Jump to content

F21 M140i


PzKpfW

Recommended Posts

Mersi, continui aici , deocamdata am putin peste 150 km facuti in mare in oras, si saptamana asta mai bag tot ptin oras ceva ture, ca si impresii:

-suspensia M tech e un pic cam rigida ne e de speriat dar  ieri de ex am facut cam 70 km oras si dn , dar majoritar oras si sotia se plangea de spate , comparat cu E30 sta ceva mai bine pe virajele largi si medii ( de "viteza")  pe cele stranse nu am incercat sa fortez limita dar pare sa stea un pic mai "rau" vs E30, pe de alta parte E30 are Eibach B12 Pro kit care imi pare o combinatie perfecta ( comfort si stabilitate) de aceea dupa ce mai fac ceva km si vad cum se comporta si extraurban e foarte posibil sa iau si pentru 140i un B12.

-ambreiajul inca ma obisnuiesc cu el pare sa cupleze cu un pic de intarziere ca si cum ar avea clutch delay vale ( pe realoem nu exista) 

-cutia e "barbateasca" adica trebuie sa misti hotarat schimbatorul 🙂 

Si motorul - aici e magia trage cam de oriunde si se dezlantuie dupa 4000 rpm se poate merge si usor daca esti in eco pro, in comfort din nou e ok in sport deja trebuie sa fii foarte atent mai ales daca accelerezi in viraj "hotarat" , evacuarea ... te cam aude toata lumea ( fun fact vineri dupa ce am luat masina am fost la 30 min distanta oprit de politie) 

In rest copilul e fericit in spate ca are cotiera si AC -ul lui plus ca poate pune muzica pe navi , dar sa stii tati ca imi place si de urs 🙂 

Azi fac CASCO , si in rest cum am zis B12 si posibil sa ma intorc la evacuarea stock nu imi e clar daca se aude semnificativ mai incet . Mai vedem la anul ce si cum din octombrie vreau sa ma ocup de urs.

Pe scurt e o mica jucarie care imi aminteste pe undeva de E46ele compact care l-am avut, in teorie planul meu era sa iau un 330e care este mult mai logic pt ce am eu de facut dus copilul la scoala , la kineto dar am avut noroc cu sotia ca "m-a lasat" sa imi fac de cap .

edit : directia am uitat sa zic de ea , desi poate nu are "feelingul" de E30 imi pare una dintr cele mai precise directii de BMW 🙂 plus volanul care se "simte" bine scaunele sunt ok au suport dar inca mai imi caut "locul" 

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/10/2023 at 12:46 PM, alex230ro said:

nu imi e clar daca se aude semnificativ mai incet

Când mergi normal (ECO Pro sau Comfort) cu clapeta închisă, diferența față de evacuarea stock este insesizabilă. Se aude mai tare doar la pornire și când mergi în ture pe Sport/Sport+, cu clapeta deschisă.

Problema cu evacuarea standard este că arată oribil și este mai grea. Totuși, mașina fiind din prima jumătate a lui 2017, a scăpat de OPF.

Îmi pare bine că-i place și copilului. Vă urez mult distracție cu ea, rămân abonat la topic 🙂 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Da pare sa fie fericita sta in fata pune muzica, am vazut ca in sport e diferenta "majora"  dar deja acolo trebuie atentie maxina atrag toata atentia, pe de alta parte cum a intrebat si copilul "de ce nu lasi in sport ca suna frumos", de pornirea la rece imi e frica cel mai mult pana acum vad ca nu au comentat vecinii. Cred ca maine poimaine bag comanda de Eibach B12 par a fi dubios de ieftine cam 700 eur tot kitul arcuri si amortizoare, pe traseul meu am niste denivelari mai dubioase si ma inebuneste topaitul ala al M tech vad ca pe afara lumea spune ca de fapt problema ar fi din arcurile spate si puneau arcuri de M135i plus amortizoare Bilstein B8. Analizez si asta arcurile spate fiind usor de schimbat.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, alex230ro said:

bag comanda de Eibach B12

Alex, experienta mea cu Eibach B12 a fost asa si asa. Evident, nu vorbim de acelasi model BMW.

La un E32, Eibach / Bilstein B12 era absolut OK pe o autostrada construita responsabil si cu asfalt de calitate. Doua aspecte insa ma deranjau: 1. amplitudine exagerat de mare a suspensiei spate la trecerea peste denivelari largi, si 2. "lovitura de ciocan" in suspensia fata la damburi relativ mici. In niciun caz nu ma refer la gropi, ci la dips / bumps decent racordate cu suprafata drumului, pe care o suspensie normala le trece fara niciun deranj.

La un E86, pe puntea spate nu aveam nimic de reclamat setului B12. Pe fata insa aveam aceeasi problema la bumps precum cea mentionata mai sus, plus un cloncanit extrem de enervant la amplitudini foarte mici ale amortizoarelor, care se manifesta numai dupa ce amortizoarele se incalzeau un pic. Flanse stock, in stare perfecta. Per total, kit-ul M mi s-a parut net superior.

Link to comment
Share on other sites

@FiveThreeFive @Tzitzicat  pe E30 318is B12 se comporta impecabil iau linistit bumpere cu 20-30 trec relaxat linii de tramvai (ca ex cred ca stii Robert linia 41 din capat  Expozitiei aia  am trecut-o si cu 40km/h...) sigur la E30 am alte anvelope dar masina are stur bar fata spate plus ceva tevi trase lateral contra aripa fata in contra aripa spate prin praguri , practic o nu pot ridica doar o roata de pe sol le cam ridic pe amndoua cand pun cricul. Din ce am citit pe acest forum https://www.babybmw.net/threads/b8-shocks-rear-only-m140-good-idea-or-not.133051/  pare ca B12 este laudat si mai este solutia "low" cost arcuri M135i pe spate acestea parand a fi mai "moi" plus amortizoare Bilstein, nu ma intereseaza fitment vreau sa fie masina un pic mai confortabila, nu am chef sa iau reglabila deoarece probabil as sta maxim sus 🙂 .PS : pe E30 B12 e ok nu as zice ca am probleme de fitment?Legat de M tech eu ce am mers am avut impresie foarte proasta E30 , E46 aveau acelasi topait ca si aici practic pe denivelari mici mai mult te zgaltaie.Mi-am amintit acum o sa incerc sa mai scad si presiunea in pneuri vad ca e 2.4 desi teoretic pare a fi cea corecta mi se pare cam mare as incerca un 2.2

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Well, am facut 2.2 nu am RFT sunt 265/35/18 cu 235/40/18 Michelin PS4 XL nu pot spune ca am vazut ceva imbunatatire semnificativa mai vad maine pe portiunea "sensibila" . edit : da ma gandeam ca in mod evident si talonul are ceva contributie dar aici eu as avea roti ceva mai mari vs stock 🙂 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Daca ai anvelope XL - acestea au flancurile intarite - pot sustine o greutate mai mare (sunt mai intalnite la Suv-uri, nu am prea vazut la turisme), sunt aproape ca cele RFT de rigide. Din aceasta cauza probabil ti se pare si suspensia tare. 

Sa folosesti sanatos masina - motorul ala e pentru sofer clar.

Link to comment
Share on other sites

Din ce am vazut masina are"  M Sport Brake " si din ce stiu in general cu optiunea asta nu prea merg jante "mici"   de altfel am luat un set de 17 la intamplare si zice " . Later edit: ca sa citez copilul pai nu asa trebuie sa fie masina ca alea de curse 🤣  ca alea de curse - denumirea asta i se trage de la modul in care face in sport +

  • Vehiculul dumneavoastră nu este compatibil cu aceste piese de schimb deoarece nu sunt îndeplinite condițiile de echipare

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Bun, am intrat la studiu si am gasit in UK destul de multe informatii interesante : odata spring rates 

 

OEM M135i Front = 90 lb/inch
OEM M135i Rears = 383 lb/inch

OEM M140i Front = 130 lb/inch
OEM M140i Rears = 587 lb/inch ?!

OEM M235i Front = 141 lb/inch
OEM M235i Rears = 417 lb/inch

OEM M240i Rears = 444 lb/inch

H&R M135i Front = 145 lb/inch
H&R M135i Rear = 348 lb/inch

H&R M235i Front = 131 lb/inch
H&R M235i Rear = 392 lb/inch

Eibach Front = 120 lb/inch
Eibach Rear = 384 lb/inch

Birds front = 111 lb/inch
Birds Rear = 420 lb/inch

Motech Front = 165 lb/inch
Motech Rear = 428 lb/inch

'AC Schnitzer' Front = 120 lb/inch
'AC Schnitzer' Rear = 384 lb/inch

Meister R Front = 335 lb/inch
Meister R Rear = 447 lb/inch

 

apoi ceva "review" pt B12

"So today at last got the Bilstein B12 kit fitted emoji41.png just thought I'd do an initial thoughts review after the first 100 miles today. 12mm drop front and 10mm rear.

Handling - neutral balance with a lot more feel and understanding of the grip and what the car is doing on the road. Can now control the car slightly more with the throttle so it's more adjustable and fun to drive in the bends

Steering - sharper and better, much improved turn in with more grip and definitely more consistent at dealing with off camber or bumpy sections of road

Body Control - very slightly less roll but much more controlled and more predictable, much better damped already just seems to flow much better over rough road.

Ride - firmer at the moment but still very comfortable, more controlled with less floaty/bouncy ride

Hope this helps anyone thinking about the upgrade, will report on how it is after a couple of months when it supposedly beds in and settles more"

In baza celor de mai sus plus ce am mai citit pe site un alt "setup" ar putea fi :

-fata amortizoare Bilstein B8 + arcurile oem

-spate amortizoare Bilstein B8 + arcuri oem M135i ( Eibach) 

In general acolo lumea se plange de arcurile spate cu care 140ul vine de fabrica ca fiind prea dure. 

Ma rog vreau sa merg cu masina si la un drum mai lung sa vad comportamentul pe viraje/DN/autostrada si apoi iau o decizie. In momentul acesta in oras as putea spune ca este inconfortabila.

Si o sa incerc sa mai verific asta https://www.babybmw.net/threads/m140i-stiff-suspension-cured-another-transport-blocks-thread.122992  desi... ar fi culmea

Link to comment
Share on other sites

Bun, am facut un drum "lung" adica pana la Brasov si inapoi, suspensia se comporta decent pe DN-uri pe serpentine nu prea am ce sa reprosez am mers oarecum precaut dar destul de tare totusi si m-a surprins cate rezerve pare sa aiba masina. Deci pentru moment mai studiez, repet pe drumurile mele "de Bucuresti"  nu este foarte placut , extraurban in schimb este ok .Din nou motorul este ... fantastic 🙂

Link to comment
Share on other sites

Cu B12 garda la sol mi s-a parut identica ochiometric, nu am masurat-o inainte/dupa.

Legat de confort, tot ce mai tin minte acum e ca masina nu mi s-a mai parut enervanta dupa ce am pus B12. Nu am o problema cu duritatea atat timp cat denivelarile sunt absorbite "calitativ", ceea ce nu era cazul la suspensia stock care tzopaie in draci, mai ales in oras.

Si neaparat sa pui cauciucuri non-runflat daca nu ai facut-o deja.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Gabriel N said:

Si neaparat sa pui cauciucuri non-runflat daca nu ai facut-o deja.

Are PS 4 pe spate și PS 4S pe față 🙂 

36 minutes ago, Tzitzicat said:

Suspensia statica pt nivelul asta de performanta nu e ce trebuie

Depinde ce vrei de la mașină și pe unde mergi. Suspensia asta fixă este mai rigidă decât este cea adaptivă (când este setată pe "hard"). Pentru confort nu este ce trebuie, pentru curbe, da.

Dar da, un upgrade la suspensie reglabilă mecanic nu i-ar face rău.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.