Jump to content

Consum ulei F10 N57


Recommended Posts

22 hours ago, bau33 said:

Asta incerc sa zic si eu - hai sa nu cumparam din benzinarii sau de la cine stie ce vanzatori random uleiul. Producatorul care face uleiul OEM pt BMW cel mai probabil a dezvoltat impreuna cu BMW o varianta custom a uleiului - care evident nu-l vei gasi niciunde dacat la BMW. Si mai e de mentionat ca la bmw peretii cilindrilor a fost tratati cu o substanta speciala - iar uleiul OEM garantat nu o sa atace acel tratament. Te risti sa bagi un Ravenol si sa faca praf tratamentul peretilor? Ca nimeni nu stie cum o sa reactioneze cei 1000 de aditivi din ulei cu tratamentul respectiv... si dupa aia dam vina pe motor...

Cam ce 'substanta speciala' crezi ca rezista intr-un cilindru la temperaturile si presiunile de acolo, dar e 'facuta praf' de alt ulei? 😂

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

@blowrabbitam incercat sa ma pun cat mai "bine" posibil in locul tau, desigur, in baza informatiilor de mai sus.

Se stie ca motorul N57 are - statistic - tendinte de autodistrugere, in special la rulaje si puteri mari. Faptul ca i-a fost impinsa puterea de la 258 CP la 320 CP creste binisor acest risc. Statistica functioneaza foarte bine doar cand este aplicata unui volum mare de date, insa foarte prost la nivel individual (-> de exemplu, desi speranta de viata in Romania este de cca. 74 ani, unii oameni nu apuca 30 in timp ce altii traiesc peste 100 de ani).

Nu stiu sa explic scaderea consumului dupa inlocuirea PCV-ului sau a capacului motor - este un aspect care trebuie investigat. S-ar putea ca acestea sa-si faca treaba cum trebuie cand sunt noi, dar sa se colmateze in scurt timp (consecinta secundara a starii de sanatate a motorului) - dar poate fi doar o teorie proasta.

Pe de alta parte, atat din experienta personala, cat si din experienta altor membri de pe forum, am tras concluzia ca probabilitatea de a gasi un atelier auto care sa repare un motor in mod competent, profesional si responsabil este foarte mica. Cu cat motorul este de generatie mai noua si mai complex, cu atat probabilitatea tinde si mai tare catre zero. Daca uleiul este consumat din cauza simeringurilor de supapa uzate (desi cred ca o astfel de cauza este atipica pentru N57), acest lucru nu dauneaza motorului - atat timp cat tii nivelul uleiului sub atenta observatie. Pe de alta parte, daca uleiul se duce din cauza segmentilor uzati, nu iti recomand sa investesti in repararea motorului. Unul second hand cu istoric cunoscut este o optiune mai sigura, posibil la un cost similar.

Inteleg ca motorul tau functioneaza in parametri si nu prezinta alte probleme tehnice - mai putin consumul de ulei. In locul tau, as face un singur lucru: as reveni la soft-ul original de la BMW (cel de 258 CP). Si m-as bucura de masina, pregatit totusi mental si financiar de o surpriza neplacuta, in orice moment. La limita, eu as mai incerca o blasfemie - as testa un ulei conform specificatiei BMW, dar cu indicele de vascozitate la cald o treapta mai sus (ex: 5W40 in loc de 5W30). Dar asta as face eu; pe tine te rog sa analizezi din toate unghiurile daca acesta idee merita luata in considerare sau nu.

 

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult de raspuns si explicatii @FiveThreeFive🍻

Ca o precizare legata de valva PCV, atat cel vechi ( dar nou in acelasi timp - schimbat odata cu capacul motorului - VAICO ) arata impecabil cand a fost schimbat (dar avea ulei pe membrana aceea de cauciuc, nu stiu daca e normal sau nu ). Pur si simplu imi este inexplicabil fenomentul 😄.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

@blowrabbitam incercat sa ma pun cat mai "bine" posibil in locul tau, desigur, in baza informatiilor de mai sus.

Se stie ca motorul N57 are - statistic - tendinte de autodistrugere, in special la rulaje si puteri mari. Faptul ca i-a fost impinsa puterea de la 258 CP la 320 CP creste binisor acest risc. Statistica functioneaza foarte bine doar cand este aplicata unui volum mare de date, insa foarte prost la nivel individual (-> de exemplu, desi speranta de viata in Romania este de cca. 74 ani, unii oameni nu apuca 30 in timp ce altii traiesc peste 100 de ani).

Nu stiu sa explic scaderea consumului dupa inlocuirea PCV-ului sau a capacului motor - este un aspect care trebuie investigat. S-ar putea ca acestea sa-si faca treaba cum trebuie cand sunt noi, dar sa se colmateze in scurt timp (consecinta secundara a starii de sanatate a motorului) - dar poate fi doar o teorie proasta.

Pe de alta parte, atat din experienta personala, cat si din experienta altor membri de pe forum, am tras concluzia ca probabilitatea de a gasi un atelier auto care sa repare un motor in mod competent, profesional si responsabil este foarte mica. Cu cat motorul este de generatie mai noua si mai complex, cu atat probabilitatea tinde si mai tare catre zero. Daca uleiul este consumat din cauza simeringurilor de supapa uzate (desi cred ca o astfel de cauza este atipica pentru N57), acest lucru nu dauneaza motorului - atat timp cat tii nivelul uleiului sub atenta observatie. Pe de alta parte, daca uleiul se duce din cauza segmentilor uzati, nu iti recomand sa investesti in repararea motorului. Unul second hand cu istoric cunoscut este o optiune mai sigura, posibil la un cost similar.

Inteleg ca motorul tau functioneaza in parametri si nu prezinta alte probleme tehnice - mai putin consumul de ulei. In locul tau, as face un singur lucru: as reveni la soft-ul original de la BMW (cel de 258 CP). Si m-as bucura de masina, pregatit totusi mental si financiar de o surpriza neplacuta, in orice moment. La limita, eu as mai incerca o blasfemie - as testa un ulei conform specificatiei BMW, dar cu indicele de vascozitate la cald o treapta mai sus (ex: 5W40 in loc de 5W30). Dar asta as face eu; pe tine te rog sa analizezi din toate unghiurile daca acesta idee merita luata in considerare sau nu.

 

Nu sunt de acord cu alt motor sh, adica daca asta e "boala lor" ce rezolva? As incerca sa vad daca merge asta salvat prima data ceva pare ca nu se leaga poate merita sa studiezi modul in care PCV-ul influenteaza consumul de ulei la N57 . Stiu ca la M54 erau ceva probleme in sensul asta,

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, alex230ro said:

Nu sunt de acord cu alt motor sh, adica daca asta e "boala lor" ce rezolva? As incerca sa vad daca merge asta salvat prima data ceva pare ca nu se leaga poate merita sa studiezi modul in care PCV-ul influenteaza consumul de ulei la N57 . Stiu ca la M54 erau ceva probleme in sensul asta,

Ai avut motorul acesta? Daca nu, zic sa te abti :))) Am fost in situatia lui, nu ai ce sa repari in caz ca se invart cuzinetii! Punct! Orice tentativa de reparatie este cel mult temporara si doar in ideea de a pasa altcuiva masina. 
Las un link cu patania unui coleg de forum cu acelasi motor. 

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, blowrabbit said:

Am verificat de pilitura acum 3.000km cand am schimbat uleiul si filtrul parea foarte curat din fericire.

Este ciudat ca nu da semne evidente ca si cum ar avea probleme motorul. Peste tot unde citesc de cuzineti, valve, semeringuri motoarele dau si alte semne cum ar fi la valve -> 5 minute masina in idle pe loc si dupa scoate fum alb/albastru/whatever la acceleratie puternica.. sau pornire grea s.a.m.d.p..

Cine ti a zis tie asta? Caz real cand a picat motorul la fratele meu, azi mergea perfect, se auzea perfect, a doua zi se ducea la munte a inceput un tremurat usor dupa a inceput sa bata motorul din ce in ce mai tare.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, DJ Allexinno said:

Ai avut motorul acesta? Daca nu, zic sa te abti :))) Am fost in situatia lui, nu ai ce sa repari in caz ca se invart cuzinetii! Punct! Orice tentativa de reparatie este cel mult temporara si doar in ideea de a pasa altcuiva masina. 
Las un link cu patania unui coleg de forum cu acelasi motor. 

 

Nu am si nici nu imi doresc , ce spun eu e parerea mea, ca tu sau altii aveti motorul si nu ati vrut sa va mai complicati e alta treaba.  De reparat orice se repara cum ziceam trebuie sa gasesti pe cineva cu timp/chef/cunostinte . Banuiesc ca proprietarul o sa ia in considerare toate variantele . Daca citesti atent am zis sa vada daca poate fi salvat, daca are nu are pilitura si ar trebui cumva inspectati cuzinetii. In final posibil daca trage linie sa fie mai "economica" schimbarea motorului cu unu SH - dar ne intoarcem la "daca e boala lor de unde stim ca si motorul SH nu e la fel de bun"  .  Repet spun ce as incerca eu sa fac,daca mecanicul ar zice schimba-l ca nu mai avem ce face clar nu l-as contrazice .

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, alex230ro said:

Nu am si nici nu imi doresc , ce spun eu e parerea mea, ca tu sau altii aveti motorul si nu ati vrut sa va mai complicati e alta treaba.  De reparat orice se repara cum ziceam trebuie sa gasesti pe cineva cu timp/chef/cunostinte . Banuiesc ca proprietarul o sa ia in considerare toate variantele . Daca citesti atent am zis sa vada daca poate fi salvat, daca are nu are pilitura si ar trebui cumva inspectati cuzinetii. In final posibil daca trage linie sa fie mai "economica" schimbarea motorului cu unu SH - dar ne intoarcem la "daca e boala lor de unde stim ca si motorul SH nu e la fel de bun"  .  Repet spun ce as incerca eu sa fac,daca mecanicul ar zice schimba-l ca nu mai avem ce face clar nu l-as contrazice .

Nu "e boala lor" daca au fost intretinute de la bun inceput. Dar cand pana in 100k km ai doar 3 revizii de ulei, raul/uzura a fost facuta.

Ideea este ca acest motor NU se repara decat in niste conditii mega draconice si nimeni in RO nu-l va repara cum trebuie. Ca sa-ti dau un exemplu concret, cand se monteaza elementele din motor, temperatura camerei in care se face procedura, inclusiv piesele, trebuie controlata! Daca e prea frig, contractie si nu-ti ies bine cand se dilata la caldura... si invers. Atat de mici sunt tolerantele acestui motor. Si nu e numai asta... sunt multe, multe altele. Din acest motiv am pus linkul cu pataniile de mai sus... si stiu multe cazuri asemanatoare.

Decat nervi, frustrare si frica de a mai merge cu acest motor reparat, mai bine altul in care nu s-a umblat.

2 hours ago, blowrabbit said:

 

@DJ Allexinno este foarte interesant topicul pe care l-ai atasat! 

Il stiam inainte de a-mi pica motorul si pe langa altele, a fost inca o confirmare ca reparatiile pe acest motor nu reusesc.

Link to comment
Share on other sites

In ceea ce priveste intelegerea problemelor specifice unui N57, consider ca filmul de mai jos este foarte interesant. Daca aveti un N57, va recomand sa il urmariti integral, chiar daca dureaza destul de mult - cca. 25 de minute. Daca nu aveti timp de el, urmariti macar sectiunea dintre minutele 15:45 si 19:00, unde consider ca este "esenta".

N57 nu este imposibil de reparat. Dar atelierul care efectueaza reparatia trebuie sa fie competent, sa aibe experienta cu N57 si sa lucreze responsabil, fara compromisuri. Daca aceste conditii nu sunt indeplinite, reparatia se termina prost. De fapt, asa cum o sa vedeti, chiar si cei care au facut filmul au ratat cateva reparatii de N57, cand au intrat prima oara in contact cu astfel de motoare defecte.

 

 

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

Bun, făcut cercetare pe teama asta cu amicul meu a zis ca din ce știe el avem așa :

-pompa ulei care face presiune insuficienta 

-bloc de aluminiu

-cuzineți care în momentul în care se "învârt" sapa în bloc = bloc pa. Se poate repara dacă faci samsareala citez da repara un băiat mai tine poate 30k km.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.