Jump to content

Consum ulei F10 N57


Recommended Posts

Va salut, intampin urmatoarea problema si va rog daca ii s-a mai intamplat cuiva si daca cineva intelege ce se intampla sa ma ajutati.

BMW 2014 530D N57, 258hp -> stage 1 320hp, 155.000km condusa de fostul proprietar destul de mult in oras.

 

Mașină a fost cumpărată acum ±8000km cu consum de ulei ±1 litru / 1000km

Istoric:

  • Turbina verificata  la AVD turbo - rezultat excelent
  • Schimbat capac motor ce include valva PCV și epurator schimbat (firma Vaico )

 * După schimbarea lui 1000-1300km mașină NU a mai consumat ulei, după s-a întors la vechile obiceiuri

  • Schimbat doar valva PCV (Metzger) 
  • După schimbarea PCV-ului același lucru ca la capacul motor, 1400km nu a mai consumat ulei după s-a întors la vechile obiceiuri

 

Masina are evacuarea foarte CURATA

Masina NU are scurgeri vizibile de ulei 

Mașină NU are pierderi de putere

Masina NU scoate fum alb/albastru/negru

Masina are DPF, EGR 

 

S-au verificat și injectoarele și sunt în valori foarte bune

 

Are cineva idee ce ar putea avea masina? 

Ce m-am gandit eu sa mai incerc:

- Schimbat Capac motor cu unul BMW OEM

- Verificat compresia motorului.

 

Multumesc frumos!

Edited by blowrabbit
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa te alarmez prea tare. Am avut aceeasi masina, acelasi motor, doar ca fara soft. Cam la 1 an dupa ce incepuse sa consume putin ulei (gen 1L la 3-4k km), au picat cuzinetii. Nu stiu daca e relevant dar incepuse sa consume cand am schimbat uleiul. Cat am avut BMW OE, nu consuma. Dupa, am bagat Motul X Clean+ 8100 un schimb, apoi Liqui Moly Top Tec 4200 2 schimburi, la al doilea a picat.

Rezolvare, alt motor iar in acesta am bagat doar BMW OE, nu consuma deloc ulei dupa 50.000 km si 4 schimburi. 

Edited by DJ Allexinno
  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil trebuie sa-i inlocuiesti segmentii de ungere. Eu cred ca il arde, desi nu reuseste sa se observe inca din cauza DPF-ului. Eventual verifica soot-ul in timp, vezi daca creste intr-un timp relativ scurt. Daca i-a facut soft la peste 300cp, posibil ca si-a vazut forja destul de tare. Nu faci chiptuning destul de agresiv daca nu-l si folosesti. Altfel pt o depasire pe DN erau suficienti si cei 258CP.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc @RaYn3. Asa ma gandesc si eu, ori supapele ori segmentii. Dar in acelasi timp nu inteleg logic/fizic cum dupa schimbarea valvei PCV 1000-1400km nu mai consuma iar dupa revine la "normal" 1l / 1000km.. 

Am vorbit recent cu o firma de reconditionare motoare si mi-au recomandat prima data sa pun un alt capac motor (CCV) OEM si dupa sa vad daca mai consuma si tocmai dupa sa merg la ei. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, blowrabbit said:

Salut, multumesc @DJ Allexinno! Orice sugestie, experienta ma ajuta ca sa pot lua o decizie. Inafara de consumul tau ulei ce alte simtome mai prezenta masina? 

 

Capacul l-am schimbat si eu, OE, atunci cand am cumparat masina, deoarece e stiut ca se deformeaza si curge ulei. Ai putea sa verifici daca nu cumva iti curge si tie... undeva in spatele motorului spre parbriz.

Nu prea a avut simptome masina... pilitura nu avea in filtru de ulei, verificam la fiecare schimb. Uneori pot spune ca era zgomotos motorul dimineata la pornirile la rece... un fel de mica bataie... dar am dat vina uneori motorina, injectoare desi alimentez doar cu Maxx Motion de la OMV. Erori nu avea deloc masina, verificam lunar cu Ista, regenerari isi facea normal.

Ce cred cu tarie este ca de vina sunt schimburile rare de ulei (30k conform schemei de servisare BMW), de care a avut parte motorul la primul proprietar in DE... doar 5 schimburi pana la 150k.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, DJ Allexinno said:

Ce cred cu tarie este ca de vina sunt schimburile rare de ulei (30k conform schemei de servisare BMW), de care a avut parte motorul la primul proprietar in DE... doar 5 schimburi pana la 150k.

Si eu cred acelasi lucru, cu aceeasi tarie. Aproape invariabil si indiferent de producator, orice tip de motor produs dupa "universalizarea" reviziilor la rulaje matusalemice s-a dovedit semnificativ mai fiabil atunci cand toate schimburile de ulei din istoria sa s-au efectuat la cel mult 15.000 Km. Din pacate, consecintele schimburilor rare de ulei apar la rulaje de peste 100.000 Km, cand de regula masina respectiva este iesita din garantie si - deseori - nici macar nu mai este la primul proprietar. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Robert, asa am zis si eu dar totusi din ce am mai intrebat cei 30k km nu se ating adica aparent calculatorul de bord tine seama de stilul de mers si de nr ore functionare sau nu? Personal pana la urma as zice ca pur si simplu sunt greseli de proiectare sau piese dimensionate la limita.

 

Link to comment
Share on other sites

Alex, cred ca ai dreptate: proiectarea "la limita" (care uneori duce si la erori de proiectare), parte a conceputlui planned obsolescence, este o cauza a fiabilitatii precare pe care o intalnim atat de frecvent la automobilele moderne. Totusi, trebuie sa recunosc, producatorii se pricep al dracului de bine sa puna acest concept in practica: fiabilitatea este - cu rare exceptii - mai mult decat rezonabila pe perioada garantiei. Abia dupa aceea incepe dansul.

In ceea ce priveste intervalul de schimb de ulei, la BMW-urile "clasice" cu indicator de service cu LED-uri (5 verzi, 1 galben, 1 sau 3 rosii), formula de calcul la motoarele cu benzina era urmatoarea:

Dc= Dr(1 + T + Frpm)

Dc -> distanta parcursa dupa aplicarea factorilor de corectie;
Dr -> distanta parcursa in mod real;
T -> parametru cu valoarea T=1 daca temperatura motorului este sub temperatura normala de functionare, altfel T=0;
Frpm -> parametru cu valoarea Frpm=0.5 daca turatia motorului trece de 4500rpm, altfel Frpm=0;

De exemplu, daca parcurgeai 8 Km cu motorul sub regimul termic normal si la o turatie > 4500 rpm, acestia erau contorizati drept 20 Km // = 8 x (1 + 1 + 0.5) // din parcursul standard pentru un schimb de ulei.

Din observatiile empirice pe care le-am facut la un F31 cu motor N47, tind sa cred ca, la BMW-urile mai noi, influenta factorilor de corectie este mult diminuata. Desi masina mentionata parcurgea frecvent drumuri scurte in oras, cu motorul evident rece, dupa cca. 10.000 Km parcursi in mod real distanta "corectata" era de cca. 11.000 Km. Extrapoland, tind sa cred ca motorul ar trebui sa fie destul de abuzat ca indicatorul de bord sa reduca durata unui schimb de 30.000 Km la o valoare de 25.000 Km sau mai putin. Ori, pentru un motor chinuit, este tardiv un schimb de ulei chiar si la un interval de 15.000 Km. Daca cineva are o experienta contrarie, il rog sa ne informeze.

  • Like 1
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Fac si eu off topic aici: nu inteleg algoritmul BMW, deoarece ma uitam la actualele masini: un opel astra turbo benzina 2019, cand faceam multa autostrada, condus legal, normal, nu cred ca as fi reusit nici daca voiam sa mentin procentajul de viata al uleiului mai mult de 16.000 km (in carte este trecut 20.000/25.000); masina a ajuns la sotie, care o foloseste mai mult urban, acum cred ca undeva la 11.000 km maxim s-ar face inainte ca indicatorul sa indice schimbarea uleiului.

Eu mi-am cumparat acum doi aniceva din gama vag, benzina,acelasi fenomen, pana anul trecut mergeam mult pe autostrada, viata uleiului/intervalul de revizie avansa intr-un mod, mai nou folosesc masina mai putin si cam prin oras, se vede o schimbare in parametrii.

Eu cred ca este si vorba de faptul ca foarte multe masini se vand in leasing operational (procentajul e superior celor cumparate ), cu service inclus, asa ca producatorii/vanatorii fac eforturi sa maximizeze profitul, stiind ca dupa 3/4 ani masinile respective, iesite din garantie, ajung la licitatii unde le iau multi cu ochii inchisi ca pe  niste virgine cu service in reprezentanta.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, alex230ro said:

Da de aia sunt si eu uimit, pare ca acel CBC l-au facut mai "prost" vs acum 30 de ani . Ca si cum nu i-ar mai interesa ce se intampla cu masina dupa 150/200k km.

Dimpotriva, l-au facut mai bun la noile generatii. Pot da exemplu la seria 8 G15. 
Dupa revizia de ulei si filtru, resetat arata 25.000km pana la urmatorul schimb. In bord masina avea 30.005 km. La 38.000 km in bord, CB arata 13.000km pana la urmatorul schimb. Am schimbat uleiul in regim propriu, fara sa resetez in bord. La 46.000 km in bord, CB arata 1.500km pana la schimbul de ulei. Facut programare la reprezentanta si schimbat uleiul cand aveam 46.500km in bord si pe CB 1000 km pana la schimb.

Facand un calcul simplu, cei 25.000 km estimati in CB, au fost 16.500 km efectivi “la roata”. Nu este rau deloc dpmdv!

La F10 530xd 258hp, CB arata 30.000 km pana la schimb iar cand faceam drumuri multe pe afara, regim normal autostrada, ajungeam la roata sa parcurg 25.000-27.000 km. A nu se intelege ca atunci schimbam uleiul, ci tot timpul faceam schimb intermediar la jumatatea perioadei din CB, fara sa resetez.

Inca ceva! Dupa ce am facut update de soft la F10, s-au schimbat algoritmii si imi scadeau mult mai rpd km pana la revizie, semn ca au facut ceva modificari In bine.

Edited by DJ Allexinno
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, FiveThreeFive said:

Iti multumesc pentru informatie. Constat ca este un progres fata de generatia de platforme "F", ceea ce este o veste buna.

Dupa cum am completat mai sus, au schimbat algoritmul si la seriile F. Asta am simtit-o dupa ce am facut update de soft cand am avut recall pe racitor. Inca un motiv pt care am sustinut si sustin update-urile de soft.

Link to comment
Share on other sites

Acelas motor si la fratele meu, n57 258 cp euro 6 ajunsase sa consume 2-3 l de ulei la 10 mii pana intr o zi cu soare cand dintr o data a inceput sa bata motorul, s au dus cuzinetii. Motorul avea 300 de mii.

Motorul a fost desfacut, avea dusi segmentii de ungere si semeringurile la supape de aici consumul. S a strambat pana si arborele cotit, nu stiu din ce cauza, cert este ca motorul este praf. Sfatul meu este sa scapi de ea. Masina a avut schimburile in Belgia pana la 180 de mii la 30-35 de mii, in Romania la 15 mii.

Edited by branevl
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta incerc sa fac @toffefe dar problema mare este ca efectiv NU stiu unde sa mai merg si ce trebuie schimbat la ea pentru a rezolva problema consumului excesiv de ulei. Foarte multe service-uri/mecanici cand le expun problema efectiv refuza in a face investigatii amanuntite si dau vina instant pe motor. Iar service-ul de motoare pe care l-am contactat mi-au transmis ca doar dupa ce pun epurator OEM accepta sa desfaca motorul pentru ca multe din aceste epuratoare aftermarket nu ar fi calibrate (?).

Sunt dispus sa cheltui bani pentru a o face insa in acelasi timp ma si dispera pentru ca dau banii aiurea pe piese si nu se rezolva nimic, ba din contra, apar alte dileme cu ar fi cea cu valva PCV -> dupa ce o schimb cu alta valva 1000-1400km se opreste din consumul de ulei dupa isi continua "mancatul" linistita.

 

De altfel inteleg ca motorul asta nu este cel mai fiabil si pica in jur de 300.000km, dar la 155.000 ?! 

Edited by blowrabbit
Link to comment
Share on other sites

Salut

Am vazut in ultima perioada o gramada de discutii despre cit de des ar trebui sa schimbi uleiul - dar daca producatorul recomanda ~30000 km pt ulei OEM- atunci baga ulei OEM si schimba cum zice el - ca motoarele au fost testate milioane de km - iar producatorul este convins 100% ca daca urmezi indicatiile lui nu vei avea probleme

Nu mi-e clar de ce ai vrea sa bagi alt fel de ulei si sa-l schimbi in alt interval - mai ales ca nimeni nu a testat combinatia respectiva - poti da de un tip de ulei care ar trebui schimbat la 5000 km , sau la 10000 sau la 2000 km - nu ai de unde sa stii - ca nimeni nu a testat acel ulei

Mi se pare ca pentru o suma infima (diferenta de la ulei OEM la un ulei aftermarket) - riscurile sunt prea mari - mai ales in ziua de azi - cand motoarele si uleiul sunt design -uite impreuna. Da, motoarele pica la un moment dat din diverse motive - pompe de ulei, uzura interna, imperfectiuni ale pieselor - dar logica zice ca bagandu-i ulei OEM pentru care a fost testat - sansele se reduc considerabil

Bagand ulei aftermarket de pe raft - Ravenol, OMV, Liqui moly, Castrol etc - este ca orice alta piesa aftermarket - s-ar putea sa tina - dar este foarte probabil sa nu tina - probabil ca si de accea ar fi intelept schimbul mult mai des

Dar de ce sa-mi bat capul sa schimb uleiul la 10000 km - cu un ulei aftermarket - care foarte probabil sa nu fie ce ii trebuie motorului - decit sa pun OEM si sa-l schimb cand zice masina ? Sansele sa se duca motorul de la uleiul aftermarket este de citeva ori mai mari decit de la cel OEM - chiar daca cel OEM il schimb mai rar

 

 

  • De acord! 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, blowrabbit said:

Asta incerc sa fac @toffefe dar problema mare este ca efectiv NU stiu unde sa mai merg si ce trebuie schimbat la ea pentru a rezolva problema consumului excesiv de ulei. Foarte multe service-uri/mecanici cand le expun problema efectiv refuza in a face investigatii amanuntite si dau vina instant pe motor. Iar service-ul de motoare pe care l-am contactat mi-au transmis ca doar dupa ce pun epurator OEM accepta sa desfaca motorul pentru ca multe din aceste epuratoare aftermarket nu ar fi calibrate (?).

Sunt dispus sa cheltui bani pentru a o face insa in acelasi timp ma si dispera pentru ca dau banii aiurea pe piese si nu se rezolva nimic, ba din contra, apar alte dileme cu ar fi cea cu valva PCV -> dupa ce o schimb cu alta valva 1000-1400km se opreste din consumul de ulei dupa isi continua "mancatul" linistita.

 

De altfel inteleg ca motorul asta nu este cel mai fiabil si pica in jur de 300.000km, dar la 155.000 ?! 

Nu prea mai vrea nimeni sa se bage la zici tu, daca se apuca sa desfaca motorul pot apare si alte probleme si nu are rost sa le asume. Un exemplu  am un amic care are service , masina nasului meu un GLK cu motor de 2.2 a rupt distributia (ma rog masina a mers cu distributia batand cam 100k km pe principiul "stiu eu mi-a zis lumea ca asa face la Mercedes)  buun s-a reparat ce e fost pe acolo distributie pompa ulei supape ce s-a mai gasit , a luat masina si dupa inca 20 km se pare ca a crapat un tachet deci se redesface si se vede ce e pe acolo si iata de ce multe serviceuri nu se mai baga poti sa repari ceva si sa te trezesti ca pica altceva si cum tu ai umblat cam trebuie sa mai bagi o fisa pe acolo 🙂 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta incerc sa zic si eu - hai sa nu cumparam din benzinarii sau de la cine stie ce vanzatori random uleiul. Producatorul care face uleiul OEM pt BMW cel mai probabil a dezvoltat impreuna cu BMW o varianta custom a uleiului - care evident nu-l vei gasi niciunde dacat la BMW. Si mai e de mentionat ca la bmw peretii cilindrilor a fost tratati cu o substanta speciala - iar uleiul OEM garantat nu o sa atace acel tratament. Te risti sa bagi un Ravenol si sa faca praf tratamentul peretilor? Ca nimeni nu stie cum o sa reactioneze cei 1000 de aditivi din ulei cu tratamentul respectiv... si dupa aia dam vina pe motor...

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ok @alex230ro si atunci ce este de facut daca nimeni nu vrea sa mai lucreze "pe motoare" ? Sa dam "teapa" la altu'... ? Inca mai am o speranta ca pot pastra masina si o pot repara.

Referitor la baietii cu uleiu', va rog mult, chiar as avea nevoie de o idee/opinie/sfat orice pentru a rezolva problema descrisa mai sus si nu cred ca ajuta discutiile legate de nu stiu ce marca de ulei. Personal am folosit mereu ulei original ( nu stiu daca este sau nu cel mai bun ) si nu am avut probleme cu masinile anterioare pe care le-am detinut. Scriu asta  pentru ca ca observ ca din pacate pe majoritatea topicurilor pe care m-am uitat cu probleme similare mai devreme sau mai tarziu apare aceasta discutie cu "uleiul x este mai bun ca y" sau pune "5w40 ca e mai bine" si chiar cred ca ar merita un topic dedicat pentru astfel de discutii.

 

 

Multumesc @alex230ro, @branevl apreciez mult!

Link to comment
Share on other sites

Pai asta e treaba nu prea mai sunt multi care sa "riste" asa ceva, cumva e mai simplu sa faci 20 de schimburi ulei sau distributii decat un motor . Motorul teoretic se face dar trebuie sa gasesti pe cineva care sa aiba timp/chef/experienta . Daca e primul pas de vazut daca ai pilitura in ulei daca nu ai desfacut si vazut exact ce e uzat. daca ai cel mai probabil pilitura aia a distrus destul de multe lucruri in motor si personal as cauta alt motor .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am verificat de pilitura acum 3.000km cand am schimbat uleiul si filtrul parea foarte curat din fericire.

Este ciudat ca nu da semne evidente ca si cum ar avea probleme motorul. Peste tot unde citesc de cuzineti, valve, semeringuri motoarele dau si alte semne cum ar fi la valve -> 5 minute masina in idle pe loc si dupa scoate fum alb/albastru/whatever la acceleratie puternica.. sau pornire grea s.a.m.d.p..

Edited by blowrabbit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.