Jump to content

M140i


Gabriel N

Recommended Posts

Salutare! Va voi prezenta pe scurt drumul masinii mele din momentul in care am cumparat-o pana cand va pleca la urmatorul proprietar.

Asadar, este vorba de un M140i in 5 usi, tractiune spate, cutie automata, fabricat undeva la mijlocul lui 2019, in ultimele luni de productie. Masina am achizitionat-o in iunie 2022 de la un dealer BMW de pe langa Munich, avand putin peste 22.000 km la bord.
Imediat ce am primit cheile m-am suit la volan si am plecat spre Hubauer BMW, un alt dealer BMW aflat la vreo ora de Munich, de unde am cumparat prima piesa de pe lista: M Performance LSD.

KdShVK.jpg

KdiB3i.jpg

Drumul spre Bucuresti ma prinde la ora 4 dimineata pe Valea Oltului, tocmai cand incepea sa se lumineze. Aproape singur pe drum, proaspat odihnit intr-o benzinarie din Sibiu, a fost o adevarata placere sa conduc pana acasa.

Primele impresii sunt ca motorul B58 si cutia ZF8 sunt intr-adevar bomba, dar sasiul lasa de dorit. Drept urmare, am trecut la treaba 🙂

Prima modificare pe care am facut-o a constat intr-o bara de rigidizare si un set de insert-uri pentru bucsile puntii spate.
Bara de rigidizare este un produs OEM BMW, care vine pe toate variantele de M140i/M240i, mai putin pe cele in 5 usi.
ZUFwV0.jpg

Puntea spate are niste bucsi semipline, care permit destul de mult joc intre caroserie si punte. Spre exemplu, BMW-urile M nu au bucsi la puntea spate, ceea ce elimina orice joc, dar introduce vibratii. Eu am ales sa-i pun insert-uri care se monteaza peste bucsile existente, tocmai pentru a le putea scoate rapid in cazul in care apar vibratii/sunete nedorite.

YD6489.jpg

DkswUT.jpg

Rezultatul a fost bun, am scapat de senzatia de plutire stanga/dreapta pe care mi-o dadea masina cand acceleram in linie dreapta.

Urmatoarea modificare pe lista: brate de M2 pentru puntea fata.
Bratele aduc inca 1 grad de cadere la geometria puntii fata, ceea ce inseamna mai putina subvirare. Dar ce observi imediat este cat de solida este directia acum. Daca inainte volanul se misca un pic pe franare/virare, acum ramane nemiscat si-ti da mai multa incredere.

4 luni de zile a durat pana am reusit sa montez LSD-ul. De ce? Pentru ca la montaj e nevoie de o scula speciala cu care se trag planetarele afara din diferential. Desigur, multi fac asta cu o ranga, dar noua nu ni s-a parut o solutie corecta.
Am incercat sa fac montajul la mai multi dealeri BMW, dar toti m-au refuzat pe motiv ca piesa nu este cumparata de ei. Nu a contat ca ea este sigilata, cumparata de la BMW din Germania.
In cele din urma, mi-am achizitionat propriul set de scule (500 euro!) si-am dus masina acolo unde am incredere.

O39ybU.jpg

Am respectat toate instructiunile BMW, inclusiv masina a stat 2 ore nemiscata pe rampa pentru a se intari adezivul din piulita diferentialului. A urmat o luna de rodaj, vreo 800km in care s-a mers incet + 20 minute legate pe ceas in care s-a mers in 8-uri intr-o parcare. Imediat dupa s-a facut un schimb de ulei.
Diferenta intre LSD si diferential open pe masina asta este una ca si de la cer la pamant. In primul rand tractiunea este incredibila, mai ales pe asfalt ud. Per total masina este mult mai controlabila si placut de condus. De departe cea mai importanta modificare pentru masina asta, pacat ca BMW nu a mai lasat optiunea de a monta diferentialul din fabrica.

Ne apropiem de capatul listei. Suspensia de serie este excesiv de rigida, iar masina "topaie" si nu-ti da incredere. Aici am optat pentru un set Bilstein B12, foarte laudat pe forumurile de specialitate. Masina a devenit "normala", calma si mult mai lipita de drum.

wk3VIL.jpg  A7JRNi.jpg

Iar ultima piesa din puzzle a fost cauciucurile. Din fabrica masina vine cu anvelope runflat grele si zgomotoase. Am mers pe un set de Goodyear F1 Asymmetric 6 carora n-am ce sa le reprosez, sunt aderente si mult mai silentioase.

Dupa toata aventura asta, aveam intr-un final masina asa cum cred eu ca trebuia sa vina din fabrica. O masina fun, confortabila, ridicol de rapida pentru un seria 1 si relativ ieftin de intretinut.

LQNsO3.jpg

EVQkJt.jpg


Doar ca planurile mi s-au schimbat. Cealalta jucarie, un Evo 9, a primit numere de export si-a plecat pe alte meleaguri, iar asta m-a facut sa ma hotarasc ca trebuie sa plece si acest BMW, ca sa facem loc altuia 🙂

5Mic2N.jpg


 

Edited by Gabriel N
  • Like 1
  • Love BMW 6
  • De acord! 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, raduron10 said:

Wow ce masina misto, nici nu imi imaginez cum se conduce.

Unii pun "actipilduri", spoilere si eleroane per 318d, tu ai schimbat diferentialul si suspensia la 140i. Felicitari.

Multi habar nu au ce e ala diferential autoblocant dapai sa si conduca,Cu suspensia se mai poarta sa mai bage un TA Technix sa fie low si misto bo$$. Una peste alta modificarile sunt corecte personal nu m-as fi atins de bara rigidizare/bucse spate dar pe de alta parte nu am mers cu modelul asta de masina si in general din ce am mai testat in trecut la "ranforsari " de genul asta incep sa apara diversi greieri si se simte "stresul" dar din nou la mine erau/sunt masini cu "vechime" 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, toffefe said:

Ce urmează? 

Daca gasesc, un M2 competition.

18 hours ago, alex230ro said:

Multi habar nu au ce e ala diferential autoblocant dapai sa si conduca,Cu suspensia se mai poarta sa mai bage un TA Technix sa fie low si misto bo$$. Una peste alta modificarile sunt corecte personal nu m-as fi atins de bara rigidizare/bucse spate dar pe de alta parte nu am mers cu modelul asta de masina si in general din ce am mai testat in trecut la "ranforsari " de genul asta incep sa apara diversi greieri si se simte "stresul" dar din nou la mine erau/sunt masini cu "vechime" 

Stiu ce zici, in trecut si eu am pus bucsi aftermarket pe alta masina si vibram cu totul la semafor. Nu e cazul aici.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.