Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

@edit da, pana sa pun scaunul de copil mi s-a parut spatios X3-ul 😄 oricum, buget de X5 nu aveam, asa ca nu le poti avea pe toate. Poate ma incadram la un Touareg 3.0TDI, dar masina aia nu-mi inspira nimic, nu ca ar fi o masina proasta, sa nu ne intelegem gresit. Singura masina care mi-a facut cu ochii, era un Audi A6 C8 Allroad, dar si acolo preturile erau in Rai 🙂

In concluzie, ne mulam pe ce s-a putut.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, sskkaa said:

Pai nu stiu, exista si WEBASTO si INCALZIRE AUXILIARA la BMW? Adica sunt 2 optiuni separate? 🙂 

Webasto este o incalzire auxiliara doar ca incalzirea in BMW poate fi pe baza de baterie si motorina arsa intr-un arzator... si incalzeste doar cabina dimneata.. inainte de plecare. Iar incalzirea auxiliara ce foloseste antigel porneste doar in anumite conditii si numai dupa ce s-a mers cu masina iar motorul este cald, vrei sa staionezi un timp, bateria e suficiwnt de incarcata si atunci cu motorul oprit exista o ALTA posibiliatate de a mentine temp in cabina un timp..

Iar incalzire pur electrica cu ventilator si rezistenta electrica incalzita PROBABIL se aplica doar la masinile electrice care in principiu nici nu prea au alt sistem de incalzire decat incalzire "uscata"..

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Asa era si la Passat, cu arzator, consuma motorina ( infim si nesesizabil ) si se alimenta direct din bateria masinii ( fara a fi necesare 2 baterii ), dar ansamblu incalzea si habitaclu, si antigelul, iar dupa 30min cand coboram la masina si o porneam, deja motorul era oarecum incalzit, deci nu pornea chiar ca la 0 grade, vorba aia. Temperatura apei in bord era chiar si de 60-70grade, daca nu era foarte frig afara, dupa 30min de mers.

La fel, daca stateam pe loc, porneam din butonul de pe consola incalzirea auxiliara ( fara sa pornesc si motorul ) si incalzea repede habitaclu.

BMW o fi mai in urma cu tehnologia, ce sa zic 😄 

Link to comment
Share on other sites

Sunt doua lucruri diferite Webasto si Auxiliary heating/ventilation. Exista optiune webasto si pe BMW-uri.

Auxiliary heating/ventilation doar iti plimba aerul in masina (pur si simplu porneste ventilatia) si o incalzeste doar daca are ceva caldura de la motor (ai mers cu masina, o lasi parcata juma de ora - o ora, setezi sa porneasca ventilatia dupa acea ora, te-ai urcat in masina si o ai calduta)... de exemplu, daca intr-o dimineata de iarna ti-ai setat sa-ti plece "auxiliary heating" la o anumita ora, nu-ti va incalzi in niciun fel masina, pentru ca motorul e rece :). Poate vara ajuta mai mult daca sta masina in soare si mai impinge putin aerul clocotit.

Edited by Edwin
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Edwin said:

Sunt doua lucruri diferite Webasto si Auxiliary heating/ventilation. Exista optiune webasto si pe BMW-uri.

Auxiliary heating/ventilation doar iti plimba aerul in masina (pur si simplu porneste ventilatia) si o incalzeste doar daca are ceva caldura de la motor (ai mers cu masina, o lasi parcata juma de ora - o ora, setezi sa porneasca ventilatia dupa acea ora, te-ai urcat in masina si o ai calduta)... de exemplu, daca intr-o dimineata de iarna ti-ai setat sa-ti plece "auxiliary heating" la o anumita ora, nu-ti va incalzi in niciun fel masina, pentru ca motorul e rece :). Poate vara ajuta mai mult daca sta masina in soare si mai impinge putin aerul clocotit.

Parțial corect. 
 

Ca sa vorbesc concret o sa dau exemplu personal:

 

-E60 cu meniu “auxiliary heating ventilation”, in cazul in care se pornește din mașina, evident cu motorul oprit!, atunci daca motorul este rece, pornește webasto si incepe sa bage cald si sa încălzească antigelul din instalație ( adică funcționează precum un webasto).

 

Daca motorul este cald, nu mai pornește webasto si atunci baga caldura prim ventilatie deoarece antigelul/motorul este deja cald. 
 

Iar webasto se pornește de la distanța cu telecomanda dedicată, încălzește apa la 80 grade si baga din prima secunda caldura pana la maximum 30 minute, după se mai poate porni inca o data daca doresti. 
 

 

Deci auxiliary heating si auxiliary ventilation sunt de fapt doua lucruri separate si anume ca auxiliary ventilation îți baga rece sau cald in funcție de temperatura motorului si temperatura de afara. 
 

 

Auxiliary Heating Ventilation are in control un webasto electric sau pe combustibil, care se folosește daca stai in mașina fără sa tii motorul pornit. 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Deci, ieri seara pe la ora 19 am parcat masina. A ramas parcata peste noapte. Azi dimineata pe la 7.40 am setat departure time din aplicatia My BMW pentru ora 8.30. Cand am ajuns la masina, interiorul/habitaclul era cald, dar motorul era rece, adica temperatura apei/antigelul nu era incalzit. Deci aerul era cald, dar caldura nu avea de unde sa dea de la motor, ca motorul era rece, nepornit de 13 ore 🙂 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Deci, ieri seara pe la ora 19 am parcat masina. A ramas parcata peste noapte. Azi dimineata pe la 7.40 am setat departure time din aplicatia My BMW pentru ora 8.30. Cand am ajuns la masina, interiorul/habitaclul era cald, dar motorul era rece, adica temperatura apei/antigelul nu era incalzit. Deci aerul era cald, dar caldura nu avea de unde sa dea de la motor, ca motorul era rece, nepornit de 13 ore 🙂 

 

Pentru ca probabil ai un webasto electric care nu are legătura cu încălzirea antigelului din instalație. 
 

 

edwin- asa aveam si eu înainte sa mi montez webasto. 
Mi a luat si mie vreo 2 săptămâni sa înțeleg exact modul prin care se folosesc auxiliary ventilation, heating si pornire webasto remote. 
 

Inca nu am aflat cum se folosește webasto cu programare din meniul masinii pentru ca atunci când pornește la programare, am văzut ca pornește doar auxiliary ventilation si doar pe frig, dar probabil ca nu era frig când am făcut eu testele acum vreo câteva luni. 

Edited by WIN60
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ADRIAN HD said:

Eu tot nu is lamurit,ce face auxiliary ventilation?am in meniu ora pornire si ora oprire,fara vreo telecomanda.Sa aibe vreo rezistenta electrica ?Acum cobor la masina sa vad ce minune face daca o pornesc.

Aerisește, ventilează mașina. Bagă aerul de afara si cam atât. 
 

E oarecum bun vara daca ai ținut mașina in soare câteva ore, după o ventilație se simte altcumva, însă nu prea ai cum sa știi când pleci exact cu mașina decât gen daca ai ținut o in soare la servici. 
 

Este aproape degeaba opțiunea :))

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Felicitări pentru achiziție, @sskkaa! Superbă jucăria, să o stăpânești sănătos! 
Aceeasi dilemă o am și eu la BMW, venind tot de pe un VW 😂 când am activat prima dată din aplicație încălzirea și am văzut ca nu încălzește și apa la motor am rămas uimit, pentru că la fel, în habitaclu era cald.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Partea de racire nu e asa importanta pentru mine, iarna e mai greu, ca trebuie dezghetate geamurile si mi e lene 🤣 dar macar asta am testat ai face cald in masina... mai studiez si cu incalzitul motorului/antigelului. O sa intreb si la BMW saptamana viitoare ce si cum. Voi reveni pe subiect.

Pana una alta, am apucat sa fac vreo 200km cu masina, si feelingul e foarte fain, dar si total diferit fata de o masina joasa. Motorul/evacuare se aud foarte corect, cu o usoara tenta/nota sportiva dar nimic deranjant, chiar placut, dar venind de la 300+cp pe aprox 1750kg, la un metrou de 2000kg, feelingul nu e ceva wow, si Passatul fugea de l manca primejdia, dar BMW ul parca se misca cu finete si rafinament pentru un sac de cartofi 🤣

Oricum un soft light trebuie asa, in limitele bunului simt... 360 370cp si pana in limita cutiei un 750nm... sa aibe sharp-nessul ala instant la pedala. Dar sa nu mananc "maro", merge foarte bine, fain, imi place... consider ca am ales ok ca masina care sa ti ofere si un feeling de drivers car 😁🫡

Link to comment
Share on other sites

Asa mi s a spus si la VW si merge de mai bine de 120k km cu soft si n a avut nicio problema.

Ulei bun, revizii dese, adblue original, masina utilizata corect, urmarit pe cat se poate regenerarile...

Parerea mea e ca daca e sa se strice ceva, se va strica cu sau fara soft :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dupa o saptamana de 18-20 grade, ieri seara s-a racit foarte tare, si azi noapte a si nins in Oradea, temperaturile ajungand si sub 0 grade, zapada inghetand un pic.

Ma trezesc, vad ce e afara, zambesc. Nu-s eu fraier. Doar am incalzire stationara. Iau telefonul, setez ora de plecare 8:00 ( asta era pe la 7:15, deci timp suficient pana la plecare ). Pragatesc copilul pentru gradinita, si cobor la masina.

SOC SI GROAZA. Masina calduta in interior, dar toate geamurile erau pline de zapada, si inghetate.

Eu nu inteleg, cu poate sa bage caldura in masina, si geamurile sa ramana inghetate, cu zapada pe ele. Pe dinafara nu era nimic dezghetat. Lucru care nu mi s-a intamplat niciodata la Passat, odata cu incalzirea interiorului, mergea si dezaburirea ( gen ) si geamurile erau curate cand ajungeam la masina dupa 30min de webasto/incalzire totul era curat/dezghetat si masina calda in interior.

Pur si simplu nu-mi dau seama cum functioneaza sistemul asta de la BMW.

Azi am lasat masina la ei pentru schimb jante/anvelope, si o verificare directie, si o sa intreb la ei, ce nu fac eu bine, sau ce nu e setat corect in masina pentru functionare webasto. N-as vrea sa cred ca la VW sistemul asta e gandit mai bine ca la BMW... 😄 

Link to comment
Share on other sites

Pai mai decodeaza odata seria de sasiu asa din ce zici pare ca webasto ala nu e "webasto"  dar daca e asa important as zice sa pui o alarma cu pornire din telecomanda si aia e pornesti cu 5 min inainte sa pleci masina .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Cald face in masina, deci sistemul functioneaza, oarecum. Problema mea e ca nu dezgheata geamurile/topeste zapada, deci oarecum functioneaza pe jumate 🙂 

Astea sunt doratile primite de la BMW, la optionale:

01AG
Larger fuel tank
01CA
Selection of COP-relevant vehicles
01CB
CO2 equipment
022Z
21" light-al.wh.dbl.sp. 718M em.mix tyre
0230
Extra package, EU-speciifc
0248
Steering wheel heater
0258
Tyres with runfl at properties
02NH
M Sport brake
02PA
Locking wheel bolt
02T4
M Sport differential
02TB
Sport automatic gearbox
02VB
Tyre pressure display
02VF
Adaptive M chassis
02VG
Performance Control
02VL
Variable sport steering
0302
Alarm system
0322
Comfort access
03DS
BMW display key
03KA
Acoustic comfort glazing
03MC
Indiv.roofrailing,mirror-fi n.Shadow Line
0413
Luggage compartment net
0420
Sun protection glazing
0423
Floor mats velours
0428
Warning triangle and fi rst aid kit
0430
Interior/outside mirror with auto dip
0431
Interior mirror with automatic-dip
0488
Lumbar support, driver and passenger
0493
Storage compartment package
04AW
Instrument panel Sensatec
04FH
Seat with active ventilation
04HA
Seat heating, front and rear
04K7
Interior trim alu.rhomb.w.accent strip
04U0
Electroplat.cover/clip f.operat.elements
04UR
Ambient interior light
0534
Automatic air conditioning
0536
Auxiliary heating
0548
Kilometre speedo
0552
Adaptive LED headlight
05A1
LED Fog lights
05AC
High-beam assistant
05AT
Driving Assistant Plus
05DA
Passenger airbag deactivation
05DN
Parking assistance system Plus
0609
Navigation system Professional
This vehicle has no retrofi ts.
0610
Head-up display
0650
CD drive
0654
DAB tuner
0676
HiFi speaker system
06AC
Intelligent emergency call
06AE
Teleservices
06AK
Connected Drive Services
06AM
Real-Time Traffi c Information
06AN
Concierge Services
06AP
Remote Services
06NW
Telephony with wireless charging
06WB
Multifunctional instrument display
06WD
WLAN Hotspot
0710
M leather steering wheel
0715
M Aerodynamics package
0760
High gloss shadow line
0775
Headlining anthracite
07R7
Innovation package
0801
National version Germany
0851
Language version German
0879
On-board literature, German
08KB
Oil service interval 24 mths / 25,000 km
08R9
Refrigerant R1234yf
08TF
Active pedestrian protection
0925
Dummy-SALAPA
09AA
Outer skin protection
09BM
Navigation package Connected Drive
09D7
Winter Joy package
A105
105 Ah AGM battery

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

bun revenind in direct https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1348214  aici zice ce si cum . asa ce am citit pe repede inainte pe acolo incalzeste dar la temperatura la care aveai "AC" ul setat - so daca a fost cald si ai lasat AC pe 18 grade va incalzi mai "greu"  si clar nu e webasto 

 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

“The Auxiliary heating with timer function enables the passenger compartment to be individually heated in cold temperatures while the engine is turned off. It also prevents windows from freezing and fogging.”
http://www.bmw.com/com/en/newvehicle...ng_heater.html

Once activated it burns fuel over a 30 min cycle to bring the car’s interior up to the last temperature the climate control was set to (I usually use 22degC). By doing this the interior is nice and toasty and all the glass is clear of ice without scraping.

 

  • It does not appear to warm the engine block itself - if it does it's not enough to register on the car's temperature gauge which is a shame,.

 

There are two kinds: electrical and fuel heaters, both heating coolant.

Fuel heaters also have electrical pump, to increase flow through heater core. Also activates HVAC blower at low setting.

Typically fuel heater will NOT increase fuel consumption because what it uses will be less than you gain in faster heat up. NOTE: any start up with less than 80 C, is a cold start.

It does heat up engine block - through coolant

Remote operation is allowed in Sweden and Germany, and I believe most countries.

Typically there is a preset time, so you just have to push one button to operate.

 

Asta e din ce am mai selectat din postarile de acolo, si scrie cam clar ca dezgheata/dezabureste geamurile, si totodata ca ar trebui sa incalzeasca si antigelul 🙂

Link to comment
Share on other sites

atunci ceva nu e in regula pe acolo habar nu am sincer daca / cum se poate seta incalzirea asta. Eu am zis ca 

Once activated it burns fuel over a 30 min cycle to bring the car’s interior up to the last temperature the climate control was set to (I usually use 22degC). By doing this the interior is nice and toasty and all the glass is clear of ice without scraping.

 

Daca aici ai avut o temperatura mica setata si cum zilele trecute a fost cald poate ai lasat la 18 grade sau mai jos a incalzit interiorul la 18 grade poate nu destul cat sa topeasca gheata, dar chiar si asa ar trebui sa incalzeasca antigelul . desi

It does heat up engine block - through coolant

  • It does not appear to warm the engine block itself - if it does it's not enough to register on the car's temperature gauge which is a shame,.

- aici inteleg ca nu incalzeste blocul motor , practic ar plimba antigelul prin caloriferul de interior?? zice clar  : - if it does it's not enough to register on the car's temperature gauge which is a shame" 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Temperatura la mine este standard... 22 grade 🙂 mai reglez peste zi daca e cazul, se incalzeste mai tare, se raceste mai tare, dar tot pe acolo ramane... 22 grade. 

Repet, cald face in masina, ca am mai testat de cateva ori, dar antigelul nu se incalzeste, si nici gheata/zapada nu o topeste. Si erau doar in jur de -1/0 grade... oare la -10/-15 grade cum o fi? :lol: 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.