Jump to content

BMW F10 LCI 520d - normal :) - Sophistograu


mik15

Recommended Posts

Salutare all,

a trecut ceva vreme de cand nu am mai scris pe forumul asta, desi masini BMW au mai trecut pe la mine dar niciuna nu a ramas multa vreme asa ca nu aglomerat degeaba memoria forumului 🙂

F10 mi-a placut cred inca de la aparitie, mi s-a parut a fi  continuarea naturala a lui E39, desi am avut 2 E60 nu mi-au intrat la inima deloc. Cu toate ca pot spune clar ca F10 e atat de comuna pe strazi incat desi e o masina premium numarul mare de pe sosele le face sa para atat de banale, dar dincolo de aspectele astea mai putin importante, cred totusi ca platforma e una reusita. Si E60 tehnic vorbind mi se pare o masina foarte reusita, dar design-ul e mai greu de rumegat.

Ce m-a tinut departe de F10 a fost penuria de probleme cu motoarele, tocmai de asta am ales un LCI cu motorul B47, care pare-se a fi mai reusit decat N47. Am ales un motor mic pentru ca fac zilnic intre 70-100km intr-un regim mixt si vreau sa am un consum decent si taxe mici, m-am cam saturat de platit taxe pentru motoare mari. Am avut o gramada de masini cu motoare mari, cu siguranta vor mai fi dar acum am zis ca e momentul sa fac o pauza. Important e confortul si range-ul pentru mine acum, de fun mai am ceva jucarii deoparte, dar pentru un daily cred ca asta e perfecta.

Asadar este un F10 LCI cu B47, fabricatie Oct. 2014, Euro6 fara AdBlue, cutie automata cu padele pe volan, interior Confort(asta era prioritar pentru mine) cu memorii scaune, volan electric, HUD, sistem H&K cu Logic7, carlig de remorcare si o culoare care imi place mult, nu vroiam negru sau argintiu, Sophistograu e interesanta fiind un mix intre negru si argintiu oarecum.

O am de vreo 3 saptamani aproape si m-am ocupat sa o aduc in stare tehnica perfecta. Am luat o baza buna, in sensul ca nu are pierderi de ulei pe la motor/cutie, are insa o mica prelingere la diferential, dar tocmai ce mi-am luat piesele si o voi rezolva in curand.

Insa, i-am schimbat pana acum discurile fata si placutele, desi avea discuri ATE aproape noi insa aveam o trepidatie la franare, asa ca am luat originale si am rezolvat problema. Am schimbat cu ocazia asta si protectiile discurilor.

Am continuat apoi cu suportii motor si cutie, erau cam obositi dupa cei 220k km ai masinii, reali par a fi conform istoricului de la BMW.

Un senzor EGT inainte DPF, dadea cand si cand eroare si bineinteles o revizie completa.

Intercooler-ul si el pentru ca am vazut ca e putin umed intr-un colt, desi nu am eroare legata de presiune, dar mai mult ca sigur zic eu ca pe acolo scapa ceva, am comandat Mahle. Daca tot umblu acolo schimb si cele 4 oringuri ale celor 2 furtune.

Anvelope noi fata/spate, asta pentru ca pe fata avea unele made in China si nu pot concepe sa merg cu asa ceva. Pe spate sunt niste Dunlop Sport Maxx f ok, dar le schimb oricum sa stiu o treaba.

Si urmeaza al 4lea racitor de gaze pe recall :), se pare ca e ultima campanie pe racitorul buclucas, desi ultimul a fost schimbat in Nov. anul trecut, m-au chemat totusi sa mi-l schimbe iar si posibil si galeria de admisie. Daca e gratis e bine-primit :). Si daca tot o duc o sa-i fac si geometria ca tot punem anvelopele noi.

Bineinteles un detailing ca sa fie bine totul si un set de pedale din AL, ceva aftermaket bineinteles, nu sunt o componenta vitala, asa ca am ales o varianta made in China aici 🙂 .

Are deja facut chrome delete, initial as fi preferat cromul dar a inceput sa-mi placa si all black.

Apoi sper sa ma bucur de ea cat mai mult timp fara probleme 🙂 .

 

 

1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

4.jpeg

5.jpeg

6.jpeg

7.jpeg

8.jpeg

9.jpeg

pedale.jpg

Edited by mik15
  • Like 4
  • Love BMW 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@Benilika  🙂  tinand cont de ceea ce imi ofera ca si confort si tinuta de drum si mie mi se pare o masina super pentru o daily de facut km multi cu ea.

@Edwin mersi frumos, asa sa fie! 

@Mircea-Si mersi, asta sper si eu! 

Am luat in calcul si scenariul horror in care efectiv pica motorul, mi-am zis ca din astea gasesti o gramada, unlike alea de 3.0 pe care mai toti le cauta deoarece pica pe capete si ca atare din cauza cererii au si preturi mari. Micutul asta de 2.0 fiind pus pe multe modele are si preturi mici la sh, sper sa nu fie cazul dar am luat-o in calcul totusi 🙂 .

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, mik15 said:

@Benilika  🙂  tinand cont de ceea ce imi ofera ca si confort si tinuta de drum si mie mi se pare o masina super pentru o daily de facut km multi cu ea.

@Edwin mersi frumos, asa sa fie! 

@Mircea-Si mersi, asta sper si eu! 

Am luat in calcul si scenariul horror in care efectiv pica motorul, mi-am zis ca din astea gasesti o gramada, unlike alea de 3.0 pe care mai toti le cauta deoarece pica pe capete si ca atare din cauza cererii au si preturi mari. Micutul asta de 2.0 fiind pus pe multe modele are si preturi mici la sh, sper sa nu fie cazul dar am luat-o in calcul totusi 🙂 .

sper sa nu iti mai pice ceva la ea ca ai investit pana acum aproape un F10 NFL

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

chiar mare nu e investitia, am un excel in care contorizez cheltuielile cu ea, undeva la cca 1600Eur investiti pana acum. Manopera e a mea, daca o mai adaugam si pe aceea probabil ca eram la peste +2.2k Eur investitia deja. Banii aceia sunt doar cheltuielile cu piesele, singura manopera platita a fost a montajul noilor anvelope si detailing-ul pentru care nu am vreme si nici suficient know-how, am facut la cateva masini ale mele dar nu imi iese la fel de bine ca unuia care face profi treaba asta, asa ca prefer sa o duc la cineva priceput.

Ieri am montat anvelopele si noul intercooler cu oringurile si am si scos o mana buna de frunze de pe acolo si am suflat cu aer ambele radiatoare. Cel de clima am vazut in istoric ca a fost schimbat pe la +100k km. Imi place ca se lucreaza usor la partea asta si totul se poate schimba foarte facil fara sa fi nevoit sa desfaci prea multe chestii.

 

 

IC.jpeg

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

On 5/9/2023 at 3:01 PM, Beam We said:

Foarte faină mașina! Să vă plimbați in siguranță!Îmi plac mult pedalele,de unde/cât/cum?☺️

de pe olx le-am luat, inca nu am ajuns sa le montez dar revin cu un feedback dupa aceea, daca m-am tepuit eu sa nu te mai tepuiesti si tu, desi la prima vedere par f ok si solid facute. Pretul a fost de 180Ron cu tot cu shipping.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, VladE46 said:

Frumoasa jucaria. Ce culoare e? Pare mediterranean blue metallic. 

scrie chiar in titlu :), denumirea este sophisto-grau brillant metallic conform decodarii vin.

11 hours ago, WIN60 said:

De ce ai schimbat intercoolerul? 

pentru ca intr-un colt jos se tot adunau vapori de ulei, e clar ca pierdea presiune pe acolo desi nu aveam eroare de asa ceva dar probabil reusea sa compenseze in marja ei de eroare. Long term cu siguranta s-ar fi tot marit porul acela si nu avea sens s-o lungesc. Partea amuzanta este ca initial am zis sa vad sh cat costa piesa si spre mirarea mea nu era niciunul sub 400-500ron si toate aratau discutabil, am zis ca nu merita sa incerc si am luat nou cu 700ron pe Mahle. Pentru 2-300Ron nu merita sa dai banii pe piesa sh si sa stai indoit ca nu stii cand va ceda sau daca e sau nu ok, nimeni nu le verifica, toti ti le vand ca fiind bune dar niciunul nu a facut vreun test de presiune la ele.

in alta ordine de idei, ieri am lasat masina la Bavaria pentru recall-ul pe egr, asa cum ma asteptam, nu a fost gata pentru ca trebuiau sa schimbe si galeria de admisie tot pe recall, se face un test de presiune si daca nu iese cum trebuie se schimba si galeria plus revizia SW tot pentru egr, sper ca azi sa fie gata sa incep in sfarsit sa merg si eu cu ea daily :).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 5/11/2023 at 1:07 PM, Beam We said:

Mulțumesc! Aștept cu interes un feedback 🥂

am ramas dator cu feedback ul, pedalele sunt foarte ok, se potrivesc foarte bine pe cele ale masinii. Cea de acceleratie vine peste pedala cu totul, cea de frana vine in locul celei de cauciuc pusa peste pedala metalica, deci se scoate cea originala, iar la footrest, vine cu banda dublu adeziva si se lipeste. Deocamdata rezista cu bine la uzura, la banii acestia e un raport f bun pret/calitate.

 

Ce i-am mai facut, a fost geometria, am facut-o la BMW intrucat am zis sa incerc noua lor linie de geometrie care nu mai foloseste saculetii aceia cu nisip, cel putin aici la Sibiu asa faceau inainte, acum au mai evoluat si au luat o linie noua de la Hunter cu laser.

Ce am mai stricat, a fost diferentialul spate, aviz cui vrea sa schimbe simeringul de la intrare in el, fiti foarte atenti si numarati turele cand desfaceti piulita si contra-piulita, si marcati-le cu un dorn ca sa nu patiti ca mine sa vi se stearga marker-ul permanent cand le curatati :). Am descoperit apoi ca multe service-uri specializate in BMW nu se baga sa l schimbe tocmai din cauza asta, toti m-au trimis la un service in AR care face operatiunea aceasta din cauza faptului ca riscul e mare sa nu pui aceeasi sarcina pe rulment si astfel sa-l strici, exact asta am facut eu. Noroc ca am gasit o masina care urma sa intre la dezmembrat si am putut sa-l verific si sa le spun cum sa-l dea jos, multi nu stiu si ajungeti in acelasi punct cand il luati sh, nefiind desfacut cum trebuie va desface piulitele acelea si nu le mai puteti strange la aceeasi tensiune. Reconditionarea lui la AR costa 4500Ron cu tot cu manopera de demontare/montare.

 

Pedale.jpeg

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Mda.. este o piulita de 32 sau ceva de genul, daca strângi pentru tare, cumva tensionezi si tragi tot ansamblul spre Cardan, daca lași prea slăbit se poate produce joc. 
 

Eu deși am citit si știam, acum vreo 3-4 ani, nu mi am dat seama si am dat cu pistolul, neavând semn. 
 

Prima data când am strâns o, am simțit ca rotile se mișca mai greu la mana si am mai desfacut o puțin, in asa fel încât sa simt la mana rotile ca înainte de desfacere.

 

Cu siguranța nu am strâns la fel, însă probabil tot pe acolo. 
 

Eu am umblat acolo ca sa aplic un TSB in vederea rezolvării unei probleme la cutiile manuale de pe seria E (bătaie metalica treptele in R-1–2 ). 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

i-am mai facut doar km in ultima vreme si am reusit sa agat un colt ascutit de bordura care mi-a muscat putin din anvelopa, probabil ca o sa iau iar una noua, nu ma simt ok sa merg asa cu ea, avea doar vreo 4k km rulati. De janta nu mi pare asa rau pentru ca oricum urma sa le reconditionez la iarna. 

Per total am facut peste 6k km de cand am masina, adica de vreo 3 luni si ma pot declara foarte multumit de masina asta pana acum, cateodata iti lipseste mai multa putere in anumite momente dar sunt prea putine acele momente si dupa parerea mea celelalte avantaje compenseaza, adica taxele si consumul mici. Si daca era 3.0d tot nu m-ar fi dat pe spate, ar fi trebuit sa fie cel putin un 535i sa mi placa asa de mult motorizarea, altfel 2.0d asta e compromisul ideal.

Gasisem un 740xd F01 LCI super fain, un model individual cu putini km, insa mi-e teama de motorizare pentru ca din cate am citit e o bomba cu ceas motorul ala. 

 

 

WhatsApp Image 2023-07-15 at 12.04.12.jpeg

WhatsApp Image 2023-07-17 at 10.53.16.jpeg

Link to comment
Share on other sites

mi-e cam teama sa merg asa cu ea mai ales ca nu am nici rezerva, acolo e un punct slab acum si la o alta denivelare mai serioasa s-ar putea sa crape acolo...am comandat alta sa stau linistit totusi.

Da, cu F01 e o mare loterie la care probabil nu prea ai cum sa castigi 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Intre timp i-am mai facut una, alta, ca sa nu ma plictisesc...i-am schimbat broasca usii fata pasager pentru ca nu se mai incuia/descuia din cheie sau din butonul de pe bord, pare-se o problema destul de comuna la seriile F. De asemenea am schimbat si manerul interior la aceeasi usa, din nou problema comuna cu "topirea" cauciucului acela aplicat peste ornament, am luat atat ornamentul manerului cat si al butonului care comanda geamul, am vrut sa fie ambele in acelasi ton.

Tot la capitolul, e boala lor, la ultimele ploi am gasit putina apa pe mocheta din spate stanga, bineinteles ca nefiind la primul BMW stiam clar care e buba, cu toate astea nu pot sa nu exclam cum naiba la +20 de ani BMW inca nu a reusit sa gaseasca o solutie acestui bug, si la E46, E60, E39 am avut aceeasi buba. Am dat jos fata de usa si evident, intr-un colt jos, masticul acela era usor dezlipit si permitea apei sa intre in masina, asa ca l-am dat jos si am inlocuit cu unul nou, am luat din Leroy banda butyl speciala pentru asa ceva si acum sper sa fie ok.

Am inlocuit si butonul de actionare al franei de mana, era usor crapat, iarasi "boala" lor cred, am vazut mai multe F10 cu butonul acela crapat, are un punct slab si daca nu bagi degetul bine sub el si tragi mai cu forta, il poti crapa.

Toate ornamentele astea de plastic le-am luat de pe raftulcupiese.ro, pe care ii super recomand, piesele sunt de o calitate foarte buna si se potrivesc 100%, asa trebuia sa le fi facut si BMW de la bun inceput cred. 

Partea buna la toate astea este ca exista piese AM de buna calitate care adreseaza aceste probleme si au preturi foarte ok. O alta parte buna este ca sunt realtiv usor de schimbat si ca totusi, spre deosebire de alte marci, manerele se pot demonta usor fiind prinse cu suruburi, la alte marci sunt prinse cu plastic topit si e mult mai mult de munca.

 

 

WhatsApp Image 2023-08-10 at 09.29.26 (2).jpeg

WhatsApp Image 2023-08-10 at 09.29.26 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-08-10 at 09.29.26.jpeg

Edited by mik15
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

A mai trecut un concediu peste ea insumand cca 2500km in care s-a descurcat cu brio, date fiind conditiile meteo(caldura mare), drumuri nu foarte bune prin BG in drum catre GR si incarcata maxim cu 2 adulti si 2 copii plus bagajele aferente, dar cu tot cu jantele pe 19 si suspensia M pot spune ca nu e deloc incofortabila, e ce trebuie plus ca si consumul a fost de cca 6.5%. E drept ca in unele situatii mai multa putere ar fi fost buna, dar nu le poti avea chiar pe toate 🙂 .

Am gasit un set de jante originale gata reconditionat si nu am rezistat si le-am "inhatat" si deja am incaltat-o cu ele, nu mi se par chiar la fel de frumoase ca celelalte dar sunt OE si in stare ca noua. Intre timp ma decid ce fac cu celelalte, le-as reconditiona si sa le pun inapoi anul viitor e una dintre idei.

 

 

WhatsApp Image 2023-09-08 at 10.03.28 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-09-08 at 10.03.28.jpeg

Edited by mik15
  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

nimic nou sub soare si toate bune pana acum, a adunat 17k km de cand e la mine, suntem la pragul de 237xxxkm, i-am mai facut o revizie in urma cu 4k km, in rest apa, paie si bataie, sunt in continuare super multumit de masina asta. Mai am momente doar cand dupa ce merg cu celelalte 2 benzinare, o scurta perioada imi lispeste sunetul, dar apoi imi aduc aminte cati km fac zilnic si ce greu scade acul la motorina si ma linistesc :). In ritmul acesta, cand va implini 1 an la mine, va fi facut inspre 40k km. In Dec. am planificat iar o plimbare unde va aduna peste 5k km, e o masina excelenta pentru a face multi km, ador scaunele astea Confort, set-ul suspensiei M pack iar mi se pare ideal, nici prea moale dar nici prea rigid, e exact ce trebuie.

Mi-am adus aminte, am avut o mica problema, intr-o dimineata, dupa ce am oprit si apoi repornit dupa vreo 10 min, nu s-a mai aprins bordul digital, normal ca m-am si gandit cum zboara 1k eur pe altul, am lasat-o apoi in parcarea subterana si dupa cateva ore cand am repornit-o, totul a revenit la normal...nu stiu daca de la frig sau baterie slaba, am testat bateria si o mai si las la incarcat cand nu merg cu ea, de atunci nu a mai facut insa figura.

 

WhatsApp Image 2023-12-14 at 11.24.59.jpeg

WhatsApp Image 2023-12-14 at 11.24.58 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-12-14 at 11.24.58.jpeg

Edited by mik15
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.