Jump to content

Noul BMW Seria 5 - G60


edit

Recommended Posts

minimul cu A6, rezervor in care am turnat si 75 litri am facut 550km, exclusiv in Bucuresti, fiind si masina noua (realimentarea la mom respectiv a fost ceva peste 70l, nu maximul de 75). maxim am facut 950, mers fumos, extraurban. am avut si reprize mai economicoase de atat, insa nu aveam rezervorul plin. poza pe care o pun si am mai atasat-o de cateva ori e de inramat.

cu Grecale, chiar recent am avut recordul de 520km pe un plin de 63 de litri. minimul nu l-am contorizat vreodata

received_880424780308883.jpeg

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Am fost azi si am vazut E klasse.

Era un gri inchis, cu pachet amg si nu arata bine deloc. La masini trebuie culoarea potrivita ca sa fie un contrast si sa se vada bine.

Avea niste jante aero pe 19. Nasoale sunt si alea de la bmw insa la mercedes sunt prea penale.

Vesnica problema cu finisajul aparent...nu am fost atent la zgomotul inchiderii usilor, insa capacul la portbagaj e atat de firav si scoate un sunet de ieftin, de logan.

Tipa de acolo nu stia pe ce lume traieste si voiam sa scap de ea, ca atare nu m am uitat cu atentie la masina, nu stiu ce spatiu imi ramanea in spatele meu dupa ce imi asezam scaunul etc.

Masina era hibrid, clar nu imi trebuie asa ceva, din motive de portbagaj, cel putin. In situatia pozei atasate ma aflu eu uneori cu portbagaj de 530L.

Plec pe 2 februarie sper, destul de incarcat si documentez din nou cu poza 🙂

Astept sa vad si seria 5.

received_2020824701456769.jpeg

Link to comment
Share on other sites

@edit toti trecem prin faza aia 🤣, pe masura ce imbratranim, se reduce semnificativ numarul de bagaje necesare. Eu mai nou am niste genti de drum minuscule. Sotia a invatat deja lectia, ma straduiesc si cu fiica-mea care ar avea nevoie de 7000l portbagaj.

 

Link to comment
Share on other sites

Fiica mea abia face 5 ani 🙂, desi eu am ceva ani. Am imbatranit, insa nu si lumea pe langa mine.

nevasta mea e cu capul, cara juma de casa.

eu pe la toamna tre sa imi comand masina, dar am luat-o din timp 🙂 si fix asa mi-l iau daca o fi.

Screenshot_20240122_180630_Chrome.jpg

Edited by edit
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

530xi absolut fully loaded (70% din ce este in lista...am facut o simulare pe 520xd avand practic aceeasi echipare, iar la g30 530xi era cu aprox 3000 in plus fata de 520xd si stiu pe unde as ajunge) sau 540xi mediu spre loaded.

Mi-ar fi placut ca 530-ul sa primeasca un upgrade de putere si sa aiba vreo 280cp minim, ca sa simt un usor upgrade din acest punct de vedere peste A6 si atunci eram pe deplin multumit cu 530xi. Dar e ok si sideways din perspectiva puterii. Nu a fost situatie in care cei 265cp pe care ii am acum sa nu fie peste masura de suficienti.

Nu am inteles niciodata de ce motorizarile super potente in 4 cilindri de pe clasa compacta, pe la aprox 310 cp care le au nemtii nu se pun si pe masini din clasa seriei 3 si 5.

Spre ex la seria 5 pe benzina se va sari de la 258 cp-530i  la 385cp-540i, gaura dintre cele 2 fiind mare dpmdv.

Era perfect 535i cu motorul de pe M135i de 306cp, 4 cilindri.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Viper05 said:

pai in loc de 535i ala de care vorbesti ai 530e la 300cp

oricum si 530xi e bestial. la mine pot alege doar hibrid sau electric prin companie 

La performante, 30e este inferioara lui 30i oricum ai calcula si asta deoarece sfertul de tona in plus conteaza.

Nu ai portbagaj, nu face curba etc. Vesnicile discutii. Mergi uneori si cu bateria gpala, balast.

 

https://fastestlaps.com/comparisons/hcu7gsu9napr

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, edit said:

La performante, 30e este inferioara lui 30i oricum ai calcula

Marginal. Asa este in tabelul tau, dar marginal! Sau pe romaneste nesemnificativ, iar consumul este semnificativ. Este corect ca portbagajul este mai mic, eu pot trai cu asta.

@edit Si acum ca ti-am dat dreptate, hai sa iti arat ca nu ai dreptate. Vezi aici la G30. Si daca te uiti la G60 este la fel. 530e este mai rapid decat 530i la 0-100 km/h. Sa stii ca m-am uitat mult dupa ce am condus unul la tabelul asta, pana sa spun, da, vreau unul. In plus, in 30 de zile cat am cautat, 530i erau jalnic configurate, doar 530e veneau mai dotate pentru ca aveau optiunile de serie mai bogate.

Si cu toate acestea, nu stiu de unde a luat datele cel care l-ai citat tu. Dar daca ne luam dupa BMW in brochura de 530 limuzina.

McxsCam.png

Si in caz ca nu se distinge prea bine... Uite aici sa vezi mai mare.

GnVQHac.png

Si ca sa ne lamurim, conform BMW:

0-100 km/h in secunde

520i: 7,9
530e: 5,9
530i: 6,5
540i: 5,2
520d: 7,5
530d: 5,6

As spune ca 530e e mult peste 530i.

Link to comment
Share on other sites

Si vorbim si de asta:

292cp 420Nm vs  245cp 350Nm

Si crede-ma, cuplu ala si puterea diferenta, SE SIMTE BINE DE TOT pe autostrada si in depasiri. Eu unul nu am fost de mult pe Nurbugring si nici nu am de gand.

2 hours ago, edit said:

Mergi uneori si cu bateria gpala, balast.

Doar daca esti idiot mergi cu ea goala. In sport isi vede de traba si incarca cand trebuie, cand din franare si coborari, cand din motor cand nu tragi tare de el sau franezi. E destept rau facut sistemul.

Si acum toate astea spuse, sper ca am picat de acord ca la accelerari 530e este mult peste 530i. Fiecare are alte avantaje sau dezavantaje, iar 530i este si va ramane o masina extrem de buna si echilibrata, in fapt eu asta am pornit sa caut si am ajuns la 530e. Si sunt extrem de multumit ca am ales cel mai bine pentru nevoile mele.

Mi-ar fi placut un 530i, dar sincer acum, nu l-as da la schimb sub nici o forma. Si cand ma fatai toata ziua prin oras fara sa chinui EGR-ul, doar pe electric, sunt si mai bucuros de alegere. Si cand simti acceleratia electrica, si mai bucuros, are si 530i dar nu asa. Si acum iarna cand pornesc caldura inainte de a merge la masina si totul e dezghetat si placut, iti spun clar, mi-ar fi parut rau sa fie 530i.

Link to comment
Share on other sites

Ah, sa nu uit, zgomotul. Stii ce misto este sa mergi fara sa se auda nimic de la motor prin oras? 

Si sa nu iti para rau ca preferi 530i, eu mi-am schimbat prioritatile in ultimii ani.

Ah, si era sa uit... In inima mea, daca exclud 650i, E60 530i mi-a ramas cea mai iubita masina si avea 231 cp. Iar azi daca as alege o masina de suflet ca si un SH, probabil as alege un E39 530i (cele mai mari sar la V8). Dar evident nu mi-o permit si nu am cum sa o intretin in 2024. Iar ca pozitia doi, evident E39 M5 dar as impusca avioane si ar trebui sa am fabrica de printat bani. 

G31 actual este mai bun din toate punctele de vedere decat astea doua, doar pentru nostalgia mea nu. Si pentru ca uneori mi-as dori sa nu sara asa tare in ochi altora.

Link to comment
Share on other sites

@Romulus hai ca l ai facut pe om cu capu, probabil acu deja se uita prin configurator la Audi, doar doar …. 😂😂

P.S. Eu nu stiu pe la ce companii lucrati, dar la bugetul meu pentru masina de firma, aprox 800 de eur/luna fara Tva si fara pachete de service, abia daca ajung pe la o Octavia RS :)))

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Mie unu imi par cifre mici de 0-100 pentru suma pe care o cere BMW, 6.5 secunde e cam mult si nu doar 0-100 conteaza. 100% e pe configurator audi :))) posibil cand o sa trebuiasca sa-ti iei masina sa scoata si audi noile modele...

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Luciosu said:

Da, dar cu ALD Cehia, ca acolo is inmatriculate masinile

nu e afacere cu operationalul, pt ca la operational isi iau in calcul worse case scenario. este drept ca pt companiile colos este simplu sa apeleze la leasing operational pt ca scapa si de comercializarea masinilor vechi la final de contract si de managementul flotei cu tot ce presupune etc.

cum dracu comercializezi sute de masini la final de financiar, sa spunem?!

am avut si eu prin ALD in 2008 un A4, absolut totul inclus, 50.000km bugetati pe an si era consistent peste 1000 euro pe luna. pe la 1100-1200 parca

16 minutes ago, arnx said:

Mie unu imi par cifre mici de 0-100 pentru suma pe care o cere BMW, 6.5 secunde e cam mult si nu doar 0-100 conteaza. 100% e pe configurator audi :))) posibil cand o sa trebuiasca sa-ti iei masina sa scoata si audi noile modele...

 

pe bmw usa zic ei ca 530 revine la 258 cp si e 5.8 pana la 60mph, deci la 6.0 pt 100kmh. la americani poti configura 530 si 540 termic deja.

da, si eu sunt nemultumit dupa cum spuneam intr-un mesaj anterior. mi-ar fi placut sa apara un upgrade frumos la 530 si eram super impacat. 280cp+ era ok

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, edit said:

nu e afacere cu operationalul, pt ca la operational isi iau in calcul worse case scenario. este drept ca pt companiile colos este simplu sa apeleze la leasing operational pt ca scapa si de comercializarea masinilor vechi la final de contract si de managementul flotei cu tot ce presupune etc.

cum dracu comercializezi sute de masini la final de financiar, sa spunem?!

am avut si eu prin ALD in 2008 un A4, absolut totul inclus, 50.000km bugetati pe an si era consistent peste 1000 euro pe luna. pe la 1100-1200 parca

La operational is mai multe: o data ce ai spus tu,

2. Ai costuri fixe pe toata perioada, indiferent de ce se intampla (deci bugetul e clar)

3. Nu platesti avans

4. Nu ai deprecierea

 

La 50k km pe an, e si normal sa ai rata mai mare, daca ai leasingul pe 3,4,5 ani, pentru ca deprecierea este foarte mare. Mai e optiunea de car allowance (firma it da tie banii aia), doar ca aici e cu dus-intors, pentru ca sunt considerati beneficiu in natura si platesti toate taxele si impozitele (47%) 

Scuze de OT 

Link to comment
Share on other sites

Operational fara avans e mult mai scump. Merita pt masini ieftine si multe.

Eu n as mai lua masina cu 4cil si 2000cmc. Daca tot dai spre 100k pe una ia macar ceva sa aibe motor!!! Min 6cil si 3000cmc. Ultimele trenuri pana la full.electric. Acum e momentul!

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, sskkaa said:

Min 6cil si 3000cmc. Ultimele trenuri pana la full.electric. Acum e momentul!

Amin.

De menționat totuși că peste 3000cc începe să devină scump datorită impozitului. În România cel puțin.

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, PzKpfW said:

De menționat totuși că peste 3000cc începe să devină scump datorită impozitului. În România cel puțin.

Dupa mine si 2999 cc e mult cu 2.400 lei sau asa ceva pe an.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.