Jump to content

Stopurile de frana au ramas aprinse - E46


Recommended Posts

Masina in cauza, E46 318i N42, a stationat o perioada de timp  cu bateria deconectata.
Motorul a pornit imediat, la prima cheie, dar mi s-au aprins ambii martori de stopuri ca in poza de mai jos.

Becurile de frana stau toate aprinse mereu, de indata ce pun pozitia(inclusiv cel de pe luneta). 
Siguranta 9 nu este arsa.

Am dat o diagnoza singur cu ISTA si mi-au aparut mai multe erori care nu erau inainte, deci as tinde sa cred ca nu e problema la acel brake-switch,
din moment ce nu aveam erori la senzorii de parcare, la senzorul de ploaie, la volan, airbag, etc. 
Am miscat putin de mufele de la DME, dar nu s-a rezolvat.
 

Aveti alte idei ce ar putea fi?

image_2023-04-03_143540970.png

d99bb9c5-123e-45cf-bb4f-f3e6a72642c3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eroarea la senzorul autoleveling este veche si nu a cauzat niciodata probleme.

O sa ma uit la switchul respectiv, dar crezi ca are sens ca un switch de frana defect sa cauzeze probleme de comunicare cu butoanele de incalzire a scaunelor, cu airbagul, cu butoanele de pe volan, cu senzorii de parcare, cu senzorul de ploaie?(pentru ca erorile astea nu le aveam inainte)

Dupa mine pare sa fie o problema cu un modul in sine, cu firele care leaga niste module.

Link to comment
Share on other sites

Daca selectezi una dintre erorile cu "No communication..." si dai Calculate Test Plan in Ista, ce iti apare? Printre erori apare eroare de comunicare Can. Asta poate sa duca la un fir ros, contact imperfect si afecteaza toata reteaua Can.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

 

On 4/3/2023 at 12:36 PM, Horus said:

Masina in cauza, E46 318i N42, a stationat o perioada de timp  cu bateria deconectata.

Inspectat masina pe dedesupt.

Unor rozatoare le plac cablurile..

 

Ca sa verifici continuitatea cablurilor CAN, sunt doua cabluri rasucite (asa le poti identifica - sunt rasucite pentru un scop anume iar rasucirea trebuie pastrata) poti sa le verifico vizual traseul.. sau macar mansonul in care sunt amestecate cu alte cabluri. Sau poti sa le verifici starea la cat mai multe module localizate prin masina. Dupa cum ar trebui sa le masori si rezistenta/afli continutatea..

Nu mai stiu ce valoate in OHMI trebuie sa fie, dar sigur nu trebuie sa fie 0. Cred ca 120 ohmi.

Mai jos un video despre cum se masoara CAN la bmw:

 

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/3/2023 at 2:36 PM, Horus said:

deci as tinde sa cred ca nu e problema la acel brake-switch

pai cate erori cu "brake light switch" ar trebui sa ai in ista ca sa il banuiesti? ...ca sa nu mai zic de "LZS: wire, brake-light switch, open circuit", chiar nu iti spune nimic?

Link to comment
Share on other sites

 

20 minutes ago, zeronoo said:

pai cate erori cu "brake light switch" ar trebui sa ai in ista ca sa il banuiesti? ...ca sa nu mai zic de "LZS: wire, brake-light switch, open circuit", chiar nu iti spune nimic?

pai si un brake switch iti taie functionalitatea la butoanele de pe volan, la senzoru de ploaie, la incalzirea in scaune, la senzorii de parcare, etc?

au aparut toate simultan. pare ca e ceva pe k-bus, mai degraba.

Edited by Horus
Link to comment
Share on other sites

Am avut exact aceeași problema, tot 318i, nu i am dat de cap, cam de trei ori într un an a apărut eroarea, în general când era frig afara sau spălam mașina, pana la urma și a revenit de la sine.. după ce a stat la soare câteva zile,,, 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

S-ar putea sa fie modulul  LSZ, o sa fac niste teste cu si fara el conectat, sa vad daca isi revin restul chestiilor afectate.

Mai multi au avut probleme cu stopurile(si alte chestii in paralel cu stopurile) si a fost modulul asta de vina.

Link to comment
Share on other sites

Am deconectat modulul LSZ, dar butoanele pe volan, incalzirea in scaune, stopurile de frana tot nu au mers.

In schimb am scos siguranta 7(am citit pe net ca e siguranta de la radio) si si-au revenit si stopurile de frana[nu raman aprinse, se aprind doar daca apesi pedala], si incalzirea, si butoanele de pe volan. Dar, merge si radio-ul. Deci siguranta asta nu taie radio-ul. 

Ce naiba face de fapt siguranta asta? Mi-e clar acum ca ce este pe siguranta 7 imi cauzeaza toate problemele descrise mai sus.

Edited by Horus
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Revin cu lamuriri.

Deci problema nu era de la niciun modul, etc, ci doar de la faptul ca o siguranta sau o parte dintre ele s-au coxat si nu mai faceau bine contact. 

Le-am scos, le-am zgandarit pe toate putin si a disparut de tot problema, inclusiv pus siguranta 7 la loc.

 

Dar acum am constatat ca am alta problema, nu-mi merg stergatoarele si nici nu dau vreo eroare la scanarea cu ISTA.

Cum spuneam, masina a stat peste iarna nefolosita.

Sa verific poate s-a coxat releul lor si sa ma mai uit o data la siguranta lor, altceva altceva aveti voi idee?

image_2023-06-01_134921578.png

 

 

Detalierea pentru erori am urcat-o aici, majoritatea nefiind prezente(fault currently not present): https://imgur.com/a/52FQIhA

Edited by Horus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.