Jump to content

Ajutor, nu mai porneste BMW-utzul... va rog !


Recommended Posts

Buna seara, colegi !

pacient: BMW-ul meu de iarna X1, E84, 2011, 2.3d.

ieri a pornit perfect... azi nu !

nu mai recunoaste nici-o cheie si afiseaza pe bord "engine star fault"

am facut repede o diagnoza si mi-a dat "2E41 DDE: interface EWS-DDE

erori sterse, deconectat baterie 5 min. = DEGEABA !!!

am cautat pe net si marea majoritate spun ca este o problema destul de comuna daca ai CONFORT ACCES.

eu am pe masina confort acces.

Va rog, am nevoie de ajutorul vostru…

o parere, un sfat, un indiciu, orice, ceva acolo care ar putea sa ma conduca catre rezolvarea problemei !!!

multumesc anticipat !!!

 

WhatsApp Image 2022-12-29 at 21.48.48.jpeg

20221230_144755.jpg

  • Crying 1
Link to comment
Share on other sites

da...

masina mea clar nu mai recunoaste cheile azi.

dupa codul de eroare am gasit asta:

2E41 DDE: Interface EWS-DDE

The fault code points to a issue with the immobilizer on the car. The DDE (engine control computer) and EWS (immobilizer) exchange data messages during cranking the engine over. In case the messages are valid the DDE will enable the injector output to start the car. The fault code can come up if the synchronization between the modules is out, this can also happen due to power supply issues as we experience on your car.

Here you would need to "sync" the immobilizer again with a capable scanner.

However at first you would need to find the issue for the power supply problem.

si in plus nu functioneaza confort acces.

 

Link to comment
Share on other sites

revin cu noutati... rezolvare partial/momentan !

dupa lungi lecturi pe diverse site-uri am ajuns la urmatoarea concluzie:

optiunea CONFORT ACCES (CAS) este o mizerie... cel putin pe modelele mai vechi E90, E87, E84, E60 

sunt topicuri dedicate cu probleme !

daca ceva este in neregula la aceasta optiune, EWS considera ca masina este in pericol si imediat activeaza antifurtul.

- contacte in manerele usilor fata.

- modul CAS in portbagaj

- tensiune mica - intreruperi (din diverse motive)

- antena diversity nu gaseste in arie cheia

- conexiunea dintre EWS (sub volan) si CAS (portbagaj) slaba sau impedanta diverita.

etc...

toate aceste nereguli duc la un singur rezultat = blocarea pornirii masinii/activarea antifurt.

MARELE meu NOROC este ca am o cheie normala si una keyless.

rezolvarea pana cand o sa am timp sa iau toate problemele specifice la verificat:

am scos siguranta nr.61 care alimenteaza modulul CAS si cu cheia normala (cheia keyless cu bateria scoasa este in sertar in casa)

am purces (cu inima cat un purice) la pornirea masinii 😓 clipe de suspans.............................................

a pornit fara nici-o problema !!! 🤩 🤩🤣 👍

diagnoza imediat, sters toate erorile (toate erau history legate de EWS si CAS).

oprit masina si incuiat-descuiat de vreo 15 ori si diagnoza din nou, zero erori !!!

acum in viitorul apropiat o sa iau la mana toate problemele ca sa aflu ce este in neregula pe partea de CAS.

inchei aici si va multumesc ! La multi ani, sanatate si mult noroc tuturor colegilor BMW-isti !!!

un an 2023 minunat si linistit sa vina pentru toata lumea ! 🥂🥳

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

neatza, colegi !

am mesterit la masina ieri (vreme frumoasa)...

concluzia finala: maner usa sofer senzor defect - necesita schimbare tot manerul exterior.

pana aici totul a fost relativ simplu si ok, partea dureroasa urmeaza = cost maner nou 1200 lei

scandalos de scump pentru un maner... cel putin in opinia mea !

drept urmare, masina ramane asa cum este acum cu modul CAS dezactivat, pot trai bine-mersi si fara confort acces !!!

oricum la celelalte masini nu am aceasta optiune.   

voi deschide/inchide masina din buton si voi porni motorul cu cheia bagata in slot... ASA CUM FAC DE O VIATA !!! 😉🤣

asa ca bafta si sper ca acest topic sa foloseasca si altora care... sper sa nu pateasca la fel !!!

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

O diagnoza cu ISTA cred ca te-ar ajuta. Pana nu pui toate piesele noi, originale sa functioneze cum a iesit ea din fabrica, nu cred ca va porni. EWS-ul stiu ca e un imobilizator al masinii. Cand am rasturnat E46-e s-a activate EWS-ul si nu a mai vrut sa porneasca. Abia dupa ce l-am dezactivat cu ISTA a vrut. 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Subscriu la ce a zis si @six in line dar as vrea sa stiu si pentru mine cat si pentru altii, CA-ul cand l-a dezactivat cum ai procedat?

Adica explica pasii daca poti.

Nu sugerez reactivarea automata CA-ului, dar mai stii.. (CA-ul pentru mine e doar o functie in plus care ajuta hotii sa iti fure masina)

Oricum tot sunt curios cum ai procedat sa dezactivezi.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

am scos siguranta nr.61 din tabloul de sub torpedou. am scris mai sus, am pus si schema !

ieri masina a pornit perfect... azi nu !!!

totusi tind sa cred ca pe undeva este si un contact imperfect care alimenteaza ews sau dde sau... mai stiu eu ce ?

efectiv nu inteleg ce se intampla

probabil maine sau poimaine o sa porneasca (nu se stie pentru cat timp) ?

chestia este ca nu sa oprit niciodata in mers.

 

 

Link to comment
Share on other sites

ok, babeste...

descui masina din telecomanda, ma urc in masina, introduc cheia in slot, apas butonul si... nimic !

pe ecranul navigatiei apare "engine start fault"  din poza de mai sus iar pe display-ul dintre ceasuri nimic

adica nu se aprind becurile ca si cand pui contactul.

diagnoza imediat si apar aceleasi erori:

- 2E41 DDE: interface EWS-DDE
- 3EED DDE: power management-closed circuit current violation 

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, petreop said:

ok, babeste...

descui masina din telecomanda, ma urc in masina, introduc cheia in slot, apas butonul si... nimic !

pe ecranul navigatiei apare "engine start fault"  din poza de mai sus iar pe display-ul dintre ceasuri nimic

adica nu se aprind becurile ca si cand pui contactul.

diagnoza imediat si apar aceleasi erori:

- 2E41 DDE: interface EWS-DDE
- 3EED DDE: power management-closed circuit current violation 

 

Salut, va trebui sa o iei pe fir sa vezi unde e problema, ISTA te indruma pas cu pas in rezolvarea problemelor.

Spor.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, petreop said:

am scos siguranta nr.61 din tabloul de sub torpedou. am scris mai sus, am pus si schema !

S-ar putea ca ceea ce ai numit tu disable adica scoaterea sigurantei sa nu fie chiar disable.

In schema pusa sunt prezente K_CAN_H si K_CAN_L. Pe firele alea dde-ul comunica cu modulele, fiecare din module trimit DDE-ului adica un fapt care nu trebuie ignorat.

Si mai e si BUS acolo mai jos care daca nu insel comunica si el ceva DDE-ului sau poate chiar EWS ului.

Probabil, fie codare sau schimbarea manerului rezolva problema. Fie incerci sa simulezi in modulul ala ce trebuie ca EWS sa nu mai fie semnalat. Asa as privi situatia.

O codare implica ignorarea completa a manerului din punct de vedere al datelor comunicate cu modulul chiar cu siguranta pusa. faptul ca tu nu mai alimentezi un modul asta nu inseamna ca e complet mort, ca prin el nu poate trece altceva.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

de acord cu tine in toate privintele !

dar... de ce masina a mers perfect dupa ce am scos siguranta timp de 7 zile.

si acum deodata nu mai merge ???

apropo' am mai facut o diagnoza azi dimineata si am urmatoarele erori:

- A103: CAS - IMMOBILIZER BUS FAULT

- A114: CAS-LINE FAULT, EL. STEERING LOCK

 

 

20230110_111234.jpg

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, petreop said:

A114: CAS-LINE FAULT, EL. STEERING LOCK

In bord nu ti-a aparut si volanul cu lacat? Cred ca orice eroare in legatura cu dezavorarea volanului apare si in bord. (ti se dezavoraste volanul?) Si modulul de pe volan comunica cu EWS. in modulul ala de pe volan e un magnet intr-un mcanism care se roteste cand recunosate cheia si asa se dazavoreste volanul.  Daca nu mai recunosate magnetul (intensitatea lui) da eroare. Am mai povestit despre asta aici pe forum. Eroarea se sterge doar cu ISTA. Daca e rosie, volanul se blocheaza complet si dai in lucruri mai grele, ca trebuie recodat totul: EWS sa "vada" modulul si cheia ca sa functioneze totul din nou. Atentie cu treaba asta..

Dar poate e doar CAS-fault la modulul cu pricina... adica comunicarea. 

Nu ajungi la el deloc usor e pe coloana volanul care trebuie data jos. Apoi trebuie o surubelnita mica security 5 star sa dai modul jos de pe volan sa te uiti la el..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, petreop said:

multumesc !

nu am ista, din pacate !

am launch x431 pro.

Salut, daca ai cablu dcan, cauta pe forum, am pus ista 3.47 , cu masini pana in 2014, o sa-ti mearga si tie sigur.. 

eu din cate inteleg, ai fir intrerupt/necomunicare cu modulul cas, de sub volan , sau unde e el pozitionat. . 

- A114: CAS-LINE FAULT, EL. STEERING LOCK

Edited by redog4dy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.