Jump to content

E46 fl 330xi reconditionare motor


Iustin Alex

Recommended Posts

Salut! Am achizitionat de curand masina din semnatura si voiam o parere legata de motor, sa il reconditionez sau nu ( cu tot ce implica...distributie, kit Ambreiaj etc).Masina va intra in service pt a fi inlocuit tot ce este de inlocuit. Are 220k km iar achizitia am facut.o  din pasiune pentru  si " plimbarea de duminica " . Am condus doar 50 km masina si nu am timp sa o utilizez sa îmi pot da seama de motor daca "mananca ulei " . Mentionez ca la testul de noxe este in parametri . Cu siguranta ii voi lua si compresia motorului dar din câte stiu nu pot fi sigur ca nu " manca ulei " . Ce ma sfatuiti? Multumesc 

VideoCapture_20220821-160552.jpg

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Alex, motorul M54 a dovedit o buna fiabilitate. Are si probleme specifice - ca orice alt motor, de altfel - dar acestea nu sunt din categoria "bombe cu ceas". Cu alte cuvinte, atat timp cat motorul nu prezinta o defectiune evidenta, nu exsta riscul de a se autodistruge din senin.

La o masina second hand, mai ales de vechimea aceasta, este o buna practica sa inlocuiesti, imediat dupa achizitie, toate fluidele, toate filtrele, bujiile, cureaua de accesorii, eventual alte accesorii marunte vadit uzate.

Pe de alta parte, in ceea ce priveste componentele interne ale motorului si transmisiei, iti recomand sa intervii asupra lor numai atunci cand este justificat, in urma unei diagnoze corecte. Tine cont si de faptul ca aproape toate piesele de schimb noi pe care le cumperi astazi sunt de calitate inferioara pieselor noi utilizate atunci cand s-a fabricat masina.

Ca urmare, nu te precipita; cel mai bine bucura-te de masina. In timp, dupa ce vei ajunge sa o cunosti in detaliu, vei sti daca sunt necesare anumite reparatii.

Obs: din poza, masina pare a fi intr-o stare estetica excelenta. Felicitari!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Este adevarat faptul ca sunt cunoscute ca ca motoare fiabile. Referitor la piesele din motor am aceasi teama, calitatea pieselor din ziua de azi este mai slaba ,si nu as vrea sa intervin asupra motorului totusi daca este încă in parametri.  Ce ma facut sa ma gandesc la asta este faptul ca vreau sa ii schimb distribuția si kitul Ambreiaj cu volanta si făcând asta nu ar mai fi fost mult mult ca sa reconditionez si motorul, dar cred ca ii fac mai mult rau decat bine . Cu privire la cele mentionate de tine cu fluide , Bobine, bujii etc... pe langa am o intreaga lista 🙂 de la Discuri frana , plăcute frana , suspensie pana la role Curele accesorii ...

Vreau sa mentionez ca va fi un proiect care trebuie sa fie dpdv mecanic, tehnic si estetic exclusiv ca din fabrica . Nu cu kit-uri M pack aftermarket ,suspensii reglabile sau stiu eu ce evacuari sport.

Iti multumesc frumos pentru sfaturi!

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Alex, motorul M54 a dovedit o buna fiabilitate. Are si probleme specifice - ca orice alt motor, de altfel - dar acestea nu sunt din categoria "bombe cu ceas". Cu alte cuvinte, atat timp cat motorul nu prezinta o defectiune evidenta, nu exsta riscul de a se autodistruge din senin.

La o masina second hand, mai ales de vechimea aceasta, este o buna practica sa inlocuiesti, imediat dupa achizitie, toate fluidele, toate filtrele, bujiile, cureaua de accesorii, eventual alte accesorii marunte vadit uzate.

Pe de alta parte, in ceea ce priveste componentele interne ale motorului si transmisiei, iti recomand sa intervii asupra lor numai atunci cand este justificat, in urma unei diagnoze corecte. Tine cont si de faptul ca aproape toate piesele de schimb noi pe care le cumperi astazi sunt de calitate inferioara pieselor noi utilizate atunci cand s-a fabricat masina.

Ca urmare, nu te precipita; cel mai bine bucura-te de masina. In timp, dupa ce vei ajunge sa o cunosti in detaliu, vei sti daca sunt necesare anumite reparatii.

Obs: din poza, masina pare a fi intr-o stare estetica excelenta. Felicitari!

 

Link to comment
Share on other sites

Dacă vrei sa fie de fabrica pregătește-te sa mai bagi încă odată cât ai dat pe ea.Am citit de 3 ori postul de la început și recunosc ca nu înțeleg nimic din fraza" Are 220k km iar achizitia am facut.o  din pasiune pentru  si " plimbarea de duminica " . Am condus doar 50 km masina si nu am timp sa o utilizez sa îmi pot da seama de motor daca "mananca ulei " " . Primul lucru ar fi sa mergi la un mecanic sa vezi dacă ai scurgeri evidente de ulei , o inspecție a furtunurilor de apa, servo . În funcție de buget apoi poți sa te apuci sa mai faci una alta , personal aș merge cu mașină și apoi aș face o lista cu ce sa schimb cum a zis Robert M54 e un motor bun fără mari probleme în general la km aia aș verifica/schimba preventiv dacă nu au fost schimbate:

-valva pcv și tot ce tine de ea

-garnitura capac culbutori

-bujii/bobine

-vas expansiune și radiator de verificat

-piesa cu tepi

-sonde lambda

-pompa apa

-pompa servo

-suspensie

-cot debitmetru

-recall aibag

Dar cum in general daca desfaci ceva mai dai peste încă 10 lucruri aș zice în primul rând sa mergi cu mașină sa vezi dacă e acea mașină de "duminica" pentru care va trebui sa pui deoparte niște bani și care e posibil sa iti creeze ceva frustrări pana o pui la punct . Dar repet mergi la un mecanic și vezi în ce stare e mașină fa un plan și cam aia e, multe lucruri la M54  le poți face singur "acasă" 

Link to comment
Share on other sites

Uite aici 2 videouri de pe un canal de YT, unde un tip foarte pasionat face o intretinere ca la care unui M54. Urmareste cele 2 videouri (cat si cele ce vor aparea in viitor pentru proiectul respectiv) si ai sa stii clar ce trebuie schimbat ca sa fie motorul in stare excelenta.

 

 

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Ca am uitat - 330-urile astea mai au prostul obicei de a "desuruba" piulita de la pompa de ulei daca sunt conduse "mai agresiv" in general asta se intampla la motoare resoftate cu limita de turatie ridicata si daca se statea mult in zona de "limitare"  E46fanatics avea ceva info legate de tema asta erau niste baieti care le foloseau la curse daca nu ma insel si ei descoperisera asta, pe la noi cei cu swap pe E30 - masini folosite la cursele pe 400 metri au descoperit cam acelasi lucru. Daca masina e utlizata "pe strada" as zice ca e aproape imposibil sa apara problema.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

De 3 ani si un pic, sunt fericitul proprietar al unui e46 sedan 325xi, 100% Romania si din septembrie 2022, preafericitul proprietar al unui e46 cabrio 318i, Germania, unica proprietareasa.

Daca vrei sa mergi cu ea doar duminica, de placere, iti recomand sa apelezi la o diagnoza, apoi la o constatare a unui mecanic si, dupa aceea, sa decizi ce schimbi la ea, in functie de preferinte (de ex. sa nu scartaie nimic, sa nu bata nimic, etc).

In functie de ce doresti, sa te astepti la un 2,3 k euro pe an, minim (cand imi spunea cineva, aici, in 2020, credeam ca glumeste).

Motoarele sunt beton, pana la ele, insa, datorita varstei, apar multe alte defecte, mai mari sau mai mici. Daca vrei sa vezi mai multe informatii cand te plimbi cu ea, iti recomand sa cumperi un OBD II, 50 lei, si, cu ajutorul unei aplicatii pe telefon, poti vedea multi parametri, in mers, pe care meniul ascuns nu ii are.

Daca gasesti un mecanic pasionat si bun, lucrurile vor fi simple, daca nu, spor la citit si vizionat pe yt.

Si inca ceva: poti achizitiona pachetul M, arata f bine cu el, mai ales in exterior.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca masina are 220k reali, eu nu m-as grabi cu schimbul de ulei pe la cutie (manuala), cutie transfer, etc. Eu le-am schimbat pe toate, ulei bmw dar nu era cazul. Dar, un surub nestrans la cutia de transfer, ma putea costa o mica avere (noroc ca sunt rezistente). Poti verifica nivelul.

Este x, asa ca anvelopele, toate 4, trebuie sa aiba aceleasi dimensiuni, uzura, model, etc

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Iustin Alex said:

Vreau sa mentionez ca va fi un proiect care trebuie sa fie dpdv mecanic, tehnic si estetic exclusiv ca din fabrica .

 

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea !

Motoarele alea sunt tanc, rezista la abuz, stai linistit.
 

Esti cam perfectionist dupa cum denota postul tau, vezi ca asta e o boala, lasa asta la o parte si bucura te de masina si de ceea ce iti ofera.

Un consum de ulei gen 1.5 litri sau poate un pic mai mult de la un schimb la altul este ok.

De ce zici de volanta sau ambreiaj?

Cand calci ambreiajul cloncane, ca e dual mass ? La km aia nu cred. E manuala ?

Tine prea sus ambreiajul ? Sau de ce zici asta ?

Masina pare ingrijita in poza.

Cum spunea colegul @FiveThreeFive cel mai intelept ar fi sa i schimbi fluidele si cureaua cu rolele.

In rest bezina si have fun.

Edited by ingineru'
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, alex230ro said:

Dacă vrei sa fie de fabrica pregătește-te sa mai bagi încă odată cât ai dat pe ea.Am citit de 3 ori postul de la început și recunosc ca nu înțeleg nimic din fraza" Are 220k km iar achizitia am facut.o  din pasiune pentru  si " plimbarea de duminica " . Am condus doar 50 km masina si nu am timp sa o utilizez sa îmi pot da seama de motor daca "mananca ulei " " . Primul lucru ar fi sa mergi la un mecanic sa vezi dacă ai scurgeri evidente de ulei , o inspecție a furtunurilor de apa, servo . În funcție de buget apoi poți sa te apuci sa mai faci una alta , personal aș merge cu mașină și apoi aș face o lista cu ce sa schimb cum a zis Robert M54 e un motor bun fără mari probleme în general la km aia aș verifica/schimba preventiv dacă nu au fost schimbate:

-valva pcv și tot ce tine de ea

-garnitura capac culbutori

-bujii/bobine

-vas expansiune și radiator de verificat

-piesa cu tepi

-sonde lambda

-pompa apa

-pompa servo

-suspensie

-cot debitmetru

-recall aibag

Dar cum in general daca desfaci ceva mai dai peste încă 10 lucruri aș zice în primul rând sa mergi cu mașină sa vezi dacă e acea mașină de "duminica" pentru care va trebui sa pui deoparte niște bani și care e posibil sa iti creeze ceva frustrări pana o pui la punct . Dar repet mergi la un mecanic și vezi în ce stare e mașină fa un plan și cam aia e, multe lucruri la M54  le poți face singur "acasă" 

Salut ! Am sa iti explic mai in detaliu . Mai sus am considerat sa nu dau detalii care nu aveau rost. Voiam o parere daca sa reconditionez sau nu  si motorul având în vedere ca vreau sa schimb distribuția si kit Ambreiaj cu volanta facand asta deja este jumatate desfăcuta. Restul ce ai enumerat si tu le voi face cu siguranta sau dacă se vor mai defecta si altele pe parcurs se poate interveni usor , asta ma interesează cel mai mult dpdv tehnic , motorul  . Dar dacă fac distribuția si Ambreiaj acum si peste 5 ani de ex vreau sa fac motorul fac aproape aceasi operatiune . Iar financiar sunt constient de costuri , cum ai spus si tu încă odată prețul ei ... va fi mai mult cu siguranta!

Masina are 220.000km,  am cumparat acest model cu acest motor ( sa nimerit sa fie X) cu gandul de a o restaura cat mai bine posibil "ca din fabrica" la modul vizual,   ca noua nu va mai fi niciodată și a o pastra "forever" dar nu pentru a o folosi daily , o investitie pentru sufletul meu :)). Pe scurt va sta în garaj acoperita ! Am condus masina aprox 50km distanta pana am  parcat o in garaj din luna mai anului trecut de atunci este ne miscata. In aprilie am programare la service  si nu știam cum sa incep:)) voi fi acolo pe tot parcursul demontarii/ montarii. 

Sper sa ma fi facut înțeles de data asta 🙂

Mulțumesc pentru sfaturi;)

13 hours ago, toffefe said:

Uite aici 2 videouri de pe un canal de YT, unde un tip foarte pasionat face o intretinere ca la care unui M54. Urmareste cele 2 videouri (cat si cele ce vor aparea in viitor pentru proiectul respectiv) si ai sa stii clar ce trebuie schimbat ca sa fie motorul in stare excelenta.

 

 

Mulțumesc frumos !

11 hours ago, pvsilviu said:

De 3 ani si un pic, sunt fericitul proprietar al unui e46 sedan 325xi, 100% Romania si din septembrie 2022, preafericitul proprietar al unui e46 cabrio 318i, Germania, unica proprietareasa.

Daca vrei sa mergi cu ea doar duminica, de placere, iti recomand sa apelezi la o diagnoza, apoi la o constatare a unui mecanic si, dupa aceea, sa decizi ce schimbi la ea, in functie de preferinte (de ex. sa nu scartaie nimic, sa nu bata nimic, etc).

In functie de ce doresti, sa te astepti la un 2,3 k euro pe an, minim (cand imi spunea cineva, aici, in 2020, credeam ca glumeste).

Motoarele sunt beton, pana la ele, insa, datorita varstei, apar multe alte defecte, mai mari sau mai mici. Daca vrei sa vezi mai multe informatii cand te plimbi cu ea, iti recomand sa cumperi un OBD II, 50 lei, si, cu ajutorul unei aplicatii pe telefon, poti vedea multi parametri, in mers, pe care meniul ascuns nu ii are.

Daca gasesti un mecanic pasionat si bun, lucrurile vor fi simple, daca nu, spor la citit si vizionat pe yt.

Si inca ceva: poti achizitiona pachetul M, arata f bine cu el, mai ales in exterior.

 Da , adevarat ca pachetul M arata mult mai bine , dar momentan sa o aduc tehnic pe linia de plutire si probabil daca pe parcurs decid sa pun M cu siguranta o sa fie kit ul interior exterior. Dar ... voi vedea . In fiecare am mi am propus sa ii aloc 2 saptamani si o suma anume... un fel de terapie 🙂 . Acum cu modelele noi nu mai poti face nmk sunt de consum ...

Ms de sfaturi!

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, alex230ro said:

Distributia e pe lanț la M54 și nu am auzit sa fie probleme , deci aș zice ca nu trebuie schimbată. Personal aș schimba doar ce e necesar.

Bun , daca nu sunt probleme nu mai umblu. Eu mi am facut tot felul inchipuiri:)) un tester Profesional si cu compresia la fiecare piston si un test de noxe dupa ce schimb fluide,aprindere si tot ce e necesar... trebuie sa am un raspuns cu privire la starea motorului!  

Link to comment
Share on other sites

Un sfat de la mine, cu privire la faptul ca sta nemiscata de atata timp: nu cred ca este bine. Poate nu este inca inmatriculata, altfel, daca poate circula, eu sunt de parere ca trebuie plimbata saptamanal. Eu, toata iarna, nu am avut nevoie de cabrio. Dar, in functie de vreme, sambata sau duminica, am facut cativa km cu ea (10, 15 ...).

Cabrio are distributie schimbata plus altele in Germania, asa am luat-o, are 220k km, dar alt motor, 2.0; 325xi are 245k km, este la mine de la 207k km si nu ma gandesc sa-i schimb distributia (motorul asta este similar cu al tau, doar ca e mai mic). Am schimbat multe alte lucruri, si preventiv, si nevoit.

Este pompieristic dar, daca ai teava de esapament curata, este un indiciu ca masina este ok, ca si consum de ulei. Ca si tip de ulei, aici este o intreaga discutie, eu pun Castrol 5w40, asa punea ultimul proprietar si am decis sa continui asa (la cabrio, dupa schimbarea distributiei, au pus liqui molly 5w30 si tot asa voi pune si eu)

Avand in vedere pentru ce ai luat-o, sfatul meu este sa pui piese oem, astfel, un lucru schimbat, asa ramane, nu mai pica. Ex: mi s-a fisurat vasul de expansiune si l-am schimbat cu unul am, 100 lei (original era 400). Dupa un an si un pic s-a fisurat si asta. Noroc ca nu am fiert motorul nici prima data, nici a doua oara. Cu unele exceptii (inclusiv de la dezmembrari), pun doar piese oem. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pvsilviu said:

Un sfat de la mine, cu privire la faptul ca sta nemiscata de atata timp: nu cred ca este bine. Poate nu este inca inmatriculata, altfel, daca poate circula, eu sunt de parere ca trebuie plimbata saptamanal. Eu, toata iarna, nu am avut nevoie de cabrio. Dar, in functie de vreme, sambata sau duminica, am facut cativa km cu ea (10, 15 ...).

Cabrio are distributie schimbata plus altele in Germania, asa am luat-o, are 220k km, dar alt motor, 2.0; 325xi are 245k km, este la mine de la 207k km si nu ma gandesc sa-i schimb distributia (motorul asta este similar cu al tau, doar ca e mai mic). Am schimbat multe alte lucruri, si preventiv, si nevoit.

Este pompieristic dar, daca ai teava de esapament curata, este un indiciu ca masina este ok, ca si consum de ulei. Ca si tip de ulei, aici este o intreaga discutie, eu pun Castrol 5w40, asa punea ultimul proprietar si am decis sa continui asa (la cabrio, dupa schimbarea distributiei, au pus liqui molly 5w30 si tot asa voi pune si eu)

Avand in vedere pentru ce ai luat-o, sfatul meu este sa pui piese oem, astfel, un lucru schimbat, asa ramane, nu mai pica. Ex: mi s-a fisurat vasul de expansiune si l-am schimbat cu unul am, 100 lei (original era 400). Dupa un an si un pic s-a fisurat si asta. Noroc ca nu am fiert motorul nici prima data, nici a doua oara. Cu unele exceptii (inclusiv de la dezmembrari), pun doar piese oem. 

OEM? adica BMW? Nu de alta dar nu mai tin minte exact ce piesa am luat ceva de producator ( Behr cred) si emblema BMW era polizata de pe el as zice ca nu era rebut deoarece a mai tinut vreo 40k km pana am vandut masina .. Termostat cred. Asa ca as zice ca pt unele piese se poate lua lejer ceva aftermarket dar producatori "renumiti"  . Mai problematica parca a fost pompa de apa schimbam una la 20k km dar acolo as zice ca mai avem eu ceva problema nedescoperita. Bratele fata am pus Meyle HD erau si alea ok, bucse tot Meyle HD .  Dar cum am zis eu acum as merge cu masina si as vedea ce ma deranjaza nu m-as mai apuca cum am facut eu sa schimb "preventiv"  . Tin minte ca am vrut sa schimb bratele fata , se auzea ceva peste denivelari scurte gen linii tramvai, m-a luat un amic tot cu E46 si am trecut peste aceleasi linii de tramvai "trosc trosc"  - e asa suna cand ai bratele duse :)))

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ma luat pe mine " valu " si vreau sa fie cat mai bine pusa la punct . Dar cu siguranta voi reveni cu infomatii dupa ce va intra in service.

Va multumesc !

7 hours ago, alex230ro said:

OEM? adica BMW? Nu de alta dar nu mai tin minte exact ce piesa am luat ceva de producator ( Behr cred) si emblema BMW era polizata de pe el as zice ca nu era rebut deoarece a mai tinut vreo 40k km pana am vandut masina .. Termostat cred. Asa ca as zice ca pt unele piese se poate lua lejer ceva aftermarket dar producatori "renumiti"  . Mai problematica parca a fost pompa de apa schimbam una la 20k km dar acolo as zice ca mai avem eu ceva problema nedescoperita. Bratele fata am pus Meyle HD erau si alea ok, bucse tot Meyle HD .  Dar cum am zis eu acum as merge cu masina si as vedea ce ma deranjaza nu m-as mai apuca cum am facut eu sa schimb "preventiv"  . Tin minte ca am vrut sa schimb bratele fata , se auzea ceva peste denivelari scurte gen linii tramvai, m-a luat un amic tot cu E46 si am trecut peste aceleasi linii de tramvai "trosc trosc"  - e asa suna cand ai bratele duse :)))

 

7 hours ago, ingineru' said:

Poti lua legatura cu userul @Sir 10

Are un 330i la conservat, pasionat omul, sigur puteti impartasi pasiunea.

Ok , ms frumos!

Link to comment
Share on other sites

Nu e rau sa vrei sa fie cat mai bine pusa la punct. Sunt masini care merita.

Uite, mai jos, o transformare, din ratusca cea urata, in pachet M plus altele (nari negre, semnalizari aripi, shadow lines, vopsire totala -

fusese colantata, reconditionare jante - sablare si vopsire in camp electrostatic, ...)

Sigur, a ta arata foarte bine si acum.

102.jpg

Inked101.jpg

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, pvsilviu said:

Nu e rau sa vrei sa fie cat mai bine pusa la punct. Sunt masini care merita.

Uite, mai jos, o transformare, din ratusca cea urata, in pachet M plus altele (nari negre, semnalizari aripi, shadow lines, vopsire totala -

fusese colantata, reconditionare jante - sablare si vopsire in camp electrostatic, ...)

Sigur, a ta arata foarte bine si acum.

102.jpg

Inked101.jpg

Wow, diferenta totala ! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.