Jump to content

Bmw E60 M47 Urca greu in ture (problema ciudata)


Recommended Posts

Salutare, marti 21.02.2023 m-am apucat sa demontez galeria de admisie + injectoare la masina mea pentru a schimba garnitura de la capac culbutori, totul a decurs ok fara a intampina vre-o problema, am desfacut injectoarele unu cate unul si am schimbat oringu-rile anti praf si saibele de foc, am curatat patul pe care se aseaza saiba de foc, am inlocuit garnitura de capac care era sticla, si am repus totul la loc, injectoarele le-am pus in aceeasi ordine, am remontat totul la loc (rampa injectie, carcasa filtru aer, galeria de admisie, am cuplat absolut toti senzorii, de la ax came, cel de la rampa, cel de la senzor presiune galerie admisie, furtunas egr, absolut tot) i-am dat o cheie si a pornit absolut normal masina, motorul functioneaza perfect, am iesit la o tura si surpriza turbina intra foarte foarte tarziu, abia la 3000 de ture incepe sa faca presiune, am reverificat absolut totul (nimic ratat), am probat cu o pompa de vacuum egr-ul, tineĀ  presiune foarte bine, am inlocuit senzor de galerie cu unul nou, mi se parea ca masina nu evacueaza gaze cum trebuie (scoate foarte multe gaze pe epurator), i-am demontat toba din cele 3 suruburi cu tot cu dpf si fi catalizator, tot asa se tureaza..... Am verificat brecheti care tin injectoarele m-am gandit ca le-oi fi pus invers insa nu ai cum....am scos senzorul de temperatura aer admisie si am bagat fum cu o masinarie pentru a vedea daca nu cumva sa spart galeria de admisie sau capacul de culbutori, nimic) nu da fum pe nicaieri....Dintr-o masina care a functionat perfect am facut logan 1.4 care abia trage pana la 3000....Ceva ideei sfaturi? Am pus diagnoza ista pe masina totul pare ok, toti senzorii functionali, insa turbina se incarca foarte putin la turatii joase, 0.2 bar 0.4 bar ( adica 1.2-1.4 cu preisunea admosferica) Dupa 3000 de ture se incarca ok, doar ca eu nu am avut absolut nicio treaba cu turbo, nu l-am atins, nu i-am scos mufe nimic....Inainte de operatiune masina functiona in parametrii, in weekend am fost la munte dus-intors 450 km mers perfect, schimbat si uleiul inainte de drum! Motorul la interior arata foarte ok din punctu meu de vedere (va atasez poza)...Turbina a fost reconditionata la auto-balancing ad total acum 10-12 mii km....Sa nu o mai lungesc, Coduri de erroare pe tester la motor 0, gaze cam multe pe epurator (nu stiu daca inainte dadea chiar asa multe), se tureaza liniar insa foarte greu, intre 1700 ture si 3000 te rogi de ea, dupa 3000 face boost si trage ok zic eu....Ce naiba poate fi? Am demontat turbina si luni o trimit la verificat insa ma gandesc ca nu are ce sa pateasca stand pe loc in garaj....

WhatsApp Image 2023-02-21 at 18.58.37.jpeg

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, bimmer90f30 said:

Cand ai demontat turbina ai dat jos actuatorul?

Pai nu am demontat turbina prima data, nu am avut treaba cu turbo, aseara am demontat-o sa o trimit luni la verificat, a fost reconditionat si actuatorul acum 15 000 cu tot cu turbina, aseara le-am daomontat impreuna (actuator si turbo), am facut si un test, am scos siguranta si am pus un prieten sa imi tina tija cu mana, tot asa face presiune mica la turatie joasa.....Problema e ca eu nu am umblat la turbo in prima faza, schimbi garnitura de capac si crapa turbina? Ceva nu se leaga....

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, DanielNitu said:

am facut si un test, am scos siguranta si am pus un prieten sa imi tina tija cu mana, tot asa face presiune mica la turatie joasa....

Ce ai urmarit sa vezi cu testul de mai sus scotand si siguranta? Sau mai direct, daca ai pus prietenul sa tina tija ce trebuia sa se intample si nu s-a intamplat?

Ā 

Eu cred ca e de la actuator daca a fost fie separat din lipsa de spatiiu la demotare, remontare turbina. Fie e altceva.Ā 

Senzurul MAP are mufa bagata? a fost si el curatat... (eventaul)?

Edited by bimmer90f30
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ce ai urmarit sa vezi cu testul de mai sus scotand si siguranta? Sau mai direct, daca ai pus prietenul sa tina tija ce trebuia sa se intample si nu s-a intamplat?

Ā 

Eu cred ca e de la actuator daca a fost fie separat din lipsa de spatiiu la demotare, remontare turbina. Fie e altceva.Ā 

Senzurul MAP are mufa bagata? a fost si el curatat... (eventaul)?

Senzorul map a fost schimbat ''am scris mai sus'' initial am crezut ca citeste balarii...Actuatorul are un capac si nu a fost demontat sau umblat acolo, turbina este jos in stanga nu am avut treaba cu demontatul la turbo sau vre-o interventie asupra ei....i-am impuns tija manual ca sa vad daca face bust mai mare la turatii joase, face cu 0.1 0.2 bar mai bine insa tot putin....nici la 3000 de ture nu face wow boost, maxim 0.6-0.7 bar, pe tester imi arata 2.4 valoare normala la turatii peste 1800....Ā 

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, DanielNitu said:

.i-am impuns tija manual ca sa vad daca face bust mai mare la turatii joase, face cu 0.1 0.2 bar mai bine insa tot putin....

Boostul de care vorbesti unde il citeai? In DDE? Ce siguranta ai avutĀ  scoasa?

Sau ai avut manomentru? Unde l-ai montat? Sunt curios cum ai procedat.. pe de alta parte daca zici ca de tiurbina nu te-ai atins, turbina trebuie scoasa din orice suspiciune, inclusov pseudo-testarea cu prietenul; problema e in alta parte.

Ai pus senzorul vechi MAP inapoi?

Ca idee, nu cred ca mai am alte sugestii..

De aici il las pe "prietenul" @Alisa preia problema ta. Sunt sigur ca v-a avea numai idei bune.

Voi urmari cu interes topicul tau.Ā 

Te rog sa revii cu rezolvarea problemei cand o gasesti. Am si eu acelasi motor.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, bimmer90f30 said:

Boostul de care vorbesti unde il citeai? In DDE? Ce siguranta ai avutĀ  scoasa?

Sau ai avut manomentru? Unde l-ai montat? Sunt curios cum ai procedat.. pe de alta parte daca zici ca de tiurbina nu te-ai atins, turbina trebuie scoasa din orice suspiciune; problema e in alta parte.

Ai pus senzorul vechi MAP inapoi?

Ca idee, nu cred ca mai am alte sugestii..

Dr aici il las pe "prietenul" @Alisa preoa problema ta.

Voo utmari cu interes topicul tau.Ā 

Te rog sa revii cu rezolvarea problemei cand o gasesti. Am si eu acelasi motor.

Am citit presiunea data de senzorul de pe galeria de admisie, apoi am montat un manometru pe furtunul de la intercooler cel din stanga unde vine montat senzorul de temperatura aer admisie, pe manometru abia misca acul la 2000-2500 de ture, si eu as fi vrut sa scot turbina din calcul insa daca ea nu face boost numai am alte idei.....Am crezut ca sa fisurat galeria sau capacul de culbutori de aceea am facut testul cu fum, nu suiera nu da ulei pe nicaieri, inafara de turbina nu am alta idee, Senzorul map l-am lasat inital pe cel vechi apoi l-am schimbat cu unul nou, ambele vad in DEE aceleasi valori, deci exclus senzorul....daca pierdea presiunea pe undeva trebuia sa se auda parerea mea sau sa dea presiunea pe undeva, nu da pe nicaieri.....Revin Luni seara sau Marti dupa ce trimit turbo la verificat, insa imi este greu sa cred si mie ca este de acolo....De aceea am intrat aici sa vad daca mai aveti si alte idei....Nu sunt mecanic expert insa nu am scos decat 5 mufe de pe masina si am schimbat o garnitura ce mama naibii puteam gresi? bun greseam ceva, trebuia sa ia o erroare ceva, nimic! Ma repet singuru lucru care mi se pare anormal este cantitatea de gaze scoase pe furtunu de la epurator...Nu am demontat ax came nu am umblat la absolut nimic, galerie admisie data jos, injectoare scoase si repuse in aceeasi pozitie si capac culbutori....am facut proba si cu mufa la debitmetru scoasa, merge si mai rau.....in prima faza crezusem ca e de la debitmetru aer....insa nu are treaba....

Edited by DanielNitu
Link to comment
Share on other sites

Eu nu stiu ca nu am incercat dar poate daca pui un aparat de masura pe mufa de la turbina vezi daca macar DDE-ul ii da comanda pe ceva fire.. /nu ca s-ar putea sa fie semnal PWM adica semnal-puls care nu e masurabil decat cu osciloscopul..

Pe la EGR ai umblat?

"If the exhaust-gas recirculation valve does not close properly in rest state, the turbine loses exhaust gas and thus driving power. This means that the required turbo-charging pressure is not reached.

@Mircea-SiĀ nu cred ca ma insel daca presupun ca la M47 si pe E60 turbina are mufa cu fire nu solenoid.. sa fie furtun..

EGR ul in schimb are solenoid deci furtun.. šŸ‘

Ā 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mircea-Si said:

Cu siguranta ai inversat ceva furtune de vacuum la montaj, ar fiĀ  prea mare coincidenta sa se strice ceva asa din senin.

Nu are vacumuri, decat la egr si la calapete adimisie care sunt anulate si la tampoane motor, turbo are actuator electronic, nu are vacuumuri pe altceva šŸ˜

36 minutes ago, bimmer90f30 said:

Eu nu stiu ca nu am incercat dar poate daca pui un aparat de masura pe mufa de la turbina vezi daca macar DDE-ul ii da comanda pe ceva fire.. /nu ca s-ar putea sa fie semnal PWM adica semnal-puls care nu e masurabil decat cu osciloscopul..

Pe la EGR ai umblat?

"If the exhaust-gas recirculation valve does not close properly in rest state, the turbine loses exhaust gas and thus driving power. This means that the required turbo-charging pressure is not reached.

@Mircea-SiĀ nu cred ca ma insel daca presupun ca la M47 si pe E60 turbina are mufa cu fire nu solenoid.. sa fie furtun..

EGR ul in schimb are solenoid deci furtun.. šŸ‘

Ā 

II da comanda, i-am dat din tester action test la actuator si il misca de 6 ori pe secuna, am verificat si vizual si se misca ok.....mai mult ca sigur a inebunit turbo dintr-o data, va tin la curent luni....cu 0.2 boost la turbo e normal sa nu traga... Am mers si cu furtunu la egr scos pt ca e dinala mecanic, adica cu el pe inchis si tot asa face, am pus o pompa de vacuum pe el si tine bine membrana nu scapa, am verificat si pompa de vacuum la furtunu de egr si face vacuum.... Egr nu e, Map nu e, Debitmetru nu e, Ori capac culbutori spart sau galerie de admisie, ( si pe astea le-am verificat cu fum si nu par sa scape, insa una e cu fum alta e cu presiune) Doar ca ma gandesc ca trebuia sa se vada daca scapa, sunt deasupra nu pe sub motor.....Nu stiu ce sa mai cred, va tin la curent!

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, bimmer90f30 said:

Ti-am pus mai sus un citat din care reiese ca daca EGRul nu se inchide gazele necesare turbinei vor fi insuficiente. Ai verificat daca EGR-ul se deschide si inchide?

Da da....lucreaza ok, am si verificat cu el inchis, si tot nu face boost....daca ii scoti furtunu de vacuum el nu se mai deschide, deci trebuia sa faca boost, nu se intampla....nu este de la egr din pacate.....

Link to comment
Share on other sites

Problema rezolvata, turbina ok nu avea absolut nimic!

Problema a fost de la injectoare pentru ca sunt destept si am zis ca inainte de montaj sa le curat si ''Le-am Curatat"

Am folosit o perie rotativa pe un flex cu acumulator si le-am facut ''noi'' inainte de montaj!

Ciudatenia este ca masina mergea super rotund numai ca in sarcina nu faceau fata,Ā 

Cumparat diuze noi bosch si schimbate personal, acum spui ca este alta masina si fata de prima data, aveam un tremurat al schimbatorului de viteze de cand am luat-o de care numai scapam, acu sa rezolvat si numai misca, cu toate ca schimbasem si tampoanele de motor si cel de la cutie cu 4 luni in urma!

Deci pt cei care va mai reparati masinile acasa si scoateti injectoarele, mai bine le lasati exact asa cum sunt murdare, sau va duceti la profesionisti care au masina cu ultrasunete sau alte optiuni...Va multumesc tuturor pentru sfaturi.....Se poate inchide!

Link to comment
Share on other sites

Se curata foarte bine, Ć®nsă niciodată nu se curata vĆ¢rful pe unde pulverizează asa cum ai făcut tu.Ā 
Ā 

Da, se curata foarte bine cu ultra sunete.Ā 
Ā 

Teoretic se reglează pe banc după ce pui duze noi.. dar daca zici ca merge ok, e bine.Ā 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, DanielNitu said:

sau va duceti la profesionisti care au masina cu ultrasunete sau alte optiuni...

Care alte optiuni?

Baia de ultrasunete e singura optiune. Nu baga nimeni nimic pe duzele alea din varf.. orice largire sau deformare a duzelor (a "palniilor" duzelor are efect asupra amestecului carburant..) inseamna ca e bun de pus la gunoi.. duza...

Interesant e de aflat cum de ti-a trecut prin cap sa umbli iar la injectoare? Ai cautat pe net

Cat sunt niste duze noi?

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/27/2023 at 8:21 PM, WIN60 said:

Se curata foarte bine, Ć®nsă niciodată nu se curata vĆ¢rful pe unde pulverizează asa cum ai făcut tu.Ā 
Ā 

Da, se curata foarte bine cu ultra sunete.Ā 
Ā 

Teoretic se reglează pe banc după ce pui duze noi.. dar daca zici ca merge ok, e bine.Ā 

Poate la alt model de injector se regleaza pe banc, nu prea ai ce sa reglezi vine pulverizatorul si cuiul in kitul nou, piulita se desface si se strange pana la capat, nu e ca si cum ai putea sa o lasi mai desfacuta sau mai stransa, oricum eu i-am facut semn si am strans-o tot la fel cum am si desfacut-o....

Am sunat la cei de pe Cutitul de Argint, am un prieten acolo care lucreaza la Tagi (taji) ma rog si mi-a zis ca la acest model nu ai de reglat nimic daca schimbi decat diuza de pulverizare...

Link to comment
Share on other sites

On 2/28/2023 at 1:12 AM, bimmer90f30 said:

Care alte optiuni?

Baia de ultrasunete e singura optiune. Nu baga nimeni nimic pe duzele alea din varf.. orice largire sau deformare a duzelor (a "palniilor" duzelor are efect asupra amestecului carburant..) inseamna ca e bun de pus la gunoi.. duza...

Interesant e de aflat cum de ti-a trecut prin cap sa umbli iar la injectoare? Ai cautat pe net

Cat sunt niste duze noi?

Diuzele noi sunt in jur de 200 lei bucata pe bosch, folosisem diferite tipuri de aditiv pt curatare inainte (protec, valvoline etc...) nu se compara cu diuze noi, e ca si cum ai schimbat cu injectoare noi noute, va asigur ca nu este placebo!

Nu m-am gandit singur sa umblu din nou la injectoare, am mai sunat in stanga si in dreapta pana cand un prieten mecanic ma intrebat, cand ai scos injectoarele ai pus perie de sarma ceva pe ele? Si atunci mi-am dat seama ca e de acolo, mi-a explicat ca si el a patit exact asa cu un logan!

Era prea mare coincidenta sa cada turbina mai ales stand in garaj (mai ales ca fusese reconditionata cu tot cu actuator), am zis ca oricum numai am ce sa pierd si aveam de mult in cap sa schimb diuzele odata si odata!

Facut ieri un drum Bucuresti-Pitesti si retur, consum autostrada mers 130, 160 in unele portiuni, 5,3%, acelasi drum acum 2 luni consum 7,1 acelasi stil de mers....

E o placere sa te plimbi cu o masina care trage in mintile ei.....Chiar nu imi dadeam seama ca e puturoasa inainte de asta, adica mi se parea ca merge cat se poate de bine, ca sa ma exprim mai bine are cuplu foarte foarte jos in ture acum, cred ca asta este descrierea perfecta!

Sper doar sa nu ma lase ambreiaju acum ca are cu totu si cu totu alt cuplu :))Ā 

Ā 

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, bimmer90f30 said:

Imi arati si mie cu, ce scula ai scos injectoarele la M47.

Nu le-am schimbat inca dar chiar vreau sa le schimb pe toate in vara asta!Ā 

Multumesc.

https://bjctools.ro/produs/presa-extractor-extras-injectoare-blocate-mercedes-cdi-si-bmw/?gclid=EAIaIQobChMI5Maf_-HJ_QIVC_N3Ch1qiQb2EAQYAyABEgJKrfD_BwE

Ā 

Cu ceva de genul acesta, trusa nu imi apartine, mi-a imprumutat-o un prieten, am avut nevoie doar la primul injector din spre fata masinii, celelalte au iesit +/- cu mana...

Primul a avut ulei din cauza garniturii de culbutori uzate si de aceea era blocat, restul au iesit super usor!Ā 

O sa ai alta masina dupa schimbarea de diuze!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, DanielNitu said:

O sa ai alta masina dupa schimbarea de diuze!

Am inteles si iti multumesc.

O sa le cumpar reconditionate complet; sunt prea imbatranite ale masinii. Am tot, perii de curatat scaune, saibe de foc..

Numai scula, am facut una candva, nu am incercat-o, a prins-o rugina..

dar parca imi vine sa iau ceva dedicat.. ma interesa daa distanta intre ghearele alea este pentru acele tipuri de injectoare. Dara asta e deja alta intrebare..

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Aia e bine la modelul asta de injectoare ca le poți recondiționat cum trebuie.. astea piezzo cum am eu, poți doar sa le cureti/reglezi.Ā 
Ā 

Clar o mașina cu injectoarele originale de peste 10-15-20 ani, va avea alt consum cu injectoare noi.Ā 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, WIN60 said:

Clar o mașina cu injectoarele originale de peste 10-15-20 ani, va avea alt consum cu injectoare noi.Ā 

Tocmai asta nu mai "rabd"; consum sub 6 nu mai scot! Nu ca nu trage, tremura sau scutura.. / ma seaca consumul pe langa preturile actuale.. ma duce'n sapa.. sau isi sapa ... šŸ™ˆāš°

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.