Jump to content

Noul BMW Seria 5 - G60


edit

Recommended Posts

alex te inteleg si sunt de acord. dar trebuie sa te gandesti ca la e30 de exemplu intre tine si drum era un volan, niste arcuri , amortizoare roti(in termeni simpli) si cam atat. astazi sunt tot alea plus jdemii de calculatoare care regleaza tot tot felul de parametrii de cateva ori pe secunda. clar feelingul nu va fi la fel, si chair daca ar incerca sa il faca sa fie la fel ar fi artificial si tot nu ar fi la fel 😁

in plus uite-te doar cat au crescut masinile in dimensiune, un seria 3 astazi cantareste cat un seria 5 de acum 30 de ani, si poate cantari( in functie de optiuni) cat un seria 7 de acum 30 de ani

sa nu uitam ca toti producatorii sunt pe piata sa fac profit. sunt prea putini cei care ar cumpara o masina simpla azi, gen ce aveai acum 30 se ani.deasta nu le mai vezi, e cerere si oferta

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce voiam sa subliniez ca nu se "tragea" atat de mult pe motoare ca sa scoata performanta acum 20-30 ani. Acum se apropie de 300hp pe un motor de 2L. Cum naiba sa mai fie atat de fiabil cat unul de 2L cu 100hp aproximativ de acum 20-30 ani?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, DJ Allexinno said:

Ce voiam sa subliniez ca nu se "tragea" atat de mult pe motoare ca sa scoata performanta acum 20-30 ani. Acum se apropie de 300hp pe un motor de 2L. Cum naiba sa mai fie atat de fiabil cat unul de 2L cu 100hp aproximativ de acum 20-30 ani?

Aici sunt 101% de acord. Am ajuns la masini cu 500-700 cp nu una, ci zeci. Ceea ce mi se pare aiurea. Sa nu mai vorbim cate SUV-uri sunt peste 400 cp pe piata.

Cand ma gandesc ca acum 15 ani... 650i cu 368 cp era fenomenal si M6 cu 507, era considerat dement.

Cursa "inarmarii" a cailor putere e ceva recent, as spune oarecum legat de turbo si EV.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Eu cred ca un producator auto ca si BMW ca sa chiar implemeteze planned obsolescence... e constient ca daca face asta, riscul este major ca in 20 de ani sa cumpere lumea Hyndai si Toyota sau Chinezarii.

Nu e adevarat, din doua motive:

- Primilor cumparatori nu le pasa, ca masina nu se strica la ei. Si ei dau banul direct la firma

- Toti producatorii fac acelasi lucru, nu e ca iti iei un hyundai si te tine 30 de ani.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru mine BMW nu e o marca cu probleme majore de fiabilitate. Tot ce au gresit au platit greu prin recalluri sa faca ok. Si nu sunt adeptul ideii ca "nu se mai fac ca alta data". Ba chiar ma bucur ca nu se mai fac ca alta data. Am fi morti multi dintre noi daca s-ar fi facut la fel ca acum 30 de ani.

 

Link to comment
Share on other sites

@Viper05 sincer nu am avut ce sa citez, asa ca reiterez inca o data ce am vrut sa spun doar ca sa demonstrez ca nu sunt deloc, dar absolut deloc, impotriva noilor tehnologii si a protectiei pasagerilor!

Numai ca FARA EDUCATIE nici 20 de perne nu te protejeaza.

Dupa parerea ta, ce ar trebui sa facem, sa imbratisam orice idee noua pentru ca e buna?

Nu prea inteleg, sau ar trebui sa inteleg ideea de minimalism, in caz ca ti-a scapat - ne bantuie si ne va bantui de acum inainte din cauza (creata) de iubitorii de mediu. Ce facem daca aia castiga? Si ne vor doar cu doua airbag-uri, hai trei sau poate patru, stii sa nu poluam..; intelegi ideea.. (noi nu mai contam, conteaza ce lasi copiilor tai..) 

Vezi, daca iubesti prea mult ideea de tehnologie.. enviromentalistii nu te lasa in pace.

Parerea mea e ca trebuie sa ne straduim sa ne intoarcem aproape obligatoriu la ideea de bun simt si asta o sa rezolve si multe din problemele de mediu, pentru ca prea poluam aruncand din cauza ca ne forteaza fabricantii ca in articolul mai sus discutat.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ma alatur celor spuse de @Romulus si @Viper05, in sensul ca avantajul major al masinilor moderne consta in siguranta pe care o ofera pasagerilor. Fiind o chestiune care poate face diferenta intre viata si moarte, acest atu este suficient pentru a inclina decisiv balanta in favoarea unui autoturism de productie recenta.

Pe de alta parte, trebuie sa avem in vedere contextul istoric. Masinile moderne sunt mai sigure si polueaza mai putin nu pentru ca producatorii au tinut cu tot dinadincul sa le faca astfel, ci pentru ca acest progres le-a fost impus prin norme. Care norme au devenit tot mai severe, in timp.

In domeniul sigurantei, pionieratul a inceput in US cu NCAP in 1979 si a ajuns in Europa prin EuroNCAP abia in 1996. Astfel se explica de ce masinile europene exportate in US in anii '80 avea acele bare fata / spate supradimensionate: masinile trebuiau sa corespunda NCAP in US, dar in Europa nu exista inca un echivalent. Pe principiul minimei rezistente (sau minimizarii costurilor), acelasi model vandut in US era mai sigur, iar Europa mai putin sigur.

Faptul ca o masina mai noua este mai sigura decat una mai veche nu diminueaza insa cu nimic meritele modelului mai vechi: acesta a fost proiectat in conformitate cu standardele vremii.

Si ca sa raspund la intrebarea lui @Viper05 de cateva post-uri mai sus: nu, nu as cumpara un E39 535i 235CP nou. Dar daca BMW inca ar fabrica E34 540i, as pleca imediat direct la banca si apoi la dealer. Din pacate, s-a oprit in urma cu 28 de ani...

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Romulus said:

imi cer scuze @alex230ro posibil sa fiu pe langa subiect. Eu ma refeream la accidente, poate nu am inteles exact ce discutam. Mii de scuze.

🙂 e ok pe mine partea cu fiabilitatea si feelingul ma "doare"  in rest clar acum pleci pe picoare din situatii in care in anii 80-90 ai fi zis ca ai noroc si mergeai la biserica sa aprinzi lumanari, clar sistemele active/pasive de siguranta sunt un mare pas inainte.

@FiveThreeFive E34 540i ? nu E28 M5  ? 

later edit : https://www.olx.ro/d/oferta/bmw-e34-alpina-b10-4-0-v8-1992-atestat-istoric-model-rar-variante-IDhB0yP.html

 

Edited by alex230ro
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, alex230ro said:

E34 540i in loc de E28 M5 din doua motive: 1. am avut E28 timp de 10+ ani. Se zice ca viata e prea scurta pentru a "experimenta" de doua ori acelasi model. 2. tineretea este acum doar un punct abia observabil, undeva in oglinda retrovizoare. E34 este mai potrivit pentru "eu"-l de acum. Totodata, pot spune cu mana pe Biblie ca nu am conectat cu nicio masina mai bine decat cu acel E28 535i. Nici macar cu E86 Z4M - care teoretic putea desena cercuri in jurul unui E28.

In ceea ce priveste link-ul pe care l-ai trimis, este foarte interesant, dar are un defect major: au uitat sa ii monteze in fabrica a treia pedala. In ciuda motivului #2 de mai sus, inca nu sunt pregatit sa accept o masina cu cutie automata. Desi ma tem ca va veni si vremea aceea, in curand.

7 minutes ago, Viper05 said:

@FiveThreeFiveai pe mine m-ai surprins putin cu e34. as fi curios de ce e34 

E34 pentru ca este practic ultima platforma BMW proiectata in spiritul unei durabilitati cat mai bune - apropos de discutia de mai sus privind planned obsolescence. Daca o sa ai ocazia sa compari interiorul unui E34 cu al unui E39, sau al unui E32 cu al unui E38, o sa constati ca modelul mai vechi are intotdeauna materiale de o calitate superioara, care rezista semnificativ mai bine timpului. Lucru care este valabil si in partile mai putin vizibile (motoare, suspensii, etc.).

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, alex230ro said:

pe mine partea cu fiabilitatea si feelingul ma "doare"  in rest clar acum pleci pe picoare din situatii in care in anii 80-90 ai fi zis ca ai noroc si mergeai la biserica sa aprinzi lumanari, clar sistemele active/pasive de siguranta sunt un mare pas inainte

Si pe mine ma doare partea cu fiabilitatea.

In schimb raman singur pe baricada categoric nefind inteles.. ( @viper nu trebuie sa insisti, vad ca raspunzi doar la ce iti convine si nici nu te ard cu minusuri cand un raspuns al tau nu imi convine..)

@FiveThreeFive te intreb pe tine pentru ca te consider cat se poate de intelept si echilibrat in raspunsurile si reactiile pe acest forum.

Intrebarea este, ce ii opreste pe fabricanti sa faca motoare (mult mai) fiabile si masini (ca mai sigure sunt) in zilele noastre? Ca nu cred ca ar iesi mai scumpe, stiind ca ei sunt la butoanele de control a fiabilitatii..

Sau nu de la ideea de planned obsolence ai plecat, spre aceiasi concluzie, ca suntem precum mieii la taiat.. cand ne aliniem cu buzunarele?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30, iti multumesc pentru impresia buna pe care o ai despre mine, dar stii bine ca aparentele pot fi inselatoare.

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Intrebarea este, ce ii opreste pe fabricanti sa faca motoare (mult mai) fiabile si masini (ca mai sigure sunt) in zilele noastre? Ca nu cred ca ar iesi mai scumpe, stiind ca ei sunt la butoanele de control a fiabilitatii..

Din pacate, exact acesta este raspunsul: ii opreste exact faptul ca i-ar costa mai mult. Fiecare centima economisita conteaza. Iti dau doua exemple, ambele referitoare la Dacia. 

  1. Undeva la nivelul anului 2004, cand era in productie Dacia Solenza, cricul din dotarea masinii era fabricat la UAMT Oradea. Pretul pe care il platea Dacia producatorului cricului era de 1 (un) Euro pe bucata. De unde rezulta cat de drastic este controlul cheltuielilor si cat de stranse sunt marginile de profit ale furnizorilor din industria orizontala.
  2. Priveste imaginea de mai jos. In ovalul rosu este marcata sectiunea finala a esapamentului unei Dacia Logan 3. Asa cum observi, Dacia s-a zgarcit in asa masura incat nu s-a mai dus cu teava de evacuare pana in spatele masinii, ci s-a oprit inaintea puntii spate. Banuiesc ca a speculat faptul ca turbina unui motor actioneaza (si) ca un amortizor de sunet. Prin aceasta abordare, la fiecare masina fabricata se economiseste, probabil, mai putin de 1 metru de teava. Iata pusa practica expresia "economie la sange".

Cu siguranta BMW nu a a ajuns atat de drastic ca Dacia. Dar daca incepi sa demontezi bordul sau sa te uiti pe sub scaune, o sa constati ca si BMW economiseste cat de mult posibil - in special in locuri in care cumparatorul nu ajunge cu simturile. Iar interiorul motorului este si el un astfel de loc...

Evacuare_Logan3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Deci daca chinezii fac masini mai ieftine dar fara know-how_ul nemtesc, asta ce ne dovedeste? Ca partidul comunist chinez poate pentru o perioada nelimitata sa faca din suficient material masini si vinde in consecinta si mai ieftin..? Ca parca despre MG vorbeam ca sunt si atractive si ieftine. Pai nu spala cu BMW podeaua (figurativ vorbind) in cativa ani, daca continua scump..?

 

...Sau mai dramatic, ..cum se face ca valoarea de piata a masinilor mai noi scade atat de dramatic pe piata SH (exceptand vremurile astea in care un razboi sau doua deranjeaza lumea occidentala si rasariteana.. se stie ca masinilor le scade valoarea in general muult mai rapid)? O fi din cauza ca nu sunt fiabile sau doar pentru ca lumea vrea nou si isi permite? Totusi nu prea vand (bine e tot o criza), cine sa mai inteleaga.. 😉

Inca nu m-ai convins ca nu suntem in buzunarul lor..

...Atunci poate e cazul sa ne cumparam masini chinezesti si atunci o sa vedem cat de calculati suntem noi Europenii la materiale..

Chiar imi pare rau ca nu mi-am dat seama ca planned obsolence inseamna ca fabricantul a subtiat si taiat din lucruri ca sa vanda si sa fim in siguranta.. din aia minima, daca nu ma insel.. ca nu le-a mai ramas material..

Halal siguranta, parerea mea..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Tre sa recunosc ca din lateral chiar arata criminal masina dar din fata zici ca i corcitura de skoda iar toata frumusetea farului nu mai este prezenta. Spatele chiar nu are nici un sens. Grilele parca iti zgarie retina.

Apropo am vazut noul seria 7 acum cateva zile, cred ca era cel electric pentru ca din 2 grile doar una mai era aprinsa 😂 in realitate arata mai bine decat in poze.

Link to comment
Share on other sites

Seria 7 imi place oarecum in exterior. Mie-mi urla a Rolls Royce. Si nu imi displace. Imi pare elegant. Cu seria 5 nu ma impac, nici cu inaltimea mai mare nici nu noua linie laterala in special la faruri si portbagaj. Ajung sa conduc unul cat de repede posibil. Promit.

Desi as vre i5 M70 cred ca ar fi mai util un 520i pentru toate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.