Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

Da si la alte marci tot ce am schimbat s a bagat in istoricul de service, pana si la bforce tot ce am schimbat s a bagat si apare ca am verificat, de la autocobalescu nu apare nimic.

Din Germania apare si schimbul de anvelope si cand a completat cu lichid de parbriz la masina. La autocobalescu nu apare nimic, ca si cum nu am fost niciodata m am si certat cu ei pe tema asta si au venit cu vrajeala pe care ti au zis o si tie. Se comporta ca un garaj de curte.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, branevl said:

Da si la alte marci tot ce am schimbat s a bagat in istoricul de service, pana si la bforce tot ce am schimbat s a bagat si apare ca am verificat, de la autocobalescu nu apare nimic.

Din Germania apare si schimbul de anvelope si cand a completat cu lichid de parbriz la masina. La autocobalescu nu apare nimic, ca si cum nu am fost niciodata m am si certat cu ei pe tema asta si au venit cu vrajeala pe care ti au zis o si tie. Se comporta ca un garaj de curte.

Mda, sunt depasiti total. Daca nu cunosti pe cineva acolo, e jale. Nici cu ABG nu am o experienta prea placuta insa.

D-aia am ales sa ma duc la bforce sau altii pt revizii. Macar stiu ce fac la masina, ca stau langa ei.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bifat a 3-a revizie, 70.741km

Ulei BMW 5W30, filtru ulei, motorina, aer si polen

Inlocuire ulei cutie transfer

Inlocuire pompa de apa ( golie umplere lichid racire etc )

Simering palier fata + solutie etansare ( nu stiu la ce se refera ca nu mi s-a comunicat... ) - vreo 200lei + TVA

Total factura 3800lei + TVA ( am primit si 10% reducere la toate operatiunile efectuate - materiale+manopera )

Sincer, mi s-a parut destul de ieftin, avand in vedere ca acum 2 zile am fost la reprezentanta in Ungaria/Debrecen la AUDI cu un A6 ALLROAD 2021, si o simpla revizie ulei+filtre+lichid de frana a fost doar 3900lei.

Pana acum nu am ce sa le reprosez celor de la BMW Oradea.

Sa "curge" kilometri 😄 

BTW, la 90k km o sa schimb si uleiurile in diferentiale, dar nu sunt totusi convins daca sa schimb tot atunci uleiul si in cutia de viteze sau sa-l mai las pana la 110k... mai rumeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am rezolvat ieri si cu resoftarea. Am tot amanat in ideea acomodarii cu masina, si m-am trezit ca au trecut 20k km de cand am luat-o 🤣

Desi cifrele "oficiale" pentru Stage1 indica minim 400cp ( am vazut si 410-420 ) si un 800-850nm, am mers pe ceva mai light, dar cat mai liniar si elegant, si la final au iesit 383cp si 815nm.

Inca n-am apucat sa testez corespunzator la de la prima apasare se simte clar diferenta, mai ales la reprize, unde vitezometrul urca aproape instant 😄 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dupa cateva mii de km deja de la resoftare, senzatia celor 800+nm este... precum ziua de craciun a unui copil... magic 😄  Trage si trage si trage fara niciun stres si efort. Ma gandesc cu ar merge un M50d cu soft...

Am comandat si anvelope de iarna ( 245/45/20 fata si 275/40/20 spate ), in singura varianta posibila care sa indeplineasca cerintele RFT si * BMW, adica Pirelli Winter Sottozero 3. Multumesc BMW pentru gama limitata de anvelope disponibile!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

@Romulus 1400lei+tva cele de pe fata, si 1600lei+tva cele pe spate. Montaj/echilibrat/etc inclus.

@WIN60 de aia am fugit si eu de M50d ( era pe shortlist un G31 M550d ). Prea multe probleme si prea multi posesori se plang ca le crapa motoarele si fara soft. Asta pe forumurile din Germania, unde sunt mult mai multi posesori de atelaje cu 4 turbine.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am montat Luni si anvelopele de iarna. Dupa cateva sute de km, nu am remarcat vreo diferenta fata de cele de vara ( comfort/zgomot - la fel )

Cele de vara aveau 25.000km, si cred ca mai duc cam tot pe atat, deci si vara urmatoare e asigurata, sper.

Am constatat un lucru fain, zilele astea, schimband ma multe masini, faptul ca, cel putin pentru inaltimea mea e perfect setat X3-ul, adica ma sui direct la marele fix, adica nu simt ca trebuie sa ma ridic / sau cobor, cand ma pun la volan, la fel si la coborare... e fix ce trebuie. Obisnuit fiind deja cu pozitia asta cand ma pun la volan, am avut ceva obiectii cand am "coborat" intr-un A6 Allroad sau cand am "urcat" intr-un Q7 😄 

Totodata, ma enerveaza la culme HUD-ul, pentru ca nu poate fi reglat mult mai jos. Adica stiu ca-l poti regla cat de cat din meniu, unde sa fie displayul pe parbriz, dar as fi preferat sa se poata seta mult mai jos, imediat peste capota in campul vizual, pentru ca a asa bate fix in plaja de distanta, unde daca e un drum mai prost, si nu e iluminat corespunzator, "acopera" cumva toate gropile/denivelarile, si e greu sa faci slalom...

In rest ne apropiem de 80k km, toate bune. Merge tun.

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dupa weekendul prelungit de 1 Decembrie, o tura de vreo 1000km prin zona Bran/Brasov, am trecut de pragul celor 80k km, si a mai venit o revizie, tot la BMW Oradea ( am primit si discount-uri intre 5 si 10% la piese si manopera )

Filtru aer - 190lei

Filtru motorina - 269lei

Ulei 5W30 - 390lei ( un pic scump as zice )

Filtru ulei - 104lei

Filtru polen - 370lei ( asta mi se pare f scump )

Ulei diferential fata (2x500ml) - 327lei

Ulei diferential spate (2x500ml) - 327lei

Manopera 715lei

(preturi fara tva)

Urmeaza la 90k sa i fac si un schimb de ulei la cutie, dar ma mai gandesc daca sa dau 4000lei la BMW sau vreo 2500-2800lei la un service autorizat... aici diferenta e simtitoare.

  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Schimb ulei diferential fata sa zicem ca ar merge dar nu la 80-90 de mii, la 140-160 de mii da,  cel spate la km astia total inutil, mai mult ca sigur era ca nou, schimb ulei cutie la fel inutil la km astia, nu este dsg.Rau nu ii face, dar cu banii astia faci jumatate de vacanta.

Cel mai indicat e sa schimbi in cutia de transfer daca nu l ai schimbat, ala chiar se  innegreste rpd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt sigur ca era negru sau aproape negru uleiul din diferențiale. 

Sskkaa ai ceva poze sau știi ce culoare avea? 
 

Cu siguranță nu i strică să i faci la 80k uleiul în diferențiale..ca e necesar sau nu, un ulei mai proaspăt are proprietăți de ungere mai bune. 
 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu stiu de la modelele anterioare de masini detinute/sau care mi-au ajuns pe mana pentru a fi service-ate ca dupa 50-60k km orice ulei isi pierde din proprietati si cu cat astepti mai mult cu atat uzura internelor va fi mai mare. Am vazut uleiuri la DSG, la cutie transfer, diferentiale, haldex, etc schimbate tot la 50k km si aratau destul de rau... cel putin pe masina anterioara ( Passat B8 BITDI )

Nu am poze, pentru ca nu am timp sa stau langa masina cateva ore, dar pot presupune din experienta proprie ca e indicat sa schimbi toate uleiurile cat mai des posibil ( la fel cum si cel din motor in schimb tot la 10k, nu la 25-30k cum indica "bordul" )

Uleiul din cutia de transfer l-am schimbat la revizia trecuta, la 70k km. Stiind ca astea sunt mai sensibile, mai ales la BMW.

Eu nu vad o problema intr-o service-are corespunzatoare si corecta, pana la urma trebuie sa-ti asumi chestiile astea, indiferent ca e VW sau BMW.

La cutie, cel putin ZF la un moment dat tin minte ca recomanda schimb la 80-120k km ( sau in intervalul asta ), ulterior sau cel putin mai nou e recomandat schimb pe la 150k sau pe acolo... ceaa ce mi se pare enorm... dar daca masina o tii pana la cei 4 ani de garantie si in limita 120-150k km, da, nu e o problema, si nu te intereseaza niciun ulei 🙂 dar mie imi place masina destul de mult si intentionez sa o tin ceva vreme 😄 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, WIN60 said:

Eu sunt sigur ca era negru sau aproape negru uleiul din diferențiale. 

Sskkaa ai ceva poze sau știi ce culoare avea? 
 

Cu siguranță nu i strică să i faci la 80k uleiul în diferențiale..ca e necesar sau nu, un ulei mai proaspăt are proprietăți de ungere mai bune. 
 

 

este uleiul negru o problema? din cate stiu la un diesel dupa maxim cateva sute de km uleiul se face negru… dar piate gresesc

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ma bate gandul sa incerc pe 1 an Pachetul Connected, in principal pentru Real Time Traffic Information... are cineva? Merita 400lei pe an? Update ul cum s ar face? Ca nu mi e foarte clar... trebuie mers la reprezentanta sau?

Screenshot_20240102_193118_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240102_193113_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240102_193105_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240102_193100_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240102_193050_Samsung Internet.jpg

Link to comment
Share on other sites

Include și maps update sau e separat asta?

6 minutes ago, sskkaa said:

Merita 400lei pe an? Update ul cum s ar face? Ca nu mi e foarte clar... trebuie mers la reprezentanta sau?

Eu vreau sa imi cumpar când expira luna viitoare, ajuta, nu mult dar ajuta. Sunt servicii de comoditate. 

Cumperi din aplicație, unde ești cu un cont logat și cu vin-ul mașinii adăugat și atât. 
 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Viper05 said:

am eu, nu se compara cu google maps de exemplu, la mine a venit cu masina altfel nu l-as fi cumparat

Mie grafica imi place de 10x mai mult si pe hud si pe bord si pe ecran iDrive.

Link to comment
Share on other sites

La multi ani tuturor si felicitari lui sskkaa pentru achizitie si modul in care o intretine. Cum ai trecut de la 286 cp, care oricum erau prea multi pentru o masina cu centrul de greutate sus, la 383 si iti plac drumurile lungi, dar rapide, spune-mi cum se comporta noua masina dpv dinamic la accelerari si franari bruste, evitari de obstacole, drumuri intens virajate. Nu ar fi fost oare mai potrivit un G31, care dpv dinamic, spatiu si dotari ar fi fost superior?

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, W.D.W said:

Nu ar fi fost oare mai potrivit un G31, care dpv dinamic, spatiu si dotari ar fi fost superior?

Eu nu as fi conceput nimic altceva, si am si pus banii unde mi-a fost gura. G31 mi se pare combinatia perfecta si pentru mine 292 CP mi se pare mai mult decat suficienti.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.