Jump to content

Informatii necesare reparatie DIY fulie arbore cotit sau vibrochen E46 318d an 2005


Recommended Posts

Salut, vin si eu cu o intrebare.

Recent mi s-a rupt fulia de la vibrochen sau arbore cotit(are doua denumiri) si trebuia inlocuita, am cumparat fulia, am desfacut-o pe cea veche, dar cand am montat-o pe cea noua nu m-am interesat suficient in legatura cu piesele auxiliare necesare si mi s-a rupt partea din interiorul fuliei, iar din cate am inteles dupa patania asta, m-am interesat ca trebuie montat un semering in spatele fuliei noi(in spatele ei, pe partea cu chestia ce intra in motor spre arbore), acum nu am idee. Aici intervine intrebarea, ma puteti ajuta cu cat mai multe informatii necesare in rezolvarea problemei acesteia? Mai precis de ce piese as avea nevoie, fulie odata, apoi semeringul ala sau ce dumnezeu e... Multumesc!

Cum se numeste piesa 4 si de ce mai am nevoie pentru reparatia completa ca sa scap de costuri suplimentare?

Va las o poza mai jos cu o schita ce am gasit-o pe net:

fulie-vibrochen-fulie-arbore-cotit-bmw-e46-a14e018373b305ce5b-0-0-0-0-0.jpg

Edited by RNM
Link to comment
Share on other sites

  • RNM changed the title to Informatii necesare reparatie DIY fulie arbore cotit sau vibrochen E46 318d an 2005

uite aici o discutie mai veche cam pe acelasi subiect.

Eu am schimbat fulia aia ce s-a rupt la un E90 in vara anului trecut. Cumpara Corteco ca sa te tina..

Daca ai intrebari poti sa le pui aici. Iti raspund dupa cum ma pricep..

Piesa cu numarul 4 nu cred ca ai nevoie de ea.. pe ea foarte probabil se "plimba" lantul distributiei..

In schimb trebuie sa te preocupe cum blochezi arborele cotit ca sa previi rotirea cand desfaci sau strangi surubul.. Fabricantul are diferite repere (puncte) de blocare in functie de model, sau daca masina are cutie manuala sau automata..

Surubul acela din mijloc, numarul 2,  este EXTREM de bine strans si trebuie strans la fel EXTREM de bine. Adica trebuie strans la 400 Nm. Cat de tare poti trage de o tubulara cu o extensie de 1,5m... sau mai mult..

 

[Ca idee, ce vrei sa faci nu este treaba de amatori; ..masina trebuie ridicata pe 4 "capre" sa ajungi in zona cutiei de viteze sa poti bloca volantul (daca masina are cutie manuala..) ]

 

A, si inca ceva, daca fulia are 4 suruburi si nu 1 atunci iti trebuie o cheie speciala sa blochezi doar fulia.. si nu se strang la cuplul dat mai sus (...)  dar nu cred ca modelele din 2005 au 4 suruburi..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, bimmer90f30 said:

uite aici o discutie mai veche cam pe acelasi subiect.

Eu am schimbat fulia aia ce s-a rupt la un E90 in vara anului trecut. Cumpara Corteco ca sa te tina..

Daca ai intrebari poti sa le pui aici. Iti raspund dupa cum ma pricep..

Piesa cu numarul 4 nu cred ca ai nevoie de ea.. pe ea foarte probabil se "plimba" lantul distributiei..

In schimb trebuie sa te preocupe cum blochezi arborele cotit ca sa previi rotirea cand desfaci sau strangi surubul.. Fabricantul are diferite repere (puncte) de blocare in functie de model, sau daca masina are cutie manuala sau automata..

Surubul acela din mijloc, numarul 2,  este EXTREM de bine strans si trebuie strans la fel EXTREM de bine. Adica trebuie strans la 400 Nm. Cat de tare poti trage de o tubulara cu o extensie de 1,5m... sau mai mult..

 

[Ca idee, ce vrei sa faci nu este treaba de amatori; ..masina trebuie ridicata pe 4 "capre" sa ajungi in zona cutiei de viteze sa poti bloca volantul (daca masina are cutie manuala..) ]

 

A, si inca ceva, daca fulia are 4 suruburi si nu 1 atunci iti trebuie o cheie speciala sa blochezi doar fulia.. si nu se strang la cuplul dat mai sus (...)  dar nu cred ca modelele din 2005 au 4 suruburi..

Am reușit sa blochez fulia și să o desfac, am cheia aia speciala + blocare volanta, țin sa menționez ca e fulia cu un singur șurub, ala baban. Am reușit sa o demontez pe cea veche și să o montez pe cea noua, dar am înțeles ca trebuie un semering pentru fulie, ceea ce eu nu am avut, iar ca urmare, am montat fulia, cureaua, iar la prima cheie, a început sa balanseze fulia, semn ca a rupt-o din motor, adică s-au dus dracu câteva sute de lei, și din motivul asta am deschis topic-ul asta, de ce piese auxiliare as avea nevoie, acum întrebarea e, de ce as mai avea nevoie pentru fulie, să evit ruperea ei? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RNM said:

Am reușit sa blochez fulia și să o desfac, am cheia aia speciala + blocare volanta, țin sa menționez ca e fulia cu un singur șurub, ala baban. Am reușit sa o demontez pe cea veche și să o montez pe cea noua, dar am înțeles ca trebuie un semering pentru fulie, ceea ce eu nu am avut, iar ca urmare, am montat fulia, cureaua, iar la prima cheie, a început sa balanseze fulia, semn ca a rupt-o din motor, adică s-au dus dracu câteva sute de lei, și din motivul asta am deschis topic-ul asta, de ce piese auxiliare as avea nevoie, acum întrebarea e, de ce as mai avea nevoie pentru fulie, să evit ruperea ei? 

Salut, cel mai probabil ai pus fulia gresit, ea are o cheita care intra in piesa aceea de la vibrochen. Daca ai cheie speciala pentru fulie nu mai trebuie blocat vibrochenul. Simeringul este de la vibrochen, nu are treaba cu fulia.

Link to comment
Share on other sites

damper.

8lYRcTW Note:
The vibration damper is located in the crankshaft with a parallel key.
8XAnfrD Caution!

Danger of incorrect assembly.

Align opening in vibration damper to parallel key.

Insert central bolt when parallel key is noticeably located between opening.

8VMybW8 Installation:

Mount vibration damper and align opening to parallel key.

Install new central bolt.

Position special tool 11 6 310 on vibration damper.

Protect engine bracket from damage.

Insert wood between engine support and special tool 11 6 310.

Tighten down central bolt

Link to comment
Share on other sites

20230302_163102-540x874.thumb.jpg.0cb0166abf49838bcafd416acd317f03.jpg

4 hours ago, RNM said:

de ce as mai avea nevoie pentru fulie, să evit ruperea ei? 

Ti-a raspuns ali inaintea mea. Se pare ca nu te-ai uitat bine pe spatele fuliei vechi. Avea ceva gaura in ea..

La mine nu a fost asa.

Nasol ca trebuie sa mai iei inca o fulie..

Sa ne spui ce ai folosit pana la urma sa centrezi fulia..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 3/2/2023 at 6:22 PM, bimmer90f30 said:

20230302_163102-540x874.thumb.jpg.0cb0166abf49838bcafd416acd317f03.jpg

Ti-a raspuns ali inaintea mea. Se pare ca nu te-ai uitat bine pe spatele fuliei vechi. Avea ceva gaura in ea..

La mine nu a fost asa.

Nasol ca trebuie sa mai iei inca o fulie..

Sa ne spui ce ai folosit pana la urma sa centrezi fulia..

 

On 3/2/2023 at 6:16 PM, Ali said:

damper.

8lYRcTW Note:
The vibration damper is located in the crankshaft with a parallel key.
8XAnfrD Caution!

Danger of incorrect assembly.

Align opening in vibration damper to parallel key.

Insert central bolt when parallel key is noticeably located between opening.

8VMybW8 Installation:

Mount vibration damper and align opening to parallel key.

Install new central bolt.

Position special tool 11 6 310 on vibration damper.

Protect engine bracket from damage.

Insert wood between engine support and special tool 11 6 310.

Tighten down central bolt

Multumesc pentru raspunsuri, o sa revin cu un post nou in legatura cu subiectul asta dupa ce mi ajunge fulia.

  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.