Jump to content

F21 M140i


PzKpfW

Recommended Posts

On 10/23/2023 at 3:18 PM, alex230ro said:

schimbat stergtoarele fata ca erau cam imbatranite ar mai trebui si cel de pe spate schimbat

Mă surprinde, le-am schimbat anul trecut pe față, OEM. Pe spate nu cred că a fost schimbat niciodată, dar nici nu m-a interesat: tinde să zgârie luneta. Anularea ștergătoarei pe spate era pe lista de lucruri pe care-mi doream să le fac 🙂 

Îmi pare rău de jantă și cauciucuri. Cu ocazia asta poate găsești PS4S. Eu nu am găsit pe măsura asta când am luat, și am pus doar pe față.

On 10/23/2023 at 4:58 PM, Mircea-Si said:

Mi-a intrat in minte un 540i xdrive si vreau sa stiu la ce sa ma astept,

Cum a spus și Alex, 5er este mai greu iar sistemul xDrive sigur consumă mai mult decât tracțiunea spate. Pe de altă parte, cutia automată ajută la consum, iar pe seria 5 motorul este puțin detunat, deci posibil per total să fie cifre similare. Oricum, motorul ăsta consumă puțin pentru ce performanțe oferă.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Mircea-Si said:

Thx guys, decizia e cam luata, pe viata asta merit si io un 540i nu? Astept sa dau x3-ul si vad apoi.

Oricum dupa ce-l iau primul lucru e sa merg la complete chip :))))))))))))

Baga cu incredere 🙂  vezi daca gasesti ceva "generatia 2"  , nu cred ca poti sa il resoftezi la Complete Chip din ce tin minte Dragos nu "se baga" 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Sincer, sunt destul de sceptic pentru variantele astea "DIY" ca si MHD sau Bootmode. Cred ca tocmai din cauza ca nu am incredere in sistemul de livrare al soft-ului. Mai exact prin OBD, in "spatele blocului". Asta probabil din cauza ca nu actionez in domeniu si nu inteleg exact tehnic ce se intampla in spatele interfetei.

Link to comment
Share on other sites

Ce "atelier" pentru a face o verificare/reglare a geometriei recomandati ? De preferat unul care sa aiba "experienta" cu BMW-uri mai noi, inteleg ca daca nu se umbla cu "atentie"  caseta de directie poate fi afectata destul de usor .La instalarea suspensiei baietii de acolo au facut o verificare a geometriei si au zis ca totul e ok dar de cand am luat masina imi pare ca volanul sta un pic spre stanga( stiu ca e posibil sa fie oarecum normal avand in vedere inclinatia "naturala" a drumului).Parca BForce se laudau cu cel mai cel aparat din lume  acum nu mai gasesc "reclama" .

edit - am gasit daca se considera reclama - se poate sterge

https://www.bforce.ro/promotie/geometrie-roti/

inca un edit: Bavaria Baneasa mi-a dar flit => suspensie modificata + roti neconforme = bye bye 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Am facut pana la urma geometria la Autosoft Baneasa stanga spate un pic afara din specificatii si volanul pus pe drept, nu e perfect dar e mai bine fata de cum era si nu mai insist experienta mea cu "serviceurile" de geometrie mi-a aratat ca , cu orice masina am fost , E30, E46, Patrol nu au putut sa puna volanul "pe drept" recordul il am cu Patrol cu 6 "geometrii" intr-un an. Evident ca , cand am pus rotile noi aia au zis ca sunt un pic strambe si sa le indrepte,well la 40-50 am o vibratie usoara, acum mai am de bagat fise pt reechilibrat.

Link to comment
Share on other sites

Da, stiu ca sunt noi,culmea e ca pe saracia aia a lor de masina aveau o mica "deviatie" am zis ca le fac frumos.. invatare de minte ...Nu erau strambe la modul buza exterioara , cumva cea interioara parea, m-au chemat sa imi arate nici eu nu intelegeam ce zic ei acolo, invatare de minte oricum o sa trec pe la Autosoft baietii de acolo erau mai ok. Astia au balmajit ceva de genul asa face toatea astea care nu e "forjate" 

Nu te acuz pe tine de nimic si nici nu critic , doamne fereste masina e mai mult decat ok doar ca am eu piticii mei si tot timpul uit ca suntem in Romania unde din 5 serviceuri unul face treaba buna.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

[...] cand am pus rotile noi aia au zis ca sunt un pic strambe si sa le indrepte,well la 40-50 am o vibratie usoara, acum mai am de bagat fise pt reechilibrat.

De fiecare data - insist, de fiecare data - cand am fost la Autosoft pentru geometrie / echilibrare, mi-au spus ca am jantele strambe si ca trebuie indreptate. Am "muscat" si eu o data momeala aceasta, cu multi ani in urma. Abia ulterior mi-am dat seama ca este o strategie de-a lor de cross-selling. Grav nu este atat faptul ca te pacalesc sa platesti pentru ceva ce nu ar trebui efectuat, ci faptul ca prin operatiunea respectiva iti strica niste jantele care, de altfel, erau bine mersi.

Deci, la Autosoft acceptati indreptarea jantelor numai daca sunt in mod evident deformate si/sau daca aveti motive sa le banuiti a fi deformate.

La fel cum va recomand sa refuzati umflarea cu azot. Aerul deja contine 70% azot si doar 21% oxigen. Pentru un posesor obisnuit, care utilizeaza masina pe drumurile publice, unflarea cu azot este inutila.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De data asta nu a a fost Autosoftul in "culpa" ci cei de la Autogarage / Autoatu de pe Popisteanu, fiind aproape de mine din comoditate am mers la ei, dar da absolut toti baga pe gat aceste "indreptari" . Tin mine ca , la vopsirea jantelor de pe Patrol Top Wheels a zis ca toate sunt strambe.. cam greu strambi jantele alea , chiar si in teren dar.. am "muscat" . Autosoft Baneasa o prefet deoarece au fost relativ ok in interactiunile mele cu ei ( cu E30/Patrol) adica au fost singurii care au fost capabili la Patrol sa faca cat de cat geometria si mai ales sa aduca volanul aproape de drept  am avut 2 ture la ei cu Patrolul si ce e drept la una au "dat rasol" nemaipunand amortizorul de directie pe pozitie astfel incat am ramas doar cu "viraj stanga" . In rest culmea la urs nu au zis nimic la Patrol la fel nu au comentat, ce e drept cu Patrolul fugeau toti de el - are jante mari domne , unii mergand pana la a spune ca "nu ne merge masina de echilibrat"

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Autosoft sunt niste jepcari. Cand aveam masina noua de luata (nici 100km parcursi din reprezentanta) mi-au spus ca jantele (de aliaj fiind, deci mai greu sa se strambe) sunt stambe rau de tot si ca trebuiesc neaparat indreptate.

Stiind deja cum bat ei campii i-am spus sa le puna la loc pe masina ca ma duc direct la reprezentanta. 4 ani mai tarziu masina inca are aceleasi jante si nu au fost indreptate niciodata (pentru ca nu a trebuit).

Acu 2 ani am gasit niste baieti cu o vulcanizare mai mica pe langa mine dar super profi. Tot timpu au echilibrat rotile perfect, au fost atenti sa nu zgarie jantele si de asemenea aveau plubi de toate culorile in functie de jante (eu avand jante negre). Unde mai pui ca si mai ieftin decat autosoft ...

Dar cat timp are balta peste ... o sa practice aceleasi manevre nesimtite. Daca musca prostu bine, daca nu, iarasi bine. Problema e ca daca tu chiar nu ai o problema la janta, mai rau le stramba decat sa le indrepte.

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

din pacate si eu am o exp proasta cu ei , echilibrat jante noi  cu anvelope noi , am iesit ceva mai tarziu cu masina la drum lung , peste vreo luna si jumatate , vibratii pe la 140 , am revenit pt ca ei ofera garantie 2 luni , evident incercau sa ma convinga faptul ca toate jantele prezinta mici deformari si asta ar fi cauza , am chemat managerul de service care a pretins acelasi lucru , un test cu pixul tinut langa roata , pt mine nu insemna absolut nimic . Au acceptat totusi sa refaca in termenii garantiei reechilibrarea si nu m-au taxat , mi-a lasat un gust amar acest comportament prost , de-a lungul timpului am indreptat jante care evident aveau o bataie vizibila si pt un necunoscator , am echilibrat jante fara indreptare chiar daca  aveau joc pe masina lor, evident ca nu aveam cum sa stramb 4 jante noi mai ales la cum merg eu , nu spun ca e imposibil dar atitudinea de japca  era sesizabila  , clar au un target la incasari si garantia e cumva  prezenta doar sa te faca sa mergi si sa le achiti preturile , care in mom asta cred ca sunt cele mai mari de pe piata . MErgeam pt faptul ca au plumbi negri si 90 % echilibrarea iese din prima , mai ales prin folosirea flanselor adaptive pe care nu le au toti , au o anumita procedura si poate aparatele sunt calibrate corect . Acum evit si caut alte solutii iar top wheels e f departe de mine . CAm asta inseamna sa te tiganesti la 250 ron , sa pierzi un client care  iti finanta afacerea an de an si numai anul in curs am aprox 1200 ron la ei prin indreptare , montare , echilibrare . Ca m-am trezit pe bonuri cu facturare penibilul azot cand nu am cerut asta si chiar m-au intrebat inainte nu mai discut pt ca imi pare absolut jenant , cel care lucreaza umfla factura.

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

On 10/11/2023 at 9:52 AM, alex230ro said:

Treaba merge si nu prea, posibil sa fiu nevoit sa o vand, vad exact peste o luna exact , pana atunci :

-luat un cilindru fara CDV  https://55parts.de/collections/fuer-1er-f-serie/products/55parts-special-nehmerzylinder-ohne-clutch-delay-ventil-cdv-passend-fuer-bmw-f-serien plus ceva clutch stop modificat 

- underbody brace luat si el trebuie sa imi fac timp sa ajung la montaj impreuna cu insertiile Powerflex

-maine sunt la Bavaria sa verific geometria am deja peste 1000 km cu suspensia noua deci ar trebui sa se fi "lasat" 

-consum daca pasioneaza pe cineva 13,8% ce e interesant e ca vs consumul anterior acum am mers strict cu benzina 100 anterior am avut 95 combinat cu 100 ma rog predominant 95 .

 

 

Plus anunt de vanzare 

https://www.olx.ro/d/oferta/vand-bmw-serie-1-m140i-IDhEZdZ.html?bs=olx_pro_listing

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

True , merg zilnic cu ea - in general iau copilul de la scoala/kineto sau il duc . Azi am avut de dus la scoala si cand am mers sa o iau,  am mers cu ursul, cumva pot sa fac o comparatie back to back mai clara acum. So:

F21 - B58ul face 80% din masina adica cum se zicea pe vremuri 6ele e 6 domne trage din orice pozitie e rafinat in general ai place sa stea peste 1700 ture poti merge si mai jos dar nu are rost, scaunele sunt foarte ok la fel si interiorul , unde "pierde" in ochii mei este la feelingul dar de directie/sasiu pur si simplu personal nu am feedback suspensia a eliminat topaitul enervant si a mai imbunatatit lucrurile dar tot nu sunt multumit.

E30- M42ul desi la vremea lui motor modern in anul de gratie 2023 lasa de dorit vibreaza baraie maraie si "trage" dupa 4000 rpm iar diferentialul de pe masina nu face altceva decat sa il chinue( funfact am impresia ca am acelasi rapoarte "finale ca si F21 de ex in "limitare" viteza 2-a ambele au undeva la 100 km/h ) scaunele sunt mai slabe vs F21 si nu cred ca as fi zis vrodata asta, ergonomia buna . Evident castiga la "feeling" desi directia vs F21 este imprecisa si "invarti" mai mult de volan , chiar si asa pot merge "huliganic"  si sa "arunc" spatele afara lucru pe care cu F21 momentan nu am "tupeu" sa o fac, Clar se vede diferenta de 400 kg practic E30 e ca un fulg si iti da impresia ca poti face orice in ceea ce priveste manevrabilitatea ( asta cu gume praf si frane clar mai slabe fata de F21 ) 

Ca si concluzie o sa caut sa vad daca a pus cineva vreodata B48/B58 pe urs 🤣

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, alex230ro said:

B58ul face 80% din masina adica cum se zicea pe vremuri 6ele e 6 domne trage din orice pozitie e rafinat in general

Personal cred că este fericită combinația dintre B58 și acest model, cel mai mic din gama BMW. Este o mașină relativ ușoară (pentru un BMW) la ~1400kg și compactă, scurtă. Sunt destul de convins că același motor pus pe un 5er de exemplu nu se simte la fel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.