Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

Din pacate nu se umfla nimic... decat orgoliu n proprietar cateodata 🤣🤦🤷‍♂️ chiar am stat intr un X3 G01 cu scaunele sport normale, tapiserie mixt textil/piele si sunt la ani lumina la sustinere fata de fotoliile mele... alea ///M in schimb cred ca s de vis... 🥰

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Azi, record de consum... nu stiu cat exact, ca n am resetat in bord, dar dupa un Oradea Cluj Oradea, total 316km cu intrat in Cluj si miscat putin prin oras, cand am intrat inapoi in Oradea mai aveam range 900+km... deci o autonomie total de peste 1200km...

Am mers cu traficul pt ca a fost f aglomerat si a dormit si fiica mea.

Dupa o aproximare empirica, consumul la final ar fi de un 5.5...

20240602_170756.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Myx said:

pai da , daca nu le-ar trosni distributiile si nu ar lua foc galeria de la egr , in general niste masini bune , chiar economice .

La b57 nu am auzit nici un caz cu probleme la distributie, pe nicaieri. B57 nu se compara cu n57, e mult mai ok. Pica galeria , racitorul ti l schimba bmw gratis, eu l am schimbat de 2 ori la fostul g30. Acum sa vedem cuzinetii cat duc, am auzit doar cateva cazuri, dar e mai nou motorul. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Galeria o verific pe la 150k km si vad atunci daca merita curatata sau inlocuita. La 200k oricum se "recomanda" inlocuirea distributiei... 200k mi se par oricum suficienti... vedem atunci si de pompa ulei si verificam si cuzineti. La mine reviziile sunt la 10k oricum, si da B57 pare mai fiabil ca N57. Vom vedea... la cum evolueaza industria auto, cred ca o sa trag de cotetu asta cat mai mult posibil 🙂

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

Cand o sa se duca galeria daca ai update ul nou de soft o sa sti, se aprinde martorul de motor, pierde ulei intre motorul de la clapete si galerie si in plus misca clapetele cu tot cu ax. iti spun ca am trecut prin asta am schimbat o la 130 de mii, g30 2017. Distributia nu are probleme.

Link to comment
Share on other sites

Update de soft motor la Bmw are de anul trecut din primavara, cand am luat masina, ultima varianta la vremea aia ( 2023 ) ... eu am masina resoftata, orice alt update o sa mi se scrie peste softul la motor si nu cred ca am chef de resoftat iar 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Ai facut 53.000 in 14 luni. Mult de tot. Ce draci faci, pe unde mergi cu ea?

Recordul imi este de aproape 38.000 in 7 luni, cu extrem de multe navete la timisoara in 2008.

Au mai fost cateva situatii cu aproape 35k in 12 luni tot pana in 2008 iar in rest, in ultimii 15 ani, pana in 25k km pe an.

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Pai merg cu ea, ca doar n-am luat-o sa o admir cat e de frumoasa 😄

Se aduna km, de voie, de nevoie sau de placere 😄 ca doar n-o las pornita noaptea pe role sa adune km 😄 

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

A mai trecut un weekend "prelungit" cu o vizita scurta in Bucuresti, urmata de un pitstop la Covasna si retur zu hause.

Avand vineri treaba sotia in Bucuresti, am purces cu familionu lejer la drum, odata cu traficul, mers relax pana la Ploiesti via Tg Mures, iar de la Ploiesti, deja fiind tarziu am recuperat tare pe autostrada, care fiind atat de scurta, deabia m-am urcat ca a trebui sa si cobor 😄 

Prost fiind ( da oricum n-aveam incotro, asa m-a facut natura ) am uitat ca trebuie sa ies Vineri la orele 16/17 din Bucuresti tot pe A3, si mare a fost cartea sfintilor cand i-am coborat pe toti ( in gand, din cauza lui fiica mea ) fara sa repet pe vreunu... Deci toata admiratia si respectul pentru voi cei masochisti de indurati traficul ala absolut inuman, zi de zi! Chapeau! 😄 Dupa aprox 1h si ceva de chin, si o ultima portiune de 500m facuta in vreo 25-30min, in sfarsit, autostrada... scapam de haos... da-te dracu, desi sunt 3 benzi la iesire din Bucuresti, 90% merg cu 100-110kmh pe banda de viteza, pe banda din mijloc, se mai trezeste cate unul, iar pe banda din dreapta, aproape gol... dupa vreo 5min de stat efectiv nu am mai suportat, si am facut o rusine, o tiganie, o romanesca, pentru ca altfel n-aveai nicio sansa... nu sunt genul care sa rupa ledurile din cauza flashurilor, dar m-am dat batut, si am depasit prin dreapta, muuuuult, ca n-ai cu cine ba nene... e bataie de joc.

Dupa chinul de A3, Waze zicea aprox 4h jumate ore pana la Covasna pe Valea Prahovei, sau aprox 3h si un pic pe DN1A, deci era no brainer... dar n-am iesit bine din Ploiesti spre Valeni/Cheia, direct coada, stau. Niciun accident, nicio lucrare, nimic, pur si simplu se statea, ne miscam ca melcii, iar stateam... vreo 10-15km... n-am inteles ce si cum. Banuiesc ca asa se circula... aia e.

La Covasna mi-am luat o mega teapa cu un traseu la Castelul Zanelor, cea mai mare teapa turistica luata in viata asta, si cred ca cel mai prost obiectiv turistic din Romania. Am chinuit-o si pe fiica mea de 5ani pe o urcare/drum de TAF, de toata batjocura. Recomand Hotel Caprioara, piscina e ok.

Duminica la fel, la retur, chilleanu, cu traficul. Aglomerat dealtfel, pentru o zi de weekend si totodata o zi de alegeri.

Oricum, lipsa autostrazilor isi spune grav cuvantul... e trist sa faci multe ore pentru distante de cateva sute de km... 😞 

Link to comment
Share on other sites

Yeah, chiar suntem sado-maso ca suportam asta...stiu prin ce treci ca eu 2-3 zile pe saptamana stau in acea coada ca sa ies pe A3 si apoi dau de toti "respectatorii" de limita de viteza care merg sub. De ceva timp stau doar pe banda 1, cruise la 130 si stau linistit, depasesc tot si nici nu ma mai enervez :))

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dupa un weekend greu de exorcizare interioara cu spirt mona filtrat prin paine, duminica noapte am purces spre inca o tura de Croatia. Am cam tras de mine sa fiu sincer si de pe la 3/4am pana pe la 7am imi venea sa-mi tai venele... nu prea mai merita efortul, cel putin nu dupa o oboseala crunta 😄 

Am mers in tandem cu un VW Touran 20TDI 150cp DSG, si ala incarcat cu 1000kg de bagaje, ca doar suntem romani si mergem doar 1 saptamana la mare... stupoarea a venit cand am oprit sa alimentam la iesirea din Ungaria la Shell, si Tourangutanul a consumat doar FIX cu 1L mai mult la %. De mers s-a mers 130-140kmh, cu ceva varfuri de 150-160, deci nu am sarit calul.

Traiasca berea! ( si romul Blue Mauritius! ) 😄 

Link to comment
Share on other sites

10.03.2023 - 52.245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GROUP WEST ORADEA

10.03.2023 - 52.273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GROUP WEST ORADEA

23.05.2023 - 59.900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

29.05.2023 - 59.920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GROUP WEST ORADEA

28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GROUP WEST ORADEA

18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GROUP WEST ORADEA

13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE

04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GROUP WEST ORADEA

06.03.2024 - 90.324km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

25.04.2024 - 98.772km - schimb placute frana spate ( nu cred ca au mai fost schimbate vreodata ), verificat sistem climatizare ( ca tot vine vara ), completare freon ( lipseau cam 150ml dupa 4ani jumate aprox ) si igienizare clima, care a inclus obligat si schimbarea filtrului de aer - BMW GROUP WEST ORADEA

10.05.2024 - 101.546km - revizie ulei BMW + filtre, inlocuire lichid frana ( era "scadent" in August oricum ) si schimb ulei cutie ZF8HP, si ceva conducta de alimentare carburant ( apro 200lei + TVA) - toate astea pentru suma de 5000lei + TVA - BMW GROUP WEST ORADEA

26.06.2024 - 110.186km - revizie ulei BMW + filtre - ANDRION SERV

Link to comment
Share on other sites

A mai trecut o luna, cred ca cea mai exagerata, peste 6000km.

Incep sa-mi dea emotii anvelopele, cel putin alea pe fata incep incet sa-si dea duhul... setul are peste 45k km de cand le-am luat, dar am fortat sapt trecuta un pic pe sosea umeda, urcare, serpentine si se cam duce... daca nu-s barbar, in limitele normale mai tin masina pe drum. Sper sa ma tina pana la sfarsitul acestui sezon, sa le pot schimba linistit la primavara doar, dar avand in vedere ca mai sunt cel putin 3 luni de "vara", am emotii... anvelopele pe spate se prezinta mult mai bine.

100% trec la Michelin. Latitude Sport 3. Slabe si astea, vechi ca si conceptie/tehnologie, dar asta e, sa fie RFT si * BMW, nu am alte variante, iar Bridgestone Allenza sigur nu pun. Nu inteleg de ce nu mai updateaza astia modele de anvelope mai noi pe cerintele masinilor...

Link to comment
Share on other sites

dar de ce latitude 3 si nu ceva pervers?

ce ai acum pe masina? 

anvelopele touring pe mine m-au tinut f mult. Primacy 3, 65.000km pe g30. Unul fara minte le mai putea tine inca un sezon 🙂

acum am Turanza pe A6, am fix 45.000 cu ele si mai bag peste 6000 in urmatoarele 6 saptamani.

probabil inchei sezonul la 55.000km. La primavara oricum scap de masina, insa anvelopele se prezinta bine, cred eu ca vor avea pe la 4mm la final de sezon, deci mai merg cumva si anul viitor.

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca ceva pervers NU se incadreaza in catergoria RFT si * BMW.

Eu am disponibile doar 3 anvelope in dimensiunea mea ( 245/45/20 fata si 275/40/20 spate ) care sa fie runflat si sa aibe * BMW, si alea sunt: Pirelli PZero PZ4, Michelin Latitude Sport 3 si Bridgestone Allenza. ATAT!!!

Acum am Pirelli, si nu mi se par stralucite, mi se par f dure, zgomotoase si pe apa/ploaie am ceva emotii. Multa lumea s-a plans de aceleasi lucruri. Par foarte plasticoase, si nu mai moi cum ar trebui sa fie in mod normal. Guma e foarte dura, nu stiu cum sa explic... Pe uscat sunt ok ca si aderenta, n-am ce comenta. Sper sa tina 50k km, si sunt multumit din punctul asta de vedere.

Nu compara A6 cu X3, ca e mult mai greu si motorul e mai mare si cred ca apasa suficient de mult pe puntea fata, de aia a si mancat fata mai repede decat spatele.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca tu glumesti cu stelutele tale.

Tu compari gunoaiele alea enumerate si care le pui pe masina, cu o anvelopa UHP nepurtatoare de steluta?

Intamplarea face ca cineva extrem de apropiat mie lucreaza pt un mare brand premium de anvelope si am avut ocazia sa studiez ce anume difera la nivel scriptic intre anvelopele inscriptionate pt brandurile auto si cele standard. De regula difera greutatea, fiind mai mica.

Eu port MO pe anvelopele de iarna la Maserati, la audi sunt standard cele de iarna, nededicate brandului, frate-miu cred ca poarta porsche original pe X5.

Sau ce crezi ca iti aduce in plus steluta? Ia-ti tu cu steluta si crezi in continuate ca opincile alea no name sunt mai bune decat un pilot sport S5 sau decat potenza sport nededicate brandului auto respectiv.

Sau crezi ca imputul mercedes sau Porsche pe anvelope nu adude un plus real pt orice producator auto astfel incat sa porti opinci?!

Sau o anvelopa nededicata, UHP, este slaba comparativ cu o opinca dedicata unui brand auto anume?

 

Ia ti nene pilot sport S5, standard sau cu imputul unui producator auto care stie carte.

Sau S5 cu imputul meu, ca rezolv in 3 zile :))))) oricand vor fi mai bune decat gunoaiele alea cu stelute 

 

 

Edited by edit
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

@edit sheriffule, ce te-ai pornit, ca o locomotiva 😄 

Crezi ca n-as fi pus PS5 sau un GY Assym 6 ceva? Dar asa e BMW, ii doare n p...

Unu la mana, nu este roata de rezerva, deci la RFT nu as renunta nici mort, iar doi la mana am anvelope diferite fata/spate, ceea ce omologarea BMW, adica steluta magica, iti garanteaza faptul ca anvelopele fata/spate au aceeasi dimensiune per total, si nu ti va trimite cutia de transfer la spitalul de nebuni. Cred ca s-a discutat si rasdiscutat acest subiect, si DA, e necesar sa pui anvelope omologate cand ai 2 dimensiuni de jante/anvelope pentru a nu avea potentiale si teoretice probleme. Au fost colegi pe forum cu probleme similare tocmai din acest motiv, anvelope neomologate.

Cand ai 4 jante/anvelope la fel, acolo e altceva.

Nu mai compara cu Audi, ca acolo toate 4 rotile sunt la fel, si nu ai nevoie de RFT. Normal ca poti alege ce vrei.

Si ca sa intru in detalii mai adanc, teoretic, si daca as renunta la steluta magica, singura optiune RFT ar mai fi Hankook Ventus S1 Evo3, care nu ma incanta deloc.

O alta varianta ar fi Michelin PS4, dar aici problema e ca indicii de greutate sunt mai mici, si nu respecta specificatiile ( 99 pe fata versus 103, si 102 pe spate versus 106 )

ATAT!

Deci, crede-ma ca de 1 an tot sap, si nu merita efortul bataia de cap si riscul. Mi-am asumat mu*a data de BMW cu anvelopele, si asta e. Michelin Latitude 3 vor fi si, ciaoles.

Link to comment
Share on other sites

Si pentru ce bataia asta de cap? Pui pe masina cauciucurile recomandate de producator.
Cu sotia in spate si un copil de 5 ani sa ma apuc pe vreme umeda sau ploaie sa ma dau rotund prin curbe? Chiar si pe vreme buna aceeasi intrebare. Merg tata linistit sa ajung cu bine la destinatie. Cum ramane cu ceilalti participanti la trafic? Ei ce vina au?
Tragi de masina acolo unde esti sigur pe aderenta si in conditii meteo bune fara a pune viata in pericol a ta si a altora. Sa ajungi cu orice tip de masina sa rupi aderenta ??? Pai sa ne anuntati si pe noi cand iesiti in trafic sa stam acasa.

Viata primeaza !

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

@sskkaa,m -am enervat prea tare aseara ca va prostiti cu stelutele voastre. Cativa dintre voi si fiica-mea de 5 ani si 4 luni :))))

In continuare nu pot concepe asemenea prostii, sa preferi o anvelopa buna de pus la carul cu boi pt ca are o steluta desenata pe ea, in fata unei anvelope nedesenate, demonstrate.

ti-o trimit pe fiica mea sa iti deseneze stelute pe anvelope, daca te ajuta cu ceva, doar cumpara ti niste pilot sport

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Are dreptate sskkafandru… si eu sunt in aceeasi situatie. La G15 am P Zero RFT cu steluta pt vara si SottoZero 3 RFT tot cu steluta pt iarna. Pe langa faptul ca * imi garanteaza ca circumferinta rotilor e identica, pt ca am jante pe diferite dimensiuni fata/spate, mai e si obligatorie cat ai masina in garantie. Si a mea mai e in garantie pana in august acum. 
Acum cativa ani, nasul meu s-a incapatanat sa puna pe seria 6 Hankook de vara, fara steluta, jante diferite ca dimensiune fata/spate; din primavara pana in toamna, a bubuit cutia de transfer. Era in garantie mizeria; s-a dus la reprezentanta si nu i-au reparat-o pe garantie pt ca rotile aveau circumferinta diferita fata/spate. Intradevar, daca ai toate 4 jantele identice, nu e problema… daca sunt diferite, e cu dus intors.

 

ia citeste aici problema cu michellin 

 

Edited by Onnix
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.