Jump to content

Cum sa faci o doagnoza inainte de a te duce la service. BMW E90 N47 320D


Recommended Posts

Am un E90 320D N47 2008 facelift.  Am filtru de particule activ si urasc sa am erori pe masina. Exista erori care nu te atentioneaza in bord. Doream sa pot face o diagnoza a masini inainte de a ma duce la service. Sa o pot face oricand mi se pare mie ca masina nu functioneaza in parametrii. Am cautat pe forumuri si am gasit ceva legat de ELM327 dar nimeni nu-mi spunea daca functioneaza pe E90 ul meu sau cum sa fac exact. Asa ca am comandat un ELM327 am descarcat o groaza de aplicatii gratis din PlayStore si va pot spune urmatoarele: Car Scanner,ELM327 Indentifier si OBD Harry functioneaza.Nu sunt profesionale dar macar vezi ce eroare ai, daca apesi pe eroare te trimite pe YouTube unde-ti explica care ar fi problema si macar sti ca tre sa te duci la service.  Am dat 33ron pe ELM327 + vreo 9lei transport(easy box). Eu zic ca merita macar sa sti ca ai o problema si sa nu te duci degeaba la services, sa platesti o diagnoza si sa n-ai nimic. Inca ceva:  OBDul se conecteaza prin Bluetooth dar nu asa cum stim noi (si eu m-am chinuit putin). Adica dai drumul la Bluetooth dar nu se conecteaza asa cum o faci la masina. Se conecteaza direct in aplicatie. Deci intri in aplicatie si dai conect Bluetooth. Sper sa va fie de folos pt ca eu m-am chinuit ceva sa aflu aceste informatii si unele dintre ele ,le-am incercat pe pielea mea pt ca nu gaseam nicaieri.

Am vazut ca acum ,costa 21ron +9ron transport.  Deci e si mai bine✌️

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, PATEU said:

Am cautat pe forumuri si am gasit ceva legat de ELM327 dar nimeni nu-mi spunea daca functioneaza pe E90 ul meu sau cum sa fac exact.

Nimeni nu spunea pentru ca prea putini fac diagnostic (din cei care macar isi bat capul sa faca o diagnoza) la bmw (mai ales modelul tau) prin bluetooth.. cei mai multi care au aproape sigur au ISTA cu, cablu..

Cum a zis si @Godini e bine sa stii, dar de multe ori e bine sa cauti cu, ce, cauta problemele dealerul.. altfel, poti fi dus in eroare..

2 hours ago, PATEU said:

Inca ceva:  OBDul se conecteaza prin Bluetooth dar nu asa cum stim noi (si eu m-am chinuit putin). Adica dai drumul la Bluetooth dar nu se conecteaza asa cum o faci la masina. Se conecteaza...

in/cu telefon mai intai si apoi in aplicatie! Acum, faptul ca aplicatia e mai compatibila cu androidul tau decat cu a altuia, nu inseamna ca la altii va fi la fel ca la tine.

Altfel spus, cand sunt probleme cu, conectarea, TREBUIE sa te asiguri ca mai intai telefonul confirma oarecum conectarea cu device-ul potrivit si mai apoi cu aplicatia. Stiua sta pentru ca conectez la telefon vr'o 7-8 chestii prin bluetooth.. inclusiv doua aplicatii pentru doua modele de masini diferite!

 

In rest, numai bine, apreciez exprimarea ta "inimoasa"

2 hours ago, PATEU said:

Sper sa va fie de folos pt ca eu m-am chinuit ceva sa aflu aceste informatii si unele dintre ele ,le-am incercat pe pielea mea pt ca nu gaseam nicaieri

Sa stii ca daca incepi sa petreci din ce in ce mai mult timp in lumea tehnica... o sa incepi sa iti "prinzi" urechile din ce in ce mai mult, adica sa intelegi din ce in ce mai multe natural.. 

Desigur se intampla sa si strici pana intelegi.

Asta face parte din lume celor care nu inceteaza sa experimenteze (pe buzunarul lor) si sa inteleaga la final.

 

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Cand am intrebat intr-un topic deja deschis , ce sa cumpar pt a face o diagnoza simpla, nu ati mai sarit asa. Inteleg ca aveti de muls de la astia ca mine care vin la service pt o diagnoza. Nu am spus ca vreau ceva profesional. Vreau sa stiu doar daca masina are sau nu erori. Aceasta chinezarie asta face. Stiu ce erori aveam pe masina cand am testat-o si si-a facut treaba. M-am saturat de mecanici renumiti pe farcebook care mi-au tocat peste 6mii euro si 60% am schimbat piese bune. Vin (mecanicii) cu diagnoza aia smechera si incep " poate sa fie aia.... dar si aia.... dar stai ca poate sa fie de acolo". De cand am E90, am invatat diesel ul ca daca ma mai iau mult dupa mecanici o sa ajung la sapa de lemn. Aceasta chinezarie ma ajuta sa vad ca am o problema la masina apoi ma duc la o diagnoza profesionala. Asta era ideea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, sunt de acord cu tine ca e bine sa faci o diagnoza inainte sa te duci la service. La noi multe service-uri vor sa te puna sa schimbi piese care nu necesita neaparat schimbare doar pt a avea adaos la piese plus manopera. Eu de exemplu am Bimmerlink pe telefon si Ista pe laptop. Evident ca sunt cosmarul service-urilor pt ca stiu exact ce problema are masina. Imi cumpar piese singur de la Augsburg International si ma duc la mecanici. Le dau 100-150 ron pe ora manopera si aia e. In felul asta cred ca am economisit mii de euro din 2005 de cand am permis. Din experienta iti zic ca doar ISTA stie  cel mai concret ce are masina. In Delphi nu am incredere deloc. De ELM nu am auzit niciodata dar ce-i drept nici nu ma pricep.  Sa va dau un exemplu concret legat de mecanici pusi pe reparatie. CAnd acceleram masina se auzea un suierat in dreapta jos. M-am gandit ca e un furtun. 4 Service-uri au vrut sa-mi schimbe sau sa-mi reconditioneze turbinele (6000 ron), sa schimbe galeria de evacuare, etc si multe alte aberatii. Era doar un surub la un O-ring slabit, s-a insurubat la loc si gata. Cost total 100 ron ca am vrut eu sa le dau la baieti. 

  • Like 1
  • Love BMW 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am folosit Carly, da e hulit de toată lumea licența e "scumpa" vreo 250 lei dar pt ce am avut eu nevoie a fost ok. Ca și paranteza de fiecare data când pe mașină a fost pusă diagnoza "originala"  am avut probleme - mai exact nu se mai putea comunica cu cutia de transfer. Acum dacă mașină nu mai e la mine adaptorul sta pe acolo prin mașină și e folosit rar abonamentul merge by default :))

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, PATEU said:

Cand am intrebat intr-un topic deja deschis , ce sa cumpar pt a face o diagnoza simpla, nu ati mai sarit asa. Inteleg ca aveti de muls de la astia ca mine care vin la service pt o diagnoza. Nu am spus ca vreau ceva profesional. Vreau sa stiu doar daca masina are sau nu erori. Aceasta chinezarie asta face. Stiu ce erori aveam pe masina cand am testat-o si si-a facut treaba. M-am saturat de mecanici renumiti pe farcebook care mi-au tocat peste 6mii euro si 60% am schimbat piese bune. Vin (mecanicii) cu diagnoza aia smechera si incep " poate sa fie aia.... dar si aia.... dar stai ca poate sa fie de acolo". De cand am E90, am invatat diesel ul ca daca ma mai iau mult dupa mecanici o sa ajung la sapa de lemn. Aceasta chinezarie ma ajuta sa vad ca am o problema la masina apoi ma duc la o diagnoza profesionala. Asta era ideea.

Eu va multumesc frumos de raspunsuri. Clar este bine sa ai ceva profesional. Eu ca si incepator care nici nu stiam ce e aia un OBD , va spun ca nu-mi pare rau ca am dat 40ron pe o diagnoza. In viitor, deoarece am de gand sa tin masina mult timp, o sa-mi iau ceva profesional si ma pun pe invatat. Niciodata nu am comentat sau negociat factura la service.  Este munca omului si trebuie platita. Dar cand vezi ca am dublat pretul masinii cu piese schimbate DEGEABA 🤦. Ultima data am dat 900ron pe un EGR aftermarket Wahler ca sa am "garantie" ...Unul original costa 953ron. Dupa cca 11luni masina pierdea putere. Au pus diagnoza si-mi spune :EGRul (partea electronica)....Zic: pai stai asa ca e in garantie inca o luna....mecanicul : aaaa pai stai ca poate fi galeria de admisie, racitorul infundat, furtun interculer spart, supapa vacum, senzori backpresure (ambii), dpf infundat,...Zic: Ok. Am schimbat mecanicul de nervi, am facut toate cele enumerate mai sus (doar racitorul nu l-am schimbat, ci l-am curatat) si ce sa vezi ? Acum o sa  cumpar EGR original ca asa AM CITIT eu. Ca trebuie original. Aftermarket 593ron si original 992ron. De aia zic, am chinezaria asta care-si face treaba si mai tarziu o sa-mi iau una buna. Zic ca e buna pt ce aveam eu nevoie : sa vad ca masina are o problema si sa ma duc la mecanic. Dar acum ,m-am hotarat. Cum spune mai sus @six in line, o sa-mi iau o diagnoza buna si ma pun pe invatat. Ideal e sa te duci la mecanici si sa le spui ce vrei sa schimbe. Macar gresesti tu, pe banii tai dar zic ca fiind vorba de banii tai, o sa gresesti muuullt mai rar . O zi buna tuturor 🤗

  • De acord! 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, six in line said:

De ELM nu am auzit niciodata dar ce-i drept nici nu ma pricep.

Iata definitia generica a ceea ce a descoperit OPul:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/ELM327#:~:text=The ELM327 is a programmed,also implemented by other vendors.

Adica este un protocol de comunicare prin care ceea  e transmite o masina (adica multi fabricanti de masini) cu o priza OBD poate transmite altor device-uri, cum ar fi telefoane mobile, calculator... sau PC/Laptop.

Pana si Audi A4 din 2001 folosea o interfata pentru al lor VCDS foloseste tot ELM327..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Iata definitia generica a ceea ce a descoperit OPul:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/ELM327#:~:text=The ELM327 is a programmed,also implemented by other vendors.

Adica este un protocol de comunicare prin care ceea  e transmite o masina (adica multi fabricanti de masini) cu o priza OBD poate transmite altor device-uri, cum ar fi telefoane mobile, calculator... sau PC/Laptop.

Pana si Audi A4 din 2001 folosea o interfata pentru al lor VCDS foloseste tot ELM327..

@bimmer ,eu nu am zis că interfața elm 327 e o porcărie . Am zis că ce a cumpărat el e o porcărie .

E de un ajutor extraordinar ,cu condiția să fie chip original.

Ca idee , singurii care produceau interfața elm327 varianta 2.1 / 2.2 chip original ,era o firma din Romania . Și prețul era pe măsură ,am dat 208 lei acum 3 ani .

Vorbesc de ei la trecut pentru că ,din cauza celor care preferă China 25 de lei (cu transport gratuit daca se poate) , băieții ăștia care produceau o calitate deosebita și-au închis site-ul,probabil au renunțat la afacere .

Lumea nu înțelege că e o diferență uriașă între cele 2 produse ,ei vor prețul cel mai mic .

Din 100 de inși care au căutat produsul asta ,cu siguranță 99 au cumpărat China .

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@PATEU

5 hours ago, alex230ro said:

Ca și paranteza de fiecare data când pe mașină a fost pusă diagnoza "originala"  am avut probleme - mai exact nu se mai putea comunica cu cutia de transfer.

Cand te referi la "original" te referi la ISTA? Pentru ca daca e vorba de ISTA aceea folosita poate nu avea pur si simplu cutia de transfer, fisierul dedicat diagnozei cutiei, ma gandesc..

@PATEU sa intelegi altceva, 90% din noi folosim diagnoze chinezesti, da? 

Nu e vorba daca sunt chinezesti sau nu. E vorba de a folosi Cel Mai Compatibil SI Potrivit Program De Diagoza Dedicat! Te asigur ca NU se vinde pe GPlay, si e gratuit!

Apoi, ce este cel mai important, care te tine si mai departe desigur de judecata unui mecanic, ESTE INTERPRETAREA a ceea ce tocmai ai diagnosticat cu, cel mai bun tester la care ai acces - adica cel de mai sus. Orice diagnoza e o scula prin care interpretezi, nu iti da chiar mura in gura.

 

@Godini e absolut corect TOT ce ai zis.

Eu am luat o intrefata bluetooth ci ELM 327 as vrea sa zic ca e proasta pentru ca o folosesc cu acelasi doua programe ce le am in telefon de mult timp si arunca o eroare urata, in timp de conduc masina orice program as folosi! Bimmertool licenta si BMWhat.. Aproape o pune in limp mode. Nu imi aduc aminte exact ce eroare.. dar asta dovedeste proasta calitate!

Desigur ca am una mai veche, de vreo 10 ani, si merge foarte bine, altfel.. pentru diagnoze rapizi.. 

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, PATEU said:

Cand am intrebat intr-un topic deja deschis , ce sa cumpar pt a face o diagnoza simpla, nu ati mai sarit asa

Asta e intrebarea pusa pe acel topic deschis deja?

Acum ai aflat mai multe? ..in afara de faptul ca am sarit.. de data asta toti..

Ca intrebarea de mai sus probabil acum se vede ca era cam infantila.. si trebuiau prea multe de explicat, cand o cautare pe google te lamurea ca OBD nu are aceea treaba cu programul de care erai interesat ci facea pur si simplu parte din ce trebuie deja cunoscut..

In caz ca esti nou pe aici, sa stii ca sunt topice multe multe in care subt explicate destule. Asa ca pentru a intelege lucruri mai complicate, fa efortul necesar de a te inform, invata..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Carly e destul de.ok pentru a monitorizare parametri în timp real,și bineînțeles ISTA+ pentru o diagnoza amănunțită....asa cum spunea mai sus și bimmer90f30 contează foarte mult și interpretarea ...și bineînțeles o interfață de calitate....am schimbat 3 bucăți într-o lună de zile .....asta e made in China . Ce am observat, în ultimul timp și Carly se descurcă destul de bine pe diagnosticarea. 

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30   ISTA varianta "free" cutia de transfer se vedea cel putin intr-un caz de 2 ori am avut de a face cu ISTA din astea pe care recomanda lumea. Odata la un coleg de forum am resetat senzorul de ploaie/lumini - am plecat si a pierdut comunicatia cu cutia de transfer acasa, a doua oara am schimbat bateria - au venit oamenii au pus baterie noua au codat si din nou aceasi problema. Partea "buna" e ca a doua zi nu mai am nici o eroare, dar nu mai ma intereseaza acum asa mult , masina nemafiind la mine. Alt BMW care sa necesite diagnoza nu cred ca mai cumpar vreodata .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, alex230ro said:

Alt BMW care sa necesite diagnoza nu cred ca mai cumpar vreodata .

Sunt in asentimentul tau. As vrea si eu o masina careia sa nu ii trebuiasca diagnoza vreodata prin OBD de vreun fel.. Aia trebuie sa fie BMW ursuletz sau mai veche..

Apoi, eu pana in prezent am cumparat si folosit tot de pe piata chineza, prin aliexpress, demult rau, sa fi fost 2018 o ISTA pe hdd cu licenta pe 99 de ani. Si gura problema avut cu acel hdd/ista a fost ca probabil chenzul a uitat sa puna si cheia de 99 de ani asa incat la o luna de la folosinta s-a blocat cerand licenta. Deci hdd-ul are toate modelel pana in 2017. Deci si Sdrive-ul despre care mai scriu aici din cand in cand care e tot facut in 2017.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.