Jump to content

Problema electrica ciudata.....


Recommended Posts

Salutare, ma numesc Daniel si detin un bmw seria 5 e60 lci din 2007, de curand am o problema ciudata cu descarcatul bateriei in mers.

In urma cu 1 luna de zile am schimbat bujiile ''beru'' cu releul de bujii ''original'' nu stiu daca are vre-o legatura insa de atunci a aparut problema.

Dupa o sapatamana de la schimbatul celor mentionate mai sus veneam cu masina de la munca si dintr-o data modulele electrice au luat toate odata erroare, Abs, esp, usile, coloana de volan, air-bagurile, etc... toate mi-au aparut in bord, dupa alte 30 de secunde navigatia si bordul pur si simplu au murit, numai functiona niciun buton din masina nici macar avariile, dupa alt minut stergatoarele au pornit si ele, am oprit masina si am zis sa verific in portbagaj calculatoarele gandindu-ma ca au intrat la apa, din fericire totu era uscat, am chemat un prieten cu un tester de baterii, rezultatul testului a fost "defect schimba, celula defecta" Am pus baterie noua bosch s5 100 ah, am pus un tester launch si am resetat toate errorile, masina a pornit ca si cum nimic nu sa intamplat, de 3 sapatamani incoace masina a rulat perfect zilnic, insa ieri am patit acelasi lucru, la nici o luna de cand am pus bateria noua, curios a fost ca masina dimineata la 4 grade a pornit perfect, dupa nici 2 km de mers iar aceeasi poveste ca si prima data.

Am luat bateria jos am verificat-o cu testeru de data aceasta numai avea celula defecta insa era descarcata aproape de maxim, mai avea doar 17% curent, am pus-o pe redresor si am incarcat-o, alternatorul l-am verificat incarca 13,9-14,7 maxim, am verificat si cu ea acelerata si cu consumatori si fara consumatori, absolut in toate conditiile, baietii de la reconditionat alternatoare au spus ca il reconditionez degeaba atata timp cat el nu depaseste 15v sau nu scade sub 13, singuru lucru pe care nu l-am facut este ca nu am verificat alternatorul in mers, decat pe loc, ar exista vre-o posibilitate ca alternatorul sa numai bage cand efectiv se merge cu masina?

Nu stiu de unde sa incep sa verific, masina nu da nici o erroare pe tester, dupa ce am incarcat bateria merge ca si cum nimic nu sa intamplat!

Ma gandesc ca daca avea consumator stationar nu ar mai fi pornit dimineata, daca alternatorul nu incarca ar fi trebuit sa primesc si eu o erroare in bord banuiesc, 

O singura erroare am primit dupa ce am pus bateria noua, la vre-o 2 zie "incrased battery discharge" a aparut cu galben o singura data, dupa ce am oprit si am pornit masina nu am mai vazut-o niciodata, clar ceva imi descarca bateria atunci cand sunt in mers, insa ce anume poate manca mai mult decat produce alternatorul?

Sper ca nu este prea lung topicul, insa nu stiu pur si simplu cu ce sa incep! O zi buna tuturor!

 

Link to comment
Share on other sites

Masina foarte probabil are IBS, Inteligent Battery Sensor, un senzor pe borna de minus la baterie. As vedea comportamentul lui mai intai. Ce erori sunt.. nu stiu daca Launch poate citi erori acolo.

Ar mai putea fi si o eroare interna pe la DDE, pentru ca modulele raman fara tensiube.. sau sa nu fie vreo problema cu cablu ce alimenteaza panoul de siguranta, in spatele panoului; o problema stiuta la modele din generatia aia, seria 3 indeosebi, cand se oprea motorul deodata.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Masina foarte probabil are IBS, Inteligent Battery Sensor, un senzor pe borna de minus la baterie. As vedea comportamentul lui mai intai. Ce erori sunt.. nu stiu daca Launch poate citi erori acolo.

Ar mai putea fi si o eroare interna pe la DDE, pentru ca modulele raman fara tensiube.. sau sa nu fie vreo problema cu cablu ce alimenteaza panoul de siguranta, in spatele panoului; o problema stiuta la modele din generatia aia, seria 3 indeosebi, cand se oprea motorul deodata.

Are ibs, ma gandeam ca ar fi trebuit sa stocheze o erroare ceva, o sa pun diagnoza si o sa citesc parametrii de incarcare si in mers, poate cine stie in anumite conditii sa numai incarce, alta idee deocamdata nu am, ceva consuma peste puterea alternatorului de producere, altfel nu imi explic cum descarca bateria la maxim 😞 Ori sa aibe perioade in care alternatorul sa numai bage deloc si atunci sa consume toata bateria, acum mi-am adus aminte ca inainte de a muri de tot bateria si stergatoarele mergeau incet, odata incarcata stergatoarele merg normal, cu 2 zile inainte sa o termine tin minte ca au plecat stergatoarele pt ca ploua si mergeau o idee mai greoi decat ar fi trebuit! clar ceva fura curent foarte mult!

40 minutes ago, mgi said:

Verifica și cablul de masa, dacă nu e întrerupt și dacă nu s-a desfăcut/slabit

Luni o sa ma apuc sa ii dau si alternatorul jos si sa il duc la verificat pe banc, atunci cu siguranta o sa urmaresc toate firele de masa ale masinii

Link to comment
Share on other sites

Daca tot dai jos alternatorul scoate si puntea cu diode sau cum o fi, sa poti vedea starea carbunilor si periilor colectoare sa iti spuna meseriasii cat mai cred ei ca mai tin. Trebuie doar dezlipite-relipite firele statorului si 3 piulite de dat jos..

Mai verifica si starea rolei din fata alternatorului. Daca e cu clicket ala se cam duce... s-ar putea ca de acolo sa nu iti vine incarcarea(!) chiar daca alternatorul pare in toate mintile..

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, WIN60 said:

Bimmer? Te referi ca este cu ambreiaj? Cuplaj alternator? 
 

Daca asa este, poate de la ala sa fie problema, însă se verifica destul de usor daca este blocat.

Da, corect.

Dar poate sa fie si rupt adica sa se invarta in gol..

La mine alternatorul are rola fixa asa ca nu am avut ce studia.

Se verifica cu, cureaua data jos nu?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Godini said:

90% e din fulia alternatorului ! Cum arată cureaua de accesorii ?

cureaua de accesorii este pusa acum 3 luni contitech cu role ina, intradevar prima data pusesem curea skf si scartaia ingrozitor, am pus contitech si nu mai face, posibil ca sa fi scartait cu skf din cauza unei fulii poate chiar cea de la alternator era de vina, o sa duc alternatorul la verificat, nu il verific personal, sunt niste baieti pe calea ferentari sau pe principatele unite la 11 iunie care doar cu asta se ocupa!

18 hours ago, MihaiGSM said:

Bateria noua a fost inregistrata/codata pe masina?

 

am inregistrat-o cu launch-ul! 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, bimmer90f30 said:

Daca tot dai jos alternatorul scoate si puntea cu diode sau cum o fi, sa poti vedea starea carbunilor si periilor colectoare sa iti spuna meseriasii cat mai cred ei ca mai tin. Trebuie doar dezlipite-relipite firele statorului si 3 piulite de dat jos..

Mai verifica si starea rolei din fata alternatorului. Daca e cu clicket ala se cam duce... s-ar putea ca de acolo sa nu iti vine incarcarea(!) chiar daca alternatorul pare in toate mintile..

 

il duc la verificat la cei care fac alternatoare, nu o sa il verific eu perosonal, ma gandesc ca daca se invartea in gol trebuia sa nu incarce, gen sa imi dea 12v pe aparat, am verificat incarcarea cu toti consumatorii porniti inclusiv degivrare luneta, scaune incalzite, aeroterma etc...Este peste 14, ma gandeam sa nu fie electromotor in scurt sau ceva de consum foarte mare atata timp cat ceva consuma mai mult decat produce alternatorul....Nu am probleme cu electromotorul sau ceva de genul dar ma gandesc ca ala ar fi unu din cei mai mari consumatori de curent de pe masina....

19 hours ago, Godini said:

90% e din fulia alternatorului ! Cum arată cureaua de accesorii ?

am verificat acum dupa seria de sasiu, si are fulie fixa fara ambreiaj, deci este exclus fulia, era foarte simplu de depistat daca era de la alternator, trebuia sa nu incarce...

On 12/3/2022 at 11:40 AM, mgi said:

Verifica și cablul de masa, dacă nu e întrerupt și dacă nu s-a desfăcut/slabit

o sa il verific luni, si va tin la curent cu ceea ce am rezolvat!

Link to comment
Share on other sites

Astazi dupa ce am ajuns la munca, am decis sa pun iar tester-ul pe masina, in live data stream am gasit battery voltage, surpriza era 12.05-12.30 fluctua, deci alternatorul numai incarca, am oprit masina si am repornit-o si imi arata 14.8-15.00, fara ca masina sa dea vreo erroare, nu inteleg de ce nu ia erroare cand alternatoru numai incarca, dupa simpla oprire si repornire a inceput sa incarce, dupa parerea mea personala oricum incarca prea mult, statea constant in 15, normal stiam ca maxim ar fi 14,7! clar releul are o problema, singuru lucru pe care nu il inteleg de ce nu a luat erroare in bord....Multumesc tuturor pentru sfaturi, cred ca am avut mare noroc ca am prins-o cand nu incarca, mentionez ca in ultimile zile de fiecare data cand am pus aparat de masura sau tester pe masina, incarca mereu peste 14....Daca cineva ar putea sa ne explice de ce masina nu a luat erroare am fi recunoscatori! 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, DanielNitu said:

clar releul are o problema, singuru lucru pe care nu il inteleg de ce nu a luat erroare in bord....

Nu apare eroare pentru ca modul de incarcare al bateriei este monitorizat (adica urmeaza un algoritm prestabilit si atat timp cat bateria primeste curent totul e in regula..) si doar descarcarea permanenta (sau in permanentza) a bateriei AR TREBUI semnalizata in bord!

Am zis ar trebui pentru ca parese ca in cazul tau descarcarea permanenta nu o arata motiv pentru care titlul topicului ar fi - descarcare in mers a bateriei - lucru cat se poate de ciudat.                      Asta nu inseamna ca in mod normal la altii descarcarea bateriei nu este semnalizata; foarte probabil va fi.

 

 

 

Fa o poza la fulia alternatorului din fata si pune-o aici. Ar trebui sa nu aiba un capac daca e pe direct.

Pune si ultimile 7 caractere din VIN sa ne uitam si la altele..

(faptul ca ai verificat online NU inseamna ca alternaorul NU are ambreiaj)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu apare eroare pentru ca modul de incarcare al bateriei este monitorizat (adica urmeaza un algoritm prestabilit si atat timp cat bateria primeste curent totul e in regula..) si doar descarcarea permanenta (sau in permanentza) a bateriei AR TREBUI semnalizata in bord!

Am zis ar trebui pentru ca parese ca in cazul tau descarcarea permanenta nu o arata motiv pentru care titlul topicului ar fi - descarcare in mers a bateriei - lucru cat se poate de ciudat.                      Asta nu inseamna ca in mod normal la altii descarcarea bateriei nu este semnalizata; foarte probabil va fi.

 

 

 

Fa o poza la fulia alternatorului din fata si pune-o aici. Ar trebui sa nu aiba un capac daca e pe direct.

Pune si ultimile 7 caractere din VIN sa ne uitam si la altele..

(faptul ca ai verificat online NU inseamna ca alternaorul NU are ambreiaj)

Serie CX81845

 Nu are ambreiaj pentru ca este goala, are doar o piulita si atat, bateria nu primea curent, dupa repornire a avut peste 14v, prima data cand am pornit-o avea 12,1-12,3 clar tragea din baterie pentru ca dupa ce am oprit masina curentul din baterie sa stabilizat la 12.7V, 

Are momente cand incarca de genul 3 zile incarca normal si prinde odata cand nu incarca, mergi cu ea asa si iti descarca bateria, pentru ca daca problema era continua nu ajungeam sa merg aproape o luna cu bateria noua, o papa dupa cateva zile!

Revin cu feedback dupa schimbul de releu, am luat valeo pentru ca asa este si cel original!

Am mai vorbit cu alti electricieni si mi-au spus ca exista situatii cand releul de incarcare o ia razna si incarca bateria cu 18v 21v etc, nici atunci nu apare erroare in bord si distruge bateria, tind sa ii cred pentru ca si mie imi incarca 15v ceea ce cred ca este peste limita si tot nu apare in bord!

Link to comment
Share on other sites

Update

Am dat releul de incarcare jos si carbunii sunt terminati

Releul comandat dupa seria de sasiu difera, are mufa, cel de pe masina are mufa pe capac, este echivalenta dupa cel de pe alternator....

releul original este cod 2542604 doar ca dupa acest cod vine echivalenta cu mufa in loc de pin de conectare a mufei....

Am scos masina din garaj ca sa eliberez garajul mecanicului si ce credeti, cu releul scos de pe alternator, masina nu sesizeaza absolut nimic in bord....

De ce? habar n-am

Daca ma poate ajuta cineva cu un releu identic cu cel de pe alternator as fi recunoscator!

Am atasat foto ca sa puteti vedea diferentele intre ele 

WhatsApp Image 2022-12-05 at 17.42.45.jpeg

WhatsApp Image 2022-12-05 at 17.42.53.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ce vezi tu in gaura aia (In Prima Poza) sunt carbunii periilor colectoare.

Ata de putin ies din carcasa aia?? 

In mod normal e aproape IMPOSIBIL sa le/ii pui inapoi la locul lor fara sa dai capacul lor jos!                                                                                                                                                                                   Poti sa fii sigur ca asta e primul motiv pentru care nu se mai incarca bateria. Trebuie schimbati obligatoriu. Ca sa pui inapoi suportul carbunilor cu carbunii intregi se trage de carcasa aia ca e pe sine.. dar trebuie taiat cu grija plasticul ala dintre carbuni si partea de jos al celui de-al doilea carbune..) ca te va impiedica sa bagi(culisezi) la loc capacul lor. Iar fara capac, NU este indicat sa mearga.  

Electricienii aia nu ti-au zis NIMIC referitor la acei carbuni?

Nu te sfii, fa o poza si la inelele colectoare de pe rotor evident (nu sunt arse cumva) sa le vad stagiu, din profil sa de vada canalele din fiecare, nu de sus..

daca au peste 1-1.5 mm adancime si acelea trebuie schimbate.. sau rotorul cu totul.

Ai incercat un alt IBS? As suspecta ala ca fiind alt vinovat ca nu raporteaza starea (nivelul de incarcare) bateriei

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ce vezi tu in gaura aia (In Prima Poza) sunt carbunii periilor colectoare.

Ata de putin ies din carcasa aia?? 

E aproape IMPOSIBIL sa le/ii pui inapoi fara sa dai capacul lor jos!                                                                                                                                              Poti sa fii sigur ca asta e primul motiv pentru care nu se mai incarca bateria. Trebuie schimbati obligatoriu.

Electricienii aia nu ti-au zis NIMIC referitor la acei carbuni?

Nu te sfii, fa o poza si la inelele colectoare sa le vad stagiu, din profil sa de vada canalele din fiecare, nu de sus..

Ai incercat un alt IBS? As suspecta ala ca fiind alt vinovat ca nu raporteaza starea (nivelul de incarcare) bateriei

in poza sunt 2 regulatoare unu nou care nu se potriveste pentru ca are mufa in loc de conector pt mufa, iar cel murdar este cel de pe masina care are carbunii iesiti putin afara

Nu e una si aceeasi piesa, cel curat il comandasem ca sa il schimb cu totul, nu stau sa schimb decat carbunii, insa nu se potriveste din cauza mufei (vezi a doua poza)

Colectorul arata bine, nu l-am mai pozat pentru ca operatiunea sa facut cu alternatorul pe masina, nu l-am mai demontat! am scos decat carcasa din spate si am dat afara releul de incarcare pe care l-am si pozat!

Din pacate dupa seria de sasiu sau dupa codul de releu aflat pe masina imi echivaleaza model cu mufa, el avand decat acel surub (mufa fiind conectata prin carcasa lui printr-un fir!

trebuie sa vad de unde gasesc maine un regulator identic, pentru ca dupa codul de pe el echivaleaza doar model cu mufa.

 

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg bine, nu stai sa schimbi niste carbuni?

Preferi sa schimbi cu totul?

Asa ti-au zis electricienii?

Preferi sa iei un SH decat sa pui niste carbuni noi, de 10 lei sau ceva pe acolo? 🧐

20 minutes ago, DanielNitu said:

am scos decat carcasa din spate si am dat afara releul de incarcare pe care l-am si pozat!

Si tot asa vrei sa il pui la loc? Cu alternatorul pe masina?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, bimmer90f30 said:

Sa inteleg bine, nu stai sa schimbi niste carbuni?

Preferi sa schimbi cu totul?

Asa ti-au zis electricienii?

Preferi sa iei un SH decat sa pui niste carbuni noi, de 10 lei sau ceva pe acolo? 🧐

Si tot asa vrei sa il pui la loc? Cu alternatorul pe masina?

Am deconectat bornele din portbagaj, si l-am si montat asa pe masina, doar ca numai pot monta carcasa din spate a alternatorului pentru ca difera regulatoru asta comandat (are mufa). Mufa la cel original este pe carcasa si vine conectata printr-un fir, daca gasesc maine unu identic il montez si gata. Piesa comandata este tot valeo, doar ca este noua fata de cea din 2007 de pe masina, am zis sa numai stam sa lipim carbunii sau alte prostii....Doar ca nu se poate monta decat sa numai pun capacul in spatele alternatorului ceea ce nu fac!

Astept sa vad maine unde gasesc acest model....Daca il gasesc.....

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Se pare ca nu prea m-am facut inteles.

1. Schimbatul carbunilor e mai ieftin. Mult mai ieftin. Cu pricepere arcurile (de la punctul 2. dar nu periile noi!) pot fi contractate in prealabil lipirii daca SE TRAGE de sarme prin gaurile fiecaruia unde urneaza a fi taiate si lipite (sarmele) fiecaruia. ASA se monteaza usor modulul.

2. "Releul" comandat o sa aiba carbunii mult mai lungi. Au niste arcuri care te impiedeca sa pui blocul ala la loc.. Acestia sunt prevazuti sa treaca usor peste inele colectoare noi..  (nu usor peste santuri in altele vechi..) altfel sa stii ca, carbunii chiar sunt facuti din (aliaj de) carbune adica se pot rupe ca mina de creion.. adica usor.

Eu am desfacut de doua ori alternatorul aceleasi masini si cunosc piedicile... NU ACELASI lucru poti sa il faci cu perii cu sarme DEJA taiate!

 

Cat de sigur esti ca modulul ala trebuie inlocuit cu totul?

Sa nu ne/te lasi, sa ne spui cum s-a rezolvat, ce a mai trebuit schimbat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 12/5/2022 at 6:37 PM, bimmer90f30 said:

Ok.

Se pare ca nu prea m-am facut inteles.

1. Schimbatul carbunilor e mai ieftin. Mult mai ieftin. Cu pricepere arcurile (de la punctul 2. dar nu periile noi!) pot fi contractate in prealabil lipirii daca SE TRAGE de sarme prin gaurile fiecaruia unde urneaza a fi taiate si lipite (sarmele) fiecaruia. ASA se monteaza usor modulul.

2. "Releul" comandat o sa aiba carbunii mult mai lungi. Au niste arcuri care te impiedeca sa pui blocul ala la loc.. Acestia sunt prevazuti sa treaca usor peste inele colectoare noi..  (nu usor peste santuri in altele vechi..) altfel sa stii ca, carbunii chiar sunt facuti din (aliaj de) carbune adica se pot rupe ca mina de creion.. adica usor.

Eu am desfacut de doua ori alternatorul aceleasi masini si cunosc piedicile... NU ACELASI lucru poti sa il faci cu perii cu sarme DEJA taiate!

 

Cat de sigur esti ca modulul ala trebuie inlocuit cu totul?

Sa nu ne/te lasi, sa ne spui cum s-a rezolvat, ce a mai trebuit schimbat.

Am gasit releul care trebuie si l-am schimbat, incarca ca inainte 14.8, sa speram ca numai are reprize in care nu incarca, intre timp mi-a aparut mesajul acesta inbord, maine o sa pun bateria pe redresor sa o aduc la incarcare de 100%, m-am programat si la un tester original sa vedem daca poate accesa ibs-ul si asa mai departe, sper sa fi scapat de problema, daca nu o sa revin si am sa va zic...

mesajul din bord cred ca a aparut din cauza curentului scazut din baterie, adica sper ca de aceea a aparut! 🙂

Sunt curios daca de pe tester original se poate vedea amperajul cu care alternatorul incarca, nu numai voltajul, pentru ca launch-ul meu vede doar voltajul si nimic mai mult!

O seara buna tuturor!

 

WhatsApp Image 2022-12-06 at 20.08.33.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Bine ca ai gasit ce trebuie.

Mesajul il pun in legatura cu un mesaj dat de IBS.. (e vorba de descarcare, nu altceva, el ar fi cel care gestioneaza starea consumatorilor..) ramane de vazut ce o sa gasesti la tester. Sigur o sa gasesti ceva. Fa poza la erori apoi sterge toate erorile. Vezi ce reapare dupa resetare si apoi fa poza la noile erori.. posibil sa trebuiasca sa te intorci la tester daca iti apr din nou erori in bord..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am ajuns astazi la bmw filaret la diagnoza, din fericire masina nu prezina errori pe vre-un modul, 

Bateria nu se poate inregistra decat ca a fost schimbata, ea are stocata in calculator baterie de 80Ah, poti sa ii dai doar change battery sau sa ii spui ca ai pus agm in loc de cea conventionala, pentru a schimba amperajul trebuie retrofit de soft, adica vre-o 400 lei ora de diagnoza la ei, masina merge din 2012 cu baterie normala fara agm si neinregistrata ca baterie de 100ah in calculator, practic ce mi-au facut ei i-am facut si eu cu launch-ul, i-am inregistrat ca bateria a fost schimbata cu "same battery"

Nu poti schimba fara retrofit de soft! Am crezut ca ista stie mai mult decat launch-ul si ca o sa reuseasca, din pacate exact aceleeasi optiuni pe care le am eu pe launch aveau si ei pe ista....

Intre timp mi-am cumparat o dracie de incarcator de telefon cu q-charge 3  si cu afisaj al voltajului, asa pot vedea oricand daca numai incarca alternatorul!

Am incarcat bateria pe redresor toata ziua ca sa nu imi mai apara mesajul ca bateria este descarcata, si acum nu mi-a mai ramas decat sa urmaresc dracia aia sa vad daca se mai intampla sa il prind ca numai incarca....

O seara buna tuturor, in caz ca se mai schimba ceva va tin la curent!

WhatsApp Image 2022-12-07 at 18.19.49.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.