Jump to content

Anvelope vara


Manywvw

Recommended Posts

Buna seara colegi!

Vreau sa va mai cer parerea inca o data in legatura cu alegerea anvelopelor de vara pentru 540.M-am hotarat sa pun aceeasi dimensiune fata-spate(245/40/19).Vreau ceva premium, nou. Oscilez intre Michelin PILOT SPORT 5, Pirelli P-Zero PZ4 si Continental SPORT CONTACT 6. Nu vreau runflat(scutura prea tare😁).Toate au clasa A la franare pe umed( ceea ce m intereseaza cel mai mult)

Ce parere aveti? Ce recomandati?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Manywvw said:

Buna seara colegi!

Vreau sa va mai cer parerea inca o data in legatura cu alegerea anvelopelor de vara pentru 540.M-am hotarat sa pun aceeasi dimensiune fata-spate(245/40/19).Vreau ceva premium, nou. Oscilez intre Michelin PILOT SPORT 5, Pirelli P-Zero PZ4 si Continental SPORT CONTACT 6. Nu vreau runflat(scutura prea tare😁).Toate au clasa A la franare pe umed( ceea ce m intereseaza cel mai mult)

Ce parere aveti? Ce recomandati?

Salut, eu am mers pe Pireli P-Zero PZ4. Le am montat pe masina de o saptamana, sunt ok, mai silențioase decât Goodyear Asimetric 3 și mai confortabile, astea erau și Runflat.

Eu am mers pe dimensiunile standard cu care a venit masina, 275 35 R19 spate și 245 40 R19 fata.

 

Link to comment
Share on other sites

Edwin, salutare! Da eu asa am vazut! Ideea e ca jantele asa sunt( o singura dimensiune toate4)
 

90B0E91A-5D4E-440C-A81A-7AC94D507A03.jpeg

1 hour ago, Rumira said:

Salut, eu am mers pe Pireli P-Zero PZ4. Le am montat pe masina de o saptamana, sunt ok, mai silențioase decât Goodyear Asimetric 3 și mai confortabile, astea erau și Runflat.

Eu am mers pe dimensiunile standard cu care a venit masina, 275 35 R19 spate și 245 40 R19 fata.

 

Dar e mai ok asa?? Care e doferenta? Stabilitate mai mare sau doar aspect? 
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pune runflat, masima este mult mai ok pe curbe si la viteze mari, nu este rigida cu noile runflat uri. 

In plus ai sanse mai mici sa ramai cu masina in pana, sunt mai rezistente la gropi...  poti merge 100-200 de km cu ele pe pana. Runflat urile noi nu mai sunt ca cele vechi, diferenta de confort intre runflat si non runflat pe o masina mare cum e seria 5 e aproape inexistenta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut,

am un G30 530i xdrive, care a venit din fabrica cu 245 45 18 pe toate 4 rotile, jante M662.

As vrea sa mai iau un set de roti in 2 latimi special pentru vara, care sa fie mai late pe spate (275 spate si 245 fata) si inca nu m-am hotarat daca sa iau pe 19 sau 18. 

Am gasit un set pe 19 cu jante M845 -  275 35 19 spate si 245 40 fata care arata foarte bine si ma intreb daca ar schimba comportamentul masinii in rau. Ca o alternativa, ar fi varianta pe 18, cu 275 40 18 spate si 245 45 18 fata. 

Varianta cu 18 ar fi mai ieftina, dar nu ar fi nimic spectaculos, pentru ca modelul e similar cu cel pe care-l am din fabrica.

Masina are suspensie M Sport....

Merci

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Salut! 
Atat timp cat ai dimensiunile respective trecute in CIV sau macar in certificatul de conformitate (ca apoi sa te duci la RAR sa le adaugi), nu are ce sa schimbe in rau (poate foarte putin la comfort, dar ma indoiesc la g30 sa resimti ceva). Ia-ti pe 19.. pe langa plusul adus estetic, ai si alta tinuta de drum cu rotile mai late.

Pentru dimensiunea de 18, avand in vedere ca e xDrive masina, uita-te in certificatul de conformitate si vezi daca poti pune 275/40 pe spate.

Personal, as merge din start pe 19 :).
 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Edwin said:

Salut! 
Atat timp cat ai dimensiunile respective trecute in CIV sau macar in certificatul de conformitate (ca apoi sa te duci la RAR sa le adaugi), nu are ce sa schimbe in rau (poate foarte putin la comfort, dar ma indoiesc la g30 sa resimti ceva). Ia-ti pe 19.. pe langa plusul adus estetic, ai si alta tinuta de drum cu rotile mai late.

Pentru dimensiunea de 18, avand in vedere ca e xDrive masina, uita-te in certificatul de conformitate si vezi daca poti pune 275/40 pe spate.

Personal, as merge din start pe 19 :).
 

Salut, merci. Da, atat cele de 19 (275 35 19 si 245 40 19) si cele de 18 (275 40 18 cu 245 45 1) sunt trecute si in COC si in CIV

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, claudiu1892 said:

Salut, merci. Da, atat cele de 19 (275 35 19 si 245 40 19) si cele de 18 (275 40 18 cu 245 45 1) sunt trecute si in COC si in CIV

M-am uitat si eu acum la modelul jantelor m845 - BELEA! 😅

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Edwin said:

M-am uitat si eu acum la modelul jantelor m845 - BELEA! 😅

Da, arata bine. Nu pot sa zic ca sunt fenomenale (liniile alea ma duc cu gandul la Skoda :))) ), dar fata de cele M662 pe care le am acum, e un upgrade :).

Nu as vrea sa pun aftermarket, astea macar stiu ca sunt din echiparea standard LCI G30 si sunt considerate ok si pt xdrive.

Edited by claudiu1892
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, claudiu1892 said:

Salut,

am un G30 530i xdrive, care a venit din fabrica cu 245 45 18 pe toate 4 rotile, jante M662.

As vrea sa mai iau un set de roti in 2 latimi special pentru vara, care sa fie mai late pe spate (275 spate si 245 fata) si inca nu m-am hotarat daca sa iau pe 19 sau 18. 

Am gasit un set pe 19 cu jante M845 -  275 35 19 spate si 245 40 fata care arata foarte bine si ma intreb daca ar schimba comportamentul masinii in rau. Ca o alternativa, ar fi varianta pe 18, cu 275 40 18 spate si 245 45 18 fata. 

Varianta cu 18 ar fi mai ieftina, dar nu ar fi nimic spectaculos, pentru ca modelul e similar cu cel pe care-l am din fabrica.

Masina are suspensie M Sport....

Merci

Eu am modelul 664m pentru vara cu aceleasi dimensiuni pe care le cauti tu. Sunt OK, nu simt nici un dezavantaj cand vine vorba de comfort, iar masina e mult mai stabila la viteze de autostrata comparativ cu cele pe 18, cu aceeasi latime - 245.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, raduron10 said:

Eu am modelul 664m pentru vara cu aceleasi dimensiuni pe care le cauti tu. Sunt OK, nu simt nici un dezavantaj cand vine vorba de comfort, iar masina e mult mai stabila la viteze de autostrata comparativ cu cele pe 18, cu aceeasi latime - 245.

Merci. Ai xdrive?

Link to comment
Share on other sites

Azi vorbeam cu o cunostinta care are o firma de import auto, si stiu ca a condus cam toate tipurile de masini si imi spunea ca trecerea de la 18 la 19 are plusuri si minusuri, insa un mare minus este acela ca se va simti o usoara pierdere de putere, nu va mai accelera la fel cum o facea cu cele pe 18.

Are sens ce spune, in primul rand ca alea pe 19 sunt mai grele cu vreo 3kg/buc, si citeam ca si diametrul mai mare influenteaza in sens negativ acceleratia masinii, mai ales daca are sub 300 de cai, este sesizabil.

In acest caz o sa caut unele tot pe 18 dar in 2 latimi

 

 

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, claudiu1892 said:

Azi vorbeam cu o cunostinta care are o firma de import auto, si stiu ca a condus cam toate tipurile de masini si imi spunea ca trecerea de la 18 la 19 are plusuri si minusuri, insa un mare minus este acela ca se va simti o usoara pierdere de putere, nu va mai accelera la fel cum o facea cu cele pe 18.

Are sens ce spune, in primul rand ca alea pe 19 sunt mai grele cu vreo 3kg/buc, si citeam ca si diametrul mai mare influenteaza in sens negativ acceleratia masinii, mai ales daca are sub 300 de cai, este sesizabil.

In acest caz o sa caut unele tot pe 18 dar in 2 latimi

 

 

Doametrul total al rotii este identic, indiferent ca vorbim de jante 17-18-19-20 inch.

Diametrul jantei nu are cum sa influenteze acceleratia. Doar masa jantei/rotii

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, claudiu1892 said:

[...] in primul rand ca alea pe 19 sunt mai grele cu vreo 3kg/buc, si citeam ca si diametrul mai mare influenteaza in sens negativ acceleratia masinii, mai ales daca are sub 300 de cai, este sesizabil.

54 minutes ago, edit said:

Diametrul jantei nu are cum sa influenteze acceleratia. Doar masa jantei/rotii

Am mai discutat acest subiect destul de recent, intr-un alt topic.

Momentul de inertie al rotii (care determina energia necesara accelerarii, dar si franarii ei) depinde atat de masa totala cat si de dispunerea masei respective fata de axa de rotatie, anume centrul rotii. O mare parte din masa jantei este in partea circulara a acesteia ("obadă", asa cum este denumita in Dex). Presupunand prin absurd ca avem doua jante de greutate egala, una de 18" si una de 19", la cea de-a doua partea circulara este cu 0.5" mai departe de centrul de rotatie, in comparatie cu prima. Ca urmare, are un moment de inertie mai mare. Retineti ca in practica, la modele /tehnologii echivalente, cu cat janta este mai mare (atat ca diametru dar si ca latime) cu atat si masa sa este mai mare.

Pe scurt: o janta cu diametrul mai mare influenteaza negatic acceleratia si franarea masinii.

Pentru o masina utilizata preponderent pe drumurile publice, consider ca optime sunt jantele diametrul cel mai mic recomandat de producator si sub care incap franele masinii. Acestea mai au un avantaj: inaltimea talonului (peretelui lateral al) pneului fiind mai mare, riscul de a farama anvelopa sau janta intr-o groapa ivita din senin este mult mai redus. La diametre si latimi egale, pneurile cu talon mai inalt sunt mai performate in directia de mers (accelerari / franari), in timp ce pneurile cu talon mai ingust sunt mai performante pe axa perpendiculara directiei de mers (in viraje). Ca urmare, jantele cu diametru mai mare avantajeaza comportamentul masinii in curbe si la schimbarile bruste de directie, in detrimentul accelerarilor si franarilor. 

  • Like 1
  • Love BMW 1
  • De acord! 5
Link to comment
Share on other sites

Treaba cu pierderea de putere imi suna a caterinca :)).. cat se poate pierde din puterea de accelerare a masinii? 100% pierderea e insesizabila pentru tine.. daca faceai tururi de circuit contratimp, da, intelegeam... oricum, e masina ta, @claudiu1892, si-ti pui ce vrei tu pe ea, normal.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Edwin said:

Treaba cu pierderea de putere imi suna a caterinca :)).. cat se poate pierde din puterea de accelerare a masinii? 100% pierderea e insesizabila pentru tine.. daca faceai tururi de circuit contratimp, da, intelegeam... oricum, e masina ta, @claudiu1892, si-ti pui ce vrei tu pe ea, normal.

Nu stiu cat de sesizabila e. Am citit si pe forumuri din afara si multi se plangeau ca a influentat negativ masina si vor sa revina la jantele cu diametru mai mic. Cred ca daca ai pe masina jante pe 19 de la inceput nu e problema, pentru ca esti obisnuit, insa trecerea de la 18 la 19 se simte.

Eu la F36 de ex, aveam roti pe 19 din fabrica, si eram incantat de ele, dar nu am pus niciodata pe ea jante de 18. 

Link to comment
Share on other sites

Impactul se poate calcula, sau macar estima, avand la dispozitie datele necesare. Empiric, cu atat este mai putin sesizabil cu cat motorul este mai puternic, masina mai grea, si/sau stilul de conducere mai linistit.

Pur cu titlu de exemplu, am gasit prin fisierele (foarte) vechi un calcul privind un E34 cu cutie manuala: utilizarea unei volante cu masa de 5.2 Kg in loc de 13.1 Kg, dar de acelasi diametru, este echivalenta cu reducerea masei masinii cu ~60 de Kg in treapta a IIa de viteza, sau cu ~30 de Kg in treapta a IIIa de viteza. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.