Jump to content

Toti martorii aprinsi in bord


idrivesystems

Recommended Posts

Salutare. A mai patit cineva asa ceva?
Acum cateva zile mi s-au aprins toti martorii in bord, in mers... dupa cateva secunde au pornit stergatoarele singure si nu puteam sa le opresc.
Am tras masina pe dreapta, am oprit-o si am pornit-o din nou si avea aceleasi simptome doar ca stergatoarele nu mai mergeau deloc si kilometrajul statea pe 0 si nici pilotul automat nu puteam sa il activez.

Daca a fost cineva in aceeasi situatie va rog sa ma ajutati cu o rezolvare. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, idrivesystems said:

.....Am tras masina pe dreapta, am oprit-o si am pornit-o din nou si avea aceleasi simptome doar ca stergatoarele nu mai mergeau deloc si kilometrajul statea pe 0 si nici pilotul automat nu puteam sa il activez.

....

Poate fi o pierdere tensiune subita urmata de o re-alimentare brusca.

Poate fi si modulul stabilizator de tensiune de pe baterie care poate da prea multa tensiune brusc..

Poate fi si modulul TMPS. Masina are TMPS? Si ala poate da asa ceva, bordul sa se lumineze brusc.

Ar fi bine sa ai o diagnoza pw mobil cu, conexiune bluetooth sa poti vedea la fata locului ce s-a intamplat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Simptome noi. Astazi, tot in mers, am ramas fara servodirectie si a inceput sa se auda un scartait de la motor si initial am crezut ca e cureaua de accesorii, dar sunetul nu era dependent de turatia motorului... se auzea constant.
Cand am ajuns acasa am observat ca fulia de la arbore se invartea foarte incet. Am oprit motorul, am verificat fulia care avea joc sus-jos/stanga-dreapta si apoi am vazut ca surubul era slabit si avea multa pilitura de fier pe el. L-am strans din nou cat am putut eu de tare si dupa 10km iar s-a slabit.
Ma gandesc ca fulia aia antreneaza alternatorul si de acolo si pierderea de tensiune.
Acum problema mai importanta este cum fac sa strang surubul ala fara sa se mai slabeasca. Trebuie unul nou... trebuie pasta de blocare?

Link to comment
Share on other sites

Salut, surubul se cumpara nou si se strange in functie de modelul tau de motor, la cuplu si probabil si la grade.

Nu e specificat dar poti sa pui si putina pasta blocatoare. Nu ar strica sa schimbi si simeringul, ca sa nu mai umbli pe acolo din nou in scurta vreme.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Schimba surubul si schimba fulia. Cauta sa iei fulia de la Corteco. Motivul pentru care iti recomant sa schimbi fulia este ca acesta s-a rotit, slabita fiind de surub, s-a frecat pe axul filetat al surubului - s-a marit gaura fuliei implicit probabil s-a decalibrat centru fuliei, (..pentru ca motorul se invartea mai tare iar fulia mult mai incet, de aici frecarea..)

Dar trebuie mai intai verificata cauza pentru care s-a slabit! Ar putea fi o rola sau mai multe sa se miste mai greu.. verifica starea curelelor, verifica fulia pompei servo  nu trebuie sa se miste prea greu, dar totusi ea este o pompa de lichid...

Poti sa pui si pasta dar sa reziste la temperatura de peste 120 grade. 

Lasa simeringul in pace daca nu vezi ulei acolo. Este simering de fabrica si foarte probabil este INSTALAT CORECT.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, bimmer90f30 said:

Se strage cu 100Nm initial dupa care se mai strange pana la 150 grade.

Iti va fi imposibil sa strangi la 150 de grade. Poate 90-100 grade. Nu ma intreba de unde stiu. (Nu fa operatia singur pentru ca iti trebuie scula de blocat volantul..) 

 

Salut, de unde stii ce motor are ca sa-i recomanzi acest cuplu?

Poate avea si N47 caz in care se strange cu 40NM si 120grade. Cine te-a invatat sa blochezi volanta cand strangi fulia? Nu mai da sfaturi aiurea, determini oamenii sa distruga motoarele. 

Exista cheie speciala pentru blocarea fuliei, in asa fel incat forta mare necesara la strangere si destrangere nu se transmite prin arbore catre volanta si alte repere cu care e in contact.

Edited by Ali
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Ali said:

Poate avea si N47 caz in care se strange cu 40NM si 120grade. Cine te-a invatat sa blochezi volanta cand strangi fulia? Nu mai da sfaturi aiurea, determini oamenii sa distruga motoarele. 

 S-a eliminat eroarea...

Sa vedem ce motor are.

Nu cred ca ma insel pentru ca s-a referit la surub, atunci are doar unul.  (Si altfel nici nu se rotea fulia...) Si acel surub se v-a strange exact cum am sters in postarea de sus din cauza ta am sters.. Daca el avea 4 suruburi in motor se sesiza singur, poate nu era nevoie de interventia ta.. dar asa, o sa repeti tu ca eu mi-am pierdut placerea de a explica.

Si, da, chiar daca sunt 4 suruburi ce strang fulia la 40Nm si 120 de grade .. tot se foloseste scula de blocare! Asa spune manualul si nici nu e greu de imaginat ca NU este usor sa strangi atat de tare fiind atat de aproape de centru de rotatie a unei roti fie ea si fulie de motor. Compresia NU AJUTA.

De aici scrii tu, pentru ca la judecat esti primul..

Sunt curios care este urmatorul tau SFAT adresat colegului.

Uita de mine pe moment cu sfaturile mele aiurea care distrug motoare.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, idrivesystems said:

Motorul este M47
Sincer nu as vedea cum as putea sa strang acel surub la 100+nm doar cu ajutorul acelei chei speciale de blocat fulia, pentru ca atunci surubul se invarte in gol si da peste compresia motorului (fulia stand pe loc)... chiar daca este cutie automata pusa in P.

Salut,

fulia are o cheita care intra pe vibrochen, fii atent cand pui fulia sa intre in locasul acela, apoi fixezi fulia cu cheia speciala in acele caneluri prezente pe ea in partea din fata si strangi surubul cu cheia dinamometrica pana la 100nm apoi cu o cheie fixa cu bara prelungitoare sau teava pana la unghiul de 150 grade in pasii descrisi in specificatie (60 plus 60 plus 30 grade, nu totul deodata). Pentru aceasta operatiune faci semn pe capul surubului sau folosesti un disc cu gradatii special pentru acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

On 12/13/2022 at 2:01 AM, idrivesystems said:

nu as vedea cum as putea sa strang acel surub la 100+nm doar cu ajutorul acelei chei speciale de blocat fulia, pentru ca atunci surubul se invarte in gol si da peste compresia motorului (fulia stand pe loc)... chiar daca este cutie automata pusa in P.

In cazul cutiei automate trebuie dat jos suportul tevii de esapament de pe motor si asa ajungi la roata dintata a volantei. Acolo se poate pune piesa de blocarea a "coroanei".. sau cu un ajutor (uman) se poate face dintr-o bucata de metal, o bara patrata dar atat de ingusta (3-4mm) cat ar fi dintanta dinte doi dinti ai volantei. Tinuta bine acolo proptita in carcasa volantei.., celalalt strange surubul practic cat se poate de strans, fara mila! Am folosit o cheie tubulara de 16mm cu 3/4 de toli (..patratul) asa este indicat de manual (altfel se poate rupe patratul "normal" de 1/2 tol..) si lunga de 2 metri (1,2m teava groasade  5mm groasa cat mana..) si tot nu am reusit sa ajung la 150 grade cerute! Dar nici probleme nu sunt de peste 5 luni..

Iti pun o poza in privat cu scula de blocaj ca sa te lamuresti.

Eu nu am avut ajutor asa ca am folosit scula mai complicata. 😉

Edited by bimmer90f30
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, idrivesystems said:

Am rezolvat problema fuliei cu un pistol de impact.

Esti sigur ca s-a strans surubul cum trebuie? 

Ai strans cu asa ceva?

https://www.misterworker.com/en/bosch/gds-18v-1000-impact-driver-18-v-1000-nm-in-case-with-2-8ah-batteries-and-charger/64466.html

Sau cu asa ceva?

https://www.caulfieldindustrial.com/p/bosch-gds-30-110-volt-professional-1-drive-impact-wrench/p-g13704

Ca e o mare diferenta intre ele. Al doilea strange buloane de grinzi metalice la cladire in constructie, cu certificare (semnatura)! Al doilea .. o gluma de buzunar.. 😉 Dar divaghez.

Cred ca nici unul nu incapea in spatele radiatoarelor.. 

Eu as urmari in continuare situatia..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, bimmer90f30 said:

Esti sigur ca s-a strans surubul cum trebuie? 

Ai strans cu asa ceva?

https://www.misterworker.com/en/bosch/gds-18v-1000-impact-driver-18-v-1000-nm-in-case-with-2-8ah-batteries-and-charger/64466.html

Sau cu asa ceva?

https://www.caulfieldindustrial.com/p/bosch-gds-30-110-volt-professional-1-drive-impact-wrench/p-g13704

Ca e o mare diferenta intre ele. Al doilea strange buloane de grinzi metalice la cladire in constructie, cu certificare (semnatura)! Al doilea .. o gluma de buzunar.. 😉 Dar divaghez.

Cred ca nici unul nu incapea in spatele radiatoarelor.. 

Eu as urmari in continuare situatia..

 

Am strans cu un milwaukee 2000nm... a incaput la limita (putin cam intr-o parte... pe jumatate de surub) sa vedem pe viitor daca tine...

9 hours ago, idrivesystems said:

Acum mai ramane problema cu martorii aprinsi in bord la intervale neregulate. Nu era de la voltajul bateriei... pur si simplu nu imi dau seama de la ce poate fi...

Aprofundam problema... Nu sunt sigur dar poate fi si de la senzorii de presiune in roti. Cand apare eroarea (se aprind toti martorii), in meniu apare cu gri optiunea senzorilor (si scrie la status (sensor error)... Cand dispare eroarea cu martorii, optiunea devine din nou accesibila si apare la status "available"
Nu mai tin minte exact ce scrie, dar sper ca intelegeti ce vreau sa spun.

On 12/10/2022 at 8:59 PM, zeronoo said:

cel mai probabil a pierdut comunicarea cu dsc

cum se poate rezolva?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.