Jump to content

Instabilitate la rulare si evitare obstacol bmw f10


Recommended Posts

Salut, detin un f10 2014 535xd problema am resimtito de ceva vreme dar am zis ca de la jantele pe 18 nu e foarte stabila masina, de curand am achizitionat un set de jante si cauciucuri noi. Saptamana asta am schimbat arcurile( am descoperit ca era unu rupt) flanse amortizoare fata spate , bieletele de directie si niste bucse pe fata, cu toate astea dupa ce am facut geometria ma asteptam ca masina sa fie bomba, total gresit masina este destul de instabila gen la 80-90 daca iau de volan stanga dreapta stanga masina parca are o intarziere chiar daca sunt cu suspensia pe modul sport, ca sa nu mai zic  ca la liniile de tramvai desi opresc de tot parca simt ca imi raman rotile in spate , pe platane la itp totul e ok cu masina pe elvator totul ok…a mai intampinat ceva aceasta problema?

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, g90 said:

Salut, detin un f10 2014 535xd problema am resimtito de ceva vreme dar am zis ca de la jantele pe 18 nu e foarte stabila masina, de curand am achizitionat un set de jante si cauciucuri noi. Saptamana asta am schimbat arcurile( am descoperit ca era unu rupt) flanse amortizoare fata spate , bieletele de directie si niste bucse pe fata, cu toate astea dupa ce am facut geometria ma asteptam ca masina sa fie bomba, total gresit masina este destul de instabila gen la 80-90 daca iau de volan stanga dreapta stanga masina parca are o intarziere chiar daca sunt cu suspensia pe modul sport, ca sa nu mai zic  ca la liniile de tramvai desi opresc de tot parca simt ca imi raman rotile in spate , pe platane la itp totul e ok cu masina pe elvator totul ok…a mai intampinat ceva aceasta problema?

Suspensia functioneaza ca un tot unitar, adica anvelopa + arc + amortizor + brate + bucse etc.
testele pe standuri de tipul ITP sunt facute sa verifice disfunctionalitati majore
ideea ar fi ca daca ai schimbat arcurile, flansele si bieletele nici celelalte nu au cum sa fie in stare mai buna.

Majoritatea mecanicilor iti spun ca este necesar sa schimbi ocomponenta atunci cand vad ceva rupt sau exista un joc vizibil/exagerat (ceea ce este tarziu)

eu intre 120k si 160k am schimbat complet suspensia (arc/amortizor/flanse/brate/bucse/bielete) si toti mecanicii la care am cerut tarif pe manopera si voiau sa verifice starea, mi-au spus ca nu este nevoie.

Chiar si cel care a schimbat-o, dupa ce a dat totul jos a sustinut ca nu era nevoie, drept urmare, au considerat ca daca totul a mers ca uns si au considerat un moft al meu asta, si pretul a crescut cu 20% la manopera 🙂

Rezultatul a fost ca masina este cu totul alta ca reactie si comportament dupa aceasta schimbare, nici eu nu ma asteptam sa fie atat de mare diferenta.

Asa ca dpmdv, acesti "specialistii" sunt de neglijat. Daca masina are peste 100k de km, mai ales parcursi in tara este cazul sa fie schimbata complet. La una venita din vest, poti considera 150k, reali, bineinteles.

zi faina si spor;)

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, HitmaNLive said:

Vezi ca daca e instabila la viteze mari, sunt sanse mari sa fie problema la bucsele de la punte. 

 

4 hours ago, dismalskin said:

Suspensia functioneaza ca un tot unitar, adica anvelopa + arc + amortizor + brate + bucse etc.
testele pe standuri de tipul ITP sunt facute sa verifice disfunctionalitati majore
ideea ar fi ca daca ai schimbat arcurile, flansele si bieletele nici celelalte nu au cum sa fie in stare mai buna.

Majoritatea mecanicilor iti spun ca este necesar sa schimbi ocomponenta atunci cand vad ceva rupt sau exista un joc vizibil/exagerat (ceea ce este tarziu)

eu intre 120k si 160k am schimbat complet suspensia (arc/amortizor/flanse/brate/bucse/bielete) si toti mecanicii la care am cerut tarif pe manopera si voiau sa verifice starea, mi-au spus ca nu este nevoie.

Chiar si cel care a schimbat-o, dupa ce a dat totul jos a sustinut ca nu era nevoie, drept urmare, au considerat ca daca totul a mers ca uns si au considerat un moft al meu asta, si pretul a crescut cu 20% la manopera 🙂

Rezultatul a fost ca masina este cu totul alta ca reactie si comportament dupa aceasta schimbare, nici eu nu ma asteptam sa fie atat de mare diferenta.

Asa ca dpmdv, acesti "specialistii" sunt de neglijat. Daca masina are peste 100k de km, mai ales parcursi in tara este cazul sa fie schimbata complet. La una venita din vest, poti considera 150k, reali, bineinteles.

zi faina si spor;)

Ce producator ai ales pentru articulatie? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, g90 said:

 

Ce producator ai ales pentru articulatie? 

arcuri eibach cu amortizoare bilstein b4
bratele au fost mix de Meyle//TRW/Febi Bilstein

iar la bielete, bucse, pivoti, cap bare cred ca am mai luat si SKF

cotati mai bine sunt Meyle si Lemforder ca producatori, dar totul e relativ

 

Link to comment
Share on other sites

Si eu aveam instabilitate mare la viteze de peste 100 km/h si am diminuat foarte mult senzatia asta schimband bratele cu surub excentric de pe spate. Acum vazand imbunatatirea asta, ma pregatesc sa schimb toata articulatia de pe spate...

Link to comment
Share on other sites

Umfla.rotile mai bine gen 2.5 bar in fiecare, daca nu ai runflat, suspensie de la bmw e gandita pt runflat.

Cand sunt anvelope reci sa faci presiunea, nu calde, la cald deja ai 0.2 bari in plus sau mai mult in functie de temperatura.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Presiune pt r20 facuta la rece 2.7

On 5/11/2023 at 2:43 PM, tzucul said:

Intrebare,masina are EDC?Adica amortizoare electronice?Dar adaptive drive/dinamic drive?Amortizoarele au fost schimbate?

Nu am dinamicdrive am doar amortizoare electromagnetice

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 5/11/2023 at 1:43 PM, tzucul said:

Intrebare,masina are EDC?Adica amortizoare electronice?Dar adaptive drive/dinamic drive?Amortizoarele au fost schimbate?

Salutare,mi-am schimbat telescoapele pe spate ,și o simt instabilă ,adică simt ca se mișcă pre tare ,se clatină toată ,și l‐a denivelări e la fel,mi-am calibrat și pernele dar nu i-am făcut unghiul de fugă ,să fie de l‐a unghiul de faga să facă așa?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.