Jump to content

Maserati Grecale Modena


edit

Recommended Posts

@FiveThreeFive

Ai dreptate in legatura cu consumul instant, m-am grabit ca fata mare la maritat. uite atasat o poza cu b48 afara din oras si inauntru, se vede clar pe grafic cand am intrat in oras.

nu am facut test la 180km/h dar nu stiu de ce am impresia ca ia sub 10%

IMG_8882.jpeg

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

Si pentru ca e prea cald si nu adorm, am zis sa va mai enervez putin.

Am comparat statistca consumurilor raportate pe spritmonitor.de pentru F82 BMW M4 Coupe Competition, cu cele pentru Chevrolet Camaro Mk6 SS.

Pe de o parte avem un motor BMW S55B30 de 3000 cmc cu toate chichitele tehnologice posibile, iar pe de cealalta parte un V8 model LT1, de care rad si curcile din curtea BMW: 6162 (!) cmc, fara turbina, fara nimic echivalent Valvetronic, doar 2 supape pe cilindru, axa cu came in bloc, distributie cu tije si culbutori. BMW-ul dezvolta 450 CP si 550 Nm, iar Camaro 453 CP si 617 Nm. Sunt foarte apropiate ca dimensiuni si greutate, iar in testele pe circuite de viteza sunt cam umar la umar.

Interesant este ca media de consum pentru M4 este de 11.51 l/100Km (din raportarile a 33 posesori), iar pentru Camaro de 12.17 l/100Km (din raportarile a 63 de posesori). Un rezultat care aduce un miros greu peste abordarea europeana super high-tech, atat de complexa incat fiabilitatea si durabilitatea sunt mult sub V8-ul primitiv al americanilor.

Cam mult zgomot, pentru o economie reala de combustibil de nici 6%. Secretul sta ascuns undeva in tainele profunde ale termodinamicii.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Apropo de costul reviziei.

La masina s a lucrat fix 3 ore (am stat acolo si am vazut ce se face la masina) din care pana in 2 ore a fost revizia insasi si mai bine de o ora a fost un update de soft si aplicarea unui buletin mecanic la franele fata pt ca scartaiau uneori atunci cand frana nu era aplicata.

M au pus sa platesc 3 ore de manopera desi normal era sa ma puna sa platesc 2 ore. Nu stau in cei 560 de lei furati, dar principial nu ma simt bine. In fond, noi muncim pt banii astia si nu am gasit niciodata nici 10 lei pe jos.

Sunt sigur ca nu ar comenta, deoarece lucrurile sunt clare, insa imi e si jena sa ii abordez.

Pe de o parte cei 560 de lei reprezinta aproape o zi de munca de-a sotiei si ea isi fute creierii si sanatatea pt ei si efectiv ma roade asta.

A mai fost o chestie, poate in fapt e paranoia mea.

Cand am luat masina, mecanicul care a lucrat la ea se uita super lung la mine si ma fixa din priviri desi stateam la 5 metri distanta cand lucra la masina si am si interactionat de multe ori. Apoi harbul a mers sa i se spele exteriorul si iar am fost tintuit de alti ochi.

Sentimentul meu a fost ca se astepta bacsis de catre ambii insi si chiar m am simtit prost ca nu am dat. Se practica asta la reprezentante??

 

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, FiveThreeFive said:

atat de complexa incat fiabilitatea si durabilitatea sunt mult sub V8-ul primitiv al americanilor.

Nu e chiar asa, V8-ul despre care vorbesti tu n-are nicio legatura cu cel traditional. Are injectie directa, isi opreste si porneste automat jumatate din cilindri ca sa faca economie, are VVT, si asa mai departe. In mod sigur e mai rezistent decat un motor BMW, dar e posibil sa fie si mai scump de facut. Si in plus, nu se poate vinde in UE din cauza emisiilor 🙂

1 hour ago, edit said:

Sentimentul meu a fost ca se astepta bacsis de catre ambii insi si chiar m am simtit prost ca nu am dat. Se practica asta la reprezentante??

Eu n-am dat niciodata, dar sunt convins ca exista unii care dau..

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

I am dat unuia o bancnotă de 10,la Unterberger în Austria,🙂🙂 revizie ulei și lichid frână. 

Cred ca a fost cea mai fericita zi din viata lui,alerga pe lângă mașină sa mai șteargă 2 picături de apă pe plafon după ce au spalat o 😀

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, edit said:

Sentimentul meu a fost ca se astepta bacsis de catre ambii insi si chiar m am simtit prost ca nu am dat. Se practica asta la reprezentante??

 

 

Bani nu am dat niciodata, insa, managerul de la Bavaria imi e prieten si imi cere stick-ul cu muzica pe care-l am in masina, sa copieze cativa gb de muzica noua ce am pus pe el de la ultima vizita. Ii place muzica house, afro etc. Nu m-a taxat niciodata pt update de soft, refill la lichid de parbriz etc

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, mgi said:

Nu e chiar asa, V8-ul despre care vorbesti tu n-are nicio legatura cu cel traditional. Are injectie directa, isi opreste si porneste automat jumatate din cilindri ca sa faca economie, are VVT, si asa mai departe. In mod sigur e mai rezistent decat un motor BMW, dar e posibil sa fie si mai scump de facut. Si in plus, nu se poate vinde in UE din cauza emisiilor

@mgi LT1 V8 de pe Camaro este totusi un motor modern, care trebuie sa fie conform cu exigentele de poluare din ziua de astazi - altfel nu se poate vinde. Deci este normal sa aibe injectie directa si alte tehnologii curente. Cred ca nimeni nu se astepta sa vina cu carburatoare. Totodata insa, pastreaza arhitectura traditionala V8 americana: fara turbo, capacitate cilindrica uriasa, 2 supape per cilindru, etc. Gratie careia are o fiabilitate net superioara S55-ului.

In ceea ce priveste emisiile, este conform cu norma Euro 6, fix la fel ca si S55. Din 2018 BMW a facut S55-ul Euro 6d Temp compliant. General Motors nu si-a mai batut capul, pentru ca oricum urma sa scoata Camaro din fabricatie in 2023, asa ca l-a vandut in Europa cat timp Euro 6 a fost acceptat (parca pana prin 2021).

In ceea ce priveste pretul, un motor LT1 "crate engine" costa in prezent la General Motors $11,495.95 - dar poti sa il iei astazi la promotie cu $9,656.54. Crate engine inseamna motorul cu anexe si cu ECU, gata sa il montezi pe ce sasiu vrei tu.

Pe de alta parte, daca trebuie sa schimbi motorul la un M4, un S55B30 "short block" p/n 11002433194 se gaseste la bavauto.ro cu 87,260.86 lei. Scotand afara TVA si convertind in USD ajungi la peste $16,000. Iar ceea ce primesti este "short bloc", adica motorul fara accesorii. Din orice unghi privesti, LT1 este foarte ieftin.

Suntem cu totii fani BMW. Dar, din multe puncte de vedere, trebuie sa acceptam faptul ca GM a reusit ceva spectaculos cu LT1, in comparatie cu S55.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu ma refeream la costurile de productie, nu cele de vanzare 🙂 Motorul s-a vandut in UE pana in 2019, si estimez ca nu se poate face compatibil cu Eu6d, sau e mult prea scumpa operatiunea. De-asta si BMW a renuntat la N55 si l-a inlocuit cu S55 pe toata linia. 

Da, una peste alta e un motor reusit, dar e rezultatul a multi ani de dezvoltare pe motoare de genul asta. La noi, asta e, UE vrea motoare mici. 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, mgi said:

La noi, asta e, UE vrea motoare mici. 

UE vrea? :))))) Pai pe forum si pe toate grupurile de FB se discuta/ se plange lumea de consum la 2L… iti dai seama ce ar fi daca ar avea majoritatea 3L?! Lacrimi si suspine, in oras si pe serpentine!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Onnix said:

UE vrea? :))))) Pai pe forum si pe toate grupurile de FB se discuta/ se plange lumea de consum la 2L… iti dai seama ce ar fi daca ar avea majoritatea 3L?! Lacrimi si suspine, in oras si pe serpentine!

pai cand acciza e aproape 50% 🫤

Link to comment
Share on other sites

Fostul meu 2.0BITDI cu stage 1 de 300cp consuma la fel cat imi ia M40D ( pe SUV! ) cu stage 1 de 380cp. 

De bacsis n-am auzit niciodata la reprezentanta. Tot timpul am primit masina curata/spalata ( doar exterior ce-i drept ) si cu plinul de lichid de parbriz. O singura data nu au putut sa o spele, si si-au cerut scuze, ca a fost foarte aglomerat si aveau mai mult masini de predat in aceea zi.

Link to comment
Share on other sites

Nu am dat niciodata si nici nu mi-a fost spalata masina la Proleasing/Bavaria.

Diferenta e ca eu sunt acel tip de 1.85m care nu sta la discutii prea mult, iar daca nu reactioneaza in timp util iar raspunsurile sunt "da, o sa vedem", "in functie de timp, verificam", reactionez pasiv agresiv si au numai de pierdut. 

Cu stilul asta am salvat vreo 420 lei pe o verificare ventilatie pe care mi-o impuneau la fostul 530i si vreo 550 lei la verificare si calibrare ACC la un x3 de-al lui tata, desii singurul lucru care era problematic era suportul de numar pus prost care obtura unghiul radar.

Au inceput cam toti sa aiba mangleala de autovit, d'aia nu stiu la cine sa ma mai duc, dar Oradea imi suna bine :)))

Deh, facut liceul in Berceni, obisnuit cu viata grea.

Edited by Ciprian01
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ciprian01 said:

Nu am dat niciodata si nici nu mi-a fost spalata masina la Proleasing/Bavaria.

Diferenta e ca eu sunt acel tip de 1.85m care nu sta la discutii prea mult, iar daca nu reactioneaza in timp util iar raspunsurile sunt "da, o sa vedem", "in functie de timp, verificam", reactionez pasiv agresiv si au numai de pierdut. 

Cu stilul asta am salvat vreo 420 lei pe o verificare ventilatie pe care mi-o impuneau la fostul 530i si vreo 550 lei la verificare si calibrare ACC la un x3 de-al lui tata, desii singurul lucru care era problematic era suportul de numar pus prost care obtura unghiul radar.

Au inceput cam toti sa aiba mangleala de autovit, d'aia nu stiu la cine sa ma mai duc, dar Oradea imi suna bine :)))

Deh, facut liceul in Berceni, obisnuit cu viata grea.

ORadea e departe, dar din ce am mai citit si pe aici parca, era multa lume multumita de BMW in Ploiesti... nu mai stiu care reprezentanta de acolo sau daca erau mai multe? Ploiestiul e mai aproape 😄

3 minutes ago, Onnix said:

9.2 consum la M840d in ultimii 20.000km parcursi, cam 70% urban 30% extra.

IMG_6575.jpeg

Foarte bun consumul pt majoritar urban. Banuiesc ca nu mergi pe ECO PRO 😄 

La mine media pe ultimii 2500-3000km aprox, sa estimez un 20% urban, 40% mixt si 40% extraurban mers in toate felurile, e 7,5% ( asta pe un SUV cu stage1 )

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sskkaa said:

 

Foarte bun consumul pt majoritar urban. Banuiesc ca nu mergi pe ECO PRO 😄 

La mine media pe ultimii 2500-3000km aprox, sa estimez un 20% urban, 40% mixt si 40% extraurban mers in toate felurile, e 7,5% ( asta pe un SUV cu stage1 )

Doar comfort si adaptive ori sport. Arata grafic cu albastru daca era ceva in eco pro. Totusi, am avut 35 secunde cand a functionat start/stop… e de apreciat :))))

E ok la Proleasing Ploiesti.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Onnix said:

Doar comfort si adaptive ori sport. Arata grafic cu albastru daca era ceva in eco pro. Totusi, am avut 35 secunde cand a functionat start/stop… e de apreciat :))))

E ok la Proleasing Ploiesti.

Ce i ala start stop? 😄 

  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am facut revizia si la A6, cu fix aceleasi elemente ca si la grecale. 5 litri de ulei cu filtrul aferent, filtru de aer motor si filtru habitaclu. 2150 lei inclusiv manopera si tva.

3150 lei la grecale, deci un premium wannabe de 1000 lei care inseamna spre 50%

Am schimbat si uleiul in diferentialul central la A6, masina avand 65k km. Cel din cutie il schimbasem la 60k.

Poate va aprecia vreun roman cand va fi sa o vand, la primavara.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Am facut sambata drumul comarnic vaduz.

In poza este ceea ce mi-a iesit ca si parametri.

Am bombardat urat cu plecare de la 3.30 dimineata. Pana la sibiu am reusit medie de 86kmh si apoi pana la destinatie media mi-a oscilat intre 115 si 120kmh

Am pierdut ceva vreme la vama, o mica coada in ungaria, una prin austria si pe centura munchen.

Pana la sibiu am mers cum s a putut..nu prea mai am baza in mine noapte, ca ma lasa si ochii, plus ca nu stiam drumul. Autostrada la noi 180.

Ungaria initial timid la 160kmh pe cruise, apoi am urcat 160-180.

austria initial timid la 140, am urcat apoi la 150 si ulterior la 160. Cand imi dadeam seama ca exagerez, coboram la 150 si uneori la 140.

Germania e un veceu. Vii cu 220, aia dau semnal si iti ies in fata. Sau merg ca boii de km intregi pe banda de viteza cu 140-150.

 

received_1558383718423728.jpeg

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

gata, comandai 550e.

nu am vrut deloc hibrid, insa nu am avut incotro. am acceptat varianta asta pt ca indiferent de motorizare, G60 are acelasi portbagaj de 520litri. pare logic acum, pt ca platforma e una modulara, facuta sa nu fie necesara improvizarea si sa pui motorul electric in portbagaj, ci sub portbagaj etc.

altfel, daca nu aveam portbagaj, efectiv ramaneam fara optiuni. luam un 540d.

de incarcat o voi incarca la birou.

culoarea e asta si de bifat pe ea, am bifat absolut tot ceea ce imi place si imi trebuie, fara sa mai existe nici macar un optional care sa imi faca cu ochiul putin si sa nu fie pe masina.

evident, am problema geamurilor de proasta calitate, fara posibilitatea sa le pui cu izolare termica si acustica.

nu poti pune pe spate airbaguri torace la bmw, asa cum am pus optional anterior pe audi si se putea si pe mercedes.

ma supara f tare chestiile astea 2.

si mai am problema ca ma intorc iar la tabla goala cu sunet de portiere de logan cand le inchizi. la fel si capacul de la portbagaj.

ma mai supara si cele aproape 2.3 tone pe care le are masina. sunt curios daca o fi in stare sa vireze. i-am pus stabilizatoare electrice pt ruliu care sper sa mai compenseze

 

 

image.jpeg

Edited by edit
  • Like 1
  • Hot!! 2
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, edit said:

gata, comandai 550e.

nu am vrut deloc hibrid, insa nu am avut incotro. am acceptat varianta asta pt ca indiferent de motorizare, G60 are acelasi portbagaj de 520litri. pare logic acum, pt ca platforma e una modulara, facuta sa nu fie necesara improvizarea si sa pui motorul electric in portbagaj, ci sub portbagaj etc.

altfel, daca nu aveam portbagaj, efectiv ramaneam fara optiuni. luam un 540d.

de incarcat o voi incarca la birou.

culoarea e asta si de bifat pe ea, am bifat absolut tot ceea ce imi place si imi trebuie, fara sa mai existe nici macar un optional care sa imi faca cu ochiul putin si sa nu fie pe masina.

evident, am problema geamurilor de proasta calitate, fara posibilitatea sa le pui cu izolare termica si acustica.

nu poti pune pe spate airbaguri torace la bmw, asa cum am pus optional anterior pe audi si se putea si pe mercedes.

ma supara f tare chestiile astea 2.

si mai am problema ca ma intorc iar la tabla goala cu sunet de portiere de logan cand le inchizi. la fel si capacul de la portbagaj.

ma mai supara si cele aproape 2.3 tone pe care le are masina. sunt curios daca o fi in stare sa vireze. i-am pus stabilizatoare electrice pt ruliu care sper sa mai compenseze

 

 

image.jpeg

Felicitari, arata cam bine. asteptam prezentarea ei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.