Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Cutia automata smuceste cand o pun in Drive


Recommended Posts

Salutare, natiune. Detin un BMW-eu, din 2014, F20, cu ¨faimosul¨ N47, 140.000 km, cutie autómata ZF 8 viteze.

Am observat ca imi smuceste cutia, cand parchez, mai bine spus de fiecare data cand o pun in Drive, in timp ce fac manevrele de rigoare, si cu motorul cald. Cu motorul recent pornit, la semafoare, prin oras sau pe autostrada, total ok, nu imi smuceste deloc.

Ca urmare a acestei situatii mecanicul mi-a recomandat scimbarea uleiului si implicit a capacului/filtrului (filtru care vine incorporat in capacul cutiei) utilizand metoda statica, in consecinta s-au schimbat vreo 5 litri. Presupun ca e prima data cand i s-a facut schimb de uleiul la cutie, deoarece pe partea din interior a capacului cutiei am remarcat ca era data efectiva de fabricatie a vehiculului.

Am facut cateva experimente cum masina, ca sa incerc sa inteleg, in ¨ignoranta¨ mea, care poate fi problema, si am descoperit ca: cu motorul cald, daca inainte sa pun masina in DRIVE, opresc  motorul pentru 5 segunde si il repornesc, un imi mai smuceste cutia deloc. Ciudat.  Citeam pe niste site-ul in engleza cu poate fi EGR-ul, am pus testerul si nu da nici o eroare.

Ma puteti ajuta cu un sfat, o parere, solutie. Merci anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa se inteleaga mai bine. Daca esti pe loc, masina este in P, N, R si o pui in D, ti se pare ca smuceste iar cand efectiv esti in trafic si mergi normal cu ea, nu se manifesta in felul asta?

Daca e asa, e normal, nu smuceste ci doar are tendinta sa plece insa tu fiind cu piciorul pe frana, nu pleaca. 

Teoretic, la fel ar trebui sa iti faca si cand o pui in R, tu fiind oprit, bineinteles.

Daca iti smuceste in mers, atunci e o problema. 

Dar dat fiind faptul ca ai schimbat uleiul si presupun ca ti-au fost resetate adaptarile cutiei, asa cum e normal si corect, o sa ti se para ca merge ciudat o vreme, poate 1000km pana cand se va adapta cutia.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc, pentru raspunsul tau rapid. As dori sa fac o precizare: faptul ca nu imi smuceste in mers. Cand parchez, pun in marsalier (R) si totul e ok, apoi o pun in D, imi smuceste/zdruncina masina, mi-o smuceste brusc si sec, apoi o pun din nou  in R, intra bine, fin, nici nu simti ca ai schimbat in marsalier, apoi o pun din nou in D, si ma zdruncina din nou. Asta incercam sa va explic, cand parchez, fac mai multe manevre, o pun in marsalier, apoi iar in D, si tot asa pana cand o parchez regulamentar. Idea e ca in timpul acestor manevre, daca inainte sa o pun in D, opresc motorul pentru 5 secunde, cand il repornesc, si implicit il pun in D, nu imi zdruncina masina. Imi cer scuze daca nu am fost coerent. Sper ca m-am facut inteles

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, AlexuOancea said:

Multumesc, pentru raspunsul tau rapid. As dori sa fac o precizare: faptul ca nu imi smuceste in mers. Cand parchez, pun in marsalier (R) si totul e ok, apoi o pun in D, imi smuceste/zdruncina masina, mi-o smuceste brusc si sec, apoi o pun din nou  in R, intra bine, fin, nici nu simti ca ai schimbat in marsalier, apoi o pun din nou in D, si ma zdruncina din nou. Asta incercam sa va explic, cand parchez, fac mai multe manevre, o pun in marsalier, apoi iar in D, si tot asa pana cand o parchez regulamentar. Idea e ca in timpul acestor manevre, daca inainte sa o pun in D, opresc motorul pentru 5 secunde, cand il repornesc, si implicit il pun in D, nu imi zdruncina masina. Imi cer scuze daca nu am fost coerent. Sper ca m-am facut inteles

Pentru ca atunci cand opresti motorul,cutia trece automat in P.

Cu motorul pornit ,incearca sa o treci prin P, nu impinge direct in D sau R,chiar daca dureaza mai mult sa parchezi.

Nici la cutia manuala nu poti s o bagi din R direct in 1, fara sa o scoti la punctul mort.

pinionul de marsarier este pe alt “etaj” al cutiei de viteze,si la manuala si la automata.

Daca ai observat ,la toate masinile D si R sunt la extremitati,nu una langa alta.

Edited by wolf20
Link to comment
Share on other sites

Nu are sens s-o treaca in P de fiecare data. Mai rau, daca masina nu e perfect dreapta, sau nu e oprita de tot, o sa strice in timp blocatorul de parcare.

Daca vrei sa dai un sfat de genul asta, spune-i sa treaca prin N. Dar chiar si asa, nu are sens.

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, wolf20 said:

Pentru ca atunci cand opresti motorul,cutia trece automat in P.

Cu motorul pornit ,incearca sa o treci prin P, nu impinge direct in D sau R,chiar daca dureaza mai mult sa parchezi.

Nici la cutia manuala nu poti s o bagi din R direct in 1, fara sa o scoti la punctul mort.

pinionul de marsarier este pe alt “etaj” al cutiei de viteze,si la manuala si la automata.

Daca ai observat ,la toate masinile D si R sunt la extremitati,nu una langa alta.

Salut, probabil ca nu ai automata, cum sa o puna in P, nu face nimeni asa ceva.

Daca trebuie sa mergi repetat inainte si inapoi o treci din D in R prin N, nu apesi butonul de P. 

Cutia lui are o problema, schimbul de ulei a venit tarziu si nu mai rezolva problema.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, wolf20 said:

Eu o mai pun în P sau N la semafor ,pe vremea asta ma doare rau piciorul..(am căzut cu motocicleta în 2017,am 15 șuruburi în tibie)

Să încerce și el, poate își da seama dacă e defectă sau nu.

Clar e defecta, a mea nu face asa, pentru semafoare exista autohold.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Salutare, natiune. Nu am reusit sa rezolv problema, deoarece mi-am dat seama ca imi smuceste cutia, cand e pusa in modul confort, asa ca ceea ce fac acum e, o conduc in modul confort, si cand tre sa parchez o pun in eco sau sport, si nu imi mai smuceste deloc. Cred ca e magatronicul, sau poate fi schimbatorul de viteze?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

daca e la prima pornire in sensul ca masina e rece , cel mai probabil e nivel scazut in cutie , asa imi facea si mie f10 , dupa ce am schimbat uleiul   evident a fost la nivel si nu a mai facut , mi-au confirmat cei de la automatico acest comportament si cauzele . 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 4/9/2023 at 11:29 AM, AlexuOancea said:

Salutare, natiune. Nu am reusit sa rezolv problema, deoarece mi-am dat seama ca imi smuceste cutia, cand e pusa in modul confort, asa ca ceea ce fac acum e, o conduc in modul confort, si cand tre sa parchez o pun in eco sau sport, si nu imi mai smuceste deloc. Cred ca e magatronicul, sau poate fi schimbatorul de viteze?

Buna seara,

Ai rezolvat problema?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
On 6/7/2024 at 11:08 PM, AliN-alin said:

Salutare

 Ai rezolvat problema de la care vine socul? Ceva de genul imi face si mie... doar ca se manifesta doar cand o pornesc prima data

 

On 6/7/2024 at 11:08 PM, AliN-alin said:

Salutare

 Ai rezolvat problema de la care vine socul? Ceva de genul imi face si mie... doar ca se manifesta doar cand o pornesc prima data

Salut!

Ai reușit sa găsești rezolvarea?

Am acest șoc de fiecare data când o pun în drive la manevrele de parcare.

Mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Peate said:

 

Salut!

Ai reușit sa găsești rezolvarea?

Am acest șoc de fiecare data când o pun în drive la manevrele de parcare.

Mulțumesc!

Cat de tare este socul?

Și a mea face la 50000 km, mult mai rau rand e frig afara, la prima pornire.

Bmw spune ca e ok pentru ca masina nu are erori, când i-am întrebat de ce nu a facut asa de la început au ridicat din umeri.

Reprezentantul ZF in România(Service Faur) mi-a recomandat inlocuirea/reconditionarea mecatronic, dar fără sa garanteze rezolvarea...

A mea face ca in filmarea de mai jos, la voi smuceste mai rau?

https://drive.google.com/file/d/1vKpi8grdipPDF5lDAWJ-myKG4uy6SZ-b/view?usp=drivesdk

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, goangaus said:

Cat de tare este socul?

Și a mea face la 50000 km, mult mai rau rand e frig afara, la prima pornire.

Bmw spune ca e ok pentru ca masina nu are erori, când i-am întrebat de ce nu a facut asa de la început au ridicat din umeri.

Reprezentantul ZF in România(Service Faur) mi-a recomandat inlocuirea/reconditionarea mecatronic, dar fără sa garanteze rezolvarea...

A mea face ca in filmarea de mai jos, la voi smuceste mai rau?

https://drive.google.com/file/d/1vKpi8grdipPDF5lDAWJ-myKG4uy6SZ-b/view?usp=drivesdk

La mine șocul este mai pronunțat decât la tine în filmare.

Masina mea este 525 xDrive și am acum 195.000 km.

Acum 7.000 km am schimbat uleiul la cutie. 

Din ce am văzut pe forumuri problema poate fi din flansa de la cardan+ bucse grup sau din cutie.

Făcând revizia recent și neavând nici o problema pana acum la cutie nu știu spre ce service sa ma îndrept. Sunt puține cazurile în care sa mergi la un service specializat de reparații la cutie cu un astfel de simptom și sa scapi fără sa umbli la cutie chiar dacă poate nu ar trebui. Nu mai vorbesc de costurile ridicate ale intervenției.

De aceea m-am gândit sa întreb dacă a găsit cineva rezolvarea.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.