Jump to content

Maserati Grecale Modena


edit

Recommended Posts

11 minutes ago, edit said:

Nu stiu daca se chinuie, ca trage din toate pozitiile de il ia dracu. Dar totusi 16% e inacceptabil. Eu am dat omoruri mari la masini ocazional. Pai cat consuma grecale, in ritmul ala, 20% ?

Eu n-am zis ca nu trage, am zis doar ca se chinuie cu consumul :)))

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mircea-Si said:

Edit, ai primit si o !@#$ in aia 560 lei / ora? Daca nu, ar trebui sa te duci sa-i intrebi daca nu cumva au uitat.

Dacă e permis, după prețuri pare că a luat, deși trebuia să dea😂

  • Haha 7
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, edit said:

Dar totusi 16% e inacceptabil. Eu am dat omoruri mari la masini ocazional. Pai cat consuma grecale, in ritmul ala, 20% ?

Atunci cand mergi in trafic urban, greutatea masinii este principalul parametru care influenteaza consumul. Ai o anumita masa pe care o accelerezi si o franezi in mod repetat. Energie pe care o iei din combustibil.

Randamentul unui motor Otto (pe benzina) este dat de o formula destul de simpla: R= 1 - (1 / C ^ (s-1)). Sper ca am reusit sa o scriu corect. "R" este randamentul, "s" poti sa o priveste ca pe o constanta cu valoarea  ~1.3, iar C este raportul de compresie. 

Deci, privind simplist, un motor modern turbo "downsized" nu ofera inerent o economie substantiala de combustibil. Cu siguranta, consuma mai putin decat motoarele aspirate cu putere echivalenta de pe vremuri, dar acest lucru se obtine doar la regimuri de functionare tipice utilizarii obisnuite si in limitele vitezelor legale, pentru care sunt optimizate. Cum iesi din acest cadru, prin "omoruri mari", atunci te supui formulei de mai sus.

Ca idee, un BMW cu motor M30 de 3.5 litri cu injectie (ex: E34, E32, anii '80 / '90) consuma, la un regim de mers oarecum constant de 180 Km/h, cca. 14 l/100Km. Plus / minus nesemnificativ.

M30 este un motor primitiv fata de unul de generatie curenta. Totusi, un BMW modern cu motor B48 si putere asemanatoare cu M30 (cca. 184 - 224 CP), desi consuma mai putin in acelasi regim de functionare, nu se poate spune ca este mult mai economic. Diferenta de consum devine insa uriasa la viteze mici.

  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt o groaza de teste de consum facute pe net, cel putin un 540i Touring xdr 333cp ( 2021 ) la 180 consuma 13 medie.

Ca referinta, un 2022 530i touring xdr, consuma la fel, tot 13 la 180.

540d consuma 10.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil M40D daca e sa fie suv si anume x3 sau x4. Pe suv b58 are consum exagerat.

Daca e sa fie seria 5 atunci iau in calcul si un b58 clar. Dar nu reusesc sa vand x3-ul deocamdata

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Mircea-Si said:

Cel mai probabil M40D daca e sa fie suv si anume x3 sau x4. Pe suv b58 are consum exagerat.

Daca e sa fie seria 5 atunci iau in calcul si un b58 clar. Dar nu reusesc sa vand x3-ul deocamdata

Exact in aceeasi dilema am fost si eu, X3, seria 5... nu regret deloc alegerea X3-ului, seria 5 nefiind cu mult mai mare la interior, iar la inceput am fost putin trist ca n-am luat M40i, desi acum dupa 15 luni si peste 60k km, si uitandu-ma la consumuri, a fost the smartest choice M40d-ul. Sa nu mai vorbesc de faptul ca un Stage 1 il face nesimtit de sprinten 😄 

  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

am mers in 2017 cu 520xd, blana totala cu plecare la 3.30 dimineata si pana la Nadlac am avut 9.3%.

4 adulti si bagaje. autostrada la cruise 185kmh (reali 179 pe gps ca e cam maricica eroarea la BMW) iar pe celelalte segmente cat s-a putut. grecale ia 20% sigur in ritmul ala. oricum, sigur dublu, adica 18.6%

 

Link to comment
Share on other sites

Io cu x3-ul daca ii rup fasul, mers cu 200 ( adica maxim:)))))))))) pe autostrada ies la 10% , cel putin la ultima iesire externa atat mi-a iesit, Nadlac Sibiu n-am scazut sub 180 .

Consum cam mare pentru ce performate ofera dar asta e munceste mult ca tina pasul, dar am observat ca motorul se simte bine la 180

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, FiveThreeFive said:

 

Deci, privind simplist, un motor modern turbo "downsized" nu ofera inerent o economie substantiala de combustibil. Cu siguranta, consuma mai putin decat motoarele aspirate cu putere echivalenta de pe vremuri, dar acest lucru se obtine doar la regimuri de functionare tipice utilizarii obisnuite si in limitele vitezelor legale, pentru care sunt optimizate. Cum iesi din acest cadru, prin "omoruri mari", atunci te supui formulei de mai sus.

M30 este un motor primitiv fata de unul de generatie curenta. Totusi, un BMW modern cu motor B48 si putere asemanatoare cu M30 (cca. 184 - 224 CP), desi consuma mai putin in acelasi regim de functionare, nu se poate spune ca este mult mai economic. Diferenta de consum devine insa uriasa la viteze mici.

Cred ca lucrurile sunt prezentate un pic cam prea simplist aici. Diferentele intre un M30 si un B48 sunt extrem de mari. B48 e mult mai eficient la toate regimurile de functionare, chiar si cu tot cu standardul Euro 6 (M30 nu e nici macar Euro 1). Deasemenea, nu cred ca se poate spune ca un motor modern de peste 200cp e optimizat pentru anumite viteze. Asta e valabil pentru motoarele mici, dar cand ai motoare performante si cutii cu 8-9 trepte care merg foarte putin turate la viteze mari, sunt in regim optim si la 160-180 km/h.

Problema aici e fizica, mai precis masa, aerodinamica si cuplul. De-asta combinatia SUV + benzina e cea mai proasta: masa mare, aerodinamica de caramida, cuplu (relativ) mic. Insa iti garantez ca un f30 sau un g20 cu b48 nu ajung sa consume 14% la 180 km/h, ci probabil un 10-11. Si spun de seria 3 pentru ca e comparabila in dimensiune, daca nu chiar mai mare, cu/decat o seria 5 din generatia cu M30. Iar un consum de 10 fata de unul de 14 inseamna o imbunatatire de 30%, ceea ce as zice ca e semnificativ in context.

Link to comment
Share on other sites

@mgi Sunt placut surprins sa aflu ca un F30 serie 3 sau un G30 serie 5, cu motor B48 si non-hybrid, poate fi condus in regim de autostrada cu o medie de numai 10l la 100km.

In niciun caz nu ma asteptam sa consume 14, dar, la doar 10, sunt impresionat.

Link to comment
Share on other sites

un b48 nu consuma nici macar 10% la 180%. cred ca nici la 200km/h nu consuma atat.

mai sus a pus in coleg o poza pe cruise la 180km\h cu un consum de 8.3%.

cu al meu b48 320i am traversat Europa , am avut o medie de 115km/h, in Germania o tineam cam pe la 210km/h. Am ajuns in Romania cu un consum de 7.2%. Acelasi drum cu 520d F10 mi-a luat 5.3%

 

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, mgi said:

La 200 km/h sigur sare de 10, poate chiar 12-13. Rezistenta aerului creste cu pătratul vitezei, deci consumul nu creste liniar. 

tot ce e posibil, ajung in Germania in anul asta si chiar am sa ma uit

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Se fac confuzii mari intre atinsul ocazional al unei viteze si mersul realmente constant cu viteza respectiva si eforturile cele mai mari depuse pt a ajunge imediat la viteza aia, daca anterior nu era posibil mersul astfel.

 

Drumul in care am iesit din tara cu 9.3% cu 520xd a fost de aproape 4000km in total si am ajuns acasa cu 7.5%.

Tot 520 g30, acelasi motor cu 520 F10.

Mircea, valabil si pt tine. Un X3 20d, facea drumul ala spus de mine cu aproape 10% 

Clar Nadlac Sibiu este asa cum ai spus tu cu 10%, insa de la Sibiu la Pitesti daca tragi de masina, nu are cum sa scape de minim 50 de ori cu turatia sa ajunga la peste 3500. Si ajungi in Pitesti cu 11-12%

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Viper05 said:

mai sus a pus in coleg o poza pe cruise la 180km\h cu un consum de 8.3%.

13 hours ago, edit said:

Se fac confuzii mari intre atinsul ocazional al unei viteze si mersul realmente constant cu viteza respectiva si eforturile cele mai mari depuse pt a ajunge imediat la viteza aia, daca anterior nu era posibil mersul astfel.

@Viper05 Ai auzit probabil de Toma Necredinciosul; cred imi este o ruda nu foarte indepartata. In poza de mai sus, mentionata de tine, despre care inteleg ca este a unui G30 Hybrid cu motor B48,  eu vad un consum mediu de 8,3 l/100Km si unul instantaneu de 11,9 l/100Km. Nu am informatii despre momentul in care a fost resetat consumul mediu si nici despre ritmul de condus incepand cu acel moment. Dar atat timp cat e Hybrid, nu comparam mere cu mere; energia necesara accelerarilor o ia preponderent din cea recuperata la decelerari / franari.

In clipul de la link-ul de mai jos, un sofer testeaza un G20 420i pe autostrada in Germania. Banuiesc ca nu e un Hybird - dar nu sunt sigur. Filmul dureaza 13 minute si mi se pare relevant intrucat circula in regim de autostrada, in spiritul bine enuntat mai sus de @edit.

  1. a plecat cu masina avand o medie de consum 10.7 l/100Km, iar dupa cele 13 minute media a ajuns la 10.9 l/100Km. Iarasi, nu stim cand a resetat, dar se poate concluziona ca media pe test a trecut sensibil de 11 l/100Km;
  2. intre min. 4:12 si 4:33, o tine relativ constant in jurul a 160-163 Km/h, pe un drum neinclinat. Consumul instant variaza in functie de cum se joaca cu acceleratia, dar este evident ca incearca sa o tina stabilizata, pentru ca soferul se concentreaza sa butoneze ceva. Pe acel segment, consumul trece de 10 l/100Km;
  3. intre min. 2:38 si 3:00, merge relativ constant cu 235+ Km/h (si pare a fi un pic in vale), iar consumul per segment este in zona a 17 l/100km;
  4. pe parcursul testului a mers si cu peste 235 Km/h, dar si cu cca. 110 Km/h in zonele cu restrictie. Din pacate, la prostiile de borduri digitale nu stiu unde sa citesc (daca afiseaza) rulajul total sau jurnalier, sa pot calcula viteza medie in test, dar ma astept sa nu fie foarte departe de 180 Km/h.

https://www.youtube.com/watch?v=vsWwzQ7Aqgk

Nu vreau sa afirm ca e imposibil ca un BMW non-Hybrid cu B48 sa consume mai putin de 10 l/100Km, condus in regim de autostrada in jurul vitezei de 180 Km/h. Nu am o astfel de masina si nu pot vorbi din proprie experienta. Totodata insa, am inca motive sa fiu sceptic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

"Nu vreau sa afirm ca e imposibil ca un BMW non-Hybrid cu B48 sa consume mai putin de 10 l/100Km, condus in regim de autostrada in jurul vitezei de 180 Km/h. Nu am o astfel de masina si nu pot vorbi din proprie experienta. Totodata insa, am inca motive sa fiu sceptic."

 

raspund eu aici.

am fost la Constanta acum o sapt cu A6, motor echivalent lui B48. si la dus si la intors mi-a luat 9.5% cu cruise la 160kmh, ocazional peste viteza asta. 2 pers la dus, una la intors. un pic de bagaje.

 

imi tot fac planul ca peste 3 saptamani plec in concediu si pt ca am drum dintr-o bucata Comarnic-Vaduz, va trebui sa calaresc A6-le bine de tot. fac plinul in Bucuresti 75 de litri, o las pe fiica mea in comarnic si a doua zi plec spre Vaduz si ma tot gandesc daca o sa ajung in Nadlac cu aia 75litri.

ok, o sa merg incet pana la Comarnic, insa a doua zi dimineata ii dau urat in nas. autostrada Sibiu-Nadlac o sa o merg la 180 si comarnic Sibiu o sa merg cat pot si ca sa imi ajunga aia 75 litri ar insemna un 11% pt intreg segmentul Bucuresti-Comarnic-Nadlac, 670km.

Si nu am un motor gurmand pt ca poate realiza si ceea ce e in poza atasata. 

received_880424780308883.jpeg

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

M-as baga si eu in discutia asta de consum la a mea, dar efectiv nu stiu, am doar un singur drum mai lung cu ea din martie de cand o am :)), Craiova Bucuresti si aveam consum de 9.6, mers pe modul sport, adica pe benzina si in Bucuresti pe electric si pe A si DE constant cu 150 km/h( rar depasesc viteza asta ca urla nebuna in dreapta cand nu doarme :)) )

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.