Jump to content

BMW E92 320i


HitmaNLive

Recommended Posts

Hitman.. de banii ăia nu poți să pui altă variantă de motor mai fiabil? Nu mă pricep la benzinare deloc la BMW uri. 
 

Adida cat e un motor de genul la SH? 
 

Acolo nu sunt doar simeringuri supape, clar trebuie și segmentat..

Link to comment
Share on other sites

Simeringurile la supape au fost schimbate si facuta chiulasa 90%, pentru ca din prostia mea si indolenta si neatentia si totodata nestiinta...am omis sa schimb ceva foarte important care poate reduce consumul de ulei foarte mult, ghidurile de la supape. Lucrarea a fost facuta acum 3 ani cam, cand am desfacut motorul din cauza acelei probleme care mi-a topit o bujie. 

Un alt motor nu pot sa pun fara complicatii decat tot N43B20A, care costa si el 6000 lei cel putin plus 2000 lei montaj; deci tot acolo ajung doar ca nu am garantia a ceea ce e de motorul ala. 

Alte motoare pot fi cel de 2.5 sau 3.0, dar sunt in 6 cilindri si implica foarte multe modificari, de la racire, pana la sisteme de franare si suspensie, ECU, instalatie electrica care ar duce costurile si mai sus. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

… păi da, când recondiționezi chiulasa, obligatoriu se refac ghidurile la supape.. lasă nu te mai stresa, toți am greșit la un moment dat în întreținerea unei mașini. 
 

Eu pe mai mulți bani ca și tine.

 

Nu te grăbi, gândește bine planul și vezi pe ce decizie mergi, eu zic ca să l refaci, oricum nu știi ce iei din dezmembrări, iar benzinarele cam toate au probleme pe partea asta.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Masina a intrat azi in reparatie. Pentru cine are ochi sa citeasca si urechi sa asculte. Cand masina incepe sa aiba erori de lambda foarte bine e ca sa nu se mai mearga cu masina pentru ca poate dauna foarte grav motorului. 

S-au dat azi bujiile jos, care nu au decat 15 000 de km, dar arata foarte rau. Din cauza ca am mai tras de masina 2 saptamani desi mergea foarte rau. 

Dupa un test de compresie situatia nu arata deloc roz.. 8 pe cilindrul 1, 9 pe 2, 11 pe 3 si 13 pe 4. 

Maine probabil aflu exact ce se mai gaseste in motor. Foarte suspecta situatia, mereu dimineata la prima cheie masina mergea bine pana incepeau sondele lambda sa intre in lucru, si cateodata chiar si cu motorul cald masina mergea ok. 

Pana in momentul de fata planul e sa refac chiulasa complet, cu ghiduri si simeringuri, rectificat scaune supape, honuit cilindri si segmentat, sonde lambda noi plus sonda nox. Vedem daca va merge bine cu injectoarele care sunt acum pe ea, daca nu, trebuie sa le inlocuiesc si pe alea, daca valorile lor o iau razna dupa ce se reface si se inlocuieste tot. 

Messenger_creation_5bc5df05-9a97-4d82-be37-2292cf168cbf.jpeg

Messenger_creation_a1553f39-434a-4503-b30b-e97e0aa7519b.jpeg

Messenger_creation_19d78c63-8899-4042-9517-423fc2107eec.jpeg

  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, HitmaNLive said:

[...] planul e sa refac chiulasa complet, cu ghiduri si simeringuri, rectificat scaune supape, honuit cilindri si segmentat [...]

@HitmaNLive Desi exista riscul sa iti spun ceva ce stii deja, propria experienta ma determina totusi sa abordez acest subiect. Este posibil ca atelierul la care ai dus masina sa faca lucrari de o calitate excelenta. Iti recomand insa sa verifici cu atentie acest lucru. 

Nu cu foarte multi ani in urma am apelat si eu la cateva ateliere cu referinte foarte bune, pentru rectificarea scaunelor si supapelor, la cateva chiulase BMW. Rezultatul a fost prost, sau in cel mai bun caz dezamagitor (in functie de atelier). Este necesara atat o precizie foarte buna, cat si respectarea unei serii de parametri. Pozele de mai jos sunt de la o chiulasa de BMW dintr-o generatie "antica" (M88). Imi imaginez ca exigentele specifice unui motor modern sunt cel putin la fel de drastice.

Inainte sa le dai voie sa atace chiulasa si supapele cu freze / pietre, cauta mai intai specificatiile aplicabile motorului tau. Apoi, cu aceste specificatii in mana, discuta cu cei de la atelier prin ce procedee tehnologice vor reusi sa intre in limite (inclusiv cum vor masura rezultatul). Daca au raspunsuri instant si precise, este OK.

Dar daca simti cat de putin ca o balbaie si ca nu sunt siguri pe ei, nu ii lasa sa rectifice chiulasa. Desigur, daca etanseitatea supapelor motorului tau e acum dezastruoasa, atunci este posibil ca dupa o rectificare chiar imperfecta sa se observe o imbunatatire. Dar aceasta nu va insemna ca motorul va fi in parametrii proiectati de catre BMW. Cel mai bine, fa intai un test de etansare (cu chiulasa cu caremere de ardere in sus, bujiile montate si toate supapele inchise, umpli camerele de ardere cu benzina (preferabil) sau motorina si astepti cel putin 15 minute. Daca se scurge benzina pe langa supape in canalele de admisie / evacuare, atunci trebuie refacuta etanseitatea. In multe cazuri, o simpla pasuire a supapelor (folosind pasta speciala si o ventuza actionata manual) poate avea rezultate mai bune decat o rectificare imperfecta.

M8811006.jpg

M8811004.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, HitmaNLive said:

[...] sunt niste baieti in Iasi care fac atat reparatii de tot ce tine de masini [...]

@HitmaNLive As mai avea de adaugat ceva. Din mesajul tau de mai sus, in care apare poza cu motorul demontat de pe masina, ma ingrijoreaza curatenia si ordinea precare din atelier. In situatia in care acela era garajul tau personal, iar lucrarea o efectuai tu insuti, poate ca era un compromis acceptabil. Fiind masina ta, ai fi lucrat cat de curat posibil in conditiile existente, facand o economie importanta de bani.

Dar de la un atelier de reparatii care cere bani pentru serviciile prestate, exigentele privind curatenia sunt mult mai ridicate. Daca atelierul in care se desface si apoi se asambleaza motorul este cel din poza, nu este o veste tocmai buna.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Îmi seamănă a atelierul lui Brocoding de pe youtube, deși nu știu dacă e din Iași.

 

Inteleg ce zici Five, intr un fel ai dreptate, insa experiența mi a spus ca nu contează cum arată dacă treaba este făcută cum trebuie și respectate toate regulile ce țin de reparație în sine.. 

 

Partea nasoală cu atelierele de genul este să și asume greșelile și garanția, cam asta face diferența dintre un service mare/curat/cunoscut și un atelier de genul, până la urmă tot omul lucrează, contează mintea și experiența. 
 

Dar dacă combini un atelier de asta foarte bun cu seriozitate și garanție, poate să iasă un garaj unde vin toate mașinile. 
 

În Reșița e un băiat care are numai Lamborghini și tot felul de bolizi în curte pentru reparație cutie viteze… îl știe cineva de aici? Din toată țara vin la el pe reparații de zeci de mii, însă nu cred ca îl cunosc foarte mulți de aici de exemplu. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Probabil au fugit toți la masă,n ai cum să calci pe cheile alea de pe jos că ți rupi gleznele…și bormașina aia lăsată pe far…🤪

..ce infecție ..cum sa lași bre o mașină acolo?

Ah,și ligheanu’ ăla verde,lol..

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Sa fiu sincer am intalnit foarte multi mecanici care ca organizare erau dezastru dar in urma lor ieseau lucrari exceptionale. 

Eu ii cunosc pe baieti pentru ca masina in mare parte cu tot ce tine de brate si amortizoate facute acum jumatate de an si toate retrofiturile au fost facute la ei si nu pot sa ma plang de absolut nimic, totul a iesit foarte bine si totul functioneaza. 

Si eu am un atelier de reparatii hidraulice si nu pot sa spun ca 24/24 e curatenia de pe lume si totul foarte organizat, pentru ca nu ai cum sa pui fiecare scula la locul ei dupa fiecare folosire, ai pierde enorm de mult timp daca trebuie sa folosesti cheia respectiva de 10 ori. 

Conteaza foarte mult ca la partea de montaj sa fie totul curat si curatat, lucru pe care el il fac la fiecare montaj si nu au fost probleme niciodata. 

In alta ordine de idei, situatia e in felul urmator. 

Motorul a fost desfacut, cilindrul 2 e deformat pe lungime, are o dunga pe toata lungimea lui si segmentii pe 2 pistoane erau aliniati. Toate celelalte pistoane au joc destul de mare in cilindri. 

Maine ma duc cu blocul la alezat, bucsat si scot la cota standard, apoi la planat blocul, chiulasa, schimbat ghiduri, simeringuri si refacut scaunele la supape. 

@FiveThreeFive, stiu despre ce zici in legatura cu supapele. Eu duc chiulasa la un fost coleg de munca care lucra ca rectificator si chiar o sa il rog sa puna benzina peste supape sa fie 100% ca nu scapa dupa schimbarea ghidurilor. 

Ne apopiem de cei 10000 lei cum am aproximat la inceput... 

Are cineva o documentatie a cotelor blocului N43? Sunt foarte curios ce toleranta a lasat producatorul. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

@bogdanx, multumesc frumos!

Interesant, cred ca blocul meu era la capat de viata oricum. Astazi cand ma duc dupa el o sa masor alezajul sa vad cat de mult e pe plus fata de cota standard, dar cred ca ma apropii de +0.15mm... E enorm, o zecime jumatate, probabil trece uleiul ca la balamuc pe acolo... 

Bine ca stiu cota de referinta, 0.014 toleranta. De asta in timp N43 isi pierde din fiabilitate, pentru ca in timpul functionarii uzurile ajung sa fie permise de pana la 10 ori... Enorm. 

@FiveThreeFive, N43 nu are camasi, e direct turnat, deci probabil e Alusil ceva, trebuie sa mai caut.

Edit: Nu e din Alusil... 

De azi inainte voi avea eu N43 cu camasi 😂

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, HitmaNLive said:

[...] ma duc cu blocul la alezat, bucsat si scot la cota standard [...]

15 minutes ago, HitmaNLive said:

N43 nu are camasi, e direct turnat, deci probabil e Alusil ceva, trebuie sa mai caut. Edit: Nu e din Alusil... De azi inainte voi avea eu N43 cu camasi

@HitmaNLive Sfatul meu ar fi sa nu te grabesti, ci sa mai analizezi si sa aprofundezi situatia macar cateva zile. Cred ca iti lipsesc informatii fundamentale, fara de care reconditionarea ar putea sa nu iasa bine.

Daca blocul motor nu are camasi presate, atunci foarte probabil peretii cilindrilor sunt din Alusil. Alte variante ar fi Nikasil (dar, din cate stiu, BMW nu mai acopera cu Nikasil din "era" M60 / M52), sau PTWA (plasma transferred wire arc thermal spraying) dar care este imposibil intrucat a fost introdus in industria auto dupa incetarea fabricatiei lui N43.

Daca cilindrii sunt din Alusil, atunci segmentii sunt si ei proiectati sa lucreze pe o suprafata din Alusil, nu din fonta (cazul bucselor). O prima problema.

A doua problema este daca acolo in zona exista un atelier cu tehnologia si know-how-ul necesare pentru a realiza bucse (camasi) atat din materialul potrivit aplicatiei (de unde il procura?) cat si cu precizia corecta, pentru a freza blocul motor la cota care sa asigure nivelul ideal de interferenta bloc-camasa astfel incat, in timpul exploatarii, camasile sa nu se deplaseze (blocul si camasile se dilata diferit), si, in fine, pentru a honui cilindrii astfel rezultati cu o precizie de 0,005mm ovalizare si 0,01mm conicitate. Presand bucse realizate ad-hoc intr-un bloc de aluminiu frezat ad-hoc, m-as mira sa se poata honui cu precizia aceea, fara torque plate. A mai efectuat acel atelier operatiuni similare la alte motoare BMW cu bloc de aluminiu, care apoi au functionat fara probleme macar cateva zeci de mii de Km? Daca da, eu unul sunt mut de uimire si totodata imi exprim respectul pentru acel atelier.

O alta optiune ar fi sa cauti un motor (mai degraba in strainatate decat in Romania) de acelasi tip cu al tau si pentru care ti se ofera garantie. S-ar putea sa nu coste semnificativ mai mult, dar macar montezi pe masina un motor BMW.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Cred ca zice bine colegul @FiveThreeFive. Pistoanele din ce materialsunt? Uite experienta unui tip de pe yt:

Explicatia e pe la minutul 35:00. Pe scurt problema a fost ca factorul de dilatare al pistoanelor de aluminiu e mai mare decat al camasilor de fonta si din cauza asta pistonul a ajuns sa frece. Ca idee tot la a cumpara alt motor a ajuns si el.

Link to comment
Share on other sites

Indiferent cum ai face, nu are cum sa iasă la fel ca din fabrica, mai bine un motor din Germania cu km putini, garanție și ai rezolvat problema. Eu am N57 și m am tot gândit, când o sa cada varianta mai buna nu exista. Costa puțin mai mult dar rezolvi cazul. Acu indiferent ce alegi, multă bafta sa îți iasă bine!! 

Edited by Lospaa
Link to comment
Share on other sites

In functie de cum ies masuratorile la bloc/chiulasa/portofel si eu as recomanda sa cauti un motor sh decent, iar daca ai de gand sa pastrezi masina mai mult timp, sa il refaci pe acela.

O sa fie mai greu, recomandarea e sa gasesti undeva unde te lasa sa faci test de compresie/leakdown eventual cumperi un boroscop si vezi starea prin cilindrii.

Cred ca din cauza recilcurlarii gazelor + injectie directa, se strange mult carbon la supape, in pistoane unde stau segmentii, iar asta compuse duc la uzuri premature.

Sa incerci sa masori gap-ul la segmenti, sa vezi ce uzura au.

Piston ring end gap:     Top      0.150-0.300 mm
    Second      0.200-0.400 mm
Link to comment
Share on other sites

La început nu îți vine să dai mai mulți bani, abia la urma dacă Doamne ferește nu iese ce trebe încep regretele. 

Cred ca se poate și o reducere de 5% la bavauto. Eu după ce am luat ambreiajul am primit reducere 5% pt următoarea comanda. 

Link to comment
Share on other sites

Ok, intai de toate vreau sa rectific ceva ce am spus aici si e gresit. 

Cilindrii au camasi, nu sunt direct din turnare. Imi cer scuze de informatia eronata. 

Am dus astazi blocul la facut, am discutat mai multe detalii cu omul, care e in meserie de peste 30 ani. L-am intrebat special daca a mai facut motoare pe benzina de la BMW si a zis ca benzina da, foarte rar diesel. 

Pistoanele arata foarte bine, le-a masurat cand i-am dus blocul, prima data, sa vada daca sunt ok. 

Avand vibrochenul dat jos am zis sa fac si niste masuratori la paliere si manetoane.  Din punctul meu de vedere e impecabil, nu ma asteptam sa fie asa bun dupa 300000 km. Cuzinetii de pe biele sunt putin uzati, asa ca ii voi schimba, cei de la paliere sunt impecabili (avand in vedere ca motorul asta uneori are probleme de presiune ulei din cauza cuzinetilor de la paliere). 

Repet, motorul cu 0 depuneri, chiulasa curata. Mi-au ajuns azi ghidurile si simeringurile de la supape, maine duc chiulasa la facut. Probabil maine va fi gata si blocul si o sa il duc si pe ala la plan totodata. 

Messenger_creation_133dc59a-4936-4402-894b-8f6679423e4f.png

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Poate cineva sa recomande un ulei bun de rodaj? Nu vreau sa il tin foarte mult timp, maxim 5000 km. 

Teoretic conform listei de uleiuri, ar trebui sa ma duc acum pe 5W30, avand in vedere modificarile aduse motorului. 

Dupa reparatia capitala voi schimba uleiul la 7000 km de fiecare data. Am observat niste lucruri foarte ciudate dupa 7000 km din punct de vedere al uleiului, asa ca prefer sa cobor un pic km de schimb. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.