Jump to content

Cablu de alimentare deconectat? Ce rol are? BMW E61


Recommended Posts

Vă salut dragi colegi,

  de câteva zile sunt posesorul unui break 523i, care are câteva probleme electrice. Presupun că unele dintre aceste probleme și legătura cu cablajul care se rupe. Nu se închide complet portbagajul in sensul că softclose-ul nu funcționează la închidere, doar la deschidere. Nu pot deschide separat partea din sticlă a portbagajului, nu merge ștergătorul de pe spate 

Urmează să verific releele din portbagaj, și cablajul de la îmbinări. Însă ce mă intrigă este un cablu deconectat, ce se află în zona bornei de plus a bateriei. Aveți idee unde se conectează și care este rolul?

IMG_20230116_162441__01__01.jpg

Și încă o poză 

IMG_20230116_162444__01__01__01__01__01.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mihai vigariu said:

Vă salut dragi colegi,

  de câteva zile sunt posesorul unui break 523i, care are câteva probleme electrice. Presupun că unele dintre aceste probleme și legătura cu cablajul care se rupe. Nu se închide complet portbagajul in sensul că softclose-ul nu funcționează la închidere, doar la deschidere. Nu pot deschide separat partea din sticlă a portbagajului, nu merge ștergătorul de pe spate 

Urmează să verific releele din portbagaj, și cablajul de la îmbinări. Însă ce mă intrigă este un cablu deconectat, ce se află în zona bornei de plus a bateriei. Aveți idee unde se conectează și care este rolul?

IMG_20230116_162441__01__01.jpg

Și încă o poză 

IMG_20230116_162444__01__01__01__01__01.jpg

Salut, nu stiu ce e chestia aia, vezi unde s-ar putea potrivi in functie de lungimea ei, iar pentru toate celelalte probleme enumerate va trebui sa refaci cablajul din balamale. Ai 4 manunchiuri, 2 pe stanga si 2 pe dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru răspuns. La prima vedere nu am reușit să elucidez misterul. Cablu este destul de scurt, după cum se vede in poză. Dar nu am reușit să-i găsesc locul. Trebuie să desasamblez tot portbagajul că să ajung și la modulele de sub vana unde ar sta roata de rezervă. Poate că odată ce totul este dezasamblat, va fi mai ușor de identificat unde ii este locul. Cineva l-a desfăcut cu un motiv... 

 

Link to comment
Share on other sites

hmm, posibil. portbagajul neinchizandu-se complet, presupun ca alarma nu ar functiona cum trebuie, sau mai rau, ar declansa aiurea, si e posibil sa fi deconectat acel cablu. Trebuie sa dau jos toate panourile din portbagaj si sa vad ce descopar. Presupun totusi ca este un fir de masa. 

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Am mai descoperit câteva piese ale acestui puzzle. Acel cablu merge prin peretele lateral dreapta al portbagajului încă vreo 20 de cm apoi se desparte printr-un mic conectori două fire, unu roșu și unul albastru. Înainte să se despartă are pe el o mică etichetă pe care scrie "Batteriehauptschalter " , ce s-ar traduce ca Switch principal al bateriei. Acele două fire se continuă până sub bancheta spate unde se opresc, au la capăt un conector tată cred. Și acolo am găsit aceeași etichetă(Batteriehauptschalter). Oare care să fie rolul acestor fire. Atașez și alte poze. Am fotografiat și bornele de plus și minus 

IMG-20230117-WA0008.jpg

IMG-20230117-WA0006.jpg

IMG-20230117-WA0003.jpg

IMG-20230117-WA0007.jpg

Link to comment
Share on other sites

Daca la mine te referi o sa ma uit in ceva scheme sa vad. 

Masina e E61? Din ce an?

Mihai, te inteleg ca vrei sa dai de noima lor, a conectorilor DAR e ceva ce nu merge la masina din echiparile cu, care a iesit din fabrica? Eu as pleca din "capatul" asta cu intrebarile ca asa conectori neconectati toate au..

sa incepi sa cauti raspuns la ce face conectorul asta sau asta.. ar trebui sa cauti cam ce echipament ar fi acolo pus de bmw din fabrica.

Ma uit, nu am zis nu dupa "comutator principal baterie".. care ar putea fi capsa pirtehnica care ar cam exista in toate masinile nefacute praf.. 😜 adica prin conectorul ala ar putea da impuls din airbag spre capsa sau poate cand se rastoarna masina tot capsei pirotehnice.. zic si eu.. 

Este capsa la locul ei, ca idee? Sau e pe direct?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am mai descoperit câteva piese ale acestui puzzle. Acel cablu merge prin peretele lateral dreapta al portbagajului încă vreo 20 de cm apoi se desparte printr-un mic conectori două fire, unu roșu și unul albastru. Înainte să se despartă are pe el o mică etichetă pe care scrie "Batteriehauptschalter " , ce s-ar traduce ca Switch principal al bateriei. Acele două fire se continuă până sub bancheta spate unde se opresc, au la capăt un conector tată cred. Și acolo am găsit aceeași etichetă(Batteriehauptschalter). Oare care să fie rolul acestor fire. Atașez și alte poze. Am fotografiat și bornele de plus și minus 

Link to comment
Share on other sites

Ce nu funcționează sunt următoarele: ștergătorul spate. Nu merg asistența la parcare, nu se închide portbagajul complet. Și mai are o eroare la pernele de aer, și senzorul de nivel pe spate.

Am lucrat mai mulți ani pentru un producător Auto și știu că există conectori in plus, însă mă așteptam să aibă ceva capac care sa îl acopere, sau să fie parcat undeva. Eu l-am găsit atârnând in zona bateriei. Nu știu exact cum arată acea capsă. Presupun că este undeva aproape de bornele bateriei. Am pus și două poze cu zona bornelor. Par in ordine acei conectori? Mașina este e61 noiembrie 2005 523i manuală.

Vă mulțumesc pentru ajutorul vostru.

Link to comment
Share on other sites

Pentru stergator, vezi daca acesta functioneaza daca ridici geamul lunetei. Motorul se roteste cand lasi maneta in jos spre coloana volanului. Mi se pare ca tre sa apesi si butonul sa activezi functia de temporizare minima. Zic sa ridici geamul lunetei pt ca se intampla ca mecanismul din geam sa nu functioneze din cauza depunerilor de piatra din apa.

Senzorii PDC, sunt gestionati sonor prin HU masinii. Banuiesc ca il mai are; o scanare cu ISTA/INPA te va informa mai mult de starea lor.. daca nu merg deloc poate e comutatorul de pe/din cutie.. pune ohmetru pe el..

Daca zici ca e eroare la senzorul de nivel, banuiesc ca ai facut deja diagnoza, corect? Nu prea stiu ce conector vine la pernele de aer dar banuiesc ca totul e la locul lor. O sa ma uit sa vad ce gasesc specific si daca se poate testa senzorul de nivel.

Inzovorarea portbagajului; poate trebuie reajustata pozitia clemei, aia de pe caroserie. A pus bmw soft close la bmw in 2005, nu stiu. Probabil e un pic mai complicat sa il ajustezi cand e soft-close.

A capsa aia e intr-o cutie din plastic mica foarte aproape de borna de +, inainte de blocul de sigurante de pe baterie..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca spui ca masina e pe benzina si cablul duce sub bancheta spate, acest cablu, in caz de accident opreste alimentarea cu benzina a masinii, din motive lesne de inteles, pompa fiind sub bancheta spate. Si denumirea spune ce face.

Acum de ce cablul nu e la locul lui, nu stim, poate s-a schimbat bateria si cine a schimbat-o n-a stiut unde sa-l mai lege, sau e o problema cu pompa de benzina.

Conecteaza cablul si vezi daca masina mai porneste.

Edited by Mircea-Si
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

Pentru stergator, vezi daca acesta functioneaza daca ridici geamul lunetei. Motorul se roteste cand lasi maneta in jos spre coloana volanului. Mi se pare ca tre sa apesi si butonul sa activezi functia de temporizare minima. Zic sa ridici geamul lunetei pt ca se intampla ca mecanismul din geam sa nu functioneze din cauza depunerilor de piatra din apa.

Senzorii PDC, sunt gestionati sonor prin HU masinii. Banuiesc ca il mai are; o scanare cu ISTA/INPA te va informa mai mult de starea lor.. daca nu merg deloc poate e comutatorul de pe/din cutie.. pune ohmetru pe el..

Daca zici ca e eroare la senzorul de nivel, banuiesc ca ai facut deja diagnoza, corect? Nu prea stiu ce conector vine la pernele de aer dar banuiesc ca totul e la locul lor. O sa ma uit sa vad ce gasesc specific si daca se poate testa senzorul de nivel.

Inzovorarea portbagajului; poate trebuie reajustata pozitia clemei, aia de pe caroserie. A pus bmw soft close la bmw in 2005, nu stiu. Probabil e un pic mai complicat sa il ajustezi cand e soft-close.

A capsa aia e intr-o cutie din plastic mica foarte aproape de borna de +, inainte de blocul de sigurante de pe baterie..

Am reușit ieri să deschid geamul lunetei, l-am deschis mecanic cu o șurubelniță ascuțită într-un mic orificiu in mecanismul ce poate fi accesat dinspre interior, după ce am dat la o parte trim-urile din plastic. Acționând maneta din afară, aceasta nu este funcțională, cred că se datorează cablurilor întrerupte. Am observat că lama ștergătorul se mișcă liber dacă acționez cu mâna, fiind detașata de mecanismul electromecanic. Nu am incercat însă să acționeze în acel context și de la maneta de la volan.

Legat de senzorii de parcare, cred că modulul reacționează, in sensul că apare acea interfață grafică cu mașina și perimetrul din față și spate, însă în acel perimetru nu indică nimic, rămâne gri, și nici sonor nu primesc feedback.

La înzăvorârea portbagajul, eu am numit soft close acel mecanism de pe caroserie care se învârte și trage clapeta portbagajul. Acel Stift, la mine se mișca până acum, dar doar la deschiderea clapetei portbagaj. Însă după ce am închis geamul lunetei, acel Stift s-a mișcat, deși clapeta portbagajul era deschisă, așa că odată ce am închis și clapeta portbagaj, am observat cum softclose-ul trage de clapetă apoi o returnează înapoi, practic rămânând puțin deschisă. Însă mecanic clapeta acum este zăvorâtă, și în mod deranjant, acum nu o mai pot deschide din exterior. De cate ori incerc să o deschid, soft close-ul o trage apoi o eliberează, rămâne însă în continuare zăvorâtă. Trebuie să văd cum reușesc să o deschid din interior. Din fericire toate trim-urile sunt îndepărtate. 

La bornele bateriei pare să fie totul complet. Din ce știu eu la borna de minus este IBS-ul, iar la cea de plus pare să nu lipsească nimic.

Vă mulțumesc pentru interesul acordat acestui topic.

4 hours ago, Mircea-Si said:

Daca spui ca masina e pe benzina si cablul duce sub bancheta spate, acest cablu, in caz de accident opreste alimentarea cu benzina a masinii, din motive lesne de inteles, pompa fiind sub bancheta spate. Si denumirea spune ce face.

Acum de ce cablul nu e la locul lui, nu stim, poate s-a schimbat bateria si cine a schimbat-o n-a stiut unde sa-l mai lege, sau e o problema cu pompa de benzina.

Conecteaza cablul si vezi daca masina mai porneste.

Salutare, aș face ce spui tu, însă încă nu am reușit să îmi dau seama unde ii este locul acelei piese. Sub bancheta, aș putea să văd dacă este loc pentru acea mufa, la prima vedere nu am văzut să fie loc.

Link to comment
Share on other sites

Pentru actuatorul inchiderii as zice ca in zona lui trebuie sa fie ceva limitator care probabil sunt dereglat.. vezi daca poti sa desfaci partea aia de pe caroserie care are pinul ce se roteste.

Ce se intampla daca inchizi broasca portbagajului cu o surubelnita si apoi actionezi din buton? Se elibereaza pinul din inzavorare si se misca si acel pin pe caroserie?

Din ce am citit acel pin pe care e pe placa ce o misca, nu trebuie sa frece cu placa de dedesupt excesiv.. apoi (cum e si firesc) cand portbagajul e deschis pinul trebuie sa se opreasca in pozitia ce mai de sus in cerc si cand e inchis in pozitia cea mai de jos din cercul in care se invarte.. Si mai uita-te poate trebuie centrat cu totul placa ce sustine mecanismul ala de se roteste. Tu zici ca atunci cand inchizi portbagajul acesta se inchide apoi mecanismul trage portbagajul dar se opreste tot in pozitia ce mai de sus nu ce mai de jos. Trebuie vazut ce il face sa se roteasca 360 grade si nu 180 grade.

A, vezi ca PE portbagaj TREBUIE sa fie o sarma cu un inel care e legata la zavorul de pe portbagaj. vezi pe unde e ca o sa poti sa folosesti un carlig sau ceva de gen sa deschizi prin scaunele/usile din spate. Imposibil sa nu aiba posibilitate mecanica de actionare a zavorului din portbagaj.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Terminalul in speta, fiind de culoare neagra sigur e pe borna de -, are si o forma ciudata deci ar trebui sa fie un perfect fit acolo un ii e locul. Scoate si tu bornele si joaca-te cu mufa pe celelalte terminale.

 

Iar daca cauti numele cablului pe net cu denumirea connection si e61, sigur gasesti ceva poze.

Spor

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Mircea-Si said:

Terminalul in speta, fiind de culoare neagra sigur e pe borna de -, are si o forma ciudata deci ar trebui sa fie un perfect fit acolo un ii e locul. Scoate si tu bornele si joaca-te cu mufa pe celelalte terminale.

 

Iar daca cauti numele cablului pe net cu denumirea connection si e61, sigur gasesti ceva poze.

Spor

Am citit astăzi pe mai multe forumuri germane, legat de acest Batteriehauptschalter. Se pare că era folosit in scopul transportului mașinii de la fabrica la dealer, in cazurile in care exista suspiciunea că transportul va dura un timp suficient de lung încât să descarce bateria mașinii. In acest fel erau alimentate decât sistemele de bază ale mașinii, fără restul sistemelor care ar fi condus la un consum ridicat de curent. Acel cablu trebuia demontat de către Dealer. Posibil că acest lucru să nu se fi făcut. O să izoleze acel cablu și pentru moment îl ignor.

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat si modulul ce se ocupa de PDC parese ca este in locul rotii de rezerva toti senzorii fata-spate sunt conectati in modulul ala din portbagaj.

Spune cati conectori sunt bagati in modulul PDC, ce culoare are fiecare si pot sa iti pun lista cu, ce face fiecare pin din conector. 

Cel putin in conectorul cu 12 iesiri ai:

1 siguranta/alimentarea de 20A (daca nu ai tensiune pe intrarea in siguranta asta e din cauza tensiunea e data de un releul din acelasi panou de sigurante - dreapta-sus in portbagaj),

2 CAN-Bus,

6 Negativ/masa,

8 CAN-Bus.

Link to comment
Share on other sites

Salutare, abia acum am reușit să îmi fac timp să răspund. Modulul este cel din poză. Eroarea are codul 9E3B, și testerul meu o interpretează a fiind o problemă de alimentare cu tensiune. Din ce am putut să înțeleg pe diferite forumuri, problema este un tranzistor de pe plăcută. In același timp am găsit și informația că în sensor scurtcircuitat poate să cauzeze ca acel tranzistor să cedeze. Oare dacă găsesc un alt model SH merge plug and play? 

Iar la tema portbagaj. Atunci când am portbagajul deschis, dacă acționez latch-ul(zăvorul) cu șurubelnița astfel încât să fie în poziția închis, nu mai pot să îl deblochez apăsând pe butonul portbagajul. Ciudat este, că dacă închid portbagajul in mod normal, trântind clapeta portbagajul, atunci pot să îl deschid acționând butonul de pe clapeta portbagajul. Posibil să fie întrerupte firele, și să facă contact doar într-o anumită poziție.

 

IMG-20230119-WA0005.jpg

IMG-20230119-WA0006.jpg

IMG-20230119-WA0007.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am reușit astăzi să inspectez și mănunchiul de la portbagaj de pe partea stângă și am găsit vreo 10 fire rupte. Am reușit să repar câteva însă sunt trei fire de culoare albă cu dungă maron. Aveți idee pentru ce sunt? Și cum îmi dau seama care vine unde. Nu aș vrea să le inversez. 

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru părerea ta. Forumul acesta este și pentru cei care vor mai mult decât un astfel de sfat. Lucrez in domeniu și sunt capabil să evaluez riscul unei astfel de reparații. Îmi lipsesc doar anumite detalii legate de schema electrică. Mașina a mers ani de zile cu firele rupte și nu a luat foc, sunt foarte încrezător că după reparația proprie, riscul unui incendiu în nici un caz nu creste. O mașină are o instalație electrică cu multe siguranțe, ceea ce minimizează riscul unei descărcări de curent așa mare încât să producă un incendiu. Aștept și alte păreri.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/11/2023 at 6:01 PM, mihai vigariu said:

Singurul lucru nefunctional a ramas incalzirea in luneta.

https://bmwteka.com/wds/ru/e60

Intra in linkul dat si sub "car as whole/body/Heating and air conditioning function" o sa gasesti si rear mirror heating. Cauta acolo ce iti trebuie..

Bafta si sa ne tii la curent cu reparatia.

Edited by bimmer90f30
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.