in functie de cum este setat acesta la momentul cand activezi webasto. Pornirea automata se face de la 5 grade in jos ajutand la incalzirea motorului si a habitaclului. La 75 grade el intra in standby nemaifiind necesara functionarea lui. In caz ca ai probleme cu termostatele si nu atingi acea temperatura in regim de functionare, webasto va ramane activat si va consuma inutil combustibil. Pe timpul verii este indicat sa fie pornit manual la anumite intervale de timp ca sa previi blocarea pompei de apa si a ventilatorului camerei de combustie.

Zile bune.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Am inteles, ca si idee din ce am citit si m am gandit, asa am tras si eu concluzia. 
In 7 ani de când am mașina nu am folosit sistemul auto al climei însă cel mai probabil va funcționa cum trebuie in acest fel. 
 

L am dat pe auto treapta 3, astept mâine dimineata sa vad ce si cum. 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, WIN60 said:

Salutare! Este vorba de E60 personal 11/2008 LCI.

Mi am făcut retrofit la webasto si totusi nu înțeleg pe deplin acest sistem. Colegul de pe forum care mi l a montat știe principiile de baza, dar eu am niste intrebari cu privire la modurile de funcționare. 
 

Am făcut o încercare, am pornit webasto manual din idrive si a început sa bage cald pe la parbriz si picioare exact pe modul pe care îl aveam eu selectat la clima pe partea șoferului si a pasagerului si a început sa bage cald încet deoarece aveam intensitate căldurii undeva spre rece, iar ventilația pe puterea 1. 
 

Daca comutam sa bage in fata, asa bagă, daca comutam pe intensitate cald maxim, baga cald maxim, daca comutam pe puterea de ventilație sa bage la jumătate sau maxim,  exact asa mergea.
 

Nu ar trebui sa bage singur, pe unde vrea el si cat de cald vrea el precum si cat de tare sau încet vrea el??

Sau asta se intampla doar daca îl activezi automat din telecomanda? 
 

Sau are legătura cu funcția auto a climei, adică ar trebuia ținuta clima pe auto ca webasto sa bage automat cum vrea si cat vrea el??

 

Care sunt principiile de funcționare exacte? Din ce am inteles, el nu pornește daca temperatura exterioara este de 15 grade sau e vorba de temperatura interioară de 15 grade? 
 

Am inteles ca daca temperatura apei este peste 80 grade, iarăși nu pornește. 
 

Are cineva un E60 Lci cu webasto care știe raspunsul la aceste intrebari?? 
 

De ieri este pus pe mașina si nu am reușit sa fac testele pentru a mi da seama, precum nici temperaturile nu m au ajutat, fiind mari. 

Incalzirea independenta/stationara:

Consum : 0.67 l/h ... 0.30 l/h, depinde de model(B/C/D etc) si ce temp ai setat pentru incalzire.
Ventilatia in habitaclu nu porneste pana ce temp. lichidului nu a ajuns la minim 30*C.
Ventilatia va functiona pe recirculare.
Nu incalzeste tot lichidul de racier din motor, ci doar circuitul radiatorului din habitaclu.
Nu poate fi pornit daca tensiunea este mai mica de 9.8V/mai mare de 15.5V, nivelul de combustibil in rezervor este sub o anumita limita.
Limita de functionare este de 15 minute, la unele modele se poate programa pana la 30 minute.  Se opreste automat cand se atinge in habitaclu temperature setata.

La temperaturi sub 16 °C, sistemul poate fi setat să se pornească automat la un moment(la o anumita temperature exterioara) dar poate fi pornit manual la orice temperatura(max.30°C).

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos!

 

insa sistemul acesta merge 30 minute, Setare de fabrica si din ce știu cu siguranța, încălzește apa motorului pana la 80 grade, nu doar caloriferul, timp in care bagă si ventilație in interior. 
Nu știam ca nu bagă ventilație pana nu ajunge la 30 grade apa. 

Edited by WIN60
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, WIN60 said:

... Setare de fabrica si din ce știu cu siguranța, încălzește apa motorului pana la 80 grade, nu doar caloriferul, timp in care bagă si ventilație in interior. ...

 

auxiliary heater vs independent park heating 

auxiliary heater 
 functioneaza independent de dorintele conducatorului auto si doar cand motorul este pornit + temperatura exterioara este de maxim 5*C.
Nu vei obtine incalzire rapida in habitaclu, deoarece sistemul este ocupat sa ajute circuitul de racire al motorului sa ajunga la temperatura optima de functionare (aprox. 78-84*C).

independent park heating functioneaza doar programat si doar cand motorul este oprit. Daca in timpul programarii/functionarii pornesti motorul, functia se dezactiveaza automat... si se reia incalzirea lichidului din intreg sistemul de racire pana la temp optima de functionare a motorului.

Edited by unvicont
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, unvicont said:

 

auxiliary heater vs independent park heating 

auxiliary heater 
 functioneaza independent de dorintele conducatorului auto si doar cand motorul este pornit + temperatura exterioara este de maxim 5*C.
Nu vei obtine incalzire rapida in habitaclu, deoarece sistemul este ocupat sa ajute circuitul de racire al motorului sa ajunga la temperatura optima de functionare (aprox. 78-84*C).

independent park heating functioneaza doar programat si doar cand motorul este oprit. Daca in timpul programarii/functionarii pornesti motorul, functia se dezactiveaza automat... si se reia incalzirea lichidului din intreg sistemul de racire pana la temp optima de functionare a motorului.

Ai dreptate, însă independent park heating se poate activa cu telecomanda, nu doar programa din meniu.

Cum am zis si mai sus, funcționează pe setarile rămase ultima data, adică daca tu ai dat pe treapta 1 de ventilație si ai dat la picioare înainte sa opresti motorul, asa îți pornește si independence heating. 
 

Dar acum vreau sa las pe auto sa vad ce se intampla, pentru ca teoretic ar trebui sa înceapă sa încălzească habitaclul automat si sa si schimbe poziția, puterea ventilație si asa mai departe de unul singur. Revin cu impresii mâine dimineata. 
 

Pentru ca in dimineata asta, ventilația a fost data pe treapta 1 si efectiv in 15 minute nu a încălzit nimic webasto. 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Am un modul GSM care ia locul telecomenzii, este conectat la webasto. 
 

Nu, nu poți seta temperatura sau putere ventilație din nimic, nici daca ai telecomanda originala. 
 

Telecomanda sau modulul in cazul meu, poate doar sa porneasca sau sa oprească webasto. 
 

Temperatura se setează manual din clima, asa cum setezi, asa îți va băga webasto când pornește. 

Edited by WIN60
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Dan Horga said:

Salut! L-am pornit si eu azi pentru prima data pe un F10. L-am programat sa porneasca la 20:15 , asa a si facut doar ca timp de 30 de minute nu a bagat deloc aer cald.
In masina a ramas setata clima pe auto la 22.5 grade, trebuia sa bage cald tinand cont ca afara au fost maxim 10 grade 

doua variante:
- masina sa nu fie dotata cu independent heating ci doar cu independent ventilation/parked car ventilation; in acest caz, va functiona doar ventilatia, utila pe timp de vara cand lasi masina in soare;
- optiunea sa existe pe masina dar sa necesite activare prin diagnoza;

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, WIN60 said:

Sigur nu a băgat cald? Ventilația pe ce putere era? Sau era pe auto?

Pune mana pe furtunurile care intra in calorifer in bord, ar trebui sa fie fierbinți. 

Nu a bagat deloc, ventilatia era la mijloc dar se simtea destul de tare

Eu folosesc clima pe modul auto, de obicei 22.5 sau 23.5 grade 

20 minutes ago, unvicont said:

doua variante:
- masina sa nu fie dotata cu independent heating ci doar cu independent ventilation/parked car ventilation; in acest caz, va functiona doar ventilatia, utila pe timp de vara cand lasi masina in soare;
- optiunea sa existe pe masina dar sa necesite activare prin diagnoza;

Cum imi dau seama ce varianta e? 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Dan Horga said:

Nu a bagat deloc, ventilatia era la mijloc dar se simtea destul de tare

Eu folosesc clima pe modul auto, de obicei 22.5 sau 23.5 grade 

Cum imi dau seama ce varianta e? 

masina ar trebui sa aibe optiunea S536A

3 minutes ago, Dan Horga said:

Am setat acum dimineata clima dupa cum e in poza si i-am dat din nou sa porneasca la ora 9:00

Nu pot sa activez functia:  Activate auxiliary ventilation ci doar sa pun timpul cand sa porneasca 

 

27233161-4F83-43C7-A52D-196557157435.jpeg

 

 Automatic climate control este fosta functie REST de pe modelele mai vechi. Nu are legatura cu pornirea sistemului Webasto.

capture-png.530904

Link to comment
Share on other sites

Am o problema de fapt. 
 

La pornirea din modul GSM, webasto funcționează conform, însă doar 3 minute in cap. Furtunurile se încălzesc, treaba si o face, problema este ca ventilatorul din mașina nu pornește, adică nu bagă aer pe niciunde, nici măcar ledul roșu de la panoul climei nu luminează intermitent cum ar trebui. 
 

La pornirea manuala “independence heating” webasto funcționează conform, nu se opreste, merge continuu, in funcție de cum e setată ventilația, in cazul meu pus pe auto, bagă aer peste tot, fierbinte.

 

Problema pare sa fie una de natura de coding.

 

Codarea a fost făcută cu adăugarea funcției $536 cu FA write in CAS si IHKA.

 

Mai trebuia ceva codat/făcut?? 
 

Multumesc! 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Update:

 

Singura modalitate prin care webasto funcționează conform, este cand se activeaza manual cu bifa pe “ independence heating “ când motorul este oprit. 
 

In rest la activarea remote, acesta pornește, totul lucrează, însă doar 3 minute si fără aer la grilele din interior, probabil sistemul nu deschide ventilația din interior.

 

Am încercat inclusiv sa setez Timer si l am programat sa porneasca, însă problema este ca in momentul in care pornește, se bifează independence ventilation si bagă aer de afara. 
 

Astept sa ma ajute colegul @neo_andersson , i am scris si lui, suspectez ca problema este din codari si el cred ca ar putea sa ma ajute, însă daca mai știe cineva ceva, îl rog sa scrie si aici. 
 

Sunt foarte putine informații tehnice/retrofit despre webasto pe forumurile interne cat si externe.. 

Edited by WIN60
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Acum am vazut ca tu il pornesti din modulul GSM, asta e cauza pentru care nu porneste panoul de clima si aeroterma.

Ca sa mearga corect trebuie sa imperechezi o telecomanda Telestart T60 sau T90 cu CAS-ul masinii tale. Cand comanda de la telecomanda ajunge la CAS este el responsabil de pornirea webasto, panou clima si aeroterma. E singura modalitate prin care masina "stie" ca webasto e pornit, cad il pornesti din modulul GSM, webasto porneste dar nu stie sa ii spuna si masinii ca e pornit sa activeze clima/aeroterma.

In alta ordine de idei, verifica pe configuratia ta ce capacitate de baterie e necesara cand ai webasto. Tin minte ca cu ceva ani in urma la un astfel de retrofit la un E70 a fost necesar sa schimb bateria cu una AGM de capacitate mai mare (desigur codata pe masina). Cu bateria originala de capacitate mai mica mergea 2-3 minute si se oprea.

Webasto nu porneste daca:

- exista eroare pe bujia de aprindere

- rezervorul este la minim, adica ai martor de combustibil putin aprins in bord

- bateria masinii este sub 11.8V

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Asa îl pornește si băiatul care mi a făcut retrofit ul, cu același modul Gsm. 
Nu a avut si nu are nici el telecomanda, are însă E60 Lci din 2008 cu CCC. 
 

Ti am scris in privat care e chestia cu voltajul la mine.

Totuși la cum se manifesta “ problema “, imi miroase a ceva codare. 

Daca sistemul merge perfect cu independent heating, adică am plecat 20 minute de lângă mașina, ea fiind blocata si a băgat caldura continuu fără oprire, webasto mergând. 
Problema este ca doar asa merge, remote pornește 3 minute fără sa bage ventilație deloc. 
Si inca insist pe asta, ledul roșu pâlpâie intermitent când pornesc webasto normal din meniu, iar când pornește remote, chiar si in acele 3 minute, nu pâlpâie deloc, efectiv panoul de clima nu primește semnal sa deschidă de la webasto. 
 

Tu zici ca trebuie împerecheata telecomanda o singura data si după va merge si cu modulul Gsm sau ca va merge doar cu telecomanda? 
 

Modulul GSM a fost 700 lei, e făcut pentru asa ceva :)) special, adică pentru webasto.. 

 

Revin mâine cu mesaj după ce codez ceea ce mi ai spus.

Mersi frumos!

Edited by WIN60
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Scuze de dublu post, știe cineva daca se poate si care ar fi codul prin care se poate dezactiva independent ventilation? Asta pana fac rost de telecomanda, daca reușesc sa scot independent ventilation din meniul CIC ului rămânând doar indepdedent heating, atunci zic eu cu siguranța ca ar porni încălzirea auxiliară pe Setare Timer 1 sau Timer 2.

 

Am Atașat si fișierele din NCS.

 

0A84A0CA-675C-4DE2-89A2-443FD90A0DA2.jpeg

FSW_PSW.MAN (CIC FSW_PSW.MAN (CAS FSW_PSW.MAN (IHKA

Edited by WIN60
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.