Jump to content

Problemă răcire motor n47


Recommended Posts

Salutare!

Aseară in drum spre casă de la muncă am auzit cum a pornit ventilatorul de a radiator. Ajung acasă parchez , opresc motorul si el incă se învârtea, au mai trecut câteva minute până sa oprit. Menționez că erau -1 grad afară si stiu că nu e normal să porneasca la asemenea temperatură.

Verific temperatura apei îmi arată 107 grade , m-am speriat, mi-am dat seama că am o problemă la sistemul de răcire.

Azi dimineață la -6 grade pornesc mașina și in 5 minute pornește iar ventilatorul și clar apa nu ajunsese la prea multe grade.

Ce ar putea fi, senzorul de temperatură defect, termostatul sau pompa de apă?

M-am uitat cu lanterna puțin si se pareca există si o mică scurgere in zona pompă de apă termostat.

E91 320 d N47 177cp 2008

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Ieri după ce am iesit de la muncă am activat din meniu temperatura antigelului, motorul fiind rece deoarece masina a stat 9 ore in frig la -1 grad si ce să vezi, arata 79 grade :)) si a pornit imediat si ventilatorul radiatorului.

Deci am zis că 100% e senzorul, m-am dus la un magazin de piese, am cumpărat senzor, l-am schimbat si acum totul bine, am ținut temperatura sub observație,  creste normal si se opreste undeva 90- 95, interval unde variază. 

Mulțumesc de răspunsuri, drumuri bune!

  • Like 1
  • Thanks 2
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare !

Pentru ca tot este un topic descis despre temperatura

La al meu e90 n47 2009 , temperatura din meniul ascuns si pe ista nu sare de 83-84 grade ( afara 7-8 grade ) , am crezut ca este termostatul obosit , Bun ! , cumparat una bucata termostat BEHR si antigel G11 FEBI , am schimbat termostatul , aerisit ,,,, tote bune , dar temperatura sta tot pe la 83-84 grade ... indiferent cat merg si cum merg cu ea , NU am termostat EGR !

Din ce am inteles cica doar peste 90 de grade porneste regenerarea ! si probabil la mine doar vara ajunge la aceasta temperatura

Sa fie senzorul decalibrat ?

Acelasi senzor arata si in bord temperatura si transmite informatia si catre calculatorul masini ?

Sa fie si termostatul nou defect ! sa indice aceeasi temperatura ?

Este ok temperatura si am alta problema pe la filtru sau pe undeva ? dar pe ista nu da nimic !

Caldura baga de imi vine sa dorm in ea ... ca sunt gazele scumpe 😅

Sau ii pun carton in bot ca sa isi faca regenerarea ? ... evident , glumesc 😁

Ultima data a incercat sa isi faca regenerarea in urma cu aprox 180km si nu a reusit , am reusit regenerare fortata cu ista , acum am  7-9mb in relanti si la 3000 rpm 50-60mb si 14g cenusa , alte erorii nu are

Si daca nu ii dau de cap sa cumpar o interfata sa ii dau regenerare manual ... de ex. o data la 1000km ... 😬

Am o senzatie ca am schimbat termostatul degeaba ! , dar tot odata imi pare bine ca am schimbat antigelul , era cam inchis la culoare

Cineva cu o idee ? , multumesc !

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Intre timp am fost la un amic care are un tester ... multimarca  , da o eroare la un senzor de pe filtru , adica mai exact ii arata ceva cu -40 grade , nu a stiut sa imi explice si nici cod de eroare nu ii arata , nu i-am dat importanta prea mare .. testerul fiind multimarca  iar pe iasta nu apare nimic

Posibil ultima regenerare ratata sa fie din cauza mea , adica am oprit motorul fara sa stiu ca isi facea regenerarea , oricum mai verific ce si cum

Poate careva dintre voi sa imi recomande o interfata .... tester .. ceva cu care sa tin sub observatie filtru de particule si la nevoie sa ii dau regenerare manual ? , ceva decent ca pret ? , folosesc ios si osx , dar la nevoie am si un tel android

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Aia cu senzorul care arată -40 grade nu are treaba, s a mai discutat, la toată lumea arată senzorul ala asa, nu este defect.

Din ce știu pui unul nou original si arată la fel, nu e de fapt o valoare reala care este arătată pe tester. 
 

Cand nu își face regenerare de obicei filtrul este colmatat, daca egr, bujii, releu, senzori dpf, totul este in regula si nu e problema de la una din piesele descrise. 
 

Presiunea după regenerare nu e relevantă, daca după 50-100 km e mult mai mare sau chiar peste limita e cam clar…

 

La un moment dat nu își va mai face nici cu regenerare fortata, va porni regenerarea si nu va reuși sa treacă de 450 grade, poți sa mergi si 100 km cu regenerarea activa. 
 

Am pățit si eu chestia asta la E60 si făceam regenerări fortate in încercarea de a salva sau prelungi viața dpf ului. 

Edited by WIN60
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Multam frumos baieti ! , atunci peste 100-200 km pun iara ista pe ea si daca iar zice ca filtru e infundat nu ramane decat sa il trimit la cuptor , asta daca se mai poate face ceva si nu este spart fagurele  ... daca nu ... altu nou .... ce sa ii faci ... soarta !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.