Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

6 hours ago, bimmer90f30 said:

 Nu pot sa nu il intreb pe autorul topicului @sskkaa cum se descurca cu cresterea de putere data de motor acum. Banuiesc ca ii creste inima si indrazneala si restul.. Simte nevoia unui upgrade pe sistemul de franare? Il tin franele in toate situatiile in care se baga? Si mai ales, ce frane, placute si discuri are masina in prezent? Discuri ventilate(?) sau de carbon 🙈 bine, glumesc cu, carbon.. 😀

Nu mai stiu cat de late sunt rotile, dar poate nu strica o reamintire.. a, pe 20. 🍻

 

Poti sa l intrebi linistit... se descurca foarte bine... puterea de sub cur a venit treptat, odata cu sutele de mii de km ( da ai citit bine... daca pun pe foaie toate masinile cred ca ma apropiu linistit de 1milion de km ) de la (cp) 75, 100, 150, 165->190, 240->300, 326-380... masina are in standard sistem de franare ///M si isi face treaba foarte bine pentru ce am eu nevoie... nu am avut emotii niciodata, dar nici nu am dat in ea ca intr un M5, constient fiind de ce caroserie ma inconjoara. Deci, are discuri si placute OE, de la BMW, conform echiparii si seriei de sasiu. Nu ma bate gandul de vreun upgrade, nu e cazul. Sunt multumit.

Rotile sunt 245 45 20 fata si 275 40 20 spate. Pirelli PZero PZ4 de vara si Pirelli Winter Sottozero 3 de iarna.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, branevl said:

B57 e tank pe langa n57, de exemplu nu am auzit nici macar un singur caz de probleme la distributie sau pompa de ulei, pica garantat galeria de admisie dupa 130-140 de mii si adblue ul.

Schimba uleiul la 10 mii maxim si nu iti bate joc de ea adica sa ii dai blana la rece  sau chestii de genul si nu o sa ai probleme mai ales ca ai luat o la km putini.

B57 cu 4 turbine eu nu as lua in calcul este extrem de fortat.

Nicieu n am auzit de probleme majore, inca... desi gurile rele spun ca nu e diferenta chiar asa mare fata de N57, inca n am primit confirmari de la "experti"/cunoscatori daca vechile probleme majore s au rezolvat sau nu... pompa ulei, vibrochen, cuzineti, distributie, galerie admisie - asta e cam clar ca fiind de plastic e consumabila... recomandarile in sensul asta e ca la 200k km sa ii dai un refresh cu piesele astea si mai bagi lejer inca 200k km... vedem...

Reviziile tot timpul le am facut la tip ( 10k km maxim ) cu piese de calitate/oe si cu schimb complet de filtre, chiar daca multi considerau ca arunc cu banii...

Nu e cazul de bataie de joc, s au dus demult vremurile alea... 🙂

6 minutes ago, minu94 said:

Hei, m-ai luat! Eu am inceput de la 68! :))) 

Sper sa ajung la un moment dat la ce ai tu ❤️ 

Dacia Break 1310 Alb 13 n am mai pus o la socoteala 🤣🤣🤣

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Un mic update.

Am facut o escapada la ski in Slovacia, Jasna, si cu ocazia asta am testat si cutia Thule. Ma felicit pentru alegerea facuta ( si cu ajutorul vostru ), este ideala ca spatiu, incat sa incapa tot ce tine de echipamente de ski, chiar si o sanie! 😄 

In total aprox 900km, mers 140-150 pe tempomat, ploaie si vant crunt, atat la duc cat si la intors. Consum per total 10% cu o medie de aprox 110kmh. Multumim. In conditii bune de atmosferice, cred ca ar putea scadea pe la un 9-9,5.

Cutia (si/sau barele ? - ca nu mi-e clar care face mai mult zgomot ) este destul de silentioasa, cel putin mai silentioasa decat asteptarile mele, deci e ok si acest capitol.

Cum n-am mai fost cu cosciug pe masina, mi-a fost un pic frica sincer sa nu nu mearga cu Dorothy in Lumea Minunata, dar n-a fost cazul...

O faza interesanta, si amuzanta...

La plecare din Slovacia, deschid aplicatia myBMW, setez ora de plecare pt webasto, si imi vad linistit de treaba... ajung la masina, cu bagaje cu tot tacamul, si ce sa vezi, masina rece/neincalzita... iar sfinti, iar liturghie, asta e, pur si simplu nu intelegeam care e problema, pentru ca mesajul de confirmare a pornirii incalzirii a fost primit in aplicatie... asta e... viata e grele. Ieri, mi-a fugit gandul la acest aspect, si mi-am dat seama cat de bolovan, sunt defapt... avand in vedere ca la telefon ora locala se seteaza automat in functie de tara, dar in masina nu, ramanand ora de Romania, deci intre ora din aplicatie si cea din masina, fiind diferenta de o ora... eu setand la 10:30 de ex ( dar in masina ora fiind 11:30 deja, webasto ar fi pornit a doua zi dimineata la ora 10:30 😄 nice and smart...

Noi sa fim sanatori, km se aduna, si placerea la volan e aceeasi ca in prima zi!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Hmm... ok, studiez problema. Nu mi-am batut capul pana acum cu detalii de genul, pentru la Passat aveam telecomanda separata pentru webasto, si doar apasam pe buton, indiferent de fusul orar 😄 

Ms de sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

cum e Jasna?

tot merge frate-miu in fiecare iarna la ski si se caca mereu pe el cu italia si franta.

inteleg ca Jasna se apropie de 50km de partie.

i-am tot recomandat Slovacia si Slovenia, insa el e snob tare

  • Haha 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Jasna ( statiunea de ski ), pentru orasul Liptovsky Mikulas din Slovacia, este la fel ca Poiana Brasov pentru orasul Brasov, ca o idee generala.

Accesul din Vestul Romaniei este ok ( cel putin din Oradea, pentru ca din cei aprox 450km, peste 400km sunt autostrada, iar dupa ce se va termina si "centura" de la Kosice, nu mai treci prin oras, si va fi si mai multa autostrada, deci daca ma grabesc foarte tare 3h jumate spre 4, daca merg normal 4h spre 4h jumate - asta comparand cu 6 sau chiar 7 ore Oradea - Brasov/Poiana Brasov).

Jasna se apropie de Austria / Italia sau chiar Franta ( desi aici daca nu zbori, sincer e omor curat sa bagi peste 2000km pe sens cu masina doar pentru cateva zile la ski ) ca si instalatii ( telescaune, telecabine, etc ) DAR pentru mega pasionatii sporturilor de iarna, diferenta se simte, si asta din partea unui placar care a batut in ultimii 15-20 de ani cam toate statiunile de renume din Austria/Italia ... Tarile cu renume sunt peste Jasna la acest capitol, unele zone de ski mari apropiinduse de 250-400km de partie, doar intr-o singura zona!

Dar tratand zona Jasna, pentru ceea ce este, o zona mai mica de ski si aproape de Romania, eu o consider best buy, si doar prin faptul ca ajungi repede ( in ideea in care nu pierzi cate o zi pe drum - adica poti pleca la 5-6 dimineata din Oradea si sa fii la prima ora pe partie - deci nu pierzi ziua, iar in ultima zi poti skia pana la 3jumate, si te pui pe masina si in 4 ore ( adica pe seara ) esti acasa )

Dpmdv, Jasna merita doar pentru a NU merge in Romania la ski, si daca nu ai chef de minim 1000km pentru Austria/Germania.

Preturile sunt pe masura, au crescut simtitor in ultimii ani, un skipass pe zi ajungand cel putin la nivel de Austria/Italia ( 50-60eur/zi ) dar si instalatiile/serviciile sunt oarecum pe masura.

Singura problema pe care o vad eu cu Jasna, este ca nu are o zona de agrement/pietolana, este strict pentru ski, adica nu ai un magazin, un ABC, sa-ti iei o apa ceva, sunt putine restaurante, majoritatea inhouse a hotelurilor... se poate cobora cei 12km aprox pana in oras, si acolo ai supermarketuri, restaurante, etc...

Am fost deja de vreo 5-6 ori la ski, si mai urmeaza o tura si din 22-25 ianuarie 🙂 

Dpmdv merita, dar pentru cei din Bucuresti, sincer, nu stiu ce sa zic... depinde de preferinte... iar @edit sa stii ca nu e doar de snobism, Austria/Italia/etc sunt o treapta mai sus clara, dar nici Jasna nu e foarte departe, iar daca iti faci niste calcule financiare/timp, fiecare va sti cum e mai bine pentru el...

Las si un ski map pentru doritori...

image.thumb.png.8364574fcfa8060b35deb02a103f9803.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@Romulus ma refeream la 2000+ pentru Franta din Bucuresti ( Les Deux Alpes, Val Thorens, Les 3 Vales, si asa mai departe ) 🙂

@minu94 depinde si din ce zona esti, din Bucuresti sincer, m-as gandi de 2 ori sa ma duc la Jasna, nu pentru ca nu e ok, dar daca tot bati atata drum, sunt multe zona mai aproape in Austria... adica 1000km Bucuresti Jasna, sau 1500km Bucuresti Kitzbuhel de ex... zic si eu 😄

Pentru doritori, va recomand sa evitati totusi weekendurile la Jasna, precum Poiana/Sinaia/Predeal, partiile sunt ceva mai aglomerate, mai ales daca se suprapune si cu vacanta copiilor, zona fiind foarte frecventata si de tarile vecine ( Romania, Ungaria, Slovacia, Polonia, Cehia, Austria )

Ca si varianta in zona mai sunt inca 2 statiuni mai maricele, cu ceva mai multe partii, dar unde nu am fost si nu as putea sa va recomand ceva... Zakopane in Polonia si Tatranská Lomnica tot in Slovacia.

Edited by sskkaa
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Luni dimineata pe drum spre Jasna, imi tot ingheta cotul, si mi se parea ca nu baga cald deloc in spate ( avand clima pe 3 zone )

Dupa o scanare cu OBD11... Rear passenger compartment left air distribution flap motor or air distribution

Status - Active - fault is present - 801127

Dupa ce am sters eroare, nu am mai avut probleme, a inceput sa bage cald, si nici n-a mai aparut eroare dupa o rescanare.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sskkaa said:

Luni dimineata pe drum spre Jasna, imi tot ingheta cotul, si mi se parea ca nu baga cald deloc in spate ( avand clima pe 3 zone )

Dupa o scanare cu OBD11... Rear passenger compartment left air distribution flap motor or air distribution

Status - Active - fault is present - 801127

Dupa ce am sters eroare, nu am mai avut probleme, a inceput sa bage cald, si nici n-a mai aparut eroare dupa o rescanare.

Foarte ciudat. Adica eroarea era prezenta, dar daca ai sters-o a pornit caldura?

Link to comment
Share on other sites

Da, am sters-o, n-a mai aparut, si a inceput sa bage caldura din nou.

Exact acelasi lucru l-am patit la Passat, acum fix 1 an, exact pe acelasi drum, dar acolo n-a mers cu stergerea erorii, si a trebuit sa inlocuisc ceva motoras de clima, complicat de schimbat din cauza manoperei...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Las aici un update al interventiilor asupra masinii, sa fie mai usor de gasit informatia. Mai adaug pe parcurs... 

10.03.2023 - 52245km - constatare generala la achizite, diagnoza, resoftare si update de soft motor/cutie/infotainment, update de harti, etc - BMW GROUP WEST ORADEA

10.03.2023 - 52273km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

28.03.2023 - achizitie jante+anvelope 20" incl montaj + reglaj directie, unghi fuga, etc - BMW GROUP WEST ORADEA

23.05.2023 - 59900km - revizie ulei ARAL + filtre - ANDRION SERV

29.05.2023 - 59920km - schimb placute frana fata + diagnoza ventilator scaun dreapta fata - BMW GROUP WEST ORADEA

28.07.2023 - 68.080km - inlocuit EGR/Recitor pe campanie - gratuit + gresat usi + constatare mecanica pentru pompa de apa/accesorii - BMW GROUP WEST ORADEA

18.08.2023 - 70.741km - revizie ulei BMW + filtre + inlocuire pompa apa + antigel + simering palier fata + schimb ulei cutie transfer - BMW GROUP WEST ORADEA

13.09.2023 - 72.000km - Stage 1 la A TEAM PERFORMANCE

04.12.2023 - 80.250km - revizie ulei BMW + filtre + schimb uleiuri diferentiale fata + spate - BMW GROUP WEST ORADEA

Peste o luna aprox facem 1 an si o sa mai detaliez una alta... poate ajung la 40k km/an daca trag "tare" 😄 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Control Unit: Engine
CAFD: CAFD-000029B7-000.022.084
SGBD name: D83BX7C0
Protocol: CAN:UDS
Serial number: 0030219838
Faults:
   030E5D - Intelligent battery sensor 1: Battery voltage, upper threshold exceeded

Oare sa fie nevoie de un senzor management baterie nou? Cam la asta se raporteaza ce am gasit pe net...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.