Jump to content

M30B35 swap pe e36...nu am scanteie deloc


Recommended Posts

Salutare...primul meu post) asa mai cu emotii...

Am facut un schimb de motoare..m50 am dat pe m30b35.. 3.5 12valve..strungul..l am pus pe e36 si nu am scanteie deloc, a venit cineva mi a imperecheat instalatia masinii cu a motorului.. am facut rocada cu 2 instalatii electrice de motor, am luat 4 senzori de vibrochen..i am testat cu multimetrul am testat bobina cu multimetru..dar nu mi vine scanteie in bobina deloc...mi se aprind becurile in bord..da la automat invarte..imi da benzina pe injectoare 6 odata nu da secvential in timpii motorului, releele decupleaza dar nu da scantiei sau nu da curent in bobina, nu stiu ce sa i mai fac ca ma zapacit AM auzit de la cineva ca ar trebui sa i iau 2 " fire " din instalatia masinii sau ceva de genul si sa leg la bobina ca altfel nu o vede...deci nu stiu. VA ROG AJUTA TI MA CA MA ZAPACIT DEFINTIVScreenshot_20221128-172341_Gallery.thumb.jpg.86bb7085c94fa177b631ed08ffc0e017.jpg

Link to comment
Share on other sites

Este improbabil ca cineva sa isi dea seama de cauza doar in baza celor de mai sus. Ai cam doua directii principale in care poti sa apuci pentru a rezolva problema:

Prima, sa apelezi la cineva care a mai facut, cu succes, un astfel de swap. Inclusiv la sfaturi de la distanta (ex: de pe forumuri din alte tari).

A doua, sa incepi sa studiezi in amanunt ambele instalatii electrice, atat ale masinii donor cat si a masinii tale (E36) si sa determini care este modul corect de imperechere a acestora. Totodata, vezi daca gasesti pe internet un proiect similar, care este bine documentat, sa te inspiri de acolo.

Obs: este destul de inedit swap-ul pe care il faci. M30 pe E36, nu prea se obisnuieste.

EDIT: ar fi de asteptat ca, inainte de swap, sa fi testat motorul, instalatia electrica si ECU-ul motorului M30, In cazul in care exista cel mai mic dubiu, verifica ECU-ul (fie testeaza-l pe alta masina, fie probeaza pe masina ta un ECU despre care stii ca functioneaza perfect). Daca ECU-ul tau se dovedeste a fi OK, atunci verifica integritatea cablajului ECU - bobina inductie. Tranzistorul de bobina ars in ECU este o problema rara, dar nu imposibila, mai ales ca electronica are deja vreo 30 de ani vechime.

Edited by FiveThreeFive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da merci de info...am desfacut ecu ul acum cateva zile si nu prea mi place ce e pe acolo...miroase cred in jurul tranz de bobina...e pos sa fie ars acolo..cine stie trebuie verificat insa nu vreau sa iau alt ecu si sa l ard din cauza instalatiei..deschide injectia " vede " ceva insa nu stiu daca vede tot e posibil sa fie ars acolo si asta sa fie buba...nu stiu cred ca tre sa chem electronist electrician...baiatul care mi a legat imperecherea le a facut zice el ok...e mecanic ca si mine..nu cunoaste nici el nici eu electronica electrica in detaliu..problema este ca ceva lipseste undeva..altii spuneau sa trag fire" la bobina din instalatie din mufa de imperechere..problema e care s pinii ca de 1 luna tot caut peste tot e toate siteurile din afara etc si nu gasesc problm comuna cu a mea

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Vasi77 said:

cauta in com Voluntari, mecanicul Liviu Burghel zis si Ford_V6, el e tatic in adaptari motoare pe diverse masini.

liviu_redline avea id-ul

Il stiu de mai multi ani, bine ca mi ai dat idee sa iau legatura cu el

55 minutes ago, FiveThreeFive said:

Este improbabil ca cineva sa isi dea seama de cauza doar in baza celor de mai sus. Ai cam doua directii principale in care poti sa apuci pentru a rezolva problema:

Prima, sa apelezi la cineva care a mai facut, cu succes, un astfel de swap. Inclusiv la sfaturi de la distanta (ex: de pe forumuri din alte tari).

A doua, sa incepi sa studiezi in amanunt ambele instalatii electrice, atat ale masinii donor cat si a masinii tale (E36) si sa determini care este modul corect de imperechere a acestora. Totodata, vezi daca gasesti pe internet un proiect similar, care este bine documentat, sa te inspiri de acolo.

Obs: este destul de inedit swap-ul pe care il faci. M30 pe E36, nu prea se obisnuieste.

EDIT: ar fi de asteptat ca, inainte de swap, sa fi testat motorul, instalatia electrica si ECU-ul motorului M30, In cazul in care exista cel mai mic dubiu, verifica ECU-ul (fie testeaza-l pe alta masina, fie probeaza pe masina ta un ECU despre care stii ca functioneaza perfect). Daca ECU-ul tau se dovedeste a fi OK, atunci verifica integritatea cablajului ECU - bobina inductie. Tranzistorul de bobina ars in ECU este o problema rara, dar nu imposibila, mai ales ca electronica are deja vreo 30 de ani vechime.

535, swapuri de genul au fost destule...problema e de electrica in general...eu am lucrat in special numai cu m50 uri la m30 sunt depasit cu electrica plus ca are si identificator de scanteie sa si ajusteze injectia am motornic 1.3 ecu cu 179 in coada..nu cred ca e o problema mare...dar trebuie identificata...incerc sa l pornesc doar cu senzorul de arbore si scanteie gen m50 sa vad daca se poate

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.