Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

@Mircea-Si salutare, inca n-am apucat sa ma bucur prea mult de masina, pentru ca deabia acuma dupamasa am rezolvat cu CASCO, si n-am vrut sa risc vreun incident minor/major.

Inca nu stiu prea multe despre masina, o descopar incet, incet. Cateva detalii insa mi se par mult mai logice si bine gandite la Passat vs X3:

1) Scaunele, desi sunt "sport" in X3, sustinerea laterala, atat la sezut cat si la spatar e cam o gluma, ma asteptam la mult de la niste scaune sport BMW sa fiu sincer, dar de comode par comode, vedem la drum lung cum se prezinta 🙂, da Passat scaunele erau mai late si cu o sustinere ceva mai buna, chiar daca echiparea era Comfortline, dar avea scaune cu reglaj electric, cu masaj, si erau ergo-comfort ( ergonomice ) - am fost foarte multumit de ele ( desi si aici echiparea Highline ofera cele mai faine scaune )

2) Ruloul care acopera portbagajul, la Passat era cu rame de ghidaj fixe pe lateral, si culisa frumos, doar cu un touch pe partea din spate, se oprea la mijloc, si inca un touch pana la final, frumos, elegant, la X3 il tragi cu mana si il duci pana in capat... mici detalii care nu ar fi costat o avere imho.

3) Camera pentru R, este fixa si vizibila, se va murdari in nestire ( asa am avut si pe Opel Astra J, si tin minte cat de tare ma enervam, pentru ca pe timp ploios sau iarna, se murdarea foarte tare, si cand parcai cu spatele nu mai vedeai nimic, in schimb la Passat, este ascunsa frumos in sigla din portbagaj, si tot timpul este curata cand vrei sa parchezi. Detalii mici, nu foarte scumpe, dar care face o mare diferenta in utilizare...

Despre motor/cutie inca n-am apucat sa vad prea multe, masina merge foarte fin, elegant, sunetul de 6 cil/3000cmc e altceva totusi, n am fortat nota prea tare, dar sincer overall nu ma astept sa fuga mai tare/sau cu mult mai are decat Passatul care avea putin peste 300cp/560nm, si mergea de zici ca era posedat. Din punctul asta de vedere n-am ce sa-i reprosez, nu mi-a dat emotii niciodata 😄 

Link to comment
Share on other sites

Scaunele sport cu ventilatie au alt profil decat cele sport fara ventilatie pe X3. Diferenta este semnificativa. Eu am facut destul de multi km cu G01 cu scaune ventilate si sunt foarte comfortabile in opinia mea, dar suportul lateral este foarte slab (pe X5 am scaune M si diferenta este enorma). Personal, as alege oricand cele cu ventilatie deoarece am avut pe ultimele 3 masini si sunt foarte obisnuit cu ele.

Link to comment
Share on other sites

Am vazut, daca am remarcat bine, ca sunt 4 modele de scaune... cele cu textil/partial piele, cele sport standard, sport cu ventilatie si cele ///M parca.

Nu zic, apreciez mai nou si comfortul, dar parca un pic mai multa sustinere laterala era binevenita. Eh, nu poti fi cu toate, vorba aia... 🙂

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sskkaa said:

2) Ruloul care acopera portbagajul, la Passat era cu rame de ghidaj fixe pe lateral, si culisa frumos, doar cu un touch pe partea din spate, se oprea la mijloc, si inca un touch pana la final, frumos, elegant, la X3 il tragi cu mana si il duci pana in capat...

Cred ca tine de platforma. Eu la 5-ar am la fel cum zici tu la Passat: are niște ghidaje și coboară automat când închid portbagajul. Bonus la BMW touring este deschiderea doar a lunetei, fără sa fie nevoie sa acționez astfel mereu motorul haionului pt orice nimic aruncat rapid în portbagaj.

Link to comment
Share on other sites

@@lin banuiam eu ca trebuia sa iau seria 5... 😄 desi n-am avut probleme cu garda la sol nici cu Passat-ul, posibil sa nu fi avut nici cu seria 5, dar "piticul'' din cerebel a zis ca vrea totusi o garda la sol mai mare, asa ca... X3 a fost, cu bune si cu ... "rele" vorba aia... nu-i vreo tragedie, ca nu umblu la portbagaj de 10 ori pe zi, dar ziceam asa, ca sunt lucruri marunte care conteaza la utilitate, si care ar fi costat foarte putin sa fie implementate.

Link to comment
Share on other sites

Daca m-as hotari sa trec cu totul la jante pe 20, oare se potriveste asta, fiind tot R20:

https://www.roatarezerva.ro/p/set-roata-de-rezerva-bmw-x3-g01-r20-5x112x66-6-cheie-pentru-roti-cric-husa-pentru-cric

Inca n-am desfacut capitonajul de sub portbagaj, sa vad daca se poate organiza cumva punerea rotii dedesubt... ca in portbagaj parca n-as vrea sa o pun. In acest sens, cu roata de rezerva, as putea face trecerea si la anvelope XL, fara RFT... da stiu, am eu piticul meu cu rezerva, chiar daca n-am folosit-o de foarte mult timp, comfortul psihic de a fi cu una la dispozitie daca e nevoie, e mai important 🙂 

Decizii, decizii, decizii...

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg ceva, tu vrei sa renunti la jantele frumoase pe 21 pe care le ai acum, cu cauciucuri RFT, si sa cumperi altele, pe 20, cu anvelope non RFT si sa mai iei si rezerva aia cu toate fiarele alea, cric, chei, si mai stiu eu ce, pe care nu ai unde sa o depozitezi in portbagaj, toate astea ca sa stai linistit? Poate nu am inteles eu bine.

Link to comment
Share on other sites

@raduron10 da  mi a trecut prin cap ideea de a schimba jantele pe 21, cu jante pe 20 ceva model tot OE Bmw. Stiu ca arata superb jantele pe 21, dar ca si talon 35 spate/40 fata mi se pare ( e drept, poate mi se pare doar mie ) ca sunt prea sensibile aa zic asa drumurilor pe care le avem, ca de am mergw doar pe autostrazi ar fi perfect. Ma gandesc si la utilitate, comfort si faptul ca anvelopa cu talon mic e mult mai predispusa la galme/pene, fie ea si RFT.

DAR, mai citind un pic, cautand marimi si masurand, roata de bmw are aprox 72,8cm, pe cand rezerva aia are 71 deci ar fi ceva diferenta, in plus nici n am gasit compartimentare sub portbagaj pentru roata de rezerva pt X3 G01 cum zicea si @mkdan2004, deci ideea avelopelor fara RFT este exclusa.

Asadar, RFT all the way, dar ramane totusi intrebarea... 21 sau 20? :) Still thinking...

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am vazut sau facut galme la RFT si am avut cateva seturi de-a lungul timpului la diverse masini, la non RFT insa da, de mai multe ori. 

Acuma daca prinzi vreun cui smecher nu te mai salveaza nimic dar...nu trebuie gandit asa.

Nu cred ca vei avea mare diferenta de comfort intre 20 si 21, poate doar sa iei de 19, dar ce sens are.

Pana la urma tu decizi cum e mai bine, eu unul nu m-as complica.

Link to comment
Share on other sites

@raduron10 eu nu am mai avut rft pana acum, dar teoretic posibil sa ai dreptate cu diferenta prea mica intre 21 si 20 la comfort. Cat despre galme eu cu anvelope XL n am avut nicio problema pe ultimele 3 masini si aprox 400k km, dar minim de talon a fost 45, raportat la anvelope de 235.

Cea mai mare problema e ca anvelope de iarna rft si cu omologare bmw nu exista pe 21, si nici n as tine 2 seturi de jante... 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, sskkaa said:

@raduron10 eu nu am mai avut rft pana acum, dar teoretic posibil sa ai dreptate cu diferenta prea mica intre 21 si 20 la comfort. Cat despre galme eu cu anvelope XL n am avut nicio problema pe ultimele 3 masini si aprox 400k km, dar minim de talon a fost 45, raportat la anvelope de 235.

Cea mai mare problema e ca anvelope de iarna rft si cu omologare bmw nu exista pe 21, si nici n as tine 2 seturi de jante... 

2 seturi de jante ar fi ideal si cel mai comfortabil, dar e solutia mai scumpa.

Oricum, daca masina numai e in garantie, omologarea BMW nu prea are relevanta, atata timp cat respecti dimensiunile si cumperi un brand bun de anvelope.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, sskkaa said:

Se poate seta cumva ca pe langa faptul ca arata cutia in D sau S, sa afiseze in bord si treapta de viteza? D2/D3, etc...

Din ce stiu eu, nu. Doar in modul sport al cutiei (tragi stanga de joystick) iti arata S1/S2/S3 si Manual - M1/M2 etc.
Exista o aplicatie pentru iOS (nu stiu de android) numita xHP Flashtool. Costa ceva bani, dar, daca faci un flash la cutie, atunci iti va arata si D1/D2/D3.. dar nu m-as baga la asa ceva.

Edited by Edwin
Link to comment
Share on other sites

Am comandat pana la urma un set de jante pe 20, 787M cu anvelope Pirelli PZero PZ4 RunFlat *(BMW). Pur si simplu nu am fost dispus sa dau aproape 8000lei DOAR pe un set de anvelope de vara, si la iarna sa mai iau inca un set de jante + anvelope de iarna. Consider ca oricat de bine arata masina cu jantele pe 21, nu justifica pretul anvelopelor. 

Ieri am facut mutarea definitiva de la Passat, ca am tot alternat intre ele zilele astea, cat a fost si mai frig, pe Passat avand anvelope de iarna. N-am situt ca am adunat atatea prostii prin masina, pana n-am facut curat 🙂

Oricum socul a fost la spatiu interior, cand am pus scanului fetei ( un Britax rotativ 360grd destul de marisor, care oricum sta rear facing ) si am constatat cu stupoare ca pe locul din fata se sta cam la fix, daca e cineva mai mare de 1.8m, sau cu picioare mai lungi, va sta foarte incomod. OK, in 80-90% din cazuri sunt singur in masina, si sotia oricum sta in spate cu fetita, dar ma asteptam la o idee mai mult spatiu... 

Despre portbagaj la fel, 100L in minus fata de Passat se vad, poate asa nu vom mai duce jumate de casa dupa noi pentru 1-2 nopti 🤣dar pentru turele la ski cred ca va trebui investit in bare+thule... vedem.

Alta intrebare... mi-am facut cont in aplicatia My BMW. Totul functioneaza ok, vad tot ce trebuie. Azi dimineata am activat incalzirea auxiliara din telefon. Fiind obisnuit de la Passat, unde aveam telecomanda, apasam pe buton, era setata sa mearga 30min, la BMW trebuie sa setezi ora la care pleci, sa calculeze el cand si cat trebuie sa mearga din ce mi am dat seama. De functionat a functionat, masina in interior era calda. DAR, la Passat de ex imi incalzea si apa de ex, cand porneam dupa 30min de webasto, apa era deja la 60-70grade mai ales la tempe de 3-5 grade dimineata. Aici la BMW apa nu era incalzita deloc. Webasto la BMW nu incalzeste si apa/motorul gen?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Alta intrebare... mi-am facut cont in aplicatia My BMW. Totul functioneaza ok, vad tot ce trebuie. Azi dimineata am activat incalzirea auxiliara din telefon. Fiind obisnuit de la Passat, unde aveam telecomanda, apasam pe buton, era setata sa mearga 30min, la BMW trebuie sa setezi ora la care pleci, sa calculeze el cand si cat trebuie sa mearga din ce mi am dat seama. De functionat a functionat, masina in interior era calda. DAR, la Passat de ex imi incalzea si apa de ex, cand porneam dupa 30min de webasto, apa era deja la 60-70grade mai ales la tempe de 3-5 grade dimineata. Aici la BMW apa nu era incalzita deloc. Webasto la BMW nu incalzeste si apa/motorul gen?

O intrebare putin stupida dar sunt sigur ca nu e cu suparare 😄

Esti sigur ca ai Webasto? Sau este doar auxiliary heating? 

Link to comment
Share on other sites

Just now, sskkaa said:

Pai nu stiu, exista si WEBASTO si INCALZIRE AUXILIARA la BMW? Adica sunt 2 optiuni separate? 🙂 

https://carphrases.com/auxiliary-heater-for-car/

Functioneaza putin diferit.
Sper sa nu gresesc, rog un coleg sa ma corecteze dar pentru Webasto ar trebui sa ai inca o baterie pe undeva prin masina/compartimentul motor.

Edited by BMS921
Link to comment
Share on other sites

Stai linistit,la bmw din fabrica (bineinteles e optionala) ai incalzire auxiliara pe baza de aer cald (fara a incalzii antigelul) dar in acelasi timp dupa ce pornesti masina ai ceva rezistenta care incalzeste muuult mai rapid antigelul din masina decat in mod normal.Ai sa vezi ca daca nu pornesti auxiliary heating si dai drumu doar la motor intr-un minut o sa vezi ca deja sufla aer caldut prin gurile de ventilatie.

Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

Bmw nu are nicio treaba cu spatiul pt pasageri. Nu stiu cum reusesc ca iroseasca atat de mult. La G30 spatiul pe lungime pt pasageri era cat A5 sportback a lui frate-miu

la A6 am spatiu mai mult pe lungimea habitaclului decat la seria 7 G11

Grecale are mult peste X5, probabil la nivel de X7.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.