Jump to content

Probleme nivel ulei


Recommended Posts

Buna seara.

In ianuarie am achiziționat un x3 E83 din 2005 cu motor M47 de 2l. Când am luat-o i-am schimbat uleiul cu ravenol și că să iasă nivelul pe joja a intrat 5.7 litri deși în carte spune clar 5.3 litri.

Astăzi am schimbat iar uleiul că să fac o curățare suplimentara a motorului. I-am pus 5.3 litri de ravenol și pe joja era deabea la minim. Am făcut citirea că la carte motor dus la temperatura de lucru lăsat uleiul sa se scurgea in baie și apoi măsurat.

Nu as vrea sa stric motorul punând prea mult ulei. Voi ați mai pățit asta ?

M-am gândit la mai multe scenarii posibile.

1. Bidoanele de 5 litri de la ravenol nu au chiar 5 litri posibil 4.7-4.8 litri.

2. Cineva in istoria mașinii a schimbat tija (joja) cu una tot de bmw dar puțin mai scurta. Un cm conteaza.

Voi ce părere aveți ?

Link to comment
Share on other sites

Ideea care trebuie inteleasa inca de la inceput este aceea ca pe joja ai doua indicatii, de Min si Max. Cat ulei intra pana la Max este mai putin important. 

Ce este important, mai ales daca sa zicem ca te intereseaza consumul de ulei, care sa fim intelesi, este mult mai important! Si are destul de putina relevanta ca tu pui ulei sa fie la Max permanent... 

Iti spun din experienta de a avea acelasi motor de peste 12 ani de zile si peste 200k km.

Cum am masurat eu uleiul in 12 ani?

Cum am masurat la mai toate masinile avute! Dimineata la rece sau seara tot pe la rece... sa fie intre Min si Max, sa fie masina dreapta, sau cel putin in exact acelasi loc drept daca vrei, adica in fata casei, ca asa mi-e norocul.. si daca am observat vreun consum, il remarcam pe joja, cand ma avertiza in bord.. si calculam la ce numar de km aparea de cand am turnat/completat sa zicem 0.5 litri (daca ma anunta in bord ca nu mai era ulei... Evident ca aceasta experienta nu m-a derutat vreodata din a intelege ce se intampla. Uleiul fierbinte nu creste in volum prea mult sa crezi ca trebuie neaparat masurat fierbinte! Cind am zis, ce este esential este sa stii cand a scazut sub limita Min si sa nu pui mai mult de un litru dupa ce scade sub Min (da avertizat de motor..) adica peste Max. Cresterea in volum e nesemnificativa. Devine semnificativa daca tu esti cu uleiul la Maxim pus la rece, pentru ca atunci 5,7 litri la max plus cresterea in volum, creste presiunea in simeringuri.. fata de presiunea crescuta (mai mica) cand este intre Min si Max. E logic si de bun simt, daca poti sa intelegi ideea.

Evident ca am ulei, cam un litru intodeauna in portbagaj gata sa torn peste uleiul fierbinte, numai sa nu merg prea mult cu ulei la minim!! Dar s-a intamplat atat de rar ca e greu sa imi amintesc.. In general asta e procedura.

Mai nou scriu pe bidon cu permanent marker cat am luat 1 litru din bidonul de 5 litri, data si numarul de km desigur marcat cu o liniuta unde era, intre marcajele existente de litri din fabrica. 

Si asa tin o evidenta si mai stricta, vizual de apreciat pe bidon..

 

Daca ai dubii in privinta jojei mergi la dealer si cumpara alta originala dupa codul masinii, desigur o sa te intrebe si ei..

Bidon incorect masurat? Scoate ulei cu litru intr-un vas deja marcat si verifica. Dar e greu de crezut ca o firma cu reputatie nu declara cat vinde exact la bidon!

 

Lamurit?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La M47 intra 5.5L conform TIS. Cati ani am avut motorul acesta, atat am pus. Uleiul pe joja ar trebui sa fie intre minim si maxim cand pui 5.5L. Uleiul se verifica conform schemei de mai jos.

IMG_0958.png

IMG_0959.png

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc de răspunsuri.

Am deschis topicul deoarece e prima dată cănd întâlnesc această ciudățenie. Nu sunt începător, conduc de peste 20 de ani și sunt cam la a opta mașină în proprietate. La toate daca băgăm cat scrie in cartea mașinii avea ulei full pe joja sau aproape. La multe trebuia să bag chiar mai puțin. La asta bag cantitatea din carte și e avea pe minim. Ciudat.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Bucur said:

Mulțumesc de răspunsuri.

Am deschis topicul deoarece e prima dată cănd întâlnesc această ciudățenie. Nu sunt începător, conduc de peste 20 de ani și sunt cam la a opta mașină în proprietate. La toate daca băgăm cat scrie in cartea mașinii avea ulei full pe joja sau aproape. La multe trebuia să bag chiar mai puțin. La asta bag cantitatea din carte și e avea pe minim. Ciudat.

Se baga 5,5 litri, nu 5,3 litri. 5,3 intrau in primul M47 cel cu 1951cc, nu in versiunea ce o ai tu de 1995cc. Asa ca, schimba manualul ca e prost.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Bucur said:

Nu sunt începător, conduc de peste 20 de ani și sunt cam la a opta mașină în proprietate. La toate daca băgăm cat scrie in cartea mașinii avea ulei full pe joja sau aproape.

Daca esti la a 8-ta masina sugestia mea e buna? (Eu conduc de 12 ani o masina ca a ta 😉 parca am zis mai sus..) Sau ramai la obsesia ta ca trebuie neaparat sa stii cat intra la maxim sau daca te fura la bidon.. tu nedadand semne ca o sa incecri asta sau asta.. /din ce raspunsuri primesti; sa stii ca forumul are si butoane de multumiri aduse efortului de a raspunde unei probleme..

Dar, stai ca ti-a raspuns si @DJ Allexinno chiar de 2 ori.

..Probabil folosesti manualul gresit, care, vorba vine, poate ni-l arati si noua. Multi cauta manuale aici..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Bimmer90f30 nu te supăra. Am deschis topicul nu din obsesia că sunt furat la bidon ci din grija de a nu strica un motor ce merge exemplar punând prea mult ulei in el.  Sfaturile voastre sunt utile si vă mulțumesc. Am băgat 5,5 litri de ulei și e aproape între minim și maxim. Manualul este cel original din mapa  masinii cu data ediție 2004. Încă o dată mulțumesc și nu te supăra.

IMG_20230401_185117_801_2 (1).jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu ma supar. Am scris doar asa mai in raspar..

Doar ca sunt surprins ca nu ai prins inca idee ca motorul nu pateste absolut nimic daca la tine uleiul e pe joja trei sferturi intre Min Max. De la ideea de deasupra am plecat cand am scris primul mesaj pe topicul tau..

Stiu si eu ceva de genul 5,5 litri incluzand filtrul la motorul cu patru pistoane si 2 litri. M-am uitat acum in manual si zice (approximately).. Acuma sa stii ca eu nu m-am suparat ca nu zice exact.. avand in vedere ca motorul are joja am procedat cum am zis mai sus si mi-a mers de cateva sute de mii fara sa se strice sau ceva. Ne bucuram de ultimile motoare facute FOARTE BUNE SI STRASNICE..

Ce m-a enerveaza cel mai mult e ca daca apare eroare de lipsa ulei aceasta se ascunde sub un semn al mirarii in bord si trebuie sa cauti sa te uiti in mwniul din bord sa afli daca sub semnul ala se ascunde ceasul dereglat, sau mai stiu eu ce.. 

Iti mai apare doar dupa ce opresti motorul si dai sa pornesti.

Vezi ca mai e un topic aico pe forum unde colegii au discutat indelungat despre cum se masoara uleiul pe joja cel mai bine.. ala e un topic de citit.. ca  cine stie poate si asta te intrebi..

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.