Jump to content

Trepidații > 110 km/h


Recommended Posts

        Va salut!

    Am o problema cu un F31 320D din 2018 cu 160k si anume: după un rulaj de circa 30-40 km in care totul e ok (nu conteaza viteza ca e 60 sau 120) apare o trepidație de sub masina la viteza se peste 110 km/h. Eu le-am simțit sub scaune fata.

        Problema a apărut când am ieșit din Arad, pe autostrada. Imediat după ce am fost sa aschimb la masina: ulei cutie automata, ulei diferențial, lichid frâna, bujii.

     M-am oprit după 30 km și am echilibrat rotile , dar trepidația nu dispărut. 

    A 2 zi am fost cu un mecanic la un test drive unde sa rulat din păcate doar 25 km cu viteze pana la 130km/h și nu se auzea nimic.  Se pare ca nu a fost suficient “sa se încălzească” sau sa dilate ceva la masina.

    A 3 zi , fără mecanic, am fost pana pe autostrada și acolo a început iar sa se audă acea trepidatie. Acum am observat ca face și pe drum național după un drum mai lung, dar tot la peste 100. 
 

    Am văzut ca mai sunt colegi care au avut o problema destul de asemănătoare cu a mea dar din pacăte nu au mai revenit și cu rezolvarea.

    Mulțumesc pt sfaturi și pt timpul acordat!

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, andualx said:

Din pacate asta e practica pe forum, fiecare isi vede interesul si nu mai revin sa share-uiasca si rezolvarea.

Din ce spui tu, eu as verifica pistonasele de la frana, care nu culiseaza corect, avand in vedere ca mergi 30-40 km fara probleme.

 

O sa i-au in calcul sa verific și acolo, deși puțin probabil sa fie aia problema. 

Problema asta a avut-o un coleg pe forum, dar și -a dat seama relativ ușor pt ca i se încălzea foarte tare o roata. 
La mine rotile par ok, sunt doar călduțe jantele. 

  Eu m-am gândit ca ar putea fii de la uleiul din diferențial, pt ca am văzut ca mi-au pus ulei Bmw cu norma G5. Pe internet după VIN am găsit ca se recomanda Hypoid G1.  Mecanicul mi-a spus ca nu este de acolo, poate sa meargă și fără ulei, huruie dar nu vibreaza. 

     Service-ul la care am schimbat uleiul au dat vina pe diferențial. Ca nu s-a schimbat uleiul la timp și a ieșit spanul din el. Plus ca îmi lăcrimează niște ulei pe lângă, pe la planetare. 
      Puteam sa îmi zică treaba asta in ziua respectiva, nu după câteva zile. 

   O sa mai fac câteva drumuri sa mai descopăr când și cum se manifesta mai exact acea trepidatie

Link to comment
Share on other sites

Dacă îți trepida pe la 80/90, aș fi zis convertizor. 

Doar din citit în diverse părți. Nu te lua după mine, e doar o idee. 

 

Edit: după ce găsești problema, poate revii cu update pe forum, de la ce a fost.  

Edited by redog4dy
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, redog4dy said:

Dacă îți trepida pe la 80/90, aș fi zis convertizor. 

Doar din citit în diverse părți. Nu te lua după mine, e doar o idee. 

 

Edit: după ce găsești problema, poate revii cu update pe forum, de la ce a fost.  

M-am gândit și la convertizor pentru ca era cel mai aproape de locul de unde simțeam vibrația și pentru ca ma gândeam ca poate au pus prea mult ulei in cutie și acum vrea sa dea pe afara când se încălzește si nu are pe unde.

Am renunțat  momentan la idee, pentru ca ma gândeam ca dacă cutia schimba bine tot timpul indiferent de viteza, nu are șocuri, nu ar avea nimic. Dar…..

poate reușesc săptămâna viitoare sa ajung la Bmw, dacă nu …la anul după sărbători!

Link to comment
Share on other sites

         Azi am fost la alt mecanic, la Timisoara de data aceasta!Dupa o tura de centura unde totul părea ok, pe autostrada și-a dat drumul 🙂 . Și dai 130, 150, 170. Și parca făcea tot mai rău. Ne-am întors la service, am ridicat masina pe elevator și am accelerato! 
        Vibratiile vin din spate, din diferențial. Cu cât o acceleram mai tare, cu atât huruia mai rău.

          Se pare ca ar fii din grup. Dar n-as zice ca sunt rotile dintate din diferențial și probabil rulmenții …..pentru planetare.

       Acum nu înțeleg de ce nu face mereu. Probabil ca se încălzește mai greu uleiul din diferențial sau vaselina de la rulmenți. 
        Anul asta rămâne așa. Mai văd la anul unde și ce schimb.

 

     Voi ce recomandați? Recondiționare diferențial sau alt diferențial  nou? 😄 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pana la anul schimba uleiul in diferential. O sa ii faci un bine ORICUM  daca pana acum uleiul nu a fost schimbat.

Daca e din diferential zgomotul o sa se schimbe putin. Probabil o sa fie mai infundat.

Cred ca tot 75w90 se pune si la F30/31 daca diferentialul nu e LSD.

(Diferential SH, dar as putea paria ca sunt rulmenti .. 😉 la doar 160k sa se strice diferentialul..)

 

Edited by bimmer90f30
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, bimmer90f30 said:

Pana la anul schimba uleiul in diferential. O sa ii faci un bine ORICUM  daca pana acum uleiul nu a fost schimbat.

Daca e din diferential zgomotul o sa se schimbe putin. Probabil o sa fie mai infundat.

Cred ca tot 75w90 se pune si la F30/31 daca diferentialul nu e LSD.

(Diferential SH, dar as putea paria ca sunt rulmenti .. 😉 la doar 160k sa se strice diferentialul..)

 

Pai de acolo a cam pornit problema, ca am făcut poate greșeală sa schimb uleiul la diferențial, dar cam târziu. 

Da, și eu dau vina pe rulmenții din diferențial.  O sa ii fac la anul o reparație sau mai bine zis o înlocuire. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Uicnei said:

Pai de acolo a cam pornit problema, ca am făcut poate greșeală sa schimb uleiul la diferențial, dar cam târziu. 

Da, și eu dau vina pe rulmenții din diferențial.  O sa ii fac la anul o reparație sau mai bine zis o înlocuire. 
 

 

Omule zi mai multe sa inteleaga si altii. 

Adica de ce crezi ca dupa schimbarea uleiului s-a stricat diferentialul? Ce ulei ai pus? Intru de ceva tomp pe forum aici si nu am auzit ca schimbul de ulei in diferential l-ar strica. Chiar eu am schimbat uleiul in diferential de doua ori in peste 150k km si nu am avut nici o problema. Ba dimpotriva, a mers mai bine foarte probabil.

Ca ai adus vorba de rulmenti, eu am patit sa cred ca diferentialul huruie inauntru ca s-a uzat intern, nicidecum rulmentii sai.. deci, cand am avut huruit era de fapt pe o parte rulmentului unei roti! Bine-nteles ca i-am schimbat pe amandoi la scurt timp. Rulmentii rotilor, nu am umblat in diferential.. gandeste-te ca ala se invarte relativ incet.. nu prea are ce sa il streseze in exces cu sunt stresate mult mai mult cutia de viteze sau motorul..

Bine eu am un model mai vechi, dar nu cred ca au schimbat mare lucru la F30.. in afara de motor... 

 

Link to comment
Share on other sites

Hai ca intervin si eu daca tot "m-ai pomenit" intr-una dintre postari 😄

Eu sunt cel cu pistonasul de la etrier, caruia i se incingea si janta.

Dar sunt Stan patitul, am avut probleme si cu diferentialul fata. Nu-s priceput cine stie ce la chestii mecanice insa iti spun si eu ce mi-a spus tipul care mi-a reparat problema. In cazul meu, s-a spart un rulment in diferential, mai exact camasa interioara a acestuia si cumva, printr-o minune, bilele rulmentului au ramas la locul lor si in felul asta am scapat de pinioane distruse si probabil si alte cote.

Dar aici este vorba de un E84, fosta masina. Nu stiu daca se aseamana masinile din pct asta de vedere dar eu am ales sa nu mai merg cu masina cand a inceput sa huruie si bine am facut.

Ce sa zic, multa bafta si o rezolvare cat mai rapida. 

Ca hint, unii dintre cei mai vechi din piata care se ocupa cu grupuri, sunt cei de la cutietransfer.ro

Sarbatori fericite! 🎊🍻🍻🍻

  • Love BMW 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Omule zi mai multe sa inteleaga si altii. 

Adica de ce crezi ca dupa schimbarea uleiului s-a stricat diferentialul? Ce ulei ai pus? Intru de ceva tomp pe forum aici si nu am auzit ca schimbul de ulei in diferential l-ar strica. Chiar eu am schimbat uleiul in diferential de doua ori in peste 150k km si nu am avut nici o problema. Ba dimpotriva, a mers mai bine foarte probabil.

Ca ai adus vorba de rulmenti, eu am patit sa cred ca diferentialul huruie inauntru ca s-a uzat intern, nicidecum rulmentii sai.. deci, cand am avut huruit era de fapt pe o parte rulmentului unei roti! Bine-nteles ca i-am schimbat pe amandoi la scurt timp. Rulmentii rotilor, nu am umblat in diferential.. gandeste-te ca ala se invarte relativ incet.. nu prea are ce sa il streseze in exces cu sunt stresate mult mai mult cutia de viteze sau motorul..

Bine eu am un model mai vechi, dar nu cred ca au schimbat mare lucru la F30.. in afara de motor... 

 

Pentru ca așa cum am spus de la început, trepidatia/vibrația a apărut după ce am schimbat uleiul la cutia de viteza și uleiul la diferențial. 

Poti sa Strici diferențialul dacă pui alt tip de ulei ,de ex 75w140.

Acum eu nu știu ce ulei s-a pus ca doar nu l-am schimbat eu. Conform cu factura uleiul folosit a fost OE BMW 83222365987
 Ciudat sau nu, am observat ca pe realoem.com după seria de șasiu, îmi recomanda: 

Hypoid axle oil G1 3 X 0,5L X    
  83222295532


Și cei de la service Arad și ultimul mecanic de la Tm au spus același lucru: ca nu s-a schimbat uleiul la timp și ca spanul creat in interior nu a fost benefic pt diferențial. 
 

Acum pana nu se desface diferențialul, nu avem de unde știi dacă sunt rulmenții sau sunt pinioanele. 
Ce este clar, este ca vibrația/huruitul vine din el. 

  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

mda, la o simpla cautare pe "geolgou", daca scriu F31 differetial oil change period instantaneu apare 30k-60k mile, adica pe la 100k km se schimba.

La modelele mai vechi (e90) poti sa te duci cu el pana in 150k km..

S-ar putea sa aiba dreptate mecanicii aia..

Desfa diferentialul si daca gasesti ceva groaznic fa poze si arata aici neschimbarea uleiului la timp!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.