Jump to content

330i xDrive sau 330e xDrive


Tarabostes

Recommended Posts

Vreau sa schimb utilajul actual, F30 320d xDrive, merge inca impecabil, dar am trecut de 100k, as vrea benzina...evident as ramane tot la BMW, tot serie 3, musai xDrive (ca tot merg prin zone cu zapada) tot berlina..

330i..ar fi prima alegere, putere decenta, motor elastic, suna bine..am condus unul f putin, ca reprize mi s-a parut apropiat de 320d, dar probabil a fost doar o impresie..Ma astept sa-mi placa mult mai mult in realitate, costuri de intretinere similare cu 320d (Service Inclusive musai) si la un consum urban de +12% cu +7% extraurban

330e..pare mai de viitor, nu am mers cu unul, insa avem un plug-in hibrid in familie si mi se pare un mix bun. Probabil e mai greu si se va simti in mers, dar confort mai mare urban, il pot incarca acasa, putere decenta...Apasator este volumul mic al portbagajului...dar am cutie, deci rezolvabila problema pt vacante. De asemenea, mai multa electronica, mai mutle probleme posibile...

Musai drive test cu ambele...

 

Opinii, pareri, experiențe?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tks, sunt câteva opinii pertinente...legate de silentiozitate si de liniaritatea accelerarii..

Altfel net-ul e plin de ciudatenii, inclusiv un test pe circuit in care 330e xdrive touring e mai lent cu 1-2 secunde decat o Skoda Octavia 1.4 hibrid tractiune fata.... motivatia fiind ca BMW-ul e mai greu si mai dezechilibrat din cauza bateriilor.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Eu am facut test drive cu ambele, nu mi s-a parut asa mare diferenta intre ele. Doar ca e-ul era mai greu dar nu se simtea chiar asa mult  si parca 330i-ul era putin mai confortabil. Eu acum un PHEV dar nu 330e si daca ai unde incarca, eu zic ca este un win, la consum nu e mare diferenta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am vazut si eu testul ala cu circuitul. Dar mi s-a parut ca la tura data cu bmw-ul, soferul nu s-a intrebuintat foarte tare. Pe de alta parte, la seria G au facut masina foarte grea (nu doar hibridul), dintr-un motiv care imi scapa. E mult mai grea si decat F30-ul hibrid.

Dar, una peste alta, n-as da un BMW xdrive pe o Octavia 1.4 TSI, chiar si daca e mai lent cu o secunda la un minut pe circuit..

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 3/10/2023 at 5:06 PM, mgi said:

Am vazut si eu testul ala cu circuitul. Dar mi s-a parut ca la tura data cu bmw-ul, soferul nu s-a intrebuintat foarte tare. Pe de alta parte, la seria G au facut masina foarte grea (nu doar hibridul), dintr-un motiv care imi scapa. E mult mai grea si decat F30-ul hibrid.

Dar, una peste alta, n-as da un BMW xdrive pe o Octavia 1.4 TSI, chiar si daca e mai lent cu o secunda la un minut pe circuit..

 

Aceeasi impresie, se vede de altfel si cum abordeaza curbele, mult mai in forta si pe interior cu Skoda, pe o traiectorie mult mai ampla cu BMW-ul..

 

Oricum tre sa trec pe la dealeri...m-am uitat zilele trecute la preturi...le-au facut nu doar f grele dar si foarte scumpe, prin comparatie F30 a fost aproape gratis 🙂

 

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

La revanzare in mod clar ca benzinarul va avea mai multa cautare, in timp ce la hibrida va stramba lumea din nas la durata de viata a bateriei; nu cred ca faci mare economie cu hibrida(greutate mai mare), deranjant este in mod clar volumul portbagajului.

In cativa ani nu vei mai putea comanda benzina fara hibride, asa ca profita si tu de ultimul tren.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Eugen B said:

La revanzare in mod clar ca benzinarul va avea mai multa cautare, in timp ce la hibrida va stramba lumea din nas la durata de viata a bateriei; nu cred ca faci mare economie cu hibrida(greutate mai mare), deranjant este in mod clar volumul portbagajului.

In cativa ani nu vei mai putea comanda benzina fara hibride, asa ca profita si tu de ultimul tren.

Sa stii ca e un gand care se contureaza tot mai clar.. sunt cam 6k euro in plus la 330e fata de 330i in versiunea de baza. Nu stiu daca se pastreaza diferenta si la masini putin rulate...posibil 330e-ul sa piarda mai mult.

Din consum nu voi castiga mare lucru. Singurul avantaj ar fi mersul silentios prin oras, care imi place mult la XC40-ul plugin al maica-mii.

Sotia zice sa luam un Model 3 pentru oras (pe care sa-l conduca ea, ca eu mai putin cu masina in timpul saptamanii) si extraurbane scurte si sa pastram F30-ul pentru drumuri lungi/vacante. (320d-ul e fara concurenta aici)....

 

Link to comment
Share on other sites

On 3/9/2023 at 8:44 AM, Tarabostes said:

Vreau sa schimb utilajul actual, F30 320d xDrive [...]

22 minutes ago, Tarabostes said:

Sotia zice sa luam un Model 3 [...] si sa pastram F30-ul pentru drumuri lungi/vacante.

@Tarabostes avand in vedere cele de mai sus, mai ai inca dubii privind calea cea dreapta de urmat? 😀

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ca posesor de EV de vreo 5 ani, cu testdrive-uri si discutii cu diversi, as opta fie benzina fie EV.  Depinde de modul de utilizare. Dar phev/hibrid nu. Never. 

Mi se par masini pentru indecisi. Sa te dai cu EV cand vrei liniste si sa mergi linistit in concediu cu mentiunea ca te dai mult prea scurt cu EV si pleci cu EV-ul in spate in concediu. Si toate la suprapret de achizitie si intretinere. Nimic bun. Doar jumatati de masura. 

Legat de EV, nu as lua Tesla. Poate model S insa e alta liga de pret. Model 3/Y este o mizerie. Pe grupul de EV Owners, nu trec 2,3 zile si apar anunturi de vanzare pentru astfel de masini de la utilizatori care le au de noi de un an, doi. 

Mai ales daca te-ai obisnit in BMW, le cumperi noi, le folosesti putin etc. O sa regreti Tesla in maxim jumate de an 🙂

 

 

Link to comment
Share on other sites

Daca poti sa tii o masina doar pentru drumuri lungi si alta pentru mers prin oras, atunci eu as merge pe electric pentru a doua masina. Mai ales daca ai si unde s-o incarci acasa, mi se pare un no-brainer. Dar, ca si lui Bala, nici mie nu-mi place Tesla. Nu inteleg de ce lumea insista sa spuna ca e o masina premium. Da, are cea mai eficient tren de rulare. Dar in rest, model 3/Y nu e ceva ce mi-as dori iar model S e foarte scumpa. Deja la banii aia ajungi la Seria 7 / EQS. 

Link to comment
Share on other sites

@Bala Doar ce a luat pentru maica-mea un XC40 plugin hibrid, cam overpriced (43k euro pret final cu rabla) dar in afara de faptul ca e SUV si made in China masina nu imi displace. Poti face drumuri scurte, gen piata, luat copil de la scoala doar electric, dar trebuie incarcata zilnic. Mergi mai mult, nu stai stresat.

Vorbeam ieri cu sotia, despre ce drumuri facem noi:

- urban: ea zilnic la munca (acum cu SUV benzinar AWD - risipa totala), eu relativ rar (prefer metroul) + alergatura de tip shopping/aprovizionare ... Ideal o electrica mica ( i3 sau similar)

- extraurban de weekend: gen hai la munte, hai la mama...max 300 km distanta...Ideal o electrica mai mare (model 3 sau similar)

- extraurban de vacanta: Grecia, Austria, Bulgaria (multe iarna).. 320d-ul actual rules... trec de 800km cu un plin si daca am cutie sau bicle pe masina. Nu ma pune sa opresc des si sa stau mult ca intru in criza 🙂

Sotia nu ar merge cu Zoe si nici i3-ul nu i-a placut. Model 3 ii place, probabil ca e mai/inca exotica si mai zicea de ID3 ca are o colega. Pe mine Tesla ma atrage mai mult ca performante decat ca look, iar interiorul e chiar anost..plus problemele de servisare.

Eu parca suspin dupa o benzinara, mai ales ca inainte de F30 am avut Honda Accord si suna motorul ala foarte fain. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mgi said:

Atunci ia sef un 340i break si ai rezolvat toate problemele 😉

Am condus o singură data un 540i si mi se pare ca tre sa fii ori bogat ori foarte pasionat/priceput pentru o asa masina... Cred ca si 330i e mai mult decat mi-ar trebui, dar anul asta fac 50 de ani, tre sa-mi fac un cadou.. initial ma gandeam la o amanta, dar e riscul prea mare :))

 

  • Love BMW 1
  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Tarabostes said:

Am condus o singură data un 540i si mi se pare ca tre sa fii ori bogat ori foarte pasionat/priceput pentru o asa masina... Cred ca si 330i e mai mult decat mi-ar trebui, dar anul asta fac 50 de ani, tre sa-mi fac un cadou.. initial ma gandeam la o amanta, dar e riscul prea mare :))

 

Parca 330 mai nou vine in 4 cil , personal as merge pe 340 si datorita celor 6 cil pe principiul bal/spital B58 pare sa fie un motor destul de ok . Din experientele mele anterioare cu motoare de generatie veche pot spune:

- 2.3 M20 aveai impresia ca este cuplu peste tot singurul lucru deranjant = injectoarele care faceau mai mult zgomot decat motorul 

-2.5 M54 - in mod suprinzator desi avea dublu vanos impresia era ca am mai  "putin" cuplu vs 2.3 foarte "smooth" silentions 

-2.0 N47 biturbo - am zis ca e stricat la cum se auzea/aude  am facut remap una alta cam degeaba e drept ca trage si el liniar dar nu are nici o legatura cu motoarele de mai sus

-1.8 M42 - il am pe urs asta e un 4 cil din primele generatii 16v desi are cuplu bun cam peste tot, e batut de fratii lui mai mari in ceea ce priveste "smoothnes"  am schimbat tampoane motor/cutie fise bujii bobine curatat injectoare si tot "tremura " un pic as zice intre M54 si N47 ca tremurat mai schimb pompa benzina si vad daca se mai imbunatateste ceva as zice ca am si ceva lipsa presiune benzina

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Eu am condus 20i de 184 pe X3, si pentru oras mi s-a parut ok combinatia, dar motorul face ca un feon sincer 🙂 se simte si se aude ca un 2.0 4cil, dar isi face treaba cat de cat. 30i sigur va merge mai bine, dar tot 4cil e. Daca se cauta si rafinament/comfort/ceva putere mai mare, clar M340i.

Link to comment
Share on other sites

On 3/15/2023 at 8:05 PM, Tarabostes said:

Am condus o singură data un 540i si mi se pare ca tre sa fii ori bogat ori foarte pasionat/priceput pentru o asa masina... Cred ca si 330i e mai mult decat mi-ar trebui, dar anul asta fac 50 de ani, tre sa-mi fac un cadou.. initial ma gandeam la o amanta, dar e riscul prea mare :))

 

Eu am 540I si nu chiar atat de rau cu casa . intr-adevar impozit e naspa dar consum si intretinere nu mi se pare foarte sus . Adica versus F10 e cam pe acolo si la F10 aveam 2 cilindrii in minus . 

 

Link to comment
Share on other sites

Daca e tot sa ne dam cu parerea aici, pune macar si ceva caracteristici ale potentialei amante, ca sa fie comparatiile complete.

Tesla e un curent, in anturajul meu multi (pe motive de leasing pe firme) au imbratisat electricele, ca se numesc kia, tesla, mustang etech, etc.....dintre toate, tesla e cea mai usor de utilizat in aparenta, dar si cea mai saracacioasa la interior, iar la service astepti o vesnicie(si asta intr-o tara ce incurajeaza electricele), iar reparatiile se fac la niste contractori de multe ori...vai de ei. Nu ca am umbla eu cu nu stiu ce masina (am si eu interior life in plastic is fantastic by vag)....dar interiorul la tesla e chiar trist(model 3); la performante, e electrica, aia cu doua motoare iti rupe gatul, dar nu o folosesti mult in modul brutal.

Daca vrei sunet, clat 6 cilindri, daca vrei doar masina noua, un 330i isi face treaba, daca vrei doar vacante/distractie, pastreaza

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.