Jump to content

BMW X3 (G01) M40d Sonnenstein-metallic


sskkaa

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Gata si cu concediul, o tura pana in Grecia, zona Portes/Moudania.

Plecat in 31.05 seara pe la ora 22, sa doarma fiica-mea pe drum. Greu pana ajungi la ( ruta Oradea - Arad - Timisoara - Moravita ) Belgrad sa te sui pe autostrada, doar DN-uri, limitari de viteza, dar trafic mai redus, si "panica" de militie prin Serbia/Macedonia, fiind si primul drum in Grecia, si cu masina.

Pe la vami totul ok, maxim 30-45min, decent as putea zice, controale de la a la z, documente, talon, asigurari, etc.

Grecia, vreme buna, perfecta as putea zice, apa putea fi mai calda, dar asta e, inceput de sezon, mancare exceptionala, relaxare... un concediu de 2000+km reusit.

La intoarcere am incercat varianta autostrada "full" pana la Arad, pe ruta Belgrad, Novi Sad, Subotica - Szeged - Arad - per total o manevra buna, desi km sunt mai multi ( vreo 80-90 in plus ) dar e doar autostrada si mai usor de parcurs, DAR, DAAAR, vama Sarbo-Maghiara ( in speta vama la intrare in Ungaria/UE ) este cea mai infocata, fiind punctul cel mai plin de presiune din UE, si luat in colimator pentru tranzitul imigrantilor, asa ca toate controalele sunt excesive, cu vreo 10-12 masini in fata, am stat mai bine de o ora la coada, intre min 5 si aprox 10minute pe masina, control complet, interior, bagaje, etc... ma gandesc cum e in extra sezon, ulterior afland de la altii ca au petrecut si 6-8 ore in vama...

In rest in Serbia se circula ok, 140-150kmh pe autostrazi fara probleme, nu am vazut niciun radar.

In Macedonia in schimb, e ca la noi acum 20-25 ani, militieni ascunsi, stand la panda, la limitari, dupa curbe... aici s-a mers in limitele legale.

Doar motorina OMV si SHELL, consum mediu pe cei 2000+km, 7,2%, la dus mers mai lejer, la intors mers mai alert.

E o placere sa adune km, pozitia la volan mai inalta un pic avand un mic avantaj la vizibilitate, dar totusi, parca pe autostrazi si distante mai mari, un Seria 5 combi sa fi fost mai in largul ei 🙂 

Lasand mirosul concediului apus la o parte, am constatat ca desi am facut update la ultimele harti in reprezentanta cand am luat masina ( aprox 2 luni ) in Serbia si Macedonia, nu mi-a aratat nicio limitare de viteza in bord, fiind doar semnul cu cele 3 liniute ( in Romania, Grecia, Ungaria, totul a functionat impecabil si fara probleme ) dar in Serbia si Macedonia "liniste totala". Aveti idee daca e o chestie de setari sau, trebuie un alt upgrade la harti? Am mers impreuna cu un coleg cu un A4 B9.5 ALLROAD, si el nu a intampinat probleme cu afisajul limitelor de viteza in nicio tara/pe nicio portiune de drum ( stiu ca e vorba de alta masina, si alt sistem de navigatie, e doar de info ). Mi-ar fi fost foarte utila informatia cu limitarile de viteza, pentru ca internetul e aberant de scump in Serbia/Macedonia ( nefiind parte a UE ) si nu am lasat pornit waze-ul/datele mobile.

Link to comment
Share on other sites

Pai daca puneai waze ul si după opreai datele, ti ar fi arătat limitările si nu îți mai lua internet, doar baterie.

 

80-90 km sunt foarte putini având in vedere ca alegi autostrada, ca si timp cu siguranța ieși mai repede. 
 

Timisoara-Petroșani-Mehedinti cu 130 km in plus, am ajuns cu 30 de minute mai tarziu decât Timișoara-Mehedinti, dar am refuzat sa mai stau in cozi si aglomeratie, mai bine sa merg decât sa stau.

 

Oradea-Timisoara-Moravița este un drum foarte decent in principiu.. nu se compara cu altele.  
 

30-45 minute la fiecare vama ? Sau in total? Mie mi se pare groaznic timpul ala, in 40 min este zbor Timisoara-București. 
 

 

Totusi cu avionul nu îți place sau ? Nu pot sa înțeleg cum sa alegi “chinuiala” asta. Nu o baga pe aia cu “mie imi place sa conduc” , ca si mie imi place, dar nu am cum sa aleg concediu cu mașina pe atâția km, fiindcă si riscurile sunt de câteva ori mai mari, câte probleme pot sa apara la un concediu de genul cu mașina..

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Posibil sa nu "iubeasca" avionul eu de exemplu nu suport avionul - la modul la care aproape fac atac de panica .Am zburat de cateva ori dar pare ca imi mananca cativa ani din viata toata treaba asta,asa ca prefer in general sa merg cu masina, Grecia clar masina si anul trecut am fost in Creta cu masina adica am facut vreo 20 de ore adunate pe ferryboat .In general imi "place" sa zic ca ies aproape la fel , deh scutesc inchiriatul , realist vorbind avand in vedere ca "traseul " pana in Creta l-am facut cu un Nissan Patrol cu un consum de 12/13 litri la suta nu cred ca mai pot spune asta :)) 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

@WIN60 am setat traseu pe waze in vama greceasca, inainte sa opresc datele mobile si sa schimb reteaua de serbia. Dar harta nu a tinut decat pana undeva pe la vreo 100km de Belgrad dupa care nemaiavand date sa si updateze harta nu a mai mers ( nu ramane traseul intreg pe diatante asa mari descarcat ), dar oricum asta nu lamureste dilema mea, de ce nu apar limitele de viteza pe serbia/macedonia in bord/navigatia masinii, cand in romania, ungaria, grecia au fost aratate fara probleme.

80 90km sunt ok ca distanta in plus, dar cand pierzi la vama 1 2 ore sau mai mult depinzand de perioada nu mai este niciun avantaj major, decat comfortul de a merge pe autostrada.

cam 30min pe vama ( adica ro-srb, srb-mk, mk-gr )... a si fost un pic de trafic, dar a fost rezonabil timpul de asteptare comparat cu nr de masini in general.

Imi place cu avionul daca e cursa din Oradea, directa. Daca trebuie sa merg la TM, sau Budapesta nu mai e niciun avantaj, cu drum pana la aeroport, imbarcare zbor transfer sau inchiriat masina, si in plus masina iti ofera si o mobilitate mai mare daca vrei sa mai mergi in stanga/drepata, nu depinzi de un program fix, etc. Si mie imi place sa conduc, in limitele normale si a bunului simt, ca 3000km pe sens pana la barcelona e clar ca nu ii faci cu masina, dar asa pana in 1000km, sau pe acolo e decent daca ai autostrazi.

Link to comment
Share on other sites

@alex230ro nu am treaba cu avionul, pot zbura linistit, atat eu cat si familia ( am dus o pe fiica mea in turcia de la 1 an cu avionul ) dar cateodata calculele nu ies... daca nu am zbor local/Oradea.

Daca nu e zbor noaptea, pe timpul zilei un drum de Cluj/Timisoara se face in minim 2h30, poate chiar 3 ore pana la aeroport, mai pui minim 30min de backup daca e vreo pb pe drum, sau marja de eroare vorba aia, mai pui 1h30 sau poate doar 2h aeroport ,check in, bagaje, imbulzeala la urcare in avion, etc, mai e durata zborului vreo 2 ore, iar debarcare, bagaje, checkout, min 1h, poate 1h30, depinzand de aeroport, transfer, depinzand de distanta pana la hotel, 30min, 1h... daca le aduni pe toate tot ies multe ore si deja masina devin o optiune.

Dupa experienta cu Grecia, pot sa spun foarte clar ca nu cred ca m as duce in plin sezon, cu haosul din vami, in functie de perioade si ore, poti sta cu orele daca esti ginionist... poate asa in prima sapt din septembrie :)

@mgi si in Romania, Ungaria si Grecia, nu sunt motive legale de ale afisa? La Audi de exemplu au foat afisate, deci nu cred ca e vreo problema legala la mijloc :)

Link to comment
Share on other sites

Știu ca afișarea de limite e dezactivata în anumite tari. Având în vedere ca se poate activa din codare în unele cazuri, bănuiesc ca e ceva legal. În Turcia de exemplu nici Waze nu arata limita de viteza într-o vreme dacă aveai un sim strain.. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

@alex230ro nu am treaba cu avionul, pot zbura linistit, atat eu cat si familia ( am dus o pe fiica mea in turcia de la 1 an cu avionul ) dar cateodata calculele nu ies... daca nu am zbor local/Oradea.

Daca nu e zbor noaptea, pe timpul zilei un drum de Cluj/Timisoara se face in minim 2h30, poate chiar 3 ore pana la aeroport, mai pui minim 30min de backup daca e vreo pb pe drum, sau marja de eroare vorba aia, mai pui 1h30 sau poate doar 2h aeroport ,check in, bagaje, imbulzeala la urcare in avion, etc, mai e durata zborului vreo 2 ore, iar debarcare, bagaje, checkout, min 1h, poate 1h30, depinzand de aeroport, transfer, depinzand de distanta pana la hotel, 30min, 1h... daca le aduni pe toate tot ies multe ore si deja masina devin o optiune.

Dupa experienta cu Grecia, pot sa spun foarte clar ca nu cred ca m as duce in plin sezon, cu haosul din vami, in functie de perioade si ore, poti sta cu orele daca esti ginionist... poate asa in prima sapt din septembrie 🙂

@mgi si in Romania, Ungaria si Grecia, nu sunt motive legale de ale afisa? La Audi de exemplu au foat afisate, deci nu cred ca e vreo problema legala la mijloc 🙂

Eu știu ce spui, dar nu compari oboseala de a sta pana sa pleci, in avion si tot asa cu oboseala de a conduce 15-20 ore. 
 

Inca o data, contează riscurile, accident, pana, ceva defect la mașina, care sa îți strice vacanta, poți sa intampini probleme pe drum sa stai cu orele in coada si tot asa.. faptul ca mai poți sa te plimbi cu masina in diferite locuri, daca nu mergi la resort, este un avantaj.. însă cam atât. 
 

Si inca un avantaj, financiar, însă nu tot timpul. 
 

Tie sa îți placa si sa fii împăcat, eu vad multe lucuri negative si prea putine bune in mersul cu mașina la mulți km si mie chiar imi place sa merg cu mașina, chiar si cu asistenta rutieră de orice fel. 
 

Nu am copil, dar probabil voi miza tot pe avion (resort) sau Mamaia, atunci parca ma gândesc ca pot sa apara situații si mai nasoale cu bebele după tine. 
 

Alex in situația ta înțeleg, adică atacuri de panica si teama excesivă, insa restul nu înțeleg.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Au fost 13 ore la dus, si 14 la intors..  daca s ar merge prin vami mai alert si s ar putea circula doar pe autostrazi, 1000km ii poti face si in 9 ore daca e cazul cu opriri cu tot, la mers normal ( gen Croatia, unde am autostrada de la Bors 2 pana la destinatie de ex. ). Cam asta e maximul si la mine, daca ar fi fost mai mult posibil sa fi ales alta destinatie cu avionul. In septembrie de 4 ani tot in Turcia merg, cu avionul de la Oradea, tocmai pentru cele 2 ore de zbor si in aprox 5h 5h30 sunt pe plaja, si nu o chinui nici pe fiica mea in masina multe ore. Eu sunt obisnuit la volan, am facut si drumuri de 2000km cand a fost cazul, dar odata cu varsta nu mai am nervi de distante de genul, ziua e tot mai scurta si se circula tot mai greu, de aia la.distante mai mari aleg si prefer sa merg pe noapte ( macar asa doarme si fiica mea majoritatea drumului ).

Se pot intampla multe pe drum cu masina, dar deja e ca n povestea cu drobul de sare... daca se intampla ceva, aia e... :)

Link to comment
Share on other sites

"Lasand mirosul concediului apus la o parte"

:))))) tipic proprietar de vag. pe forumul Audi asa ma amuz cum scriu aia...toti sunt Eminesti 🙂

Revenind la discutia recenta, eu niciodata nu am stat in Balcani sa ma stresez din cauza politiei. Bag blana totala si daca e sa ma prinda, aia e. In 2017 eram cu 520d-ul prin Croatia. Era un grup de croati (toti cu Mercedes, Audi, BMW) dupa Zagreb spre vama cu Serbia si toti mergeau 200+kmh. M-am lipit de ei si am facut aprox 300km in aprox 100min.

Asa am mers acum 2 ani pe autostrazile din Bulgaria si Grecia cu 160 la dus si chiar ultimii 50km din autostrada din Bulgaria am mers 180-200 pt ca parea ca voi pierde ferry-ul pt Corfu de la ora 14 pt care cumparasem bilet. am ajuns pana la urma cu 5 min inainte de plecare.

Pierdusem 45 de min in vama Giurgiu desi plecasem la 3 dimineata de acasa si imi luasem in calcul doar 15 min pt vama.

Am mai pierdut un total de 15 min la 2 toalete, desi bugetasem doar una  :))) plus vama cu Grecia, plus benzina, pkus vreo 15 min la vinieta din bulgaria etc.

stiu ca timpul efectiv de mers din centrul Bucurestiului pana la fery-ul pt Corfu a fost 9 ore, aprox 1000km.

 

Am fost si acum in concediul asta mic de pe 1 iunie pana in Veliko Tarnovo si Velingrad, numai Champions League am dat...nu merita stresul economiei unei amenzi.

 

Edited by edit
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu functioneaza limitele de viteza in bmw la Sarbi si Macedoneni indiferent de tipul navigatiei.De mers mergi cu masina in concedii ca sa te poti  plimba si prin alte zone iar daca mai vrei sa faci si cumparaturi clar se merita.

Link to comment
Share on other sites

15 min in vama ? super optimist- anul trecut am stat adunat vreo 2-3 ore cred - La plecare am plecat cu tot "cardul" si cred ca am stat cam o ora si jumate la iesire din tara, Grecia cam 10-20 min , apoi la intoarcere Grecia cam o ora  Romania cam 30-45 min parca am prins schimb de tura sau ceva de genul dar da plecat in iulie deci algomeratie , oricum Creta vs ce am vazut acum 11 ani mi s-a parut mega aglomerata.

Link to comment
Share on other sites

da, a fost optimist sa bugetez 15 min in vama Giurgiu..insa ma gandeam ca plecand la ora 3 dimineata, poate iese calculul. Apoi, stiu ca era data de 6 august..m-am gandit ca o fi mai scump in perioada aia si ca atare mai putini romani in vama ca in iunie/iulie.

stiu ca atunci, in vara lui 2021, startul concediilor a fost 19 iunie si au stat niste colegi de-ai sotiei 6 ore la Kulata..era si cu certificatele Covid si cu documentul de declarare a destinatiei finale din Grecia.

eu pe 6 august am stat 15 min la Kulata, insa am ajuns si super devreme.

Link to comment
Share on other sites

@edit dupa cum ti-am zis, VAG iti spala craierul ( nu tie, asa in general, la posesori sau fosti posesori 😄 ) asa ca ramai cu sechele... (<- joke) ... scriu in spirit de gluma si randurile "elevate" trebuie tratate ca atare, nu luate ad literam...

Deobicei nici eu nu sunt stresat, dar a fost primul drum prin Serbia/Macedonia si nu prea stiam "regulile" zonelor. Croatia se merge tare si eu tot timpul am mers 160-180 fara probleme unde a fost loc, si s-a putut, Grecia la fel, 140-160 fara stres, dar cam toata lumea recomanda sa nu sari calul in Serbia/Macedonia pentru ca nu sunt "turisti" friendly, vorba aia. In Macedonia plin de radare dupa cum am spus, si cam toata lumea respecta viteza legala ( +/- 10kmh ), dar in Serbia traficul mi s-a parut ceva mai relaxat, am vazut si "avioane" pe la 160 170... dar exceptii. In mare parte cam toti respecta regulile ( fata de Ungaria, Croatia, Grecia, Austria, etc unde se merge mai tare de obicei )

@tzucul nasol atunci, daca nu sunt afisate limitele de viteza... mi se pare stupid, ca atat Serbia si Macedonia fiind un Europa, deci nu vad de ce ar trebui sa fie vreo exceptie... sunt constient ca eu sau altii nu merg decat odata pe an sau poate de 2-3 ori pe an prin aceste zone, dar poate sunt altii care tranziteaza frecvent cele 2 tari, si afisarea limitelor de viteza mi s-ar parea foarte utila...

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

Nice car, sa o plimbi multi km fara probleme!

On 3/29/2023 at 3:41 PM, sskkaa said:

Ieri am trecut si la jantele pe 20 ( 245/45/20 fata - 275/40/20 spate )... arata bine pe masina, mai ales in culoarea ei. Diferenta de comfort inca n-am simtit prea mare, dar sigur sunt mai silentioase ca Bridgestone-urile Alenza pe 21.

De curiozitate, care e dimensiunea minima ce poate fi montata, 19"?

On 3/31/2023 at 2:57 PM, Edwin said:

Tu ai alt ID (cred ca ID7), dar la ID6 (cum am eu), pot sa dau scroll prin melodii doar daca am ca sursa setat pe USB sau ce am importat direct in HDD-ul unitatii.

Citisem pe nu mai stiu ce forum extern ca pe G01 au pus o varianta intermediara, nu e nici NBT EVO ID6, dar nu e nici MGU ID7. Sau mai bine spus, ar fi un ID7 cu limitari. Abia pe G01 facelift au pus ID7 "full". 

On 5/4/2023 at 4:49 PM, sskkaa said:

Oil ash mass in DPF s-a resetat la 0 ( de la aprox 14-15g sau cat era, aferent celor aprox 56.000km actuali )

Distance since last succesful regeneration s-a resetat si ea la 0, desi Soot mass in DPF nu a scazut, ci doar a crescut in continuare in mod normal.

Fuel consumption since last succesful regeneration s-a resetat la 0

Operating time since... tot la 0

Remaining distance of the DPF s-a "resetat"/a crescut la 298.500km aprox, de la vreo aprox 250.000km cat era inainte ( daca mai tin bine minte, nu am un printscreen din "before")

Suna mai degraba a "Replace particulate filter" decat a "Regeneration". Cel putin asa se comporta cand faci asta (replace) cu ISTA.

On 4/18/2023 at 11:48 PM, Viper05 said:

in legatura cu clima, e o chestie noua inventata la G-uri, absolut tampita, pai ce auto e ala daca eu setez viteza?

Macar aici are un sens: poti seta viteza maxima cu care baga aer. La E90 ai clima pe 2 zone si o rotita pe mijlocul bordului din care modifici temperatura aerului care intra pe grilele din bord. Nu mai zic ca in anumite situatii, chiar daca ai AC setat pe 21-22C si pe auto, incepe si baga aer cald pe la parbriz pentru cateva minute:))

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, mgs said:

Macar aici are un sens: poti seta viteza maxima cu care baga aer. La E90 ai clima pe 2 zone si o rotita pe mijlocul bordului din care modifici temperatura aerului care intra pe grilele din bord. Nu mai zic ca in anumite situatii, chiar daca ai AC setat pe 21-22C si pe auto, incepe si baga aer cald pe la parbriz pentru cateva minute:))

Si la E90 poti sa setezi viteza cu care baga aer. Doar ca implicit pe 'auto' baga initial la viteza maxima, si trebuie s-o dai tu in jos daca vrei.

La F30 ai rotita din mijloc, dar pe 'auto' functioneaza ca la G, adica baga la viteza mica si poti tu s-o maresti. Nu stiu daca o varianta e mai buna decat cealalta, e doar diferit. Cred ca au facut asta pentru confort, sa nu-ti vajaie clima in cap cand te sui in masina.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca iti complici viata cautand anvelope cu *, nu cred ca pot avea un impact sesizabil asupra masinii.

17 hours ago, edit said:

245/50R19 toate 4.

Mi se par prea subtiri pt asa masina

In ce sens subtiri, sunt jantele prea inguste?

2 hours ago, mgi said:

Si la E90 poti sa setezi viteza cu care baga aer. Doar ca implicit pe 'auto' baga initial la viteza maxima, si trebuie s-o dai tu in jos daca vrei.

Da, ai dreptate, se poate modifica intensitatea si la E90; eu ma plang de rotita cu care modifici temperatura.

Link to comment
Share on other sites

@mgs au fost cazuri, citite si pe forum, unde anvelope RFT fara * au fost problematice, desi corespundeau dimensiunilor masinii, in realitate, fiind diferenta de circumferinta a rotilor ( si asta la anvelope premium - chiar era un coleg cu Michelin cu o speta similara daca imi aduc bine aminte ).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@mgs

 

X3 e o masina voluminoasa.

Cand privesti masina din spate, mai ales ca ea e in esenta un break si volumul partii din spate e mai mare decat volumul unui sedan, la sedan fiind distribuite altfel formele masinii, atunci niste roti late de 245 sunt prea subtiri raportate la volumul total al masinii privita din spate.

 

La 245 vezi ca de sub masina ies niste roti de bicicleta. De asta am considerat ca cei care au 225 pe x3 sunt de desene animate, iar 245 la limita inferioara a acceptabilitatii.

 

Spre exemplu, daca privesti din spate un G30 sedan si un touring, ambele cu roti de 245, pe touring par mai subtiri si asta din cauza volumului mare al masinii vazuta din spate.

 

eu am niste fixuri ale mele:

x1/2 minim 245 fata spate pt a arata bine

x3/4 minim 255

x5/6 minim 275

x7 minim 295

 

Si la sedan prefer 255 pe toate colturile asa cum am la A6 decat 245 pe fata si 275 pe spate si asta din rationamentul faptului ca la viraj pe loc vezi ca iese de sub masina o roata subdimensionata, de 245.

discrepanta asta e si mai mare la seria 7, la viraj iese de sub un tanc masina o roata de bicicleta de 245, asta putandu-se pune ca latime maxima pana la generatia G11, inclusiv.

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.