Jump to content

Eroare EGR. Mecanici care nu găsesc piesa.


VladDCN

Recommended Posts

Salut. Am de puțin timp un 116i n43b16 122cp din 2009 și pe tester da eroare EGR și catalizator. Am fost la 2 mecanici și ei se bat cu pumnul în piept ca modelul asta nu are EGR...

Vreau sa va întreb,daca este posibil sa nu aibă și totuși sa apara eroarea asta? S-a aprins și check engine care a fost șters și stins de unul din mecanici dar a apărut și a doua oara și l-a șters din nou sa nu-mi apara, nu mi-a rezolvat deloc problema în sine, oricare a fost ea. Vreau sa menționez, deși nu știu dacă este relevant sau coincidenta, ca de ambele dați când s-a aprins check engine a fost când am folosit pilotul automat.

Apoi, ca necunoscător în ale acestui model, un consum de 12-13 sau chiar 14 la un mers destul de usor nu mi se părea foarte normal, în ciuda faptului ca al 2-lea mecanic încerca să mă convingă ca e un consum normal (încă nu vreau sa cred asta :))) ). 

Apoi, simt niște vibrații la relanti. Iar la plecarea de pe loc, în sensul ca dacă nu patinez puțin ambreiajul îmi tremura motorul destul de tare (mai ales cu benzina de 95, acum merg cu 100) de zici uneori ca ii lipsește un tampon, genul ala de zgaltaiala ca nu se numește aia vibrație...

Va întreb pe voi, mai veterani și trecuți prin mai multe, e posibil ca consumul puțin mărit și aceste vibrații și "probleme" la plecarea de pe loc sa se datoreze acelei erori de EGR pe care nu-l am? :))))) 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, VladDCN said:

alut. Am de puțin timp un 116i n43b16 122cp din 2009 și pe tester da eroare EGR și catalizator. Am fost la 2 mecanici și ei se bat cu pumnul în piept ca modelul asta nu are EGR...

Motoarele pe benzina nu au EGR. Au in schimb PCV (care e cu totul altceva ca si functionalitate)

10 hours ago, VladDCN said:

Apoi, ca necunoscător în ale acestui model, un consum de 12-13 sau chiar 14 la un mers destul de usor nu mi se părea foarte normal, în ciuda faptului ca al 2-lea mecanic încerca să mă convingă ca e un consum normal (încă nu vreau sa cred asta :))) ). 

Daca e folosit preponderent in oras, consumul e cat se poate de normal pentru masina ta.

10 hours ago, VladDCN said:

Apoi, simt niște vibrații la relanti. Iar la plecarea de pe loc, în sensul ca dacă nu patinez puțin ambreiajul îmi tremura motorul destul de tare (mai ales cu benzina de 95, acum merg cu 100) de zici uneori ca ii lipsește un tampon, genul ala de zgaltaiala ca nu se numește aia vibrație...

Cauzele la motorul ala sunt multe pentru ce spui, mergi la mester (nu fost zugrav cu ista si DCAN de pe olx) si rezolvi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Am revenit cu niște actualizări și o întrebare noua. Pana la final după senzorul noX, am spălat și catalizatorul chimic și am schimbat clapeta de accelerație. Acum i-a scăzut consumul la un 10% +/- și nu mai are trepidații/întreruperi când sta la relanti.

Acum întrebarea. Cum stâng martorul pentru presiunea în cauciucuri? Am auzit ca unele modele au butonas pe undeva si mecanicul mi-a zis ca la unele modele implicit al meu, este o combinație de butoane din bord.

Link to comment
Share on other sites

Si ca o completare, eu pana zilele astea puneam benzina de la OMW de 100 + 5ml de Metabond la fiecare 10l. Încercasem și cea de 95 și cea de 100 de la omw și cu metabond și fără, sa vad dacă se simte vreo diferența. Am ajuns la concluzia sa pun cea de 100 + acel Metabond fiindcă "simtibil" masina se comporta cel mai bine. Totuși, mai rar și mai diminuate dar tot se mai simțeau acele întreruperi la relanti și aceleași plecări de pe loc puțin mai ok. De alaltăieri m-am gândit sa pun de la Mol de 100 sa vad diferența. Enorma :)))))) în scurt timp si-a revenit aproape complet. Merge asa cum ma asteptam eu sa meargă masina asta. 

Link to comment
Share on other sites

Sau si mai simplu, daca nu poti vedea masinacu presiunea pe fiecare roata in HU din bord atunci e cum zice si Adrian.

Pentru reset, gasesti si pe youtube cum se reseteaza.

Trebuie sa fii oprit, cu contactul pus sau cu motorul pornit dar tot oprit.

Pe o maneta din stanga de la volan ai un fel comutator si in capatul ei un buton Dai din comutatorul ala in sus si dupa simbolul masinii ar trebui sa apara simbolul unei roti desumflate cu semnul mirarii in ea.. De acolo se face. Apesi o data pe butonul din capat si tii apasat pe el cam 5 secunde si o sa apara cuvantul Reset. Acum eliberezi butonul. Apoi tii apasat din nou pe acelasi buton din capat cam 2-3 secunde si ar trebui sa apara o confirmare de reset sub forma unui patratel bifat. 

De acum poti sa pornesti motorul sau sa pleci de pe loc. Normal dupa ce te asiguri ca ai umflat rotile la minim 2.4bar...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.