Jump to content

E60 n47 scurgere ulei,de unde?


Recommended Posts

Recent am schimbat garnitura de la termoflot ,care nu parea sa para cu probleme dar am zis sa fie sigur am schimbat-o. 

Am schimbat de asemenea si garnitura de la baia de ulei,aveam ulei peste tot si am zis sa elimin cat pot din variate,tot am ulei 😮💨😮💨  

Azi am observat ca mi se prelinge prin spatele pompei de inalta ?! 

Cand aveam 2 lini la nivelul de ulei nu picura asa tare,acuma ca am schimbat uleiul si e la nivel,pare sa picure mai tare.

 

Ati avut probleme cu scurgerile din spatele pompei? Daca da,cat de intens a curs.?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

In principiu tot pe acolo îți curge:

-ori capac deformat si va trebui alt corp cu totul al filtrului de ulei

-ori cine l a pus, a mișcat garnitura, e o poziție destul de rahat si exista riscul sa greșești. Altceva poate fi capacul culbutori sau galeria de admisie. N47 nu prea are ulei din alta parte.

 

Eu zic ca 99% tot la termoflot (corp filtru ulei)

M ar ajuta niste poza, fă-i 5-6 poze cat mai clare. 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Pai ai schimbat și cele 4 oring-uri de la termoflot sau doar garnitura metalica? 

Dacă nu le-ai schimbat, ai lucrat degeaba, curge pe la oring-uri. 

Când spui ca pierzi ulei prin spatele pompei de înaltă presiune la ce te referi, ca pierzi pe la îmbinarea dintre pompa și blocul motor sau pe la busonul de vizitare care se afla pe capacul de la distribuție? 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, adi.b33 said:

Cand aveam 2 lini la nivelul de ulei nu picura asa tare,acuma ca am schimbat uleiul si e la nivel,pare sa picure mai tare.

E firesc, presiune mai mare facuta de pompa de ulei pentru ca motorul are ulei mai mult.

Pentru restul ti-au raspuns colegii bine de tot.

La treaba din nou. 😉

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut aceeași problemă e91 318d n47 ,schimbat în primă fază garnitura ce vine între bloc și corp termoflot,problema a persistat ....după care am schimbat și cele 4 oring-uri (neapărat luate pe original)și sa rezolvat problema. Pierderile de ulei pe la termoflot apar în preponderență în sezonul rece.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Vasi77 said:

bimmere tata, cum sa faca presiune ulei mare daca ai ulei mai mult in baia de ulei. Poti detalia putin,ptr mine?

mersi

Cum nu ne nastem deloc invatati sa stim anumite lucruri.. as fi vrut sa incerc o analogie dar am zis ca e mai bine sa te intreb oarecum direct, sa imi spui in cateva cuvinte cum intelegi tu pompa de ulei, ca ea are un sorb care sta bagat permanent in uleiul din baie.. ce crezi tu ca se intampla mai departe?

..Si poate e bine sa te intreb unde crezi ca e pozitionat termoflotul in circuitul uleiului fata de pompa de ulei? In fata sau dupa pompa?

Daca nu stii, o sa iti explic maine. 😉

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, mase said:

Pai ai schimbat și cele 4 oring-uri de la termoflot sau doar garnitura metalica? 

Dacă nu le-ai schimbat, ai lucrat degeaba, curge pe la oring-uri. 

Când spui ca pierzi ulei prin spatele pompei de înaltă presiune la ce te referi, ca pierzi pe la îmbinarea dintre pompa și blocul motor sau pe la busonul de vizitare care se afla pe capacul de la distribuție? 

Intre pompa si bloc,daca o las pornita,vad cum incet curge de acolo. Am dat cu spary de frâne si am suglat bine cu aer sa fie uscat inainte.

6 hours ago, Sorin44 said:

Eu am avut aceeași problemă e91 318d n47 ,schimbat în primă fază garnitura ce vine între bloc și corp termoflot,problema a persistat ....după care am schimbat și cele 4 oring-uri (neapărat luate pe original)și sa rezolvat problema. Pierderile de ulei pe la termoflot apar în preponderență în sezonul rece.

F@#$! Ok ,am desfacut acolo si am schimbat doar garnitura,nu pareau deformate sau ceva oringurile. Iar carcasa filtrului de ulei avea data fabricatiei 2016,deci a fost schimbata.

O sa mai desfac o data ca nu am varianta ,e si nasol ca nu prea ai cum vedea daca exact de ( și)  acolo curge.

Cert este ca pe la capacul de la culbitori sigur nu curge.

Am comandat O-ringul de la pompa de inalta,le comand si la alea de la termoflot ,dand jos admisia o sa fac doua chestii o data.

10 hours ago, WIN60 said:

In principiu tot pe acolo îți curge:

-ori capac deformat si va trebui alt corp cu totul al filtrului de ulei

-ori cine l a pus, a mișcat garnitura, e o poziție destul de rahat si exista riscul sa greșești. Altceva poate fi capacul culbutori sau galeria de admisie. N47 nu prea are ulei din alta parte.

 

Eu zic ca 99% tot la termoflot (corp filtru ulei)

M ar ajuta niste poza, fă-i 5-6 poze cat mai clare. 

Incerc sa fac poze dar e ingust ca naiba acolo,oricum o sa incerc sa spal bine bine din nou in zona termoflotului si o sa folosesc o camera tetoscopica sau cum io zice sa vad exact.

Eu am schimbat garnitura de la termoflot si barea ok,iar in interiorul carcasei unde sunt cele doua tuburi era uscat bine.

Link to comment
Share on other sites

Niciodată nu se folosește mastic/silicon sau alte nebunii în zona termoflotului! 

Este suficient sa se înlocuiască oring-urile și garnitura metalica (pe original) și nu mai sunt probleme. 

@adi.b33 dacă îți curge pe acolo ulei înseamnă că a cedat oring-ul de pe corpul pompei de înaltă presiune. Trebuie demontata pompa de pe blocul motor și înlocuit acel oring. 

Link to comment
Share on other sites

Mase, am citit si eu pe forumurile din afara si toți de acolo ziceau ca daca pierzi ulei in continuare, varianta este ori termoflot complet nou, ori un strat foarte fin unde se îmbina capacul cel mare peste bloc, nu acolo in interior la termoflot, ci efectiv carcasa care se bagă peste, priza pe bloc sa fie etanșă. 
 

Am schimbat si eu, din 1L de ulei pe luna pierdere, mai am un 500 grame la 10.000 km., adică la 6 luni aprox. 
 

Mi s a zis ca trebuie schimbat fiind deformat din cauza materialului pe care îl are. 
 

Pompa se poate da jos fără sa umblii la distribuție? Din ce știu este pusă la punct pe distribuție, iar unul din punctele de punere la punct este si la pinionul Pompei de injectie din interior. 

Edited by WIN60
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, WIN60 said:

Mase, am citit si eu pe forumurile din afara si toți de acolo ziceau ca daca pierzi ulei in continuare, varianta este ori termoflot complet nou, ori un strat foarte fin unde se îmbina capacul cel mare peste bloc, nu acolo in interior la termoflot, ci efectiv carcasa care se bagă peste, priza pe bloc sa fie etanșă. 
 

Am schimbat si eu, din 1L de ulei pe luna pierdere, mai am un 500 grame la 10.000 km., adică la 6 luni aprox. 
 

Mi s a zis ca trebuie schimbat fiind deformat din cauza materialului pe care îl are. 
 

Pompa se poate da jos fără sa umblii la distribuție? Din ce știu este pusă la punct pe distribuție, iar unul din punctele de punere la punct este si la pinionul Pompei de injectie din interior. 

Da,se poate da jos fara sa umbli la distributie,nici eu nu stiam dar m.am intersat si se poate. Imi trebuie doar o piesa speciala,aprox 90 lei.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, bimmer90f30 said:

Cum nu ne nastem deloc invatati sa stim anumite lucruri.. as fi vrut sa incerc o analogie dar am zis ca e mai bine sa te intreb oarecum direct, sa imi spui in cateva cuvinte cum intelegi tu pompa de ulei, ca ea are un sorb care sta bagat permanent in uleiul din baie.. ce crezi tu ca se intampla mai departe?

..Si poate e bine sa te intreb unde crezi ca e pozitionat termoflotul in circuitul uleiului fata de pompa de ulei? In fata sau dupa pompa?

Daca nu stii, o sa iti explic maine. 😉

 

pompa de ulei impinge uleiul absorbit din sorb ,in instalatie in circuit in toate canalele de ungere.

Sa ne explici ce treaba are termoflotul de racire

Si cum mai mult ulei adaugat in baie(nivel marit) creste debitul pompei si presiunea. 

Multumesc,dar daca nu stiu intreb,ca sa invat☺️ Sa nu te superi pe mine 😇

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Vasi77 said:

pompa de ulei impinge uleiul absorbit din sorb ,in instalatie in circuit in toate canalele de ungere.

Sa ne explici ce treaba are termoflotul de racire

Si cum mai mult ulei adaugat in baie(nivel marit) creste debitul pompei si presiunea. 

Multumesc,dar daca nu stiu intreb,ca sa invat☺️ Sa nu te superi pe mine 😇

Asa e, pompa trebuie sa impinga uleiul prin toate canalele de ungere, ca si idee simpla.

Numai ca, circuitul este mai complicat pentru ca pe ele mai sunt cel putin doua lucruri importante. Acelea sunt filtrul de ulei si termoflot-ul sau racitorul de ulei, si acesta ultim face exact ce am spus, raceste uleiul pentru ca si uleiul racit ajuta la racirea motorului in ansamblu. Nu stiu ce as putea spune mai mult despre el..

Acesta este amplasat unde e mai rau 😉 dupa ce pompa impinge uleiul spre filtru unde urmeaza a fi filtrat si dupa cum toti stim acolo este si o valva care se deschide de la o presiune anume in sus.. 

Acum, daca noi punem ulei pana la maxim pe joja asta insemana ca uleiul va fi la presiunea maxim acceptata in total in tot motorul!                                                 Cum pompa de presiune trebuie sa faca presiune in partea de jos suficient de mare si constanta pentru cererea de sus de ulei, asta inseamna ca o crestere si de 10% in presiune se transmite mai intai in termoflot care asa cum ai inteles este pe undeva destul de stresat in general, daca nu are toate garniturile stranse si pozitionate cum trebuie; nu mai zic de deformari (sa nu uitam ca el raceste uleiul deci exista si un stress termic acolo) cum se mai intampla, fisuri..

Practic presiunea este masurata de senzorul de presiune in partea de sus a motorului unde cererea trebuie satisfacuta(!), adica DUPA FILTRU, ... filtru care actioneza ca un regulator (sau mai degraba robinet "reglat" pe un anume volum de ulei, sa treaca prin el) de presiune micsorand presiunea.

Revenind la ideea adaugarii unei cantitati de ulei, cat reprezinta 1 litru in 5 litri de ulei care trebuie in total unui N47? Aproape un sfert din volum. Crezi ca volumul acesta de ulei (lipsa sau surplus) are sau nu vreo influienta pe garniturile din sistem?                                              Sau imagineaza-ti ca uleiul (ca si apa) NU este compresibil cum este aerul intr-un motor ca si in orice alta masina care foloseste presiune ca forma de transfer de volumetric... Daca elimini aerul inlocuidu-l cu ulei(lichid), presiunea interna se va modifica CATEGORIC, raportul de presiuni..

Am incheiat cu o idee simpla in caz ca ideea detaliata ma sus e mai greu de urmarit.

 

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Vasi77 said:

am inteles acuma 

...Sunt sigur ca mai sunt si altii care pot adauga cate ceva la ce am spus sau am incercat sa explic cum sta treaba..

Am gasit si o poza din motorul cu pricina.. dar nu reusesc inca sa o pun aici.

Oil circuit 1.jpg

Oil circuit Index and Explanations.jpg

N47 modul zona filtrului.jpg

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Vasi77 said:

Stiu ca unii la liniute,racing modifica pompa de ulei ptr debit mai mare, nu doar ca trag de arcul de la supapa de suprapresiune ca sa il lungeasca.

..genii.. nu altceva.. 

dar daca trebuie, trebuie.. desigur pompele la anumite motoare, nu ma intreba daca asta are ca nu stiu, dar benzinarele au sigur, debitul lor e in functie de cerere..

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, adi.b33 said:

Imi trebuie doar o piesa speciala,aprox 90 lei.

Asa e @WIN scula e prevazut sa se insurubeze in corpul motorului dupa ce desusrubezi surubul-dop .. pui scula respectiva care are in ea un alt surub care impinge axul pompei de inalte in locul ei intrand surubul din cealalta parte. si asa nu cade roata dintata care sta pe axul pompei iar pompa se poate scoate..

La fel se procedeaza la E90, N47 si B47.. de vreo 15 ani... toate dupa pompele alea vechi VP44..

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, WIN60 said:

Mase, am citit si eu pe forumurile din afara si toți de acolo ziceau ca daca pierzi ulei in continuare, varianta este ori termoflot complet nou, ori un strat foarte fin unde se îmbina capacul cel mare peste bloc, nu acolo in interior la termoflot, ci efectiv carcasa care se bagă peste, priza pe bloc sa fie etanșă. 
 

Am schimbat si eu, din 1L de ulei pe luna pierdere, mai am un 500 grame la 10.000 km., adică la 6 luni aprox. 
 

Mi s a zis ca trebuie schimbat fiind deformat din cauza materialului pe care îl are. 
 

Pompa se poate da jos fără sa umblii la distribuție? Din ce știu este pusă la punct pe distribuție, iar unul din punctele de punere la punct este si la pinionul Pompei de injectie din interior. 

Pai nu, etanșarea se face între blocul motor și acea garnitura metalica, nu are treaba corpul filtrului de ulei. Dacă pui silicon pe acea garnitura riști sa ajunga și în canalele de ulei din blocul motor care duc direct la arbore, nu mai este filtrat prin  filtrul de ulei. 

Dacă se obturează un canal de ungere de la cuzineții de palier, de exemplu, știm cu toții ce urmează... 

 

24 minutes ago, WIN60 said:

E bun atunci daca se poate! Astea nu prea au probleme, pompele respective si de aia nu am auzit de cazuri de genul.

Nici eu nu am mai întâlnit probleme la acel oring de la pompa. 

Este posibil sa se fi deteriorat dacă s-a demontat/montat cândva pompa. 

Link to comment
Share on other sites

bimmer ce parere ai de aditivii oil stop leak? (ingroasa uleiul) Sau mai bine de pus simering nou/garnitura 🙂 Pe la distributie am scapari banui simering distributie de la vibrochen,sau poate fi de sus simering axa cu came ceva.

  • Haha 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Vasi77 said:

bimmer ce parere ai de aditivii oil stop leak? (ingroasa uleiul) Sau mai bine de pus simering nou/garnitura 🙂 Pe la distributie am scapari banui simering distributie de la vibrochen,sau poate fi de sus simering axa cu came ceva.

Vasi, eu inclin sa cred ca ai mai auzit expresia asta: "pune niste aditiv stop oil leak si vinde-o". Desigur asta e un lucru extrem de NERUSINAT din partea unui vanzator, pentru ca PRACTIC minte!

Apoi asemanator cu situatia ta nu faci decat sa te amagesti. Sa zicem ca uleiul nu mai curge unde curgea. Dar IN LOCURILE UNDE TREBUIE SA ISI FACA TREABA, uleiul din motor e deja gros si NU mai are ACELEASI PROPRIETATI. 

Si cate si mai cate lucruri nasoale se intampla motorului daca faci asta... numai pentru ca o garnitura nu e inlocuita.. sau un simering. Trebuie schimbat, il schimbi.

Edited by bimmer90f30
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.