Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

On 2/24/2025 at 2:31 PM, CosminEU said:

intrebare, voua va scartie masina?

Gen cand trec peste un speed bump, are un scartait la suspensia din fata, si mai nou a inceput sa faca si poc poc poc cand dau stanga treaba la directie. Doar iarna. Vara pe caldura nu face nimic.

Ma gandesc sa o duc la o verificare, nu stiu dar as fi curios sa aflu daca se unge ceva undeva sau trebuie sa schimb mai multe ...

De obicei la frig la un speed bumper scartaie bucsile de la bara stabilizatoare. Le poti da cu putina vaselina sau sa le schimbi, vin cu tot cu bara.

Link to comment
Share on other sites

10.03.2023 - 52.245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GROUP WEST ORADEA

10.03.2023 - 52.273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GROUP WEST ORADEA

23.05.2023 - 59.900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

29.05.2023 - 59.920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GROUP WEST ORADEA

28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GROUP WEST ORADEA

18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GROUP WEST ORADEA

13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE

04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GROUP WEST ORADEA

06.03.2024 - 90.324km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

25.04.2024 - 98.772km - schimb placute frana spate ( nu cred ca au mai fost schimbate vreodata ), verificat sistem climatizare ( ca tot vine vara ), completare freon ( lipseau cam 150ml dupa 4ani jumate aprox ) si igienizare clima, care a inclus obligat si schimbarea filtrului de aer - BMW GROUP WEST ORADEA

10.05.2024 - 101.546km - revizie ulei BMW + filtre, inlocuire lichid frana ( era "scadent" in August oricum ) si schimb ulei cutie ZF8HP, si ceva conducta de alimentare carburant ( apro 200lei + TVA) - toate astea pentru suma de 5000lei + TVA - BMW GROUP WEST ORADEA

26.06.2024 - 110.186km - revizie ulei BMW + filtre - ANDRION SERV

06.09.2024 - 121.537km - revizie ulei BMW + filtre - BMW GROUP WEST ORADEA

14.11.2024 - 130.661km - revizie ulei BMW + filtru de aer, inlocuit protectii telescoape fata + elemente suprasarcina?!, inlocuire brate inferioare anterioare stg+dr fata ( troncanea ceva usor la denivelari mici de ceva vreme ) si un reglaj directie - BMW GROUP WEST ORADEA

22.01.2025 - 140.440km - revizie ulei BMW + filtre, verficiare autovehicul, schimb ulei cutie transfer, si lamela stergator spate - BMW GROUP WEST ORADEA

24.02.2025 - 146.708km - inlocuit senzor Nox dupa DPF, si curatat injector adblue ( nu era f murdar, dar am zis sa-l verifice daca tot e masina la ei ) - ANDRION SERV

28.02.2025 - 146.900km - inlocuit injector Ad Blue, si mufa+conducta - cod 16197381257 ( de la injector la rezervor ) - ANDRION SERV

Context:

De cateva luni bune am tot avut erori sporadice pentru senzorul NOX, cel de dupa DPF. Erori pasive, pana cand recent mi-a dat si check engine in bord, fara alte simptome, probleme. ( Atat la service cat si la BMW mi s-a recomandat ca pana nu da check engine in bord sa nu mi bat capul ca nu e nimic problematic ).

Am schimbat senzorul, si cu aceasta ocazie s-a dat din nou jos is injectorul adblue pentru a fi verificat. era putin murdar. s-a curatat. Asta a fost Luni.

Dupa cateva zile, Joi, dimieata am avut erori in bord pentru sistemul adblue.

image.thumb.jpeg.41244b979b74d40d6e96dfd3575a8b33.jpeg

image.thumb.jpeg.0fd0a8ead5a827343fc9967d9d975e85.jpeg

image.thumb.jpeg.bdfea91a00b9fc3a5c174092e4d5fc74.jpeg

Ok, inapoi la service... mufa de la injectorul de ablue ( desi are o protectie termica peste ( un fel de husa ) ) s-a deformat/topit parca, si nu mai etansa bine, pe sub masina fiind si urme scurse de lichid adblue.

Mufa vine la pachet cu tot cu conducta pana la rezervorul adblue - am postat codul piesei mai sus - 16197381257 ). Cu aceasta ocazie am schimbat si injectorul adblue. Dupa aprox 1h jumte de teste si adaptari pe sistemul adblue, am plecat de la service cu masina ok. fara erori.

image.thumb.jpeg.4d93de404f9c80ccdba3537a096cc39b.jpeg

image.thumb.jpeg.5f5c5538214d49b5079dbd00e5cac1ce.jpeg

image.thumb.jpeg.73fbd96b2e59eb41a2651e345edf3c7f.jpeg

Vineri si in weekend am mai dat cateva ture zonale cu masina, totul in parametri, fara erori.

Cu sistemul adblue momentat totul este ok, fara erori, dar azi dimineata eroare cu senzorul NOX iar a aparut 🙄

image.thumb.jpeg.14497d711644542792e020fc3a6394cf.jpegimage.thumb.jpeg.f9dd0a7e1b9771d0e1ddaf3699bbf595.jpeg

Deja incepe sa ma dispere cacatul asta, si cam sunt in pana de idei...

DPF e ok, presiuni ok, regenerari ok.

Ceva sugestii, idei?

 

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

aiurea de pe net "Fault code 00452A is an advisory code for the BMW SA . . . tells him/her that the DPF is nearing the end of its design life. Max soot amount is around 90 grams . . . I think fault code 00452A starts to appear around 50 grams of soot (which you can read using Carly) . . . I have it, I am ignoring it for now . . . this fault code alone will not trip CEL.

NOx sensors - my experience - they have a design/useful life of about 90,000 miles . . . I just replaced mine as part of routine maintenance . . . expensive but my ownership horizon is around 200K miles. Current odometer ~135,000 miles"

 

Boala lor as zice .

 

edit : zici "mufa de la injectorul de ablue ( desi are o protectie termica peste ( un fel de husa ) ) s-a deformat/topit parca, si nu mai etansa bine, pe sub masina fiind si urme scurse de lichid adblue." 

Cum a ajuns ad blue acolo ar mai fi o intrebare. EGR ok banuiesc, regenerarea o face ok, evacuarea e in stare buna nu ?

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, tzucul said:

Pai nu sunt 2 senzori nox?Înainte de dpf și după?

Ba da, dar dupa citire erori cu ISTA eorarea era pe senzorul de dupa DPF, care s-a si inlocuit cu unul original.

28 minutes ago, alex230ro said:

aiurea de pe net "Fault code 00452A is an advisory code for the BMW SA . . . tells him/her that the DPF is nearing the end of its design life. Max soot amount is around 90 grams . . . I think fault code 00452A starts to appear around 50 grams of soot (which you can read using Carly) . . . I have it, I am ignoring it for now . . . this fault code alone will not trip CEL.

NOx sensors - my experience - they have a design/useful life of about 90,000 miles . . . I just replaced mine as part of routine maintenance . . . expensive but my ownership horizon is around 200K miles. Current odometer ~135,000 miles"

Boala lor as zice .

edit : zici "mufa de la injectorul de ablue ( desi are o protectie termica peste ( un fel de husa ) ) s-a deformat/topit parca, si nu mai etansa bine, pe sub masina fiind si urme scurse de lichid adblue." 

Cum a ajuns ad blue acolo ar mai fi o intrebare. EGR ok banuiesc, regenerarea o face ok, evacuarea e in stare buna nu ?

Codurile alea de erori nu sunt in corelare cu erorile mele. 

Cum adica cum a ajuns adblue acolo? E mufa care intra in injectorul de adblue 🙂 vine pe conducta din rezervor..

EGR/Racitor sunt ok, sunt schimbate pe rechemare. Evacuarea e ok.

Link to comment
Share on other sites

Am avut aceleași probleme cu un Audi. Cea mai bună soluție a fost anularea completă a sistemului – o invenție europeană de doi bani. Se vorbește despre reducerea poluării, dar, în realitate, ei poluează de zece ori mai mult cu inteligența artificială și cu constuctia masinilor electrice.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg partea cu urme scurse de ad blue imi suna ca a curs pe acolo ad blue, apoi mufa topita? Pare ca ceva nu a fost nu este pus ok acolo  . M-am mai uitat odata la eroare - teoretic ai asa sensor de Nox si sau catalizator , daca ai schimbat senzor ar ramane catalizator , personal as verifica tot ce se poate legat de sistemul de injectie sa fie in regula apoi tot ce tine de vacum . Consumul e acelasi banuiesc ? edit - daca sunt 2 senzori a fost schimbat senzorul corect nu  ?🙂

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, skypee said:

Am avut aceleași probleme cu un Audi. Cea mai bună soluție a fost anularea completă a sistemului – o invenție europeană de doi bani. Se vorbește despre reducerea poluării, dar, în realitate, ei poluează de zece ori mai mult cu inteligența artificială și cu constuctia masinilor electrice.

Nu e cazul de anulare adblue. Momentam partea de adblue functioneaza ok si corect. 

18 minutes ago, alex230ro said:

Eu nu inteleg partea cu urme scurse de ad blue imi suna ca a curs pe acolo ad blue, apoi mufa topita? Pare ca ceva nu a fost nu este pus ok acolo  . M-am mai uitat odata la eroare - teoretic ai asa sensor de Nox si sau catalizator , daca ai schimbat senzor ar ramane catalizator , personal as verifica tot ce se poate legat de sistemul de injectie sa fie in regula apoi tot ce tine de vacum . Consumul e acelasi banuiesc ? edit - daca sunt 2 senzori a fost schimbat senzorul corect nu  ?🙂

Cand s-a dat jos injectorul adblue pentru verificare nu s-a mai desfacut si partea de protectie termica si nu s-a uitat nimeni ca el e deformat si nu mai etanseaza corect. S-o fi deformat in timp, nu in cateva zile. Dar cum s-a dat jos si pus la loc probabil ca nu mai etansa, posibil de acolo si ceva scurgere de adblue... nu stiu, presupun logic anumiti pasi.

Am facut programare la BMW sa verifice si ei ce e acolo. 100% senzorul schimbat a fost cel corect, adica cel care a dat eroarea.

Nu stiu ce sa mai zic, astept miercuri sa vad ce si cum. Masina merge normal, fara probleme, si erori in bord nu sunt. In plus eroare pe senzorul Nox e pasiva, nu activa... daca o sterg, nu ramane, reapare doar dupa ceva vreme...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.