Jump to content

Sfat Achizitie Seria 1 116d 2016-2018


akacrys

Recommended Posts

Salutare, sunt in cautare de un Seria 1 pt sotie, automat, an 2016-2018 si am gasit cateva variante pe Germania din 2018, bine echipate, pe la 13-14k insa majoritatea sunt modelul 116d, 116CP. Ce parere aveti de modelul asta de motor? E fiabil? Face fata la o depasire la drum lung? 😁

Am inteles ca sunt motoare 1.5 in 3 cilindri. Ce stiti, au aceleasi probleme arhicunoscute cu distributia/racitorul de gaze? Eu am avut pana acum numai 2.0 si 3.0 diesel de la BMW si nu prea stiu nimic de astea 1.5 diesel, nu stiu la ce sa ma astept. Mentionez ca modelele gasite au in jur de 130-140k km. Orice sfat ar fi de folos. Multumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

Nici n-ar trebui sa existe modelul asta. E o nisa ciudata, nu are suficienta putere pentru drumuri nationale sau autostrazi, dar nici pentru oras nu e potrivit.

Sau depinde de persoana, poti merge cu 116 cp si pe autostrada dar tragi de ea. Nu mai vorbesc la noi pe DN-uri.

LE: E motorul modular facut dupa B47. Deci ar avea aceleasi probleme, daca e sa aiba, ca un 118/120d, etc. Culmea e ca pare sa aiba multe in comun cu B38, 1.5-ul benzina, ca piese.

Edited by paul_e88
  • Like 1
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

Dacă-l iei pentru soție, de ce nu iei în considerare altceva - mai spațios, ergonomic, estetic, etc.? Un A Klasse de exemplu. Generația F2x de 1er are mai puțin spațiu interior față de concurență datorită transmisiei pe puntea spate. O mașină cu FWD este mai previzibilă și (cel mai probabil) mai ieftină la întreținere.

Mai mult, ca design interior este puțin învechită pentru anii ‘16-‘18, fiind practic identic cu modelul original, lansat în 2011.

Nu încerc să te conving de nimic, doar îmi dau cu părerea ca posesor de seria 1.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, paul_e88 said:

 

Sau depinde de persoana, poti merge cu 116 cp si pe autostrada dar tragi de ea. Nu mai vorbesc la noi pe DN-uri.

 

Poti merge linistit pe autostrada cu masina aia. Nu inteleg ce inseamna tragi de ea. 

Masina se descurca perfect si la viteze constante de 160+

chiar ma uitam la al meu g21, pe autostrada la o viteza constanta de cam 140 utiliza undeva la 40cp

 

 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Da, masini care ajung la suta in 10 secunde n-ar trebui sa se fabrice, sunt un risc major. Cum sa mergi cu asa ceva???

E ok masina, pentru cineva care n-are pretentii de sportivitate. 

A class mie nu-mi place absolut deloc, pornind de la sistemul de entertainment si pana la tinuta de drum. Sau, ca sa fie mai clar, daca as primi unul cadou l-as vinde si as lua altceva..

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@mgiE la fel de misto sarcasmul la fel de mult cum e si falsa modestie. Normal ca masina poate sa merga cu 116 cp, sunt masini care merg si cu 65 cp. 

Ca nu as merge cu asa ceva in afara orasului in Romania ramane la fel de bine o parere subiectiva, bazata pe experienta cu asta, de unde si parerea expusa aici.

Daca cineva e de alta parere, evident ca e liber sa o exprime si e la fel de valabila, pentru ca suntem oameni pe internet, pe un forum, fiecare cu argumentele lui.

Pentru oras as merge si cu 80 de cp. In exterior, in felul in care se circula in RO, nu mi se pare sigura o masina cu puterea asta. Mai ales ca e vb de un buget, un brand si anumite asteptari.

 

PS. @Viper05  dupa experienta cu un 18d, eu personal nu ma mai apropii de asa ceva. Dar am zis sa nu fiu extrem. Daca tu esti fericit la 160 constant cu 116 cp, e bine ca masina te multumeste.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Sa spui ca masina nu e sigura in afara orasului din cauza puterii mi se pare o aberatie cat casa

 

ce dracu are puterea/acceleratia cu siguranta? Cate bagi ca prostul in depasiri? Pe acelasi principiu un tir/autobus e cea mai nesigura masina de pe sosea

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, paul_e88 said:

@mgiE la fel de misto sarcasmul la fel de mult cum e si falsa modestie. Normal ca masina poate sa merga cu 116 cp, sunt masini care merg si cu 65 cp. 

Ca nu as merge cu asa ceva in afara orasului in Romania ramane la fel de bine o parere subiectiva, bazata pe experienta cu asta, de unde si parerea expusa aici.

Daca cineva e de alta parere, evident ca e liber sa o exprime si e la fel de valabila, pentru ca suntem oameni pe internet, pe un forum, fiecare cu argumentele lui.

Pentru oras as merge si cu 80 de cp. In exterior, in felul in care se circula in RO, nu mi se pare sigura o masina cu puterea asta. Mai ales ca e vb de un buget, un brand si anumite asteptari.

 

PS. @Viper05  dupa experienta cu un 18d, eu personal nu ma mai apropii de asa ceva. Dar am zis sa nu fiu extrem. Daca tu esti fericit la 160 constant cu 116 cp, e bine ca masina te multumeste.

Te adaptezi 🙂  tine de la persoana pana la urma, dar da in trecut asa ziceam si eu ca trebuie macar un 200 cai in Romania :)) 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Viper05 said:

Sa spui ca masina nu e sigura in afara orasului din cauza puterii mi se pare o aberatie cat casa

 

ce dracu are puterea/acceleratia cu siguranta? Cate bagi ca prostul in depasiri? Pe acelasi principiu un tir/autobus e cea mai nesigura masina de pe sosea

Din pacate asta e experienta mea cu masinile submotorizate pe DN-uri in RO. Daca tu esti multumit in situatia asta de masina ta, cum am zis, ma bucur.

O masina cu putere rezonabila disponibila, la nevoie te poate ajuta. Normal, cat timp esti moderat.

Fiind trecut prin asta, nu imi mai trebuie combinatii de motoare mici si puteri ~100 cp.

Am expus o parere, initiatorul poate tine cont sau nu. 

Scopul initial era sa il ghidez spre benzina daca e pentru oras, sau spre un diesel mai rasarit pentru exterior. Sper sa se inteleaga asa.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, paul_e88 said:

@mgiE la fel de misto sarcasmul la fel de mult cum e si falsa modestie. Normal ca masina poate sa merga cu 116 cp, sunt masini care merg si cu 65 cp. 

Ca nu as merge cu asa ceva in afara orasului in Romania ramane la fel de bine o parere subiectiva, bazata pe experienta cu asta, de unde si parerea expusa aici.

Daca cineva e de alta parere, evident ca e liber sa o exprime si e la fel de valabila, pentru ca suntem oameni pe internet, pe un forum, fiecare cu argumentele lui.

Pentru oras as merge si cu 80 de cp. In exterior, in felul in care se circula in RO, nu mi se pare sigura o masina cu puterea asta. Mai ales ca e vb de un buget, un brand si anumite asteptari.

 

Da, dar sarcasmul e justificat in anumite cazuri.

Am mers multi ani cu Solenza, 75 de cai, fara niciun fel de sisteme de asistenta. N-am simtit vreodata ca as fi in pericol. Am mai mers si niste ani cu o barca de Opel Vectra, benzina aspirata de 140cp din care probabil mai ramasesera 120. La fel, n-am simtit ca as fi in pericol pe vreo sosea. Ca sa nu mai spun cate Logan, Sandero, Skode, VW-uri merg pe strazi cu 75-80 de cai fara probleme (in afara de lipsa de airbag-uri, eventual).

Aaaa, daca cineva isi creeaza niste asteptari care n-au legatura cu realitatea si se crede zmeu pe sosele, e altceva. 

In concluzie, daca spuneai ca nu te simti in siguranta intr-o masina cu mai putin de 5* NCAP, intelegeam. Daca nu te simti in siguranta din cauza unei motorizari, nu cred ca masina e de vina..

Link to comment
Share on other sites

Nu contează doar puterea sau cuplul de vârf, teoretic/ă, ci și modul în care este livrat/ă. Înțeleg atât motivul pentru care unii nu s-a simți "în siguranță" cu motoare slabe cât și cel pentru care 75cp sunt destui. Depinde de utilizare și de stilul de mers.

Link to comment
Share on other sites

Nu chiar, conteaza destul de mult si raport diferential + cutie viteze in mod ideal acestea se aleg in functie de ce zici tu putere / cuplu plus evident greutatea daca avem tractiune integrala permanenta din nou mai sunt ceva pierderi dar deja  o dam in SF-uri 😄

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Nu iau partea nimanui in aceasta discutie dar vreau sa fac o remarca. Cei care afirma ca au mers in trecut cu masini de 60, 80, 100 de cai si nu au avut probleme (si eu ma numar printre ei), va rog sa tineti cont de faptul ca cel mai probabil, la vremea respectiva, majoritatea masinilor din trafic aveau putere/performanta mult mai slaba. Eu am avut ocazia sa-mi conduc propria masina de 90 de cai (1.9 TDI) de la TM la Bucuresti la multi ani dupa ce am trecut la masini mult mai puternice. Cat timp am condus masina respectiva (din 2005 pana prin 2009), a fost ideala. Cand am condus-o relativ recent (cred ca era 2017 sau 16), a fost neasteptat de nesigur in depasiri. Evident ca eram obisnuit cu o masina mult mai puternica, dar tocmai din aceasta cauza si am condus mult mai calm. Cu o masina corect motorizata, nici nu imi dau seama ca aproape fiecare sofer de Logan, apasa usor acceleratia cand incerci sa-l depasesti regulamentar (nu ca ar trebui sa conteze). Cu o masina de 90 de cai - cam altfel este situatia. Fiecare cu experienta sa, eu niciodata nu as sari sa declar sus si tare ca o masina este submotorizata cand sunt oameni care circula zilnic si fac zeci de mii de km pe an cu astfel de masini, dar eu recunosc ca am vazut cat de mult conteaza ca masina sa fie corect motorizata. Evident, intodeuna o sa fie din cei care spuna ca mai jos de M340i se simt nesigur in depasisri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai asta am zis te adaptezi, acum am ursul care datorita configuratiei e lesinat si practic se trezeste sus la peste 4500 ture, si inca ceva Nissan Patrol 2,5 tone 160 cai plus ocazional ceva Focus 1,5tdci 120 cai parca, cam in toate cazurile ma adaptez la materialul de lucru, in trecut am avut si Vitara cu 1.9D cam 50 sau 60 cai cred chiar si cu ala cu ceva calcule vant din spate faceam depasiri.Pe de alta parte da am avut urs 323 cu grup scurt dupa care am luat Fiesta 1,4tdci 68 cai si primele 2 depasiri era sa o comit ca uitasem ca nu am "putere" .Ca si concluzie multi cai nu strica niciodata dar daca nu este posibilitatea te descurci cu ce ai 😄

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

On-topic: masina pentru sotie, un diesel sh in 3 cilindri, si cauti si fiabilitate....eu cred ca ar trebui sa iti maresti aria de selectie, si anume, cat mai gasesti, sa cumperi un motor alimentat cu benzina, preferabil 4 cilindri; ca nu e bmw....nu cred ca e nici o drama, o masina chic este a class cu motorul de 1.3 tce de la renault, care face si consumuri bune.

Eu cred ca odata ce conduci legal, iti adaptezi durata de deplasare la starea infrastructurii actuale/grad de aglomerare, nu e nici o drama daca ai un motor de 60 cp sau 200 cp....la condus legal la distante mari poti "castiga" 10-15 minute, adica durata catorva melodii la radio,asta in conditiile in care faci depasiri....sincer numai in Romania, Bulgaria (din ce cunosc eu) exista conceptul "ia masina puternica si mare"...dar in marea majoritate adeptii curentului nu dau doi bani pe regulile de circulatie.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Eugen B said:

la condus legal la distante mari poti "castiga" 10-15 minute, adica durata catorva melodii la radio,asta in conditiile in care faci depasiri.

Unii nu fac depășiri pentru că se grăbesc sau vor să ajungă mai repede. Depășesc  pentru că este deranjant sau stresant să stai în spatele altei mașini sau/și pentru că vor să se bucure de drum 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Si eu tot la F20 ma uit acum pentru sotie - am gasit cateva din 2019-2020 la preturi ok - 118i si 120i, motor N13 care e destul de fiabil din ce m-am documentat. Despre alea in 3 cilindri, nu stiu ce sa zic, nu m-as baga parca.

Ca design la interior nu e wow, insa comparand cu A Klasse prefer seria 1 oricand sincer.

 

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Nu exista N13 pe F20 din 2019-2020. Sunt cele modulare, din seria B38 B48 B58, respectiv in 3 cilindri pe 118i si 4 cilindri pe 120i.

Mari probleme nu au avut, deja au multi ani de productie.

On 5/31/2023 at 3:05 PM, mgi said:

Da, dar sarcasmul e justificat in anumite cazuri.

Am mers multi ani cu Solenza, 75 de cai, fara niciun fel de sisteme de asistenta. N-am simtit vreodata ca as fi in pericol. Am mai mers si niste ani cu o barca de Opel Vectra, benzina aspirata de 140cp din care probabil mai ramasesera 120. La fel, n-am simtit ca as fi in pericol pe vreo sosea. Ca sa nu mai spun cate Logan, Sandero, Skode, VW-uri merg pe strazi cu 75-80 de cai fara probleme (in afara de lipsa de airbag-uri, eventual).

Aaaa, daca cineva isi creeaza niste asteptari care n-au legatura cu realitatea si se crede zmeu pe sosele, e altceva. 

In concluzie, daca spuneai ca nu te simti in siguranta intr-o masina cu mai putin de 5* NCAP, intelegeam. Daca nu te simti in siguranta din cauza unei motorizari, nu cred ca masina e de vina..

Discutia s-a dus intr-o directie unde devine ceva personal si fiecare are motivele lui.

Pot sa spun si eu ca m-am simtit in siguranta cand am traversat pe rosu giratoriul de la Universitate, ziua la ora 12. E irelevant, nu te fac nebun ca pentru tine poate parea nesigur.
Ce e discutabil este daca are sens un BMW cu o motorizare de ~100 cp la bugetul asta. Oricum ar fi, initatorul nu a mai revenit sa spuna cum foloseste masina, ne contrazicem fara sens.

Edited by paul_e88
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@paul_e88 - nu stiu altii, dar eu cand vad judecati de valoare de genul "modelul asta n-ar trebui sa existe" mi se pare ca personajul merita o atentie sporita. Ca cine stie, poate detine adevarul suprem si in alte domenii si poate mai aflu ceva util.

Iar in legatura cu cat de discutabil e daca are sens un bmw la 13k euro, adica mai putin decat cel mai ieftin logan nou - stiu si eu, o avea sens, n-o avea sens.. Si asta indiferent de cum foloseste omul masina. 

Link to comment
Share on other sites

"Judecata de valoare" e parere personala referitoare la contextul initial prezentat de initiator si la optiunea aleasa in contextul mentionat. 

Sunt putine argumente pentru ca un diesel mic sa aiba sens.  E mai mult o solutie la care ajungi prin eliminare, nu de bunavoie. De aici si ideea "nici nu ar trebui sa existe".

PS: nu trebuie sa iei ce spun atat de serios sau atat de personal.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, paul_e88 said:

Nu exista N13 pe F20 din 2019-2020. Sunt cele modulare, din seria B38 B48 B58, respectiv in 3 cilindri pe 118i si 4 cilindri pe 120i.

Mari probleme nu au avut, deja au multi ani de productie.

Ai dreptate, de prin 2018 a fost introdus B38, in 3cilindri, care vad ca e destul de laudat.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, paul_e88 said:

Pentru oras e foarte ok, in exterior se plafoneaza la un moment dat, normal, dar e absolut decent pentru puterea lui.

Singura problema e ca are un consum care nu e departe de 120i, nu prea sunt proportionale consum / putere. 

Da, pentru oras va fi si folosita. Ne-am hotarat la una din 2019, 79.000km, M sport automat, cu garantie BMW Premium Selection. La vreo 17.000eur

Oscilam intre asta si un A Klasse din 2018 la vreo 18500eur (care, estetic vorbind e mult peste F20 la interior), dar nu prea are sens intrucat acela e diesel (180d) si are si 180k km, comparand cu 79k km cat are F20-le. In plus, F20-le e mai nou cu un an. 

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Suna a masina din flota Lidl.. a fost invadata piata din RO de masini similare acum cateva luni (2019, 118i, M-Sport) Ar trebui sa verifici istoriul de daunalitate pe siteul RAR.

Poate gasesti una cu km mai putini in buget - am vandut un 118i la fel configurat cu 17.000 / 50k km, acum cateva luni.

Pentru oras nu as cumpara diesel din principiu, lasand diferenta intre F20 si A Klasse deoparte.

Merge foarte fin si silentios 118i si nici nu ar trebui sa dea dureri de cap pe termen lung spre deosebire de un diesel.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, paul_e88 said:

Suna a masina din flota Lidl.. a fost invadata piata din RO de masini similare acum cateva luni (2019, 118i, M-Sport) Ar trebui sa verifici istoriul de daunalitate pe siteul RAR.

Poate gasesti una cu km mai putini in buget - am vandut un 118i la fel configurat cu 17.000 / 50k km, acum cateva luni.

Pentru oras nu as cumpara diesel din principiu, lasand diferenta intre F20 si A Klasse deoparte.

Merge foarte fin si silentios 118i si nici nu ar trebui sa dea dureri de cap pe termen lung spre deosebire de un diesel.

Am verificat istoric si la RAR, si la BMW. Are doar o revopsire bara spate - aprox 1000lei.

Cu mai putini km am gasit, dar sar de 19.000 eur, in plus, nu au garantie. Gasesc in Germania, dar cu tot cu aducere, ajunge undeva la 21.000.

Daca A Klasse era benzina, cred ca am fi inclinat balanta spre el, chit ca are mult mai multi km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.