Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

Referitor la plin, da se poate. La jurney data poti selecta de cand sa calculeze, ai mai multe optiuni, gen de la 0km, de la plin sau de la inceputul zilei

 

in legatura cu clima, e o chestie noua inventata la G-uri, absolut tampita, pai ce auto e ala daca eu setez viteza?

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

O sa mai butonez cu computerul de bord, dar mi-e sa nu resetez ceva. Ala mare l-am resetat cand a venit masina, si as vrea sa ramana asa, dar al doilea cred ca se reseteaza la fiecare plin, dar nu imi arata km facuti ci doar range-ul ramas. Aici intrebam daca se poate schimba din range in km facuti de la alimentare.

Cu clima da e o prostie imho, de aia lasi auto sa-si faca singura treaba. Si la Passat aveam ceva setare pentru clima, ECO, mediu si high, sa sufle tare tot timpul, cred ca acelasi lucru il face si setarea asta de trepte la clima la BMW, sort of.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Viper05 said:

in legatura cu clima, e o chestie noua inventata la G-uri, absolut tampita, pai ce auto e ala daca eu setez viteza?

Si la F-uri e la fel.. dau pe auto, dar pot sa reglez eu viteza ventilatiei in acel interval prestabilit pe modul auto.. clima la audi mi se pare mult mai bine setata / calibrata decat la bmw.

Link to comment
Share on other sites

Probabil au fost plangeri ceva. An auto el saracu incearca sa ajunga in temperatura setata ceea ce inseamana va "baga" tare => viteza mare deranj pt cei cu urechi fine, asa lasi pe auto el baga acolo dar la viteza setata de tine si ajunge mai "tarziu" in temperatura dorita .O prostie una peste alta, la Patrol are alta schema tembela nu imi e clar daca e busit ceva sau feature - dai 25 grade si viteza mica deci nu auto - e prima data baga cald blana , apoi la 25 grade se prinde si te trezesti ca da rece 😄  .

Link to comment
Share on other sites

cred ca intensitatea ventilatiei pe auto selecteaza limita maxima la care poate ajunge.

Spre exemplu, cand este cald si daca il setezi la maxim, dupa ce ajunge la o temp apropiata de cea setata (asta daca nu e extrema si imposibil de atins) se va stabiliza. Eu il vad cumva ca intensitatea cu care va functiona.

In schimb, un lucru ciudat l-am vazut in sezonul de primavara/toamna cand e placut afara di opresc A/C-ul ca sa nu-mi starneasca mai mult alergia, fie a mea are pitici sau la un moment dat, porneste singura A/C-ul (fara a se aprinde butonul), are 30 sec - 1 min in care simti clar cum vine aerul rece...

Link to comment
Share on other sites

Intensitate si este denumita in manual si mi se pare cat se poate de civilizata functia. Nu vrei - nu o folosesti. Nu vad de ce atat de multe discutii (eu chiar o utilizez). Clima merge bine si doar apasand pe Auto, fara sa-ti bati capul de alte setari. Pe vechiurile BMW-uri, cred ca inclusiv la F-uri, era selectorul ala de cald/rece. Puneai iarna pe 23 de grade iar selectorul pe Rece si inghetai in masina. Aia chiar nu avea sens (te obisnuiesti si cu ala pana la urma).

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Edwin said:

Si la F-uri e la fel.. dau pe auto, dar pot sa reglez eu viteza ventilatiei in acel interval prestabilit pe modul auto.. clima la audi mi se pare mult mai bine setata / calibrata decat la bmw.

La f10 stiu ca am setat pe 20 cand am luat masina si asa a ramas. Era tot timpul pe auto , dadea el mai tare mai incet in functie de cum era nevoie, adica facea tot automat, la g automat nu mai inseamna automat, butonez eu viteza…pentru ca de ce nu. Plus ca nu mai am buton ac trebuie sa intru in meniu, ca sa fie simplu….

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cu ocazia weekendului prelungit, am avut cateva drumetii prin zona, 150-200km/zi.

S-a nimerit sa merg exact pe somnul lui fiica-mea, deci mers lejer, odata cu traficul, fara sa ma chinui sa merg la consum, doar ca nu m-am grabit, mers pe DN1, spre Cluj ( din Oradea ), consum 5,3. Sincer, nu ma asteptam sa coboare sub 6,5/7 avand in vedere gabaritul si dimensiunile, si mai ales aerodinamica de dulap.

In rest, media generala a scazut pe la 8.2%.

Link to comment
Share on other sites

Am urmatoarele probleme, si nu stiu daca exista vreo rezolvare.

1)

La Passatul anterior aveam tot timpul mufa OBDII conectata, pentru a putea folosi aplicatia VAG DPF ( urmarire regenerari )

La BMW, am cumparat un VLinker BM+, pe care il folosesc pentru urmarire regenerari. Daca il las in mufa de OBD din masina, dupa ce inchid masina, la aprox 30sec maxim, incepe sa sune alarma. Daca e scoasa din locas, nu este nicio problema... cum pot face sa o las conectata si fara sa sune alarma de fiecare data cand o uit in mufa obd?

2)

Folosind ieri aplicatia BimmerLink, urmaream DPF-ul, si vazand ca are peste 35g soot mass in DPF, si avand un drum mai lung, extraurban, in conditii de mers bune pentru o regenerare, am zis sa ii dau un REQUEST REGENERATION ( masina din ce am urmarit isi face regenerarile cand se apropie de aprox 40-42g soot mass). I-am dat, a aparut ceva cu verde scurt, si nici n-am apucat sa clipesc, ca s-au resetat toate valorile initiale ale DPF, fara sa-si fi facut vreo regenerare ( adica au trecut 1-2sec maxim ).

Adica:
Oil ash mass in DPF s-a resetat la 0 ( de la aprox 14-15g sau cat era, aferent celor aprox 56.000km actuali )

Distance since last succesful regeneration s-a resetat si ea la 0, desi Soot mass in DPF nu a scazut, ci doar a crescut in continuare in mod normal.

Fuel consumption since last succesful regeneration s-a resetat la 0

Operating time since... tot la 0

Remaining distance of the DPF s-a "resetat"/a crescut la 298.500km aprox, de la vreo aprox 250.000km cat era inainte ( daca mai tin bine minte, nu am un printscreen din "before")

Deci ce naiba face request regeneration asta din bimmerlink ca n-am prea inteles cum de nu s-a regenerat deloc soot mass in DPF, dar restul s-au resetat... si nici regenerare nu si-a facut, si toate mi s-au dat peste cap...

Link to comment
Share on other sites

De ce nu mi-as bate capul? As dori sa stiu cum functioneaza totusi aplicatia BimmerLink, mai ales functia de Request Regeneration. Sunt totusi informatii utile pentru regenerarari DPF, care facute corect, ar trebui sa ajute masina on the long run.

Dupa logica mea, daca in mers, toate conditiile de regeneare sunt indeplinite, si ceri regenerare ar trebui sa faca regenerare, nu doar sa reseteze niste parametri. 

Poate mai sunt colegi care folosesc, sau au mai intalnit situatii de genul.

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit ca la bmw nu e ca la vag.Masina isi face singura treaba cu regenerarile si nu o sa ai becuri aprinse in bord.Foloseste ad blue original de bmw,verifica sa ai toate sondele si senzorii de pe evacuare functionali si nu o sa ai probleme.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am incercat chiar cateva saptamani in urma la G01 30D, cu bimmerlink. Am facut un drum pe autostrada, de la B la Ploiesti. Am dat request de 3 ori, primele 2 ori a dat un mesaj cu verde gen "request successful" dar regenerarea nu a pornit. A 3 data, a pornit regenerearea, normal. Nu s-a intamplat nici o data sa se reseteze valorile pur si simplu.

Eu aveam nevoie sa se aprinda martorul de revizie si speram ca regenerarea DPF sa accelereze procesul, altfel, asa cum au mentionat colegii, nu stiu de ce ti-ai bate capul.

Link to comment
Share on other sites

Repet, nu e vorba de bataie de cap, ca oricum mergeam cu masina, si am zis ca daca tot sunt conditiile optime pentru o regenerare care oricum urma, as fi preferat sa o faca atunci, nu cand ajungeam in traficul urban. Ma asteptam/gandeam ca request regeneration asta ar trebui sa faca, verifica parametrii si daca conditiile sunt intrunite, sa porneasca regenerarea. Dar in afara de reset la parametrii nu s-a intamplat nimic. Ulterior, normal ca a inceput regenerarea pe la 40g, dar m-a prins ca norocul in zona centurii si am reusit sa o finalizez corespunzator si in parametrii.

Oricum, m-am lamurit, o sa las aplicatia strict pentru monitorizare DPF.

Link to comment
Share on other sites

Cum a zis mai sus cineva nu e VW cu plusuri si minusuri - regenerarea o face .  La X1 deci acum 2 generatii am avut si eu aceasi paranoia sa dau eu sa fie bine sa nu faca regenerare in oras sa faca afara, teapa o facea no matter what,asa ca eu zic sa stai linistit face foarte bine regenerarea si in oras si afara.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 5/4/2023 at 4:49 PM, sskkaa said:

Am urmatoarele probleme, si nu stiu daca exista vreo rezolvare.

1)

La Passatul anterior aveam tot timpul mufa OBDII conectata, pentru a putea folosi aplicatia VAG DPF ( urmarire regenerari )

La BMW, am cumparat un VLinker BM+, pe care il folosesc pentru urmarire regenerari. Daca il las in mufa de OBD din masina, dupa ce inchid masina, la aprox 30sec maxim, incepe sa sune alarma. Daca e scoasa din locas, nu este nicio problema... cum pot face sa o las conectata si fara sa sune alarma de fiecare data cand o uit in mufa obd?

2)

Folosind ieri aplicatia BimmerLink, urmaream DPF-ul, si vazand ca are peste 35g soot mass in DPF, si avand un drum mai lung, extraurban, in conditii de mers bune pentru o regenerare, am zis sa ii dau un REQUEST REGENERATION ( masina din ce am urmarit isi face regenerarile cand se apropie de aprox 40-42g soot mass). I-am dat, a aparut ceva cu verde scurt, si nici n-am apucat sa clipesc, ca s-au resetat toate valorile initiale ale DPF, fara sa-si fi facut vreo regenerare ( adica au trecut 1-2sec maxim ).

Adica:
Oil ash mass in DPF s-a resetat la 0 ( de la aprox 14-15g sau cat era, aferent celor aprox 56.000km actuali )

Distance since last succesful regeneration s-a resetat si ea la 0, desi Soot mass in DPF nu a scazut, ci doar a crescut in continuare in mod normal.

Fuel consumption since last succesful regeneration s-a resetat la 0

Operating time since... tot la 0

Remaining distance of the DPF s-a "resetat"/a crescut la 298.500km aprox, de la vreo aprox 250.000km cat era inainte ( daca mai tin bine minte, nu am un printscreen din "before")

Deci ce naiba face request regeneration asta din bimmerlink ca n-am prea inteles cum de nu s-a regenerat deloc soot mass in DPF, dar restul s-au resetat... si nici regenerare nu si-a facut, si toate mi s-au dat peste cap...

Salut, cand ai dat request regenaration, s-au resetat valorile, iar masina cand ajunge sa indeplineasca conditiile tehnice pentru a pornit regenerarea o va face cu prima ocazie, nu o va mai amana pana cand ajunge valorile din filtru la maxim sa ii dea start.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cand am luat masina pe la 52.000km i-am facut o revizie completa, ulei motor Aral High Tronic K 5W30, si toate filtrele.

Azi dupa 8.000km, si inainte de un concediu de vreo 2500km, am mai facut o revizie, acelasi ulei si filtre ( in afara de cel de motorina )

Acum 2 saptamani am avut si martor de placute fata aprins in bord, comandat la BMW, si asteptat programarea. Azi am schimbat si placutele fata. Cu reducere 20% au fost 1660lei + TVA, + manopera si maruntisuri.

Dupa cum am postat si in alt topic, aveam ceva eroare pe ventilatia din scaunul pasagerului dreapta fata. S-a constatat a fi o problema cu unul din ventilatoarele de la sezut. 1000lei cu manopera oferta, si am ramas ca o sa-l schimb cand ma duc pentru EGR/Racitor.

M-au mai taxat 275lei + TVA pentru diagnoza, desi cred ca nu era cazul, masina neavand nicio eroare si facusem una acum o luna/o luna jumate, cu update-uri de soft la tot ce se putea. Repet nu am nicio eroare/avertizare, dar cand la duc la meniul de ADBLUE, imi arata range-ul, care se si adapteaza (scade) in functie de km, dar la refill imi arata 0. Mi-au zis ca nu-i stres. Om vedea daca a fi stres sau nu 🙂

In rest, totul ok, motorina EFIXS de la Rompetrol ( sau cateodata MAXXMOTION de la OMV ), si bataie.

Am avut si o escapada in Ungaria, pe autostrada, portiunea Bors-Debrecen fiind destul de goala, am testat un pic si veleitatile sportive ale masinii... se intinde bine si fara efort, si cred ca aici ii e locul, pe autostrada unde pluteste lejer la viteze mai mult decat legale. Merge fara efort, ajuta mult si cutia cu 8trepte.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.