Jump to content

Problea electronica/software BMW F11


Recommended Posts

Buna dimineața tuturor!

De câteva luni de zile mă confrunt cu o problema, care a început, de puțin timp, să se manifeste din ce in ce mai des si mai enervant.

Mașina afectata este un BMW F11, 525d xDrive din 2013 cu EDC.

Problema reclamată constă în niște erori pe care le primesc simultan de la ZGW (Central Gateway Module), VDM (Vertical Dynamics Management) și Damper Satellite front left, front right, rear left, rear right. Raportul cu erorile in cauza este atașat in format .pdf.

Erorile îmi apar in iDrive, se șterg singure instantaneu, dar rămân în EPROPM-urile modulelor respective, astfel că dacă mergi in iDrive la secțiunea dedicata, mesajul este "No faults". Nu există erori permanente pe nici un modul! Nici un modul nu este pe roșu in ISTA+! Mesajul afisașat ala apraiția problemei este "Chassis" pe galben, nu roșu.

Am șters de fiecare data erorile cu BimmerLink, însă la un drum mai lung, la viteza de autostrada, de exemplu, reapar foarte repede și în cascada, una după alta, aproape atâta timp cat rulează mașina. E "demențial" un astfel de drum de 400 de km, de exemplu, cu gongul aproape în permanență activ, cântând la flașnetă...

Ce am făcut eu și deja îmi reproșez, cu toate că nu am găsit utilizatori care să se reclame probleme ulterioare, este că am făcut niște codări cu BimmerCode (cu licență, nu crack-at) pentru:

- pornirea mașinii direct in modul EcoPro, cu memorarea acestei opțiuni;

- am dezactivat Start/Stop-ul la pornire ;

- am activat Picture in motion si am instalat codecurile suplimentare;
- am activat bara de volum (sunet);

- am activat afișarea semnalizării, SMS și a listei de melodii/posturi de radio, pe HeadUp display;

- Folding/Unfolding mirrors (mașina are oglinzi retractabile electric din fabrică);

- activare sports display;

- retragerea scaunului de la șofer si a volanului (instalat pe coloana electrică) la urcarea și coborârea în/din mașină, retragerea scaunului pasager față la urcarea și coborârea din mașină;

- activarea Service History;

- 3 sprițuri de apă în loc de 2 la spălarea farurilor;

- închiderea portbagajului din butonul din interior, deschiderea acestuia de pe telecomandă dintr-o singură apăsare a butonului;

- am activat avertizarea sonoră la încuierea și descuierea mașinii (mașina are alarmă de fabrică).

Toate aceste codări au fost făcute de-a lungul ultimilor 2-3 ani, nu toate o dată. Absolut toate sesiunile de codare cu BimmerCode s-au soldat cu mesajul "Codare realizată cu succes", fără nici un fel de erori ulterioare sau imediate procesului.

Problema a apărut din senin pe undeva prin luna septembrie anul trecut, pe vreme caldă, fără să fi plouat afară, pe loc drept și în staționare, cu motorul la ralanti.

Ce am incercat sa fac pentru remedierea problemei?

Am mers ieri la un service din București care repară BMW, si care are un electronist care să poată încerca măcar o diagnosticare. După conectarea la o sursă de curent, conectarea prin ICOM la ISTA+ și o sesiune de câteva zeci de minute de teste cu tool-urile din ISTA+, concluzia a fost: Coloana electrică dă direct în telescoape prin ZGW, nu ai însă nici o problemă pe coloană, ci cred că problema vine din codarea cu BimmerCode. Recomandarea mea este să încercăm să recodăm ZGW, pe urmă vedem.

Zis și făcut: recodează ZGW cu ESys, în timpul recodării primesc în bord eroare de la cutia ZF 8HP ca ambreiajele s-au încins și sa merg încet ca să se răceasă șterge eroarea, și merge la test de drum. Eroare de pe cutie a disparut fără să mai reapară. Rezultatul codări a fost 0, aceleași probleme manifestându-se din nou. Ok, mergem mai departe și facem softare pe ICM, FRM, SZL și CAS. Test de drum de 2-3 km, rezultat pozitiv la el. Plec fericit că probleme este posibil să se fi rezolvat, cu gândul de a alimenta și a o lua nițel spre Constanța pe autostradă. Centura București, dupa vreo 20 km = aceleași erori apărute în cascadă. Menționez că atunci când apar erorile mașina iese din orice mod s-ar afla (EcoPro, Confort+ sau Sport) și se duce în Confort, automat. Dacă încerc să repun mașina în alt mod, din nou, mă lasă să fac asta, poate merg 2-5-15 km, după care revine eroarea Chassis, in BimmerLink am acele erori din atașament, iar mașina iese din ECOPro și intră în Confort.

În încercarea disperată de a rezolva ceva, am pus din nou aseară BimmerCode-ul și am făcut tuturor modulelor, care aveau fișier backup în aplicația BimmerCode, "revenire" la primul backup, de exemplu, din data de 16.04.2020. Totul fain, "succesfull" codare pe toate modulele, opresc mașina, o las sa intre în sleep și să se odihnească vreo 40-50 de minute si plec spre constanta la plimbare din nou.

Rezultat: marea majoritate a codărilor din fișierele de backup folosite aseară au reușit, altele însă, chiar daca în BimmerCode apar ca Not active sau Not Assisgned, sunt totuși active, ca de exemplu avertizarea sonoră la încuierea și descuierea mașinii. Am renunțat să mai caut explicații. După vreo 50-60 km de mers pe autostradă la viteze de 100-110 km/h, eroare Chassis a revenit, în BimeerLink având din nou toate cele 8-10-12 erori în aceleași modulele discutate mai sus. Șterg erorile cu BimmerLink și plec super dezamăgit spre casă. Aproape de casă reapar iar toate erorile....

Help! Help! Help!

Tind să cred că este nevoie de o rescriere a tuturor modulelor, astfel încât tot ce ține de codările anterioare să fie șters!

Caut, printre voi, după toată această poveste, un electronist care să se încumete la diagnosticare și rezolvarea problemei!

Orice părere este bine venită!

Vă multumesc anticipat!

P.S. Rog un administrator ca, dacă am ales greșit secțiunea, să mute el topicul acolo unde crede că îi este locul!

Error memory-08-12-2022.pdf

Edited by Ionuț_Cosmin
Am adaugat un detaliu important, uitat in descrierea problemei
Link to comment
Share on other sites

Ai o problema pe bus-ul Flexray, poate fi cauzata de BimmerCode dar poate fi si un defect pe unul din ECU-urile conectate pe Flexray.

Nu stiu ce au codat cei din service pe ZGW, ZGW2 0x10 este unul din ECU-urile BMW care nu are si nici nu necesita codare (cafd), configurarea lui este data de VCM-ul si SVT-ul salvate in el care trebuie sa coincida cu configuratia masinii.

Intrucat BimmerCode este o mizerie chinezeasca se poate sa iti fi alterat VCM sau SVT salvat in ZGW si acesta a inchis unul sau mai multe porturi flexray considerand ca nu sunt necesare in noua configuratie. Automat ECU-urile conectate pe porturile inchise nu mai pot comunica cu restul masinii si de aici apar de obicei zeci de erori.

Se poate diagnostica fara probleme cauza si identifica cu usurinta ECU-ul raspunzator de problema.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut Neo!

Mă poți ajuta, te rog cu tot ce înseamnă rezolvarea acestei probleme, contracost evident? Sunt sigur că ai toate cunoștințele si experiența necesare!

Mulțam mult de tot pentru intervenție! Începe sa-mi revină moralul! Aștept un feedback de la tine, dacă ești de acord să mă ajuți...si sper sa faci asta...

Mulțumesc încă o dată anticipat!

 

 

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, zeronoo said:

BimmerLinkPower :)))...esti norocos totusi, stiu pe cineva tot cu BimmerLink la care a doua zi dupa "modari" nici nu mai punea contactul...:)))

Sunt de acord ca aceste tool-uri neacreditate BMW nu au ce cauta in vreo masina BMW vreodata. M-am convins pe pielea mea si sunt convins ca si aceasta "chestie" a contribuit la toata nebunia asta...Aviz amatorilor de BimmerCode/BimmerLink...Nu exclud ca vreun worm sa se joace pe acolo cum vrea el...ar fi imposibil în vremurile astea? 

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Eu când am zis ca exista riscuri cu Carly si chestii de genul.. mi a sărit lumea in cap, deși initial tot de la Neo am aflat ca nu sunt ok, când au apărut era Nebunie, toată lumea folosea, inclusiv si eu. 
 

Dupa usor usor am rămas doar pe NCS deși e mai greu ca tre sa te duci cu laptop, etc. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, WIN60 said:

Eu când am zis ca exista riscuri cu Carly si chestii de genul.. mi a sărit lumea in cap, deși initial tot de la Neo am aflat ca nu sunt ok, când au apărut era Nebunie, toată lumea folosea, inclusiv si eu. 
 

Dupa usor usor am rămas doar pe NCS deși e mai greu ca tre sa te duci cu laptop, etc. 

Carly spun "pațiții" e și mai periculos...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Problema s-a rezolvat prin schimbarea telescopului stânga spate. El era cel care cauza cascada de erori, fiind defect.

Mulțumesc tuturor pentru tot, dar mai ales lui Neo_Andersson pentru sprijinul acordat. Din punctul meu de vedere e un tip de nota 10+...Îl recomand cu mare încredere...

Link to comment
Share on other sites

M-am gândit la un moment dat că poate fi ceva și în legătură cu amortizoarele, dar din amalgamul ala de erori cred ca te puteai gândi la multe altele, mai ales având în vedere multitudinea de codări pe care le făcusem cu BimmerCode-ul. 

Inca o data, laud aici profesionalismul colegului Neo_Andersson...

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.