Jump to content

BMW E92 320i


HitmaNLive

Recommended Posts

12 hours ago, HitmaNLive said:

Poate cineva sa recomande un ulei bun de rodaj?

Este un subiect dificil si cu opinii divergente. Scopul principal al uleiului de rodaj este sa permita pieselor noi sa isi (evident) rodeze corect suprafetele de contact. In principiu, in orice motor sunt doua categorii care necesita atentie deosebita:

  1. Rodarea segmenti - cilindru, in ipoteza ca segmentii sunt noi si cilindrii au fost honuiti. Foarte pe scurt, dupa pornirea motorului nou (sau nou reconditionat) segmentii si cilindrii incep sa se "pileasca" reciproc. Aceasta rodare trebuie sa fie suficient de agresiva incat suprafetele rezultate sa etanseze cat mai bine, dar fara a ajunge la o uzura prematura. 
  2. Rodarea axa cu came - culbutori / tacheti (dupa caz). In primul rand, inteleg ca tu nu vei inlocui elemente din trenul de distributie (cu exceptia, cel mult, a lantului). In al doilea rand, acest subiect este in mod particular sensibil pentru motoare cu doua supape pe cilindru, arcuri de supapa puternice si la care exista frecare intensa prin alunecare intre came si piesele in contact direct cu acestea. Din nou, nu este cazul motorului N43.

Punctul 2 de mai sus ar fi impus un ulei cu continut ridicat de ZDDP. Dar, din motivele indicate, acest parametru este neimportant pentru tine. Punctul 1 impune utilizarea unui ulei care nu are calitati de ungere exceptional de bune (cu alte cuvinte, daca uleiul unge prea bine, nu se mai realizeaza rodajul corect segmenti - cilindri, consecintele fiind o compresie mai redusa si un vesnic consum de ulei).

Pe scurt: este OK sa faci rodajul cu un ulei mineral sau semi-sintetic. Nu este o idee buna sa folosesti ulei pur sintetic. Nu ai nevoie de ulei special pentru rodaj. Cel mai important insa este sa faci corect procedura de rodare a segmentilor, imediat ce pornesti motorul dupa ce ai finalizat reconditionarea. Desigur, primul ulei (cu care vei face rodajul, chiar daca nu este special "de rodaj") trebuie inlocuit dupa max. 1000Km, dar nu mai mult de 12 cicluri complete // motor rece // -> // motor la regim termic normal //.

Daca e necesar, mai discutam pe acest subiect.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@FiveThreeFive, esti o enciclopedie. Ma bucur foarte mult ca esti "pe aici", oricat de multe lucruri as mai sti, ma bucur ca mai am de invatat de la tine lucruri noi.

Multumesc frumos si meriti o naveta de bere! ✌️

Vazusem ca uleiul de rodaj de la Ravenol e mineral, dar nu stiu daca se recomanda la N43 sa il folosesc. 

Conform celor 12 porniri rece-cald, ar trebui sa fac schimbul de ulei dupa o saptamana. Am cam 2 porniri pe zi cu masina, dimineata si dupa amiaza, in ambele cazuri uleiul atinge temperatura de 90 grade. 

 

Link to comment
Share on other sites

@HitmaNLive Iti multumesc, dar retine: indiferent ce citesti pe forum si de cine a fost scris, adu-ti mereu aminte ca, pe de o parte, acestea sunt (de regula) opiniile unor amatori si nu ale unor specialisti, iar pe de alta parte oricine poate gresi. Iar eu nu fac in niciun caz exceptie. Doar tu insuti poti decide daca este oportun sau nu sa urmezi anumite sfaturi sau idei.

13 minutes ago, HitmaNLive said:

Conform celor 12 porniri rece-cald, ar trebui sa fac schimbul de ulei dupa o saptamana. Am cam 2 porniri pe zi cu masina, dimineata si dupa amiaza, in ambele cazuri uleiul atinge temperatura de 90 grade. 

Atunci, asa ar trebui sa il schimbi. Cu observatia ca, cat timp motorul inca este in rodaj, nu ar strica sa faci un efort si sa iti planifici niste drumuri  mai lungi. Deplasarile scurte (= cicluri scurte rece -> cald -> rece) nu sunt chiar cea mai buna abordare de rodaj.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ceva sfaturi legate de uleiul de rodaj? Am vorbit cu cineva dintr-un service in care mai faceam eu masina cand nu aveam timp de ea si mi-a zis ca "acelasi ulei, doar ca schimbat la 1000 km". Sincer ma depaseste partea asta si as vrea o parere de la cineva avizat care a refacut motoare pe benzina de generatie cat de cat noua, ce ulei a folosit, mineral sau sintetic. 

//Sa nu mai zic ca motorul N43 are si ulei 0W30 care poate fi folosit, la putini km. Ar trebui sa merg si eu la inceput pe 0W30 sau totusi sa sar peste el si 0w40 sa merg pe 5w30? Avand in vedere uzurile de pe arborele cotit, arborii cu came, tacheti etc.? 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

Fără a fi cunoscător, eu știam ca pe vremuri la dacie, pt rodaj era un ulei special cu care venea din fabrica, parca asa țin minte. Chiar sunt curios sa vedem o părere avizata. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Noutati! 

 

Blocul a iesit azi de la bucsat, alezat si honuit, omul foarte multumit de cum au iesit cilindrii la lucrare. A folosit camasi Goetze. M-a si rugat sa ii dau un telefon dupa ce pornesc masina sa ii spun cum merge 😅. Am dus blocul si chiulasa la planare si schimbat tot in chiulasa. Cilindrii 2 si 3 aratau cel mai rau pe partea chiulasei, asa ca a demontat rapid supapele de evacuare si admisie, si "Surprise Motherf*cker", supapele de evacuare praf praf, simeringurile praf praf (desi am cumparat simeringuri OEM acum 2 ani). Supapele de pe admisie erau ok cat si ghidurile, in conditii foarte bune. 

Evident ghidurile nu s-au potrivit, nu stiu de ce, desi baiatul mi-a zis dinainte ca vezi ca s-ar putea sa nu fie cele bune, ca s-a mai intamplat, si evident ca nu sunt cele bune... Dupa verificare a zis ca nu ar avea rost sa le inlocuiesc pentru ca coada supapei nu are joc exagerat de mare incat sa necesite schimbarea . In schimb am comandat supapele de evacuare, sa le inlocuiesc pe toate, Freccia, vreo 560 lei toate 8.

Costul pentru bloc a fost de 2000 lei. 

Am comandat totodata astazi uleiul Ravenol Break-In OIL SAE30, o sa il tin vreo 700 km, dupa o sa ii pun un 0W30, vreo 3000 km. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

La final va fi o lista completa de preturi, in momentul de fata situatia e asa:

Bloc: 2000 lei

Simeringuri : 220 lei Victor Reinz

Supape evacuare: 560 lei Freccia

Ulei rodaj : 380 lei Ravenol Break-In 

Manopera: 4000 lei

  • Crying 1
Link to comment
Share on other sites

Blocul a iesit de la plan, chiulasa a iesit de la facut si planat. 

-0.13 luat din bloc ( blocul era stramb, la mijloc, ciudat tare, au fost temperaturi foarte mari in zona aia) 

-0.10 luat din chiulasa (-0.10 luat acum 3 ani, cand am desfacut motorul) 

Am ajuns la - 0.33 si s-a comandat garnitura cu +0.3 fata de cota standard. 

Adaugam:

Planat bloc si facut chiulasa: 400 lei (reducere intre fosti colegi de munca) 

Sonde Lambda: 2 pe catalizator, una dupa, plus sonda de NOX fara calculator - 2050 lei

Garnituri de evacuare, admisie, EGR, termoflot, pompa vacuum, chiulasa, baie de ulei, capac culbutori, pompa injectie, solenoizi vanos, prezoane chiulasa, filtru ulei, cuzineti biela, simering arbore fata - spate, segmenti pistoane, bujii NGK etc.. - 2400 lei 

Se depaseste bugetul pe care il aproximasem, dar sper ca motorul sa mearga ca unul nou. Am mari emotii la catalizatoare. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In momentul de fata daca nu mai apar alte cheltuieli neprevazute, ca au aparut si asa destule... Pretul se opreste undeva pe la 12000 lei. Evident pretul poate varia in plus sau minus pentru cine se incumeta sa il faca ca nou. In functie de uzurile la paliere si la arbore,pistoane, pretul poate creste. Totodata intra in discutie si distributia daca nu a fost schimbata. 

La final voi face o lista finala cu toate cheltuielile si voi mai adauga la gaura asta de masina inca 2500 euro, pe langa cei 10000 euro investiti deja in 4 ani. Numai un nebun ca mine ar baga intr-o masina din 2007 atatia bani si nu cu cine stie ce valente sportive. 

Pentru sanatatea mintala, bugetara si relationala (daca sunteti insurati) nu faceti asa ceva! 

Eu am avut ambitia asta sa fac un N43 care sa mearga impecabil, pentru ca le numaram pe degete cate sunt in stare impecabila; desi am imbatranit 10 ani cu masina asta... 

Totodata s-a gasit un cuzinet lovit, dar nu stiu sigur pe ce biela. 

Messenger_creation_3aa102f3-909d-4c58-a0ea-ef9ca29ee8b4.jpeg

IMG_20240306_155003.jpg

Totodata i-am dat cheie 😅 la mana. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu l mai amărâti și voi...

Ca idee, ma uitam în istoric la mine, colegul de la care am luat mașina a "investit" tot în jur de 10mii e, facturi la reprezentanta. 2020-2022 și a mers maxim 30k km, apoi am mai "investit" eu 4mii e în 2023 și am mers 15k km.

Asta se datorează și unei mentenanțe precare înainte sa ajungă în posesia noastă, în cazul meu lipsesc și 3 ani din istoric. 

De asta i bine sa cumpărăm mașini cu istoric, mai limitam din paguba, altfel bagi și iar bagi și tot bagi... Marafeti ma refer. 

 

Edited by Lospaa
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Nu sunt amarât deloc, sunt doar stresat pentru ca mereu mai apar probleme pe parcurs...

Da, greseala mea, eu spun investitie banilor ingropati care nu vor fi niciodata recuperati. Eram ironic dpdv al termenului folosit. 

Si cum lucrurile niciodata nu merg cum trebuie,un filet pentru brida de injectoare distrus pe o portiune si unul la prinderea termoflotului. Noroc ca dispun de strung si mi-am facut un surub cu filet mai lung pentru a prinde mai in profunzime filetul interior unde nu era deteriorat. 

Motorul era montat complet astazi cand am fost sa duc surubul. Banuiesc ca miercuri se da cheie. Facem o cruce mare si speram sa nu fi aruncat banii pe geam. 

Daca nu mai apar alte cheltuieli, desi nu ar mai trebui... :

Manopera: 4000 lei

Bucsat bloc (Camasi Goetze) : 2000 lei

Planat bloc, facut chiulasa: 400 lei

Supape evacuare FRECCIA: 550 lei

Ulei rodaj RAVENOL : 410 lei

Sonde lambda+ nox ( fara calculator) BOSCH : 2050 lei

Garnituri (chiulasa, baie, termoflot, evacuare, admisie, egr, capac culbutori, solenoizi vanos, pompa vacuum) bujii, prezoane biele plus chiulasa,filtru ulei, segmenti (Mahle), cuzineti biele: 2550 lei. 

Simeringuri supape Victor Reinz : 220 lei

Total : ~12200 lei. 

Costurile sunt destul de mari, nu degeaba multa lume prefera sa ia alt motor si pe urma sa o puna la vanzare. 

De mentionat s-au folosit doar garnituri Victor Reinz, Oem si unde a fost cazul Elring. 

In momentul de fata, daca masina e tinuta din scurt si revizii la timp, motorul trebuie sa mearga fara probleme interne inca 200000 km. 

In acesti 12500 euro bagati in ea, recunosc ca masina a avut nevoie efectiv doar de vreo 5000 euro, aproximez eu, in tot ce tine de functionalitatea ei, restul au fost in mofturile mele, retrofituri, dar tot o gaura neagra a fost. (Singurul plus e cand ma urc in ea si merg la drum intins sau cand cobor si ma mai uit inca o data la ea, sunt singurele zambete si placeri pe care mi le ofera. ) 

Masina daca era pe mana altcuiva era dezmembrata de mult, bag mana in foc. 🙂

Edited by HitmaNLive
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@minu94, este o poza mai sus cu unul dintre ei, care a avut si o lovitura, dar se poate vedea uzura pe el. Zilele astea, o sa cer niste poze mai in amanunt cu ei, daca nu uit si revin cu ele aici. Mie imi e foarte greu sa ma deplasez in momentul de fata pana acolo, pentru ca suntem in puncte opuse ale orasului. 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

ce sa zic decat felicitari ca ai avut nebunia asta si pentru un motor banal 🙂 . Nu sunt nicidecum omul care sa judece, mai ales ca eu am zeci de mii de euro bagati in masini de-a lungul timpului in tot felul de reparatii si retrofituri, bani pe care intr-o buna parte pot spune ca am reusit sa i scot la revanzare pentru ca am avut parte de cumparatori care au inteles dar si pentru ca masinile era ceva mai deosebite, la genul asta de masina e aproape imposibil sa ti plateasca cineva nebunia :).

Dar important e ca tu sa fii impacat cu ideea si sa te bucuri apoi de masina, banii vin si pleaca, fiecare hotaraste cum pleaca de la el :).

Sper sa-ti aduca multe zambete apoi masina si multi km fara probleme!

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Motorul a pornit, a mers totul ok pe moment. 

Daca tot aveam cutia data jos, am alea sa schimb si simeringurile de la cautator si de la iesirea spre cardan, pentru ca oricum erau pierderi de ulei. Aveam eroare pe start stop si am zis sa inlocuiesc si senzorul de neutru pentru ca aveam eroare pe senzor, dar de la cine s-a vrut sa se cumpere senzorul, a insistat sa nu il luam ca nu se strica ala, ca trebuie doar facut readaptare. Dupa montarea cutiei, nu s-a sters eroare dupa adaptare asa ca... Trebuie schimbat senzorul... 

Problema e in felul urmator acum... A iesit masina la drum si cand apasa ambreiajul turatiile se reduc pana se opreste motorul. Nu exista nici o eroare, s-au dat readaptari pe lambda si nox, pentru ca au fost schimbate toate. 

Ceva idei? Multumesc! 

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am luat astăzi mașina, a făcut primii 80 km 😅. S-a făcut readaptare pe sonde și pe nox și am zis sa merg in pic cu ea la câțiva km . Am schimbat și senzorul de neutru de pe cutie și a dispărut și eroarea de start stop. Mașina are acum 0 erori și un catalizator foarte înfundat care trebuie desulfurizat la drum întins. 

Speram sa meargă multi km de acum încolo fara probleme. 👌

  • Like 2
  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.