Jump to content

Recommended Posts

Salut,

 

Las asta aici, poate o ajuta pe cineva intr-o zi. In ultimul an, din ce in ce mai des am avut cele 2 erori de mai jos:

4933 DDE: Air system, air to EGR mass flow, plausibility
497D Pressure sensor, plausibility while afterrunning: Exhaust pressure before turbocharger not plausible with ambient pressure

Motorul - N47 2010.

DPF isi facea regenerare normal, masina tragea normal - doar imi stateau pe cap cele 2 erori pe care le tot gaseam din cand in cand, in ultima perioada din ce in ce mai des.

Am inlocuit senzorii de presiune de dinainte de DPF si de la turbina - acelasi comportament.

La un moment dat am banuit EGR ca este blocat - dar la toate testele din ista se misca usor. La miscare cu degetul - nu parea blocat si toata cursa era lina cu revenire brusca atunci cand ii dadeam drumul din pozitia de maxim deschis. Incepusem sa suspectez senszorul MAF dar revenind la valva EGR - am dat cu wd40 din abundenta, tinut in benzina o noapte - am remarcat ca cel putin o luna de zile nu a mai aparut eroarea si am inceput sa suspectez EGR ca are probleme. Am desfacut-o din nou, tinuta in diverse solutii de curatire - dar tot dadea eroare. 

Racitorul de gaze si traseul de bypass erau extrem de curate, doar un strat subtire de funingine.

La un moment dat am zis ca asta e, i-o fi ajuns 180k km si am comandat alta valva EGR oem. De atunci s-au parcurs 2000km si nici urma de eroare.

Inca un comportament ciudat al tensiunii pe baterie - scadea sub un anumit prag setat de mine pe o alarma care trimitea automat alerte cu diversi parametrii cand aparea o situatie monitorizata. De cand am inlocuit EGR-ul - nu am mai primit aceasta alerta.

A fost ciudat ca la testele de ISTA si la inspectie vizuala totul parea ok dar de fapt sa nu fie.

Poate ajuta pe cineva care isi bate capul cu aceleasi 2 erori.

 

Numai bine,

paul

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salut,

Trebuie sa completez, dupa iarna au revenit erorile - aceleasi cele 2 mentionate.... o data la 3 saptmanai intra in limp mode si nu mai tragea pt 5 min apoi isi revenea. MAi ales daca mergeai un pic mai tare pentru ca se manifesta mai ales la mers in cozile din oras.

Apoi de o luna a inceput sa faca din ce in ce mai des .... macar o data la doua zile cu acelasi comportament - limp mode 5 min cu dde aprins, apoi incepea sa traga ca de obicei, dde inca aprins dar tragea ok apoi dupa cateva ore se stingea si DDE.

Azi am schimbat turbina ... pare ca actuatorul de la geometria variabila incepuse sa oboseasca. Am dat o tura si nu a mai aparaut, mai insist ... dar cred ca intr-un final i-am dat de cap ca incepuse sa ma irite rau.

Am desfacut si turbina pe care am dat-o jos ... geometria variabila se misca usor dar mecaniscum care o comanda pare ca se misca greu si in anumite unghiuri pare ca merge si mai greu. Jocul in ax la turbina e foarte putin radial, longitudinal deloc - masina tocmai a facut 200k km.

Revin daca mai apare dar sincer sper sa nu!

Acum caut un service care sa imi reconditioneze si asta ce am dat jos si/sau schimbata controlerul si o tinem de rezerva.

Cea pusa sus este reconditionata complet, sper sa tina macar 100k km ... vedem!

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

On 6/6/2023 at 6:18 PM, ivanp said:

Inca un comportament ciudat al tensiunii pe baterie - scadea sub un anumit prag setat de mine pe o alarma care trimitea automat alerte cu diversi parametrii cand aparea o situatie monitorizata. De cand am inlocuit EGR-ul - nu am mai primit aceasta alerta.

Unde, cu, ce dispozitiv ai monitorizat parametri ai unor dispozitive sa primesti alarma? Prin IBS? Cum?

Cat te-a costat EGR-ul OEM? (😉😉Daca punea-i ulei 2T in motorina probabil mai ramaneai cu bani din cei dati pe EGR 😉😉)

10 hours ago, ivanp said:

controlerul si o tinem de rezerva.

Care controler? Te referi la actuatorul turbinei? Se regleaza cel mai bine pe banc.

Ce turbina are masina? Garett, Mitsubishi, sa stie si altii.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

da, la actuatorul turbinei ma refer. Nu pare ca are chestii de reglaj, am desfacut-o aseara sa o inspectez un pic - geometria variabia merge foarte usor, mecanismul de la actuator pare ca merge semnificativ mai greu ca la cealalta si cum are acolo niste parghii cu care comanda geometria variabila - cred ca in anumite puncte merge foarte greu.

Turbina nu stiu ce este - este cea OEM din 2009.

Ma mai uit daca scrie ceva pe ea si revin daca e specificat.

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, ivanp said:

Nu pare ca are chestii de reglaj, am desfacut-o aseara sa o inspectez un pic

"Chestia" de reglaj e insusi surubul (tija) din capat care deplaseaza ((deschide/inchide) vanele turbinei de la o anumita turatie la.un anumit debit de aer pe admisie... acolo ar fi trebuit sa gaseseti o picatura de vopsea. Acela e sigiliu aplica pe banc cand se calibreaza actuatorul (axul ei) pe turbina. E specific, nu se schimba intre ele pentru ca electronic pot diferi intern iar inversarea lor precum si pozitionarea strangerii pe tija de care vorbeam mai sus duce la o functionare in afara calibrarii precise..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

da, era o piulita de blocaj acolo, nu am desfacut. Eram focusat si ma asteptam sa fie depuneri pe vanele turbinei dar nu a fost cazul, mergeau neasteptat de usor.

Este cea cu care a plecat masina din fabrica.

Si da, se calibreaza pe banc - o sa o trimit la un moment dat la reconditionat atunci cand am un pic de timp sa ma documentez pentru un service care reconditioneaza ok - miez + calibrare pe banc

Daca are cineva experiente pozitive si recomandari - multumesc!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare,

Mie imi da erorile astea pe un Seria 1 E87 120D motor N47, DPF ON, 227.000 KM, 177HP, din 2011.

Digital Diesel Electronics
4 errors
452A: 452A Info - Particle Filter System
4B2D: 4B2D message (OPERATION_MSA, 0x195)
4933: 4933 air system, air to EGR mass flow plausibility
497D: 497D exhaust pressure sensor before turbine, plausibility

Supapa egr este asta?

https://www.bavauto.ro/valva-supapa-egr-bmw-seria-1-e81-e82-e87-e88-seria-3-e90-e91-e92-e-93-seria-5-e60-e61-x3-e83-11717801942

Ai gasit pe Timisoara o locatie pentru testat / reconditionat turbina? Dar pentru curatat DPF? Mie imi spune ca as mai face cu DPF cam 35.000 KM inainte sa il schimb. Regenerarile se fac ok din ce am vazut.

Mersi mult

Edited by TheElfs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.