Jump to content

F36 Verificare la reprezentanta: Headunit schimbat, nu se mai accepta resoftari, doar daca schimb cu 'original’


Octa21

Recommended Posts

Salutare,

Am cautat postari similare pe aici, insa nu am gasit. Nici pe restul internetului, asa ca apelez la comunitatea de aici, daca ma puteti ajuta.

Am achizitionat recent un F36, despre care ulterior am aflat ca i-au fost furate navigatia (display, headunit, controller) si ulterior au fost inlocuite, insa nu in reprezentanta.

Am lasat masina la verificat la reprezentanta, si acestia au constatat ca headunit-ul nu mai este cel din fabrica, motiv pentru care mi-au spus ca, in cazul in care masina va avea nevoie de resoftare din partea service-ului oficial, acestia nu vor putea sa faca asta.

Am convenit cu proprietarul anterior ca ii dau cu 1000eur mai putin, si ii dau restul dupa verificare, in cazul in care este totul in regula cu masina. Masina, in rest este foarte okay, stare tehnica buna, nu prezinta vicii ascunse etc.

Proprietarul anterior sustine ca baiatul care s-a ocupat a pus headunit-ul asa pentru ca in felul asta masina are Apple Carplay si, citez: 'toate optiunile full'.

Cu proprietarul anterior am ajuns la 2 variante:

  1. Ma duc pana la Cluj (stau prin Arad/Timisoara) pentru 'a imi schimba headunit-ul cu unul care sa nu mai apara cu probleme la reprezentanta' si ii trimit restul de 1000 eur.
  2. Raman cu headunitul actual si ii trimit doar 500eur.

Acum, eu in legatura cu toata treaba asta, am cateva intrebari:

  • Se poate coda HU-ul actual pentru a nu mai aparea cu probleme in reprezentanta? As putea sa merg pe Varianta 2 si sa gasesc pe cineva care sa rezolve problema cu necorespondenta Headunit-ului pe masina?
  • Varianta 1 pare legit? De ce ar merge alta navigatie tot de la el, insa asta nu merge?
  • Mentionez ca masina e 2018.11 si S609 (Navi System Professional), deci cred ca ar trebui sa fi venit din fabrica cu NBT EVO iD6, are in dotarile stock antena wifi, deci toate cerintele hardware, din ce stiu eu, sunt indeplinite pentru Carplay. Insa acesta sustine ca daca merg pe varianta 1, nu voi mai avea Carplay, care e esential pentru mine. Am inteles ca la de BMW se poate cumpara Carplay din ConnectedDrive. Doar la acest payment a dat el bypass prin instalarea unei navigatii ‘neoficiale’?

Am incercat sa adaug cat mai multe informatii pentru a va pune si pe voi in tema. In cazul in care am ratat ceva sau e nevoie de informatii aditionale, va rog sa imi spuneti.

In principiu, eu as merge pe varianta 2, insa nu stiu exact daca pot sa gasesc pe cineva care sa imi codeze HU-ul astfel incat sa nu mai apara problema la reprezentanta. Nici daca este posibil asa ceva.

Las aici mdecoder cu dotarile masinii, poate ajuta.

Link to comment
Share on other sites

Salut, Probabil ca a pus alta versiune de navi fata de care avea masina, problema apare cand se face update la toata masina, ca are alta versiune fata de ce apare dupa vin.

Eu as pastra navigatia asa si nu mi-as bate capul, cat timp merge. Din 2018 ar trebui sa ai nbt evo, pune o poza cu navigatia sa vedem ce versiune este.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, wolf20 said:

Pff,ce combinații,te ia capu. 

Bai nene, da' unde găsiți mașinile astea,pe olx?

Dar de solutie nu zici nimic, sau citim doar impresia pe care oricum la TOTI e aceiasi. Cu alte cuvinte, il ajutam sau doar fluieram de pe margine?

 

1 hour ago, Octa21 said:

Varianta 1 pare legit? De ce ar merge alta navigatie tot de la el, insa asta nu merge?

Parerea mea, extragand esentialul din ce zici este ca la BMW ca si la alte marci, desigur, ei se ocupa de, pardon de expresie, ra******le pe care ei au decis OFICIAL sa le instaleze. Si mai mult decat atat sunt facute sa comunice in conformitate cu datele care trec prin modulele cutare si cutare ale masinii ca sa afiseze cutare si cutare... Iti place sau nu, pe ei nu-i intereseaza. Ii intereseaza ca pe perioada unei garantii semnate de ambele parti sa se faca responsabil daca garantia acopera ce s-a stricat. 

Restul pietii poate copia atat cat poate si implementa atat cat poate.

Stiu, ca nu am fost prea clar, dar tu practic esti pe turta ta si poti sa faci ce iti permit legile general acceptate de toti ..  si poti sa pui ce echipament vrei tu, atat timp cat inca se mai poate  in masina personala (pentru ca INTERESUL LOR este ca noi consumatorii sa cumparam cat mai mult de la ei fabricantii de masini, prin limitarea la maxim a echipamentelor din afara...) iar ei vor fi ultimii sa te conditioneze CAND ESTI PE CONT PROPRIU. Nu e greu deloc sa intelegi ca nu mai traim in 1995-2000 cand nu le pasa..

...Deci ia-o pe cont propriu, daca un echipament il consideri absolut  necesar si uita de mers la reprezentanta pentru update-uri sau alte necesitati..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, chitsro said:

Salut, Probabil ca a pus alta versiune de navi fata de care avea masina, problema apare cand se face update la toata masina, ca are alta versiune fata de ce apare dupa vin.

Eu as pastra navigatia asa si nu mi-as bate capul, cat timp merge. Din 2018 ar trebui sa ai nbt evo, pune o poza cu navigatia sa vedem ce versiune este.

Navigația, de mers, merge fara probleme. Însă am programat recallul de EGR pentru masina și îmi e sa nu fie nevoie de scriere de soft pe mașina la acel recall.

Nu sunt la mașină, dar am atașat o poza cum arată navi la mine.

A0E13873-4609-488B-BDE3-C025B1200540.webp

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

 

...Deci ia-o pe cont propriu, daca un echipament il consideri absolut  necesar si uita de mers la reprezentanta pentru update-uri sau alte necesitati..

Și dacă ia foc pe drum,i o plătești tu?

Că tot vorbeai de ajutat.....

1 hour ago, Octa21 said:

Navigația, de mers, merge fara probleme. Însă am programat recallul de EGR pentru masina și îmi e sa nu fie nevoie de scriere de soft pe mașina la acel recall.

Nu sunt la mașină, dar am atașat o poza cum arată navi la mine.

A0E13873-4609-488B-BDE3-C025B1200540.webp

Mai mult ca sigur e nevoie de resoftare.

Link to comment
Share on other sites

Acum o saptamana a fost cineva cu g11 2017 la reprezentanta, pentru update-uri, i-a resetat si navi. avea carplay activat, etc. . si a pierdut ce avea activat(de la id6 s-a dus la id5) .

Din ce am inteles face la toate modulele , si cred ca ultimul soft e 11-2022. (dar parerea lui a fost ca se misca mai bine masina) , poate e doar efectul asta, ca a avut-o acolo . 

  • Pufai. 2
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, wolf20 said:

Și dacă ia foc pe drum,i o plătești tu?

Că tot vorbeai de ajutat.....

Nu iti statea tie mai bine sa raspunzi omului pe topic, cu ideea ta personala? (Dupa aia era supusa scrutinului cum incerci tu sa faci..)

Cat despre ce, citezi tu ca ar fi de inteles e exact invers; eu am incercat sa ii spun de fapt ca intra pe un drum fara iesire si ca trebuie sa se multumeasca cu, ce pune BMW (si sa faca/accepte prea putine modificari).

Dar asa e cu unii care rastalmacesc rau...

 

(ehee, unde-s vremurile ale cand ce puneai tu in masina ta ii durea pe restul la basca ce ENTERTAINING ai tu in masina

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei recall-uri si update-uri, schimba head unitul.

Daca vrei carplay pastreaza-o pe aceasta dar, daca iti ia foc masina, e din vina ta. 

10 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu iti statea tie mai bine sa raspunzi omului pe topic, cu ideea ta personala? (Dupa aia era supusa scrutinului cum incerci tu sa faci..)

Cat despre ce, citezi tu ca ar fi de inteles e exact invers; eu am incercat sa ii spun de fapt ca intra pe un drum fara iesire si ca trebuie sa se multumeasca cu, ce pune BMW (si sa faca/accepte prea putine modificari).

Dar asa e cu unii care rastalmacesc rau...

 

(ehee, unde-s vremurile ale cand ce puneai tu in masina ta ii durea pe restul la basca ce ENTERTAINING ai tu in masina

Poate sa faca ce modificari vrea el dar pierde garantie/recall sau ce e cazul. Si mi se pare normal!

Nu faci modificari la televizor spre exemplu iar dupa te duci la Samsung si le zici sa ti-l repare chiar daca a fost modificat de tine.  Nu merge asa in nici un domeniu.

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Conform seriei de sasiu din primul post, masina are exact aceasi navigatie din fabrica, EVO ID6, cu toate activarile de fabrica, doar ca licenta de Carplay este "fake".

Nu s-a inlocuit unitatea de navigatie, doar a fost patchuita, certificatele originale BMW au fost sterse si inlocuite cu unele "made in rusia" ca sa ai Carplay gratis sau ma rog aprope gratis. Costul licentei de Carplay in reprezentanta fiind de 340 euro + tva, multi vor sa faca economie si cumpara acest crack nenorocit de pe olx la aprox. 100 euro.

Cand mergi la reprezentanta si masina se resofteaza, se restaureaza certificatele originale BMW si automat licentele "rusesti" nu mai sunt valabile deci nu vei mai avea functionale navigatia, harta, comenzi vocale, TTS si Carplay. Reprezentantele nu repara unitati in aceasta situatie, practic e ca si cum ai pune un windows crackuit pe un laptop apoi ai cere de la Microsoft suport tehnic si update-uri.

Unitatea ta se poate restaura la softul/certificatele/licentele de fabrica, apoi poti cumpara carplay oficial din reprezentanta si nu ai nici o bataie de cap.

Si pe forum aici sunt cativa care vand solutia asta care nu este OK, o mai vand si la clienti care au masini in garantie fara sa le zica ce se intampla cu garantia.

Nu este OK si din cauza ca acest patch la unitati unii il fac pentru un simplu update de harta, care costa la BMW 300 RON, inteleg ca pentru Carplay faci economie de vreo 200-250 euro, dar la harti iesi clar in pierdere.

 

Chiar saptmana trecuta am avut in service un X5M F15 cu o nenorocire din asta de patch, pusa doar ca sa faca upgrade de harti. Proprietarul gasise un "baiat" care i-a patchuit unitate, i-a facut update de harti ceva codari gen MSA Memory si gong de centuri OFF. Clientul a platit pentru asta acestui individ 700 (sapte sute) EURO........ no comment.

Nu esti singurul in situatia asta, zilnic sunt cel putin 10 cereri de suport tehnic (TSARA) de la reprezentantele doar din Romania pentru masini in situatia ta. O sa pun mai tarziu un printscreen sa vedeti cata bataie de cap e cu rahatul asta de patch, ca ajung masinile in reprezentante si sunt necesare eforturile catorva persoane de la dealer + suport tehnic ca sa repare o unitate de genul asta si bineinteles nu este gratis.

 

LE1: Astea sunt cazurile de suport create de o singura reprezentanta din Bucuresti pentru aceasta problema doar saptamana asta.

Am acoperit informatii sensibile dar se vede clar atat descrierea defectului cat si data cererii de suport.

Acum poate inteleg unii de vand rahatul asta de crack de ce uneori sunt foarte suparat pe ei, in Romania in fiecare luna sute de masini ajung prin reprezentante cu problema asta si in loc sa reparam defecte serioase aparute la masini, tot suportul tehnic din RO repara unitati de navigatie. Altii care chair au o problema trebuie sa astepte zile bune un raspuns.

 

LE2: Daca poti desface panoul de clima din fata, vezi unitatea de navigatie si eticheta BMW pe care este serial no. Masina ta a avut din fabrica montata o unitate cu seria HB2241J8944786.

Screen Shot 2023-01-19 at 16.29.02.png

Edited by neo_andersson
  • Thanks 4
  • De acord! 3
  • Hot!! 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. O intrebare:

34 minutes ago, neo_andersson said:

Unitatea ta se poate restaura la softul/certificatele/licentele de fabrica, apoi poti cumpara carplay oficial din reprezentanta si nu ai nici o bataie de cap.

 

Pe mine exact asta ma intereseaza sa fac. Planuiesc sa tin masina pe termen destul de lung, deci un one time payment pentru Carplay oficial nu ma deranjeaza asa de tare. Problema e ca cei de la reprezentanta au venit cu propunerea de a inlocui intregul headunit, ceea ce presupune achizitia hardware-ului nou (foarte costisitor raportat la doar un software restoration), lucru care mi se pare complet unfair, avand in vedere ca headunit-ul curent este in regula, doar ca este 'crack-uit'. Cum as putea sa procedez in cazul asta?

40 minutes ago, neo_andersson said:

LE2: Daca poti desface panoul de clima din fata, vezi unitatea de navigatie si eticheta BMW pe care este serial no. Masina ta a avut din fabrica montata o unitate cu seria HB2241J8944786.

Daca ajuta cu ceva, pot merge pana la masina sa dau jos panoul de clima si sa verific seria de pe HU-ul actual.

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

In legatura cu recallul, m-am mai interesat si nu cred ca va fi o problema. Din ce am mai citit pe alte forumuri, EGR Cooler replacement reprezinta doar o schimbare de hardware, aka schimbi piesa si gata. Nu implica nicio scriere de software, sau cel putin nu este neaparat necesara. Masina este programata deja pentru recall, iar acum astept doar sa ajunga piesele.

Edited by Octa21
Link to comment
Share on other sites

Asa cum spune si Neo, doar s-au suprascris codurile. De ce ar schimba cineva navigatia originala (la hardware ma refer) cand masina din fabrica a venit deja cu ultima versiune de nbt ce se poate monta pe aceasta serie de masini!

cel de la reprezentanta ori era necunoacator (sau grabit) ori a zis ca a gasit fraieru si il arde de cateva mii de euro 🙂

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Octa21 said:

Multumesc pentru raspunsuri. O intrebare:

Pe mine exact asta ma intereseaza sa fac. Planuiesc sa tin masina pe termen destul de lung, deci un one time payment pentru Carplay oficial nu ma deranjeaza asa de tare. Problema e ca cei de la reprezentanta au venit cu propunerea de a inlocui intregul headunit, ceea ce presupune achizitia hardware-ului nou (foarte costisitor raportat la doar un software restoration), lucru care mi se pare complet unfair, avand in vedere ca headunit-ul curent este in regula, doar ca este 'crack-uit'. Cum as putea sa procedez in cazul asta?

Daca ajuta cu ceva, pot merge pana la masina sa dau jos panoul de clima si sa verific seria de pe HU-ul actual.

Nici reprezentantele si nici suportul tehnic nu au posibilitatea sa restaureze licentele, si iti explic de ce.

Certificatele se restaureaza automat la update-ul de ilevel, practic "sistemul de operare" al unitatii de navigatie este reinstalat de la zero cu toate fisierele originale.

Problema o reprezinta licentele (codurile FSC) "fake" incarcate de patchul rusesc care au o data de generare mai noua decat cele generate initial de BMW la fabricarea masinii.

Codurile FSC se pot scrie direct daca data de generare este mai noua decat a FSC-ului deja incarcat cu acelasi AppID. La masinile patchuite nu se poate face asta pentru ca patch-ul a fost aplicat dupa data de fabricatie a masinii deci nu are cum sa aibe o data de generare mai veche.

Cand service-ul BMW face cerere de suport tehnic, rezolvarea nu este cea directa. Practic suportul genereaza did nou toate codurile FSC pentru masina ta cu data de azi ca sa le poata suprascrie pe cele fake.

Solutia corecta este sa deschizi SSH pe unitate, sa stergi codurile fake si sa le incarci pe cele originale generate de fabrica la productia masinii.

Din pacate suportul tehnic nu are posibilitatea intr-o sesiune IRAP sa deschida SSH pe unitate. Nu exista procedura BMW pentru asta si nici tool-urile necesare instalate, nici pe sistemele din suport si nici pe testerele de reprezentanta.

Unele reprezentante din tara s-au plictisit de problema asta care le tine service-urile ocupate cu zilele si dau direct unitatea de navigatie la inlocuire cu una noua.

Intre a sta cu o masina 2-3 zile pe cap pana suportul rezolva problema licentelor e mai simplu si mai profitabil sa schimbi unitatea mai ales ca se face pe banii proprietarului.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca se dramatizeaza prea mult pe aceasta tema. 

Dacă ai unitatea patch-uita, când se face update de i-level la dealer se anulează fsc-urile fake și devin inactive opțiunile activate neoficial și nu mai merge navigatia. 

Ce te împiedică sa mergi ulterior la cineva care oferă servicii de patch-uire (eventual la cel care a făcut-o inițial și care trebuie sa facă aceasta operațiune gratuit) și sa restaurezi unitatea la stadiul dinainte de vizita la dealer? 

P. S. 

Nu-mi săriți în cap, nu încurajez interventiile neoficiale asupra masinilor, vreau doar sa atrag atenția ca nu e dracul asa de negru. 

 

Link to comment
Share on other sites

Cred ca gresim nitel. Mie personal mi-a scapat prima oara cand am citit mesajul initial.

Pare ca masina a fost sparta si i s-a furat navigatia cu totul. Dupa care proprietarul de la momentul respectiv nu a rezolvat problema in reprezentanta ci s-a dus la baieti si a montat (probabil tot una furata) una “noua”!

Deci pare ca intradevar e vorba de alt hardware, nu de coduri FSC!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Tavicu said:

Deci pare ca intradevar e vorba de alt hardware, nu de coduri FSC!

Masina are Carplay activ dar nu este cumparat oficial, nu exista cod FSC emis de BMW pentru Carplay si nici in CD Cockpit optiunea nu apare cumparata din CD Store.

Codurile FSC din unitate sunt 100% fake in aceasta situatie.

Desigur, unitatea e posibil sa fi fost inlocuita la un moment dat, de aceea am posta serial no mai sus sa o poata verifica colegul.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, neo_andersson said:

Masina are Carplay activ dar nu este cumparat oficial, nu exista cod FSC emis de BMW pentru Carplay si nici in CD Cockpit optiunea nu apare cumparata din CD Store.

Codurile FSC din unitate sunt 100% fake in aceasta situatie.

Desigur, unitatea e posibil sa fi fost inlocuita la un moment dat, de aceea am posta serial no mai sus sa o poata verifica colegul.

Pai a scris clar in primul post ca fostului proprietar i-au fost furate head unit-ul, displayul si controllerul, pe care acesta, ulterior le-a cumparat de la baieti, tot furate banuiesc, si apoi activat Carplay cu licenta fake. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Octa21 said:

In legatura cu recallul, m-am mai interesat si nu cred ca va fi o problema. Din ce am mai citit pe alte forumuri, EGR Cooler replacement reprezinta doar o schimbare de hardware, aka schimbi piesa si gata. Nu implica nicio scriere de software, sau cel putin nu este neaparat necesara. Masina este programata deja pentru recall, iar acum astept doar sa ajunga piesele.

Ca o mica paranteza, eu am un F10 cu stage 2+ alte modificari, care are rechemare pentru racitor EGR, si cei de la reprezentanta mi-au spus ca nu pot sa ma programeze pentru recall decat daca aduc masina "la setarile din fabrica", pentru ca nu pot face testele necesare pentru recall cu configuratia/softul actual. Deci teoretic, chiar daca asa cum ai spus si tu, si m-am gandit si eu, este vorba doar de schimbare fizica a piesei, si nu implica si schimbare software, cred ca au nevoie sa faca niste verificari ca sa "certifice" justificarea schimbarii 😒

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, DJ Allexinno said:

Pai a scris clar in primul post ca fostului proprietar i-au fost furate head unit-ul, displayul si controllerul, pe care acesta, ulterior le-a cumparat de la baieti, tot furate banuiesc, si apoi activat Carplay cu licenta fake. 

Poate fi adevarat sau nu, pana nu verifici seria de pe headunit nu ai cum sa stii. Poti verifica si cu ISTA daca ai.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.